LGZW Deel V

22-10-2009 11:39 3103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gaan we in dit topic al door voor de tweede?? Caatje???

NaamLeeftijdKind

nr.PiesdagZwanger?BijzonderhedenNemovisje271Ja!

22 aug14 januari echoPeanutje331Ja!

23 januariHartje!

Pienienimie moet

alleen nog even

draaien, kom op kleintje!Bengal311Ja!

12 februariHartje!

Lekkere spekbaby op komst Elev292Ja!

25 februariHartje!

Elevmeis is 3Sjip311Ja!

16 maartHartje!

Alles goed en nu al eigenwijs Chi caatje28116 april Minicaat

geboren! Sproet31121 mei Sproetekind

geboren! Dufty32210 juli Duftyboy

geboren!

Duftygirl is 3South29114 juli Southmini

geboren! Mardjen29126 juli Mardmeisje

geboren! Lalie2713 aug Laalbaby

geboren! Luaska3114 aug Luusbaby

geboren! Minie2313 sep Miniemeisje

geboren! Chica29114 sep Chiekmeisje

geboren! DoubleDutch31114 okt Kimberley

geboren!
Schort zit nog in de container Elev, maar m'n krulspelden had ik gelukkig wel bij me

Sproetekindje sliep alweer, dus het was gewoon een kusje van mij. En z'n lunchpakketje heb ik ook niet gemaakt, ze halen daar bijna altijd iets (Indiaas, Tibetaans, je kunt alles binnen 5 stappen krijgen), maar ik heb met Sproetman afgesproken dat hij 2 dagen per week gewoon zelf iets meeneemt om de kosten een beetje te drukken.
Pien, succes trouwens met je laatste werkweek! Wat is het ontzettend snel gegaan zeg bij jou, maar mijn dagen vliegen ook echt voorbij.
Joehoe de laatste maandag zit er bijna op. Toch een beetje gek hoor. Maar dat had ik geloof ik al 100x gezegd. Zo niet honderd keer verteld aan collega’s die er naar vragen.

Ik geloof dat ik sinds ik heb gemeld dat ik zwanger ben geen gesprek meer heb kunnen voeren zonder dat er naar zwanger zijn/bevalling/baby gevraagd werd. Ach lief bedoeld natuurlijk.

Vanavond weer pufclub en eigenlijk niet zo’n zin in maar wie weet is het wel keileuk als ik er ben.

Verder ook niet zoveel te melden. Oh jawel dat ik volgens mij al de hele dag nog geen hoofd heb voelen porren in mijn ribben. Wil niet te vroeg juichen maar toch een beetje jee en jippie enzo!

Oh en Sproet, jouw opmerking over Rudolph
Haai lieve allemaal!

Kom alleen even hallo zeggen ik lees wel mee maar ben even heel druk met van alles.... hoop morgen wat langer te reageren!
Hoi!

Ben zaterdag ongesteld geworden ( en ), Miniemeis doet het nog steeds goed, ik heb vandaag gewerkt en ik ben nu stik- en stiknerveus omdat ik me zo moet inschrijven voor KeuzeOnderwijs en dat wordt echt een bloedbad.

Daarom nu even kort en na 6 uur langer.

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!! Ik mag KeuzeOnderwijs in de kindergeneeskunde lopen!

D-tje heeft een nieuwe rite van alleen maar willen slapen op, tegen, bij een lichaam en dan bij voorkeur dat van mama. Zo vermoeiend, ik heb vannacht de stijd maar opgegeven en hara op het aankleedkussen op bed laten slapen, maar ook vandaag overdag wil ze niet zelf slapen. Eigenlijk hefet ze nog helemaal niet de kunst van het zelf inslapen uitgevonden, maar voorheen kon ik haar in slaap wiegen en dan wegleggen, nu wordt ze dan weer wakker en gaat gelijk huilen. Ik ben zoooo moe, mijn moeder is nu met haar bezig en komt er ook niet uit. Morgen afspraak bij het cb krijgt ze ook haar eerste prikjes, ik hoop dat iemand me kan vertellen wat ik nu moet want ik word echt gek en zie scheel van slaaptekort en irritaties. Dit is zo niet leuk

Gefeliciteerd Mien! Leuk lijkt me dat, kindergeneeskunde, maar misschien ook wel heel erg confronterend nu je zelf een kleintje hebt.

Lieve DD, ik heb met je te doen. Dat zelf inslapen lukt helaas veel kindertjes nog niet meteen, dat is echt iets wat ze moeten leren. Ik kan je slechts één advies geven (ik heb het al vaker gezegd, ook op andere topics): leg Kimberley bij het eerste gaapje (en dat is bij zo'n kleintje vaak alweer 3 kwartier nadat ze wakker zijn geworden) meteen in bed. Niet in de woonkamer, gewoon in bed. De kunst is namelijk dat ze niet té moe wordt om zelf in slaap te vallen en dus afhankelijk wordt van jouw heen en weer gewieg. Het kan best zijn dat ze de eerste paar keer nog hard gaat huilen. Je kunt haar even de tijd geven dan, Sproetekind had dat vaak ook, maar viel dan eigenlijk altijd binnen 10 minuten (meestal korter) in slaap.

Ik heb destijds het boek 'Regelmaat en inbakeren' van Ria Blom gekocht. Naast adviezen (inbakeren is misschien bij jullie helemaal niet nodig) staat er ook heel duidelijk het slaapritme van baby's in beschreven. Ik vond het heel verhelderend.

Het CB kan je vast ook hierin advies geven. Maar geloof me het hoeft echt niet nodig te zijn haar de hele dag vast te houden (maar ik heb 7 weken precies hetzelfde gedaan hoor).

Sterkte!
Arme DD toch

Ben het eens met sproet, zodra je merkt dat ze moe wordt (in haar ogen wrijven, gapen, jengelig worden) meteen in bed leggen! Niet wachten tot ze echt huilt, dan ben je eigenlijk al te laat.

En elke keer proberen precies dezelfde volgorde te houden (eentje die voor jou werkt), bijvoorbeeld: luier verschonen, voeden, even kroelen, even brabbelen/"spelen" , en dan weer slapen. En zo dan elke keer, dan herkent ze het en weet ze wat de bedoeling is.

Hoop dat het snel gaat werken voor jullie, en je weer een beetje bij kunt slapen!

Trouwens sproet, ik leg meisje overdag in de box beneden, en niet in de slaapkamer.... is dat niet goed? Ik dacht juist op die manier te leren door "geluid" heen te slapen (dus tv, telefoon, gepraat etc) Laat dan ook de gordijnen open, zodat ze verschil merkt tussen dag en nacht.
Pien, wat super zou dat zijn als Pienmini nu gedraaid is!

En Mien, wat leuk dat je het KeuzeOnderwijs van je keuze kunt gaan doen, kindergeneeskunde, wow! Ik herinner me van een vorige keer dat je je derde keus pas kreeg (of was dat iets heel anders?).

DD, luister maar goed naar Sproet, want die is het gelukt, de niet-slapende huilbaby omtoveren tot een rustig slapend, tevreden en vrolijk kind. Dikke en hopelijk gaat het snel beter. Die radeloosheid is in elk geval heel herkenbaar, bijna iedereen komt op dat punt, dus daarin sta je niet alleen.

Terwijl ik dit typ probeer ik me in te houden om niet naar mijn moeilijk kreunende en zielepieterig jammerende meis te gaan boven. Het is de derde poging in een paar maanden om de speen weg te doen, ze liggen allemaal in een schoen hier met een brief voor de sint erbij (ja, het plan was om dat gisteren te doen, maar toen was ze hartstikke ziek en dat vond ik veel te zielig) die ze natuurlijk meeneemt en vervangt voor een cadeau. Als dit maar goed gaat, vooral vannacht bij het wakker worden en weer in slaap moeten vallen.. Oh nee, het jammeren wordt langzaam huilen, ik zet gauw de tv even aan.
Haaaaaai!!! Daar ben ik weer! Na een dag lang werken...hehe.

DD, ik sluit me volledig aan bij Sproet, inderdaad goed gaan opletten wat de signalen zijn van je kleintje (aan oortje friemelen, gaapje, repeterend geluidje [uh uh uh uh], in oogjes wrijven, bleek zien, druk bewegen of juist stil vallen) en daar direct naar handelen: meteen naar bed (inderdaad in eigen bedje). En in het begin zal het even huilen geblazen zijn, maar na een paar dagen hebben ze het door. Het wordt écht beter!!

Mien: jeujjjjj!! Bij mijn studie was het bij keuze-onderwijs ook soms flink vechten! En héél vroeg bij de inschrijfcomputers in de rij staan (normaal staat er geen rij, maar dan absoluut al een uur van te voren).

Pienie!! Daaaaaag laatste maandag! Voorlopig hoef je die niet meer te werken! Hihi! En geen gepor in je ribben? Is je kleine gedaald of gedraaid, dan?

Sproet, wat ik niet snap, laatst was het 18graden bij jullie en 3 luttele dagen later sneeuwt het!? Bizar!

Elev, fijn dat je meis weer beter is! Hihi, zo kunnen ze blijkbaar ziek zijn en dan ineens willen ze weer fietsen (dan gaat het vast weer beter met ze!)

Pfff.. mijn moeder heeft haar oppasdag voor aankomende vrijdag afgezegd omdat ze ziek is. Dit hadden we al verwacht. We hebbn wel 100X gevraagd van te voren of ze dit écht écht wilde (oppassen één keer in de 2 weken). Jaja, ze wilde dit echt.... pfff.. vorige keer was het ook al lastig, tja toch lange reis en ze kon niet met mijn vader mee naar het buitenland, die donderdag... en nu krijg ik een sms dat 'ze niet kan donderdag en dat lief's ouders maar de vrijdag moeten ruilen en aankomende vrijdag maar moeten oppassen'...tssskkk die werken gewoon, dus die kunnen niet. We hadden dit van te voren al verwacht.... dus ik ga zo maar eens een belletje plegen. Ik geef haar nog 1 kans, maar als ze die weer afzegt een volgende keer, dan kap ik er mee. Trouwens, ik ken mijn moeder goed genoeg: ze gebruikt ziek zijn altijd als excuus, ze is minstens 16 weken in een jaar ziek zowat. En volgens haar zeggen is ze nu al 2 weken ziek (dan zou het vrijdag toch wel bijna over moeten zijn....tssssk, en dan gaat het dus om een verkoudheid). Ben een beetje boos. Moet nu een extra opvangdag gaan aanvragen. Ik kan zelf geen vrije dag nemen, want ik heb een symposium vrijdag (En lief heeft klanten vrijdag, dus die kan ook niet).

Oké, ik ga even tot 10 tellen en dan bellen.
Ooeoeoeoeertrefscjhdzfxjhajhxjhdjxfjhgazjsxgzjgjxg

BAH BAH BAH!

Stom idioot gesprek bah bah bah... wat heb ik er een hekel aan... gatver. Sorry moet ff spuien..... hypochondrisch gedrag van d'r... bah. Heel zielig doen, alsof ze bijna doodgaat...bah. bah. bah.

Sorry, moet ff mijn ei kwijt. Heb haar duidelijk gemaakt dat als zij afhaakt om elke schijt, dat wij die vrijdag weer als opvangdag moeten aanvragen bij het kdv, en daar mogelijk weer een jaar voor op de wachtlijst moeten. Maar het enige wat je dan terughoort is haar geklaag: "oh ja niemand luistert naar mij, ik ben dood en doodziek, mijn baas luistert niet naar me, die vrijdag oppassen bij jou kost me ook 100 euro salaris in de maand, heb bijna geen vrije dagen meer".
quote:elev schreef op 07 december 2009 @ 20:00:

DD, luister maar goed naar Sproet, want die is het gelukt, de niet-slapende huilbaby omtoveren tot een rustig slapend, tevreden en vrolijk kind.

*leest zij terwijl haar kleine Sproetekind ligt te krijsen in bed en níet omdat hij honger kan hebben*

Sproetekind wil dus niet meer lief gaan slapen overdag sinds een dag of 5. Nou is het hier ook erg rumoerig omdat er nog aan het huis gewerkt wordt, maar normaal kan hij best met wat geluid slapen. Ik twijfel steeds of ik naar hem toe moet, maar ik vrees dat als ik daar eenmaal mee begin, dat is straks 3 keer per dag naast hem moet gaan zitten omdat hij anders niet wil slapen. De tijd dat we hem kunnen gaan verwennen en dat hij bewust kan huilen is nu volgens mij wel aangebroken. En ik wil niet in die val trappen.

Oh, Chiek, als chocomeisje prima slaapt in de box, dan kan dat best volgens mij. Wij probeerden dat eerst ook met Sproetekind (in de wagen in de woonkamer) onder het zelfde motto 'dan leert hij aan omgevingsgeluiden wennen', maar bij hem werkte dat dus niet. En nog steeds niet, hij moet gewoon geen afleiding hebben.

Oef, hij is stil.

Luus, wat enorm balen zeg van je moeder! Wij hadden ook zoiets met mijn schoonmoeder die na de eerste hele dag oppassen aangaf dat ze voortaan pas om 11.00 Sproetekind wilde hebben.

Maar als ik jou zo hoor, gaat er ook geen verbetering in komen met je moeder. Zo stom dat je haar van tevoren ook nog hebt gevraagd of ze het heel, heel zeker wist. Het is jammer dat je nog niet veel mensen kent in je buurt. Mijn moeder en een vriendin zorgden vroeger om beurten een dag voor elkaars kinderen op hun vrije dag. Misschien kun je iemand vinden die op vrijdag vrij is en 1 keer per 2 weken dan op Luba wil passen? En jij dan op jouw vrije dag ook op haar/zijn baby? Of een gastouder totdat je een extra KDV-dag hebt?
Agossie, sproetekind moet vast ook nog wennen aan de verhuizing (of hij heeft nachtmerries van de lelijke keukenkastjes ).. Gelukkig viel hij in slaap.

Luus, wat irritant!! Ik kan me voorstellen dat het een superoplossing leek, beide oma's een vrijdag, waardoor jullie een kdv-dag konden laten vallen en het echt enorm klote is dat het nu toch lijkt te gaan zoals je vreesde: dat je moeder te pas en onpas afzegt. Zij snapt toch ook dat jullie gewoon moeten werken en op haar rekenen? Voor één keer is er natuurlijk wel een mouw aan te passen, maar als het er naar uitziet dat je elke keer je hart moet vasthouden of het wel doorgaat, is dat echt niet fijn natuurlijk. Sterkte in elk geval met een oplossing zoeken voor vrijdag (hoe kan ze nu al weten dat ze vrijdag a.s. ziek is trouwens?), en eventueel voor vast.. Misschien kan Luba een dagje naar die vrienden uit jullie straat?
Hola, uitgepuft en uitgerookt.

Luus wat super irritant zeg!!!! Pffff kan me je frustratie heel goed voorstellen.

Sproet hoe was Sproetman's eerste dag op zijn 'nieuwe' werk? En hoe vond je het zelf in je uppie? Of is het nu nog nieuw dus valt het dan mee?

DD sterkte met het vinden van de oplossing. Die van Sproet klinkt heel goed. En voor nu kan ik niet meer zeggen dan

En Elevmeisje ook al zielig. En nu toch stiekem het Sinterklaas fenomeen 'misbruiken' he Elevie. Nou ja als het voor haar zo werkt om makkelijker/rustiger van de speen af te komen is dat mooi natuurlijk.

Mien wat goed zeg dat je je keuze onderwijs in kindergeneeskunde mag volgen. Ben gewoon een beetje jaloers. Heel tof!!!!

Oh enne over het draaien van Pienmini. Tja ik wil niet te hard juichen hoor. Het voelt wel anders maar ik voel wel ook nog getrappel beneden dus misschien is het wel een beetje indalen. Hoewel het niet zo voelt. Nou ja het blijft lekker vaag dus.

En nu is het bedtijd voor ons allebei.

Truste meisjes.
Pien, ik hoop het toch zó voor je dat Pienminie aan het draaien is!

Even een vraag van Sproetman aan alle moeders. Hij wil weten of jullie een hele dag met jullie baby op stap kunnen. Sproetekind valt namelijk tijdens het wandelen wel in slaap maar nooit langer dan een half uur denk ik en gaat vaak enorm mopperen in winkels (buiten zijn vind hij wel heerlijk), vooral als we stil staan bij de kassa. De ene keer gaat het beter dan de andere keer hoor, maar echt dol op zitten in de kinderwagen is hij niet.

Kunnen jullie een hele middag met ze de stad in? Naar winkels, musea, café's (om te lunchen bijvoorbeeld). We zouden zo graag met hem een dagje op stap gaan (met de metro naar het centrum) maar vrezen dat we rechtsomkeert kunnen zodra we aankomen.

Ik denk zelf dat het gewoon aan Sproetekind ligt, dat hij nu eenmaal erg gesteld is op een rustige omgeving om z'n slaapjes te kunnen doen. Maar Sproetman denkt dat we het misschien verkeerd met hem aanpakken en wil tips van jullie .
Goedemorgen allemaal.

Sproet niet omdat het grappig is dat Sproetekind niet mee op stap wil maar wel omdat Sproeteman raad bij ons vraagt. Had ie ook best zelf mogen vragen hoor (profiel is zo aangemaakt). En dan ben ik ook nog de eerste die antwoord en je totaal niet van dienst kan zijn. Sorry!!

Hier vandaag een leuke maar hysterische dag. Het feit dat ik nu al aan mijn ontbijtje zit vind ik al hysterisch eigenlijk. Veel te vroeg.

Vanavond ben ik dus heel laat dus waarschijnlijk tot morgen meiden. Fijne dag allemaal.

Oh pufclub was zowaar echt nuttig gisteravond.
Sproet, ik ben nog nooit een hele dag met meisje op pad geweest, dus heb geen idee of het zou werken. Ik vind haar nu nog te klein om mee te "moeten" naar een museum of lunchen, dat komt wel over een paar maanden. Als het ergens druk is dan wordt ze onrustig en gaat ze jengelen (weet je nog toen jullie hier waren?). Dus of het aan jullie ligt? Denk het eigenlijk niet. Ik denk meer dat wij als hippe ouders teveel willen met onze kleine baby's, en we ze daar bepaald geen plezier mee doen. Aan de andere kant; kun je dan niets meer doen met een kind? Lastig..

Pien, fijne dag vandaag! Nu echt nog maar een paar dagen!
quote:sproet1978 schreef op 08 december 2009 @ 03:25:

Pien, ik hoop het toch zó voor je dat Pienminie aan het draaien is!

Even een vraag van Sproetman aan alle moeders. Hij wil weten of jullie een hele dag met jullie baby op stap kunnen. Sproetekind valt namelijk tijdens het wandelen wel in slaap maar nooit langer dan een half uur denk ik en gaat vaak enorm mopperen in winkels (buiten zijn vind hij wel heerlijk), vooral als we stil staan bij de kassa. De ene keer gaat het beter dan de andere keer hoor, maar echt dol op zitten in de kinderwagen is hij niet.

Kunnen jullie een hele middag met ze de stad in? Naar winkels, musea, café's (om te lunchen bijvoorbeeld). We zouden zo graag met hem een dagje op stap gaan (met de metro naar het centrum) maar vrezen dat we rechtsomkeert kunnen zodra we aankomen.

Ik denk zelf dat het gewoon aan Sproetekind ligt, dat hij nu eenmaal erg gesteld is op een rustige omgeving om z'n slaapjes te kunnen doen. Maar Sproetman denkt dat we het misschien verkeerd met hem aanpakken en wil tips van jullie .Wij doen het wel met V. en hebben het met mini ook wel gedaan. Wat belangrijk is (voor V.) is dat we hetzelfde ritme aanhouden als thuis. Dus flesje, even knuffelen en daarna slapen. Dus ik neem dan voor zijn flesje ruimschoots de tijd. Dat kun je dan tijdens het lunchen inplannen ofzo. Laatst waren we ook een hele ochtend en deel van de middag weg en wat ik dan wel merk is dat hij iets minder slaapt dan dat hij thuis zou doen, maar doordat hij lekker heen en weer wiebelt in de kinderwagen rust hij ook wel. Ik zou het dus gewoon doen, en als het echt niet lukt dan zie je het ter plekke wel. Meestal maak je je drukker vantevoren dan dat het uiteindelijk voorstelt is mijn ervaring
Luus, balen van je moeder. Ik snap dat je er boos om bent, jullie rekenen op haar en als ze dan op maandag al afbelt dat ze vrijdag niet lekker is, tsja... Het is blijkbaar een onderdeel van haar karakter dat ze het aanpakt zoals ze het nu doet. Ze schuilt achter "ziek zijn" tenslotte is dat een heel makkelijke en veilige manier. Maar feitelijk komt het er op neer dat ze het niet aankan of wil en die signalen zou ik toch opvolgen wil het allemaal niet nog ingewikkelder worden, want ik kan me voorstellen dat het als het zo doorgaat kan escaleren. En daarbij wil je ook gewoon duidelijkheid denk ik, en niet steeds op het laatste moment dingen moeten regelen. Wel een rotsituatie dit, want je wil haar misschien ook niet teleurstellen door een extra dag op de opvang te regelen?
Mien, helemaal top!!!

Chiek, V. heeft ook een tijd in de woonkamer geslapen, maar uiteindelijk liggen ze toch het lekkerst/rustigst in hun bedje denk ik. En de gordijnen zijn hier doorschijnend dus het verschil tussen dag en nacht merkt hij wel en qua geluid komt hij ook boven wel aan zijn trekken met een schreeuwmini om hem heen Maar elk kind is anders, mini sliep altijd beneden, maar werd uiteindelijk een heel slechte slaapster en omdat ik dat echt niet meer wil heb ik het deze keer maar wat rigoreuzer aangepakt...

Doei! Ga nu auytorijden, ben alweer te laat.
Goedemorgen! Even snel een korte reactie voordat ik onder de douche spring.

@DD

als je jullie meisje bij jullie neemt in bed kun je haar beter op het matrasje van de kinderwagen leggen. Ik ben uitdrukkelijk gewaarschuwd door een kraamverzorgster dat een aankleedkussen een heel verkeerde keuze is. En als je er logisch over nadenkt kom je zelf ook wel tot die conclusie. Een aankleedkusen is van plastic (en dus niet ademend) en de opstaande randjes voorkomen dat je baby kan omrollen. Ze kan echter wel met haar gezichtje in de zijkant draaien en kan dan niet meer terugdraaien. Risico op verstikking dus....

Beter kun je het matrasje uit je kinderwagen pakken of uit de wieg als je die hebt.

Verder wens ik je heel veel sterkte met het ontbrekende slaapritme van je meisje. Ik voorspel dat ik over een aantal maanden/weken ook wanhopige berichtjes post hier. Totale uitputting draagt niet bij aan je zelfvertrouwen...

Jeeeeujjjj voor Mien haar keuzeonderwijs!

Balen Luus van het oppasverhaal van je moeder. Precies de reden waarom wij de ouders niet structureel maar alleen incidenteel willen inschakelen als oppas. Neemt niet weg dat je nu behoorlijk met je rug tegen de muur staat. De oplossing van Sproet klinkt wel als een hele goede optie!

@Pien

uitgepuft en uitgerookt !

ik hoop dat pienmini is gedraaid trouwens. Ik voel ook plopjes en "trapjes" onderin, maar dat zijn dus de armen en handen. Vind het verschil moeilijk te voelen hoor van welke ledemaat waar zit.

@Elev

Sinterklaas en de speen....beetje tegenstrijdig of niet ? Of is het meer een thema om het aan op te hangen?

Verder vind ik het heel interessant om te lezen over uitstapjes, slapen overdag, slapen in ledikant, eigen kamer of woonkamer etc. Ben benieuwd hoe dat straks bij ons allemaal gaat! Wij willen nl. graag regelmatig weekendjes weg van de zomer.

Hmmmm, tot zover mijn korte reactie Toch wat langer geworden. Ga zo maar ff snel mijn stinklijf onder de douche schuiven en me klaarmaken voor Mensendieck en Fysio en een tochtje langs wat winkels.
quote:Peanutje schreef op 07 december 2009 @ 22:27:

En Elevmeisje ook al zielig. En nu toch stiekem het Sinterklaas fenomeen 'misbruiken' he Elevie. Nou ja als het voor haar zo werkt om makkelijker/rustiger van de speen af te komen is dat mooi natuurlijk.

Ja inderdaad.. Ze wil al een tijdje zelf van haar speen af, dan doet ze m 's avonds vol goede moed weg maar huilt midden in de nacht dat ze wel een ander keertje zonder speen gaat slapen en dat ze hem echt echt echt toch wil. Dus ik dacht: ze moet het idee hebben dat het definitiever is en hij niet nog ergens bij mama ligt. Toen zei ik: je kunt ze wel in je schoen leggen, dan krijg je er misschien wel een cadeautje voor.. Oei oei, nu ben ik dus ook zo'n manipulatief wicht. Genetisch bepaald zeker. Maargoed, de ochtend is gehaald, zonder speen! Wel wat vroeger dan anders, maar ze is vannacht niet wakker geworden en heeft nu haar cadeau! Ben benieuwd hoe het komende nacht gaat, als er geen cadeautje meer tegenover staat.

Sproet, ik vind het ook heel grappig dat Sproetman ons om advies vraagt. Ik deed het met elevmeisje ook, maar die sliep heel lang echt overal (en ten dele nog steeds wel, als ze maar moe genoeg is stort ze vanzelf in). Voor de kassa een beetje heen en weer blijven rijden, helpt dat niet bij sproetekind (dat de wagen in beweging blijft)? Ik denk dat er ook veel aan de aard van het kind ligt hoor, sproetekind is duidelijk gebaat bij regelmaat en in een aparte ruimte liggen. Meis' vriendin sliep ook nooit zo makkelijk op andere plekken, viel ook niet in de auto in slaap (terwijl meis dat nog steeds prima doet). Daar moesten ze echt rekening mee houden, en ze zuchtten altijd dat het ze zo makkelijk leek om zo'n kind te hebben dat overal slaapt. (Terwijl hun dochter dus elke avond zonder een kik op dezelfde tijd lief ging slapen en wij daar met meis veel meer toestanden mee hadden.)

Pienie, wat een heerlijk gevoel, deze week elke dag 'de laatste' af kunnen strepen. Succes op de laatste drukke chaos-dag!!
Ooh Elev, nog helemaal niet gereageerd op je nieuwe VK. Fijn dat je er een goed gevoel bij hebt en die weegschaal is natuurlijk helemaal geweldig. Zo'n weegschaal zoek ik ook nog! Hoewel de weegschaal bij onze VK gestolen is, dus ik kan/hoef daar niet meer op de schaal. Maar ja, thuis zie ik het wel.....

Hoeveel VKs zitten er in deze praktijk en lukt het om ze allemaal nog te zien voor je moet bevallen? Ik heb er 2 of 3 nog niet gezien, geloof dat er in totaal 6 of 7 zijn. Had in t begin elke keer dezelfde nl. Is de overdracht van gegevens ook netjes gegaan of heb je gewoon je oude zwangerschapskaart ingeleverd bij de nieuwe?

Gek inderdaad he dat je gewoon trots bent als de vk zegt dat je een mooi buikje hebt. Ik ben dan ook zo trots terwijl het zoals jij zegt idd helemaal niet je eigen verdienste is. Die buik groeit eigenlijk vanzelf. Volgens mij zeggen ze het ook gewoon tegen elke zwangere Die hormonenbommen zijn hypergevoelig voor gepaai en gevlei.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven