Gezondheid alle pijlers

koortslip, wondermiddel!

07-12-2009 17:35 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben helemaal blij en wil even de tip met jullie delen.

Heb al weken last van een koortslip, elke keer als hij bijna weg was kwam er weer een andere, erg vermoeiend.

Nu kwam ik iemand tegen die zei dat ik dan een tekort aan Lycine heb.

Ik heb dus een grote pot lycine gehaald en een grote dosis genomen en de beginnende blaas is helemaal weggetrokken! en heb ook geen nieuwe! Voel me ook direct een stuk beter.

Heb ook bergen zalfjes en plakkers en weet ik veel, maar niks helpt en dit hielp direct! :rolling

Hoop dus eigenlijk dat ik misschien anderen ook kan helpen met deze tip, want er zijn helaas een hoop mensen die een koortslip hebben

Geen reclame, want ik denk dat je een hele berg verschillende soorten lycine hebt, hoop gewoon alleen dat ik anderen kan helpen met deze tip, want het is zo vervelend.
Eens, alleen heet het Lysine.
Ik onthoud het want ik krijg het ook nog wel eens.

Dank voor de tip!!!
als we het dan helemaal goed willen hebben heet het:

L-Lysine

en het heeft onze puberzoon ook heel goed geholpen
Helaas heeft het mijn dochter niet geholpen. Zij kreeg ondanks de suplementen toch nog steeds heel vaak koortslippen.

Ieder jaar vanaf oktober tot ongeveer maart heeft ze vaak koortslippen. Dit is vanaf haar 3e jaar. (ze is nu 7)

Ze is is zelfs helemaal doorgelicht in het ziekenhuis omdat het misschien aan haar weerstand kon liggen. Daar kwam niks uit, alles was prima.

Ik klop het maar even af, maar dit jaar gaat het eigenlijk juist heel goed! Ze heeft er nog steeds geen gehad!! Ik doe er helemaal niks aan, geen suplementen, geen prevner (want dat hielp wel goed de koorstlip klein te houden)

Van alle middeltjes (en geloof me, dat waren zo'n beetje alle die je kunt kopen) werkte Prevner het beste, in combinatie met de hot-kiss.
Bedankt voor de tip!

Ik zal het onthouden :-)
bij zwangerschap en borstvoeding mag je het niet hebben !

maar verder is t inderdaad goed spul !

ik begon er mee op advies van de huisarts
Het helpt mij niet , enige wat ik kan doen wat helpt is de blaasjes kapot bijten met mijn tanden(zeer pijnlijk!!!) en insmeren met hele vette creme zodat er geen scheuren ontstaan in mijn lippen en net boven mijn lippen.

Gussie.. sneu voor je dochter ik heb het ook al sinds mijn babytijd. (nu 30)

Verder smeer ik er zo weinig mogelijk meer op al die cremes helpen bij mij niet. Zelfs nog aan de hormooncreme gezeten hielp voor eventjes..

En wat ook helpt is vanaf september tot en met februari geen mandarijntjes te eten...
ik heb een herpotherm, werkt ook goed.

Maar zal de L-Lysine zeker onthouden.
quote:Zespri79 schreef op 07 december 2009 @ 19:02:

Gussie.. sneu voor je dochter ik heb het ook al sinds mijn babytijd. (nu 30)

..

lastig zeg! Ik kan me voorstellen dat je er erg van baalt!

Mijn dochter heeft er gelukkig niet zoveel problemen mee. Door er op tijd de hotkiss tegen aan te houden en daarna prevner smeren, blijven de plekjes klein.

Toen we nog niet een goed middeltje hadden, kreeg ze soms wel opvallende korsten. Vooral met eten en tanden poetsen was dat huilen!
Dank je voor de tip! Ik ben er net vanaf na weer eens 10 dagen bezig geweest te zijn met het camoufleren van de blaasjes en rode plek.

Vinden jullie die compeed-plakkers soms ook zo lastig? Als het plakkertje eenmaal zit zoals't hoort is't heel prettig, maar er sneuvelen er bij mij toch altijd een paar. Héél frustrerend!

Ik ga die L-Lysine zeker proberen!
compeed plakkers gebruik ik niet. ik heb t idee dat t onzin is en erg dure onzin.
Die plakkertjes zijn idd rotdingen! Maar als het er goed op zit vond ik ze wel handig voor mijn dochter. Zo kon ze 's nachts niet de koortslip verspreiden.

een tip die misschien anderen wel helpt: tea tree oil bij de eerste tinteling smeren. Je hebt dan kans dat de koortslip niet doorkomt.
Ik heb sinds kort de Hotkiss. Een apparaatje dat heet wordt en zo het virus dood. Helpt hier als een trein, en je loopt niet de hele dag te smeren!
quote:ziva schreef op 07 december 2009 @ 19:46:

compeed plakkers gebruik ik niet. ik heb t idee dat t onzin is en erg dure onzin.

Ze verminderen wel heel erg de pijn vind ik. En het is wel handig, ik heb een baby die de hele tijd overal aan zit en dus ook regelmatig aan mijn lip zit, was hem dan wel direct, maar vind het dan toch een fijn idee dat een een patch overheen zit.

Maar bij mij gaan er ook altijd aardig wat verloren, is zo zonde, want ze zijn zo duur!

Van dat apparaat heb ik nog nooit gehoord, zal hem eens googelen
Akolip, dat is het enige dat heeft geholpen. Ik had er jaarlijks een stuk of veel en alles geprobeerd en niks hielp. Toen zag ik in het AD in de rubriek Te Koop dat Akolip getest werd. Dat heb ik gehaald bij de apotheek, 7 euro voor een ieniemienie-tubetje, maar sindsdien heb ik ze niet meer gehad. Ik heb het aan iedereen die ik kende met koortslippen ook doorgegeven en sindsdien wordt mijn blikveld niet meer vervuild door ontsierende koortslippen. Het kan toeval zijn, maar daar is het te toevallig voor.
Helpt idd erg goed ja! Ik ben al een paar jaar L-lysine aan het slikken, 2 capsules per dag, en het is veel minder geworden. Als het dan toevallig toch doorkomt, door weinig slaap en weinig weerstand, gewoon wat extra innemen, in combinatie met Compeed patches, en dan is het binnen een dag of 4 weer over :-)
Ik had zelf regelmatig last van koorstlippen. (wel 5 keer per jaar)

Sinds ik zelf werkzaam ben om mensen te helpen gezonder te worden heb ik me vooral verdiept in het immuunsysteem, hormoonhuishouding etc...

Voldoende aanvoer van vitaminen/mineralen zijn belangrijk voor een goed functionerend immuunsysteem.

Maar, tegenwoordig krijgen we én met de hedendaagse voeding steeds minder van deze vitamines/mineralen binnen.

Tel daar de steeds drukker worden leefstijl bij op en je ontkomt niet aan een goede multivitamine en mineralen supplement.

Maar, dan ben je er nog niet. Individueel zal er afhankelijk van de klacht extra hoge dosering nodig zijn omdat het immuunsysteem het herpes virus in de vorm van een koortslip tot uiting laat komen.

Afijn, toen ik met name de studies van nobel prijs winnaar Linus Pauling (google 'm maar eens) ging uitpluizen bleek dat juist het preventief slikken met vitamine C veel klachten op afstand houdt omdat het je immuunsysteem snel sterker maakt en ook houdt.

Hoeveel moet je dan nemen?

Zelf neem ik 2-3 gram per dag (2000-3000 mg)

Sindsdien heb ik jaarlijks nog maar 1 koortslip en deze ontstaat dan vaak wanneer ik echt een hele drukke periode heb gehad van weinig slaap etc...

Een eventueel teveel aan vitamine C wordt keurig uitgeplast omdat het wateroplosbaar is. Schadelijk is het dan ook niet. Ook de ziekte van Pheiffer kan hiermee binnen 2 weken door het immuunsteem aangepakt worden door dagelijks 3-5 gram vitamine C te slikken.

Te vaak zoeken mensen de behandeling aan de buitenkant/op de zere plek terwijl alle klachten van binnenuit onstaan.

J

P.S Ik verkoop geen supplementen
anoniem_97231 wijzigde dit bericht op 10-12-2009 12:44
Reden: correctie
% gewijzigd
quote:vivalina schreef op 07 december 2009 @ 21:03:

Ik heb sinds kort de Hotkiss. Een apparaatje dat heet wordt en zo het virus dood. Helpt hier als een trein, en je loopt niet de hele dag te smeren!

Ik heb hem een jaar of 6 en ben er erg tevreden over. Bij opkomst dat apparaatje gebruiken en in 9 van de 10 gevallen zet de koortslip niet door. En als het al wel door zet, dan droogt het de blaasjes direct uit en versnelt het genezingsproces aanzienlijk.

Het is niet pijnloos, maar wel effectief.
Waar kun je die hotkiss kopen?

xx lisa.
Ik wil geen reclame maken of zo...maar ik vind zovirax altijd erg goed helpen bij mij! Binnen 2 dagen van mn koortslip af!!
Thnx voor de tip!!

heb er ook vaak last van.. vooral met noord-ooste wind (Klinkt raar maar waar.. )dan is het juist echt erg..

Ik heb zelf veel zalfjes en middeltjes gehad en die hielpen niks.. sindsdien maar vaseline om het een beetje te voorkomen dat het erger word..

maar ik ga het zeker proberen!!! THNX =D
De Hotkiss heb ik bij de apotheek gekocht, die waren daar in de aanbieding (voor 25 euro). Normaal schijnen ze duurder te zijn.

Je kunt ze ook via internet bestellen. Google er maar eens op.

In het begin dacht ik dat ik niet aan de 'hitte' kon wennen, ik vond het echt gloeiend heet. Maar ik heb hem nu 2x in korte tijd gebruikt (ik heb vaak koortslippen) en ik moet zeggen dat ik het niet eens meer vervelend vind. Het went!

En beter nog: het werkt echt. Zoals hierboven ook gezegd werd: de koortslip komt meestal niet door. En alsie toch komt, dan is dat bij mij in de vorm van een piepklein korstje, die dan heel snel weg is. Geen vieze nare blaasjes meer!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven