spaargeld

07-12-2009 22:09 130 berichten
Hadden jullie spaargeld voordat je aan een kindje begon? Ik wil eerst graag 25 000 euro op mijn spaarrekening hebben maar mijn vriend vind dit belachelijk.

We kunnen nu 1200 euro per maand sparen dus ik heb zoiets van laten we nu lekker sparen voor als er dalijk iets gebeurd. En hij heeft zoiets van nu kan het nog laat ik nu die xbox,vuurwerk,wintersportvakantie etc kopen
Paling, nee dat heb ik nog niet nagevraagd bij mijn baas, vind het een beetje raar staan namelijk als ik nog niet zwanger ben.

En 1,5 dag zou het kind dan naar mijn moeder gaan en 1,5 dag naar de creche.
En voor de mensen die niet zoveel geld overhouden per maand, zouden jullie niet graag een bankrekening willen hebben met 25 000 euro daarop??

Ben benieuwd hoeveel mensen er nee op zeggen
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij zie jij meer bezwaren dan leuke dingen.....ik zou nog maar 10 jaar wachten, heb je iig die 25.000 bij elkaar gespaard.
quote:marcaro schreef op 08 december 2009 @ 17:13:

En voor de mensen die niet zoveel geld overhouden per maand, zouden jullie niet graag een bankrekening willen hebben met 25 000 euro daarop??

Je verkracht je eigen topic... Hier gaat het helemaal niet om toch? Tuurlijk wil iedereen wel een vette spaarrekening. Jouw vraag was hoeveel buffer anderen hadden voordat ze aan een kindje begonnen. Jij wilt alleen maar horen wat in jouw straatje past, namelijk: "Zeker doordrammen bij je vriend, zonder 25.000 euro zou ik er ook niet aan beginnen." De realiteit is dat de meesten 25.000 euro niet nodig vinden. Bovendien is 300 euro per maand sparen zeker niet weinig. En uiteraard valt het nog te bezien of je wel zo snel zwanger zal raken...

Er spelen andere kwesties: hoe graag wil jij eigenlijk een kind? Als je geen water bij de wijn wilt doen om tot een compromis te komen, wat verwacht je dan van je vriend? En de issues met auto, dakkapel en baan staan hier eigenlijk helemaal los van.

Ik zou eng worden van zo iemand als jij... zeker om een kindje mee te krijgen!
quote:marcaro schreef op 08 december 2009 @ 17:13:

Ik vind je heel erg met zo'n opmerking zeg, echt een opmerking van 'zie mij eens geld hebben'. Bah wat een arrogantie.

Met zo'n attitude moet je niet aan kinderen willen beginnen, met geld word je echt niet een leukere moeder of zo.

Wij zijn een heel eind op weg met ons spaargeld en tuurlijk zou ik best 25.000 euro op mijn rekening willen hebben maar niet ten koste van mijn kinderwens.
Ja hoor, ik wil best 25.000 euro hebben. Maar als ik moet kiezen tussen een kind of 25.000 euro, dan kies ik voor een kind. En jij?
-
Ik vraag alleen of mensen dat zouden willen en ik denk dat niemand nee zou zeggen. Neem aan dat als je met de loterij mee doet en je wint 25 000 euro dat je dan ook niet zegt, laat maar ik hoef het niet.

Maar ik heb genoeg gelezen op dit forum
Anemoon, dat slaat nergens op. Want ik kan eerst die 25 000 euro bij elkaar sparen en dan een kind krijgen als me dat gegund is. En dan maakt het echt niet uit of ik daar op me 25e mee begin of 27e. Of ik ben vruchtbaar of niet en op me 27e heb ik dan ook nog tijd genoeg om eventueele behandelingen etc te ondergaan. Als ik nu al 30 zou zijn zou het een ander verhaal zijn.
En nu stop ik er echt mee want ik word hier niks wijzer van
Nu je't zegt, het is bijna weer de 10de.....
Jij snapt niet wat prioriteiten zijn. Hoop dat je gelukkig bent als je straks die 25.000 op je rekening hebt.
Ja, dat vind ik echt.
Marcaro, die vraag van jou slaat toch ook nergens op in deze context? Kom op zeg.
-
quote:Mamasaar schreef op 08 december 2009 @ 17:55:

Jij snapt niet wat prioriteiten zijn. Hoop dat je gelukkig bent als je straks die 25.000 op je rekening hebt.

Geheel eens.

Wij hadden niets, geen cent. Alles 2de hands, bedje enz.

En wat een geweldige tijd was dat.

Je hebt geen idee met je spaargeld voor een baby. Dat is nooit en te nimmer in geld uit te drukken.
Marcaro.......... pffffff vermoeiend ben je.......
quote:marcaro schreef op 08 december 2009 @ 17:52:

Anemoon, dat slaat nergens op. Want ik kan eerst die 25 000 euro bij elkaar sparen en dan een kind krijgen als me dat gegund is. En dan maakt het echt niet uit of ik daar op me 25e mee begin of 27e. Of ik ben vruchtbaar of niet en op me 27e heb ik dan ook nog tijd genoeg om eventueele behandelingen etc te ondergaan. Als ik nu al 30 zou zijn zou het een ander verhaal zijn.Marcaro, misschien moet je eens wat minder plannen in je leven en wat meer in het nu leven. Natuurlijk is het lekker om 25000 euro te hebben, maar het maakt je echt niet gelukkiger. Ook die dakkapel en die nieuwe auto zijn al snel gewoon als je ze eenmaal hebt. Wat je wel gelukkig maakt is zo'n klein hummeltje te zien opgroeien, en als je dan wat extra geld hebt maakt dat je leven misschien soms wat gemakkelijker maar dat maakt je niet gelukkiger. Stel je voor dat je nu eerst gaat sparen tot je dat bedrag hebt... en over 2 jaar is er iets gebeurd waardoor het niet meer kan. Dat zou zuur zijn.
Ik ben het er mee eens dat 25.000 niet nodig is voor een kind. Maar het is ook niet nodig om alles maar stuk te slaan aan hobbydingen omdat je het voor een kind niet nodig hebt.

TO, probeer eens te wennen aan de helft van het bedrag. Gewoon steeds tegen jezelf zeggen "Ik ga er voor zorgen dat er ¤12.500 op de bank staat voor het einde van mijn zwangerschap. Als je 25k in je hoofd kan prenten dan lukt 12,5 ook. Voordeel is wel dat de kans op een zwangerschap groter is als je ook nog een beetje een leuke relatie hebt.
quote:marcaro schreef op 08 december 2009 @ 17:09:

Paling, nee dat heb ik nog niet nagevraagd bij mijn baas, vind het een beetje raar staan namelijk als ik nog niet zwanger ben.

En 1,5 dag zou het kind dan naar mijn moeder gaan en 1,5 dag naar de creche.

Dus je wilt wel voor je aan een kind begint 25000 euro bij elkaar hebben , maar een gesprekje met je baas vind je raar? Raar...

En ja, ik zou ook wel 25000 euro willen hebben, maar met de keuzes die wij gemaakt hebben zal dat bedrag nooit of te nimmer op onze rekening komen te staan (tenzij we de loterij winnen).

Het scheelt dat wij al met veel minder tevreden kunnen zijn, wij lopen nog gewoon IN onze (goedkope) schoenen
En fulltime werken doe jij in 3 dagen??
Paling, waar heb je het over?? Ik werk nu fulltime en wil dalijk 3 dagen gaan werken.
quote:paling schreef op 08 december 2009 @ 19:26:

[...]

Het scheelt dat wij al met veel minder tevreden kunnen zijn, wij lopen nog gewoon IN onze (goedkope) schoenen

Skjoesmie?

Sinds wanneer loop je naast je schoenen wanneer je graag 25k wil sparen? En dat ook kan? Of het handig is in TO's relatie is weer iets anders.
Als je het opzij kan zetten zonder dat je daardoor droog brood moet eten?

Zou ik zeggen: doen!!

Beter dat je spaart en een extra buffer hebt dan dat je een dure lening neemt.
Ik wou net zeggen paling, loop ik dan volgens jou naast mijn schoenen??
marcaro schreef op 08 december 2009 @ 17:13:

Marcaro: ik hoef ze idd niet die 25000 euro! Ik heb na het kopen van een tweedehands kinderkamertje van 125 euro nog 600 op m'n spaarrekening staan maar het kindje in mijn buik is onbetaalbaar! Daar kan geen dikke spaarrekening tegen op!

Verder, mijn oma beviel in de tweede wereldoorlog, zonder geld, zonder eten, m'n vader is er niet slechter van geworden!

Tot slot, ik heb ms niet veel spaargeld maar ook nooit schulden gehad, kwestie van creativiteit, ik hoef niet alles nieuw, van spulletjes wordt je niet happy..
Het enige waar wij naar hebben gekeken is of we het financieel konden veroorloven met onze maandsalarissen om ouders te worden (we gaan allebei minder werken)

Spaarrekening hebben we ook, staat geen 25 K op. Ik ben er van overtuigd dat het ons allemaal wel lukt. Je kan het allemaal zo duur maken als je zelf wil met een baby.

Wat we wel zeker gaan doen is een spaarrekening openen voor de kleine meid. Ik vind het heel belangrijk dat er voor haar gespaard wordt. Dan maar een beetje minder uitgeven aan onszelf
Ik vind het juist heel verstandig marcaro dat je eerst een buffer wilt opbouwen. Ik vind 25000 ook niet veel, maar dat ligt ook helemaal aan je persoonlijke situatie. De hoogte van je hypotheek e.d. en wat je verder nog voor plannen hebt. En het is maar net waar jij je prettig bij voelt.

En het is verstandig dat jullie eerst wennen aan het leven met minder geld, dan kom je straks niet voor verrassingen te staan. En in de tussentijd bouw je dan mooi een buffer op. Het lijkt me inderdaad het belangrijkst dat jij en je partner op 1 lijn zitten qua financiën voordat je aan kinderen begint. Zeker als je allebei heel anders met geld omgaat. Ga eens samen om tafel en bekijk wat straks jullie inkomsten zijn en waar jullie dit aan uit willen geven als jullie een kind hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven