LGZW Deel V

22-10-2009 11:39 3103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gaan we in dit topic al door voor de tweede?? Caatje???

NaamLeeftijdKind

nr.PiesdagZwanger?BijzonderhedenNemovisje271Ja!

22 aug14 januari echoPeanutje331Ja!

23 januariHartje!

Pienienimie moet

alleen nog even

draaien, kom op kleintje!Bengal311Ja!

12 februariHartje!

Lekkere spekbaby op komst Elev292Ja!

25 februariHartje!

Elevmeis is 3Sjip311Ja!

16 maartHartje!

Alles goed en nu al eigenwijs Chi caatje28116 april Minicaat

geboren! Sproet31121 mei Sproetekind

geboren! Dufty32210 juli Duftyboy

geboren!

Duftygirl is 3South29114 juli Southmini

geboren! Mardjen29126 juli Mardmeisje

geboren! Lalie2713 aug Laalbaby

geboren! Luaska3114 aug Luusbaby

geboren! Minie2313 sep Miniemeisje

geboren! Chica29114 sep Chiekmeisje

geboren! DoubleDutch31114 okt Kimberley

geboren!
Oooh ik ben heel benieuwd!!!!!
Het ruikt hier heerlijk naar cake. Op deze druilerige zondag vond ik het een goed idee om iets te gaan bakken. Straks lekker warme choco met slagroom en cake, hmmmmmm.

Bengman ligt op bed, het was een latertje gisteren. We lagen er pas om 3.30 in. Om 8 uur liep ik alweer in t park maar gek genoeg heb ik helemaal geen last van dit korte nachtje.
Lekker Beng! Cakeluchje! Ik heb zojuist een tulband gekocht maar geen cakemix... prrr... Eet smakelijk!

Pienie man! Bijna verlof wieuuuuwwwww nog 1 weekske! Wat gaat de tijd toch snel.

Wat lief Laaltje, dat happen van Jee! Ik ben het ook maar gelijk bij Luba gaan doen! Ik wil ook dat ie net zo'n humor heeft als Jee en mij terug gaat happen!

Luub is net in bad geweest en ligt nu heerlijk te slapen. Volgens mij gaat ie best lang slapen, maar zodra hij wakker wordt, gaan we een kerstboompje uitzoeken bij de groene winkel.

Er zou eigenlijk een vriendin van me langskomen, maar die heeft afgezegd (was ziek). Dus onverwachts een rustig dagje nu.

Ik ken die girafjes niet? Ben ik dan de enige die ze niet kent?

Alhoewel ik vroeger wel een plastic giraffe had. Maar die zag er iets anders uit dan deze.

Beng hoe is het met jullie kamertje? Zijn jullie alle stress al te boven? En was je nog terug gegaan naar de winkel?
Ik ken de giraffes ook niet, maar begeef me dan ook niet in Celeb-kringen

Kamertje is nog steeds niet af. Nieuwe onderdelen zijn in bestelling en daar is het wachten nu op. Verder moet ik nog steeds de gordijnen doen en moeten er nog plinten komen. Ben wel heel druk met wassen en strijken en de kasten inruimen.

Dekentjes zijn schoon, vandaag nog een koekadeken besteld via internet. Heb ook een deken van J*ollein en waskussenhoezen van dat merk maar moet zeggen dat de kleurechtheid dieptreurig is. Djeez wat geeft die troep af in de wasmachine, het laat gewoon alle kleur schieten zelfs. Ondanks flinke scheut azijn in de trommel. Het is dat ik paarse aankleedkussenhoezen wil en ze alleen van dat merk de goede kleur hebben anders had ik ze zo terug gebracht naar de winkel. Wat een baggerkwaliteit. Daarom dus gewoon lekker de koekadeken besteld. Houd ik die andere wel op reserve.
Even een knuffel voor jullie allemaal

Laliefje, ik tel met je mee af hoor, gelukkig maar dat het einde in zicht is!

En nog een applausje voor Luba , wat knap dat hij zich aan het voortbewegen is. Echt een druk manneke!

Sproet, ik vind het heel fijn om van je te lezen en het is net of je helemaal niet weg bent. Op de soms achterlijke tijdstippen na dan

Pienemeisje, nog een weekje, woehoeee!

Caat! Gefeliciteerd!! Hebben jullie nu echt een huis daar of moet de financiering nu eerst nog rond komen? Ik ben heel blij voor je
En Beng, ik ben ook heel erg blij dat jij zo lekker aan het genieten bent van je zwangerschap
Dat vind ik superlief van je Neem

Dikke knuffel terug!!
Wat zijn we lieffff voor elkaar.... *zucht*
quote:Bengal schreef op 06 december 2009 @ 17:03:

Dat vind ik superlief van je Neem

Dikke knuffel terug!! Waarom geef je haar dan een klap? Of interpreteer ik deze smiley nu al meer dan een jaar verkeerd?
quote:Lalie schreef op 06 december 2009 @ 10:13:

[...]

Even inbreken

Aruub, ik deze week dezelfde keuze gemaakt...het is goed zo, we hebben beide ons uiterste best gedaan...ik wil hier niet al te veel inbreken...als je tijd hebt, kom je dan even bij ons bijkletsen? Heb je ook echt hoor Laal. Ook nog kolven terwijl Lalief weg was. Dat vind ik helemaal knap. Maar je hebt je uiterste best gedaan. Niet zomaar opgegeven maar elke keer nog een stapje verder gedaan. Het is inderdaad goed zo. Jeetje heeft een prima basis gehad. Zelfs nog wat antistoffen voor de MG van jou doorgekregen middels de vaccinatie. Toppie!
Boel leuke fotootjes van Luub op de groep gezet (geen recente, maar wat oudere foto's).
Hihi, Pien.... ik had het ook nog niet gezien! Maar inderdaad! Verhip!
Jee is vanmiddag echt enorm verwend...allemaal leuke cadeautjes! Hij vond het ook erg gezellig, want hij heeft maar een uurtje geslapen...hij heeft bij opa en oma en zijn ooms en tantes op schoot gezeten...alles was even leuk

Neem en nog dank voor je lieve smsje!

Aruba...ik vind het ook goed zo. In m'n hoofd vind ik het nog een beetje lastig om afscheid te nemen, maar m'n lichaam heeft de beslissing al genomen denk ik...ik kolf echt nog maar zo ontzettend weinig dat ik me niet kan voorstellen dat dit nu echt nog heel veel waarde heeft voor Jee. Maar al met al heb ik hem toch bijna 17 weken borstvoeding kunnen geven, waarvan 9 weken volledig. En daar ben ik toch best een beetje trots op (ondanks dat het "maar" 9 weken zijn).

En jij...nu voor de volle 100% genieten van Saba...geen gekolf meer...al die tijd kun je nu aan je kleine (en grote ) man spenderen...Hoe is je werkweek gegaan? Is het goed gegaan?

Jij mag ook ontzettend trots zijn op jezelf! Menig vrouw had allang afgehaakt! Je bent een kanjer!

Meisjes, fijne avond...ik ga lekker bankhangen! KUS
Oh ja, ik ken dat girafje ook niet hoor...maar vind em wel leuk om te zien!
Herkenbaar wat je zegt. In mijn hoofd vind ik het ook nog lastig. Soms twijfel ik ineens heel sterk. Zo van.. zou het nog kunnen? Maar dan neemt mijn verstand weer de overhand en zegt me dat ik het al tientallen keren heb proberen op te bouwen zodat het genoeg zou worden voor Saba. Maar dat is het nooit geweest. Saba nu aanleggen zodat hij lekker in slaap valt aan de borst is nu alleen maar leuk en gezellig geworden.

Ja werkweek ging goed. Nog wel moeilijk hoor. Ik kan toch het beste voor Saba zorgen En gaat het bij jou steeds makkelijker?

Ik vind het wel heerlijk dat ik nu echt meer tijd met hem heb. Lekker spelen en knuffelen. Heb ik echt té weinig gedaan afgelopen tijd. Ipv bewust tijd maken voor het kolven maar ik nu bewust tijd voor special time met Saba.

17 weken is echt een prima basis!
Effe met twee schermpjes open reageren hoor..

Duft, ik vind m ook mooi, maar zou m zelf ook nooit aandurven zonder hemdje (zelfs al heb je een mooie 'bedekte' beha) omdat ik bang zou zijn dat elke plooi van mij buik en rug te zien was. Plus ik ben erg dol op mooie halslijnen en decolletés, daarom zou ik m laten hangen, maar dat heeft meer met mijn kleed-gewoonte te maken, want ik vind m niet lelijk.

Beng, keischattig dat je van Bengman de tank niet meer leeg mag rijden. En heerlijk dat je er nu zo van kunt genieten! Ik denk soms ook wel dat ik mijn buik zal missen, en een jaartje na meis had ik ook wel zin om weer zwanger te zijn (maar dan gewoon voor vijf minuten, omdat het zo mooi is ), maar nu vind ik het vooral lastig. Maagzuur is hier weer een beetje voorbij, maar ik heb snel last van piepen en kraken (weefsel, banden en dingen die gewoon pijn doen) op en rond mijn buik met allerlei bewegingen. Moet echt heel bewust de juiste spieren aanspannen om alles te ondersteunen als ik buk, dingen draag, draai en weetikwat. En dat doe ik maar de helft van de tijd.

Die kledingvoorraden van jou:

Dat beantwoord gelijk Laals vraag een beetje: ik denk niet dat ik hierna nog erg de behoefte heb om zwanger te zijn. Ik wist bij meis wel zeker dat het niet de laatste keer was, en nu weet ik niet zeker dat het wél de laatste keer is, maar voorlopig kan ik me niet voorstellen dat het niet zo is. (Dat was ingewikkeld, ik bedoel dus: ik denk dat het wel de laatste keer is, maar ik geef geen garanties.) Ik geloof niet dat ik er daardoor meer van geniet, ik sta er veel minder bij stil dan bij meis. Heb het veel drukker dan toen, veel aan mijn hoofd, en elevmeisje natuurlijk. Ik vind het veel sneller gewoon lastig in plaats van mooi en wonderbaarlijk.

Maargoed: we denken dat dit het laatste kind wordt, al kunnen we ons over een paar jaar (mochten we een groter huis hebben ) misschien bedenken. Hoewel ik altijd meer dan één kind wilde voelde het met alleen meis ook nooit onaf of incompleet eigenlijk, dus dat zal ik nu vast ook niet hebben. Mocht boontje er nooit gekomen zijn, was ik natuurlijk wel verdrietig geweest, maar dan had ik dat verder ook goed gevonden. Vond het dan vooral jammer voor meis om zonder broer of zus op te groeien, erger dan voor mezelf dat ik er 'maar één' had, want zo voelde dat niet.

Oh, en sinterklaas: ja dat hebben we bewust gedaan. Ik vind 'in de waan laten' heel mooi en lief klinken, maar in de praktijk komt het vaak neer op 'dingen tegen je kind beweren die niet waar zijn'. En daar houd ik niet van, omdat het al heel snel manipulatief gebruikt wordt (zoals jouw nichtje, Sproet, dat deed mijn moeder ook). Bij alles wil je recht door zee zijn tegen je kind, leren dat het je kan vertrouwen etc, en bij dit ga je voor de lol zo hard mogelijk liegen? Het gaat er wel heel erg om hoe kinderen er achter komen dat het niet waar is natuurlijk, maar er zijn vast genoeg situaties te bedenken waar kinderen een tijdlang alles wat hun ouders beweren in twijfel trekken, nadat eenmaal bewezen is dat zij ook kunnen liegen. Vooral al die onzinpraatjes die je krijgt als ze vragen gaan stellen (waarom komt sint niet in andere landen? waarom is hij nog niet dood? hoe weet jij wanneer ik wel of niet mijn schoen mag zetten?).

Ik zal als zij roept: 'daar loopt de sint!' heus niet zeggen: 'hij bestaat niet hoor'. Maar als ze bang is van de zwarte pieten leg ik wel uit dat het verklede meneren en mevrouwen zijn. En als ze haar schoen zet gooi ik er gewoon de snoepjes in die wij in de la hebben liggen (daar ziet ze verder geen enkel verband tussen dus dat maakt ook niet uit).

Gisteravond was de hele familie hier, heel erg leuk. 's Middags heb ik de laatste dingen ingepakt waar meis gewoon bij zat (niet haar cadeautjes natuurlijk), en alles stond onder een kleedje in de hoek van de kamer. Toen we begonnen hebben we alles erbij gepakt, en toch krijgt ze haar cadeautjes van de sint, vindt ze. Ik vind dat prima zo. Ik doe niet mijn best om de schijn op te houden, maar ik zal haar illusie zeker niet onnodig doorprikken. Ook als je weet dat sinterklaas gewoon net alsof is, is het toch een hartstikke leuk feest?

Pien: 'een echt nachthemd kon ik met alle goede wil van de wereld geen geld voor neerleggen'

Oh, even posten wat ik moet naar boven (meis is weer eens ziek) voor alles weg is.
Meld ik me ook weer even met een buik vol pepernoten, schuimpjes en gevulde speculaas. Ik kom niets tekort hoor hier!

Gezellige Sinterklaas gehad. Ik had allemaal nuttige cadeautjes gekregen (litermaat met cups, mixer) en Sproetman een vogelvoederding voor aan de porch.

En....het ging sneeuwen! We hebben gewoon een WITTE SINTERKLAAS gehad! Goed, het is nu allemaal weer gesmolten, maar het was heel romantisch. Sproetekind heeft het ook even gevoeld in z'n gezichtje toen we 's avonds weer naar ons eigen huisje liepen (10 meter aan de andere kant van de straat). Zo leuk!

En nu voel ik me een beetje down. Morgen begint Sproetman met werken en begint mijn 'leven met kind'. Zie er best tegenop, maar ik ga dus echt in het nieuwe jaar op zoek naar werk (eerst nog van alles doen in huis en op de spullen wachten). En ook op zoek naar babyopvang. Maar de komende weken zullen niet makkelijk zijn vrees ik.

Duft, Sproetekind heeft die giraf ook! Maar gekregen van een vriendin die geboren is in Frankrijk en hem dus vroeger zelf ook had. Zag later in de Viva Mama geloof ik een foto van het kind van Nicole Richie ofzo met dat ding. Tja, het blijft gewoon een rubberen giraf natuurlijk.

Neem, wat fijn om je weer (heel kort, we houden dus nog een monsterpost van je tegoed ;-0 ) te zien. Hoe is het nu met je arm eigenlijk? Geen pijn meer?

Laal, wat fijn dat je de dagen nu echt kunt aftellen. Dus dit is meten het langst dat hij ooit is weggeweest? Jeetje, wat een vuurdoop dan meteen. (oh, hihi, Jeetje kan ik nu natuurlijk niet meer gebruiken). Wat lief trouwens dat happen!

Elev, ik zie wel wat in jou redenering omtrent Sinterklaas hoor. Maar ik geloof niet dat ik er als klein meisje ooit over na heb gedacht of ik mijn ouders verder wel kon vertrouwen. Maar zo is het natuurlijk ook goed, jij voelt je er goed bij en Elevmeisje gelooft gewoon wanneer het haar uitkomt .
Ik had idd de verkeerde smiley gepost voor Neem

Het moest een dikke smakkerd voorstellen, geen dikke vuiststoot midden in je gezicht. Maar dat weet je toch wel Neem?

Had mijn post eerder vanavond al aangepast, maar bij deze nog een dikke smakkerd
Ben ik weer. Mijn arme schaap heeft al de hele dag buikpijn. Ze had nogal gesnoept gisteren, en weinig avondeten op, dus ik dacht dat het wel over zou gaan als ze wat substantieels binnenkreeg vandaag. Maar na een boterham had ze nog steeds buikpijn, het kwam en ging. Vanmiddag viel ze zomaar op de bank in slaap en daarna heeft ze haar hele lunch eruit gegooid. Sindsdien komt elk slokje lauw water er weer uit. Wel zielig, want ze heeft zo'n dorst.

Nou, weer verder lezen/reageren.

Luus, je beschrijving van Luba die zich voortbeweegt! Ik zie het helemaal voor me. En je zorgen om de vloer herken ik volledig (al is het bij ons gewoon omdat-ie aan vervanging of grondige behandeling toe is ). Ik heb altijd gedacht dat elevmeisje wel een keer een splinter móest krijgen, ook al probeerde ik haar op het kleed te houden, maar het is nooit gebeurd. Ik heb ze zelf al vaak zat gehad trouwens. Ze heeft wel een litteken van een centimeter op haar voet van een glassnede, omdat ik blijkbaar niet goed gestofzuigd had nadat er iets gebroken was.

Duft, ik kende die giraf helemaal niet, maar ik vind m schattig.

Aaaah, Laal, Jeetje die 'terughapt' wat lief!! En wat zijn ze slim dan hè.. Het lijkt soms net alsof het eenrichtingsverkeer is, communiceren met een baby die nog niet praat, maar op zulke momenten merk je dat het wel degelijk aankomt allemaal.

Pien, ik ben heel benieuwd naar pienmini's kamertje!! Ik begin er nu ook een beetje over na te denken wat ik nog zal veranderen aan babyboontjes blauwe hok. Op zich is er niets echt nodig (behalve iets nieuws aan de muur, want dat is met meis mee), maar ik vind het toch wel leuk om het een klein beetje 'eigen' te maken, wat details te veranderen ofzo.

Sproet, een witte sinterklaas! Wat leuk! Ik begrijp je gevoel over de komende weken wel, al heb je vast genoeg te doen. Maar in het nieuwe jaar vind je vast een hele leuke baan en goede opvang voor sproetekind.

Bij mij was het ontdekken van het niet bestaan van sinterklaas dus wel echt zo'n moment van: ja hoor eens, god, sinterklaas, hemel en hel, veel gekker moet het niet worden met de dingen die jullie beweren. Dat was ook omdat mijn moeder dus zei dat zwarte piet door de schoorsteen kon zien of ik wel lief was, en dreigde dat ik anders geen cadeautjes zou krijgen. Niet geloven = naar de hel, stout zijn = geen cadeautjes, toen werd het te bont. Dus ik ga dat mijn kind niet 'aandoen', al begrijp ik heel goed dat het natuurlijk ook heel anders kan.
DAt ik toch om half 10 de eerste ben DAt is lang geleden!

Elev als je het zo opschrijft snap ik jullie principes wel hoor, wel schattig dat Elevmeis `gewoon` gelooft omdat het hele land in de ban is. Dat zie je wel vaker bij die kleintjes, vind ik zo grappig.

Vervelend trouwens dat jij zo`n rotgevoel hebt overgehouden aan de aanpak van je ouders. Kan me wel voorstellen dat je het dan iets minder als een mooi toneelstuk kunt zien.

Oja, die giraffe... nooit van gehoord! Wel schattig, heel retro lijkt me, die plastic bijtbeestjes.

Sint was hier gisteren erg gezellig, echt een enorme berg cadeaus. Dat wordt nog wat als die kleintjes echt groot worden. Nu kreeg Loes twee dingetjes van ons en mijn neefje 1 dingetje van zijn ouders, maar straks wordt dat vast meer. Van mijn zus (zonder baby) kreeg Mardmeisje de babygym van Ikea. Ze vindt hem helemaal top, al kijkt ze meer naar de draaidingen aan de zijkant dan de speeltje bovenin. Maar ze kan ze al draaien, gisteren nog per ongeluk en vanochtend al vrij geonctroleerd. Knap kind

Ze zit nu trouwens dan toch vol met snot, zit te twijfelen of ik zo`n zoutoplossing zal gebruiken. Ze heeft er niet heel veel last van met drinken, maar vannacht was ze een paar keer wakker (heel zacht huilen en dan weer in slaap vallen ) dat kwam daar denk ik wel door. Ga zo eerst maar eens een ui naast haar bedje zetten en die luuf van Laal is misschien ook wel een idee.

Fijne dag allemaal, lekker genieten van het mooie weer!
Mijn elevmeis is weer vrolijk! Na een waardeloze avond en vreselijke nacht (elk slokje water kwam er een half uur later - als we net allemaal weer sliepen - weer uit) houdt ze tot nu toe alles binnen. Ze heeft zelfs een boterham met leverworst op en is uit haar bank-hang-modus gekomen. Of ik mee naar boven ga om haar aan te kleden, vraagt ze, want ze wil fietsen.

Was vanmorgen voor het eerst bij mijn 'nieuwe' vk, had er een heel goed gevoel bij! Ben echt blij dat ik overgestapt ben. Boontje doet het nog steeds uitstekend trouwens, en mijn buikje is nog steeds exact volgens schema. Idioot dat het toch als een compliment voelt als iemand zegt dat je een heel erg mooi buikje hebt, precies volgens het boekje. Alsof dat een verdienste van mij is. Oh ja, en op de weegschaal daar was ik 2,5 kilo lichter (mét ontbijt en kleren!) dan vanmorgen thuis: 75,5. Jullie begrijpen dat ik die praktijk alleen dáárom al leuker vond.
Waar ís iedereen vandaag?
Ik ben hier!
Haaaaai (extra lang om de oceaan over te komen) Sproetje! Heb je vanmorgen met een schort om en sproetekind op de arm op de veranda sproetman uitgezwaaid? (Of: hoe laat is het bij jou, en ga je dat zo meteen doen? )
En ik heb nog de héle dag de tijd om met je te kletsen

Wat fijn dat Elevmeisje weer beter is. Zo zielig als je zo'n slap vaatdoekje in huis hebt (en ook vervelend om er steeds uit te moeten 's nachts). En een boterham met leverworst, daar moet je wel goede trek voor hebben! (Ik heb suikervrij brood gevonden trouwens! en nu ook een broodbakmachine in huis)

Leuk dat jullie zo'n fijne Sinterklaas hebben gehad Mard, en Pien ook al. Hier alweer helemaal in kerstsferen hoor (ze houden natuurlijk geen rekening met Sinterklaas), er is haast geen radiozender te vinden waar ze géén Kerstliedjes draaien. Man, ik kan die Rudolph nu al tussen z'n twee reebruine ogen schieten! Maar het is best gezellig hoor, bij de winkelstraten hebben ze allemaal van die lichtjes in de bomen. En ik hoop eigenlijk dat we buren hebben die dan zo'n dansende Kerstman in de tuin zetten ofzo en dan van die knipperende ijspegels voor de ramen, lekker ordinair.

Sproetman en ik hebben gisteravond nog de finale van ER gekeken. Wat een tegenvaller! We waren allebei voor Jeroen natuurlijk. En ik vond de finale ook heel erg saai, alleen maar stemmen, ze gingen niet eens meer vragen aan elkaar stellen. En waar is de evenwichtsbalk gebleven?!

Goed, ik heb dus eigenlijk niet veel te vertellen ik ga mezelf maar eens nuttig maken hier.

Tot later!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven