Liefdesverdriet!

01-11-2009 08:39 3026 berichten
Alle reacties Link kopieren
Donderdagavond heeft mijn vriend onze realtie verbroken... Hij is moe, zijn energie is op en kan het dus niet meer opbrengen om voor ons te vechten. De afgelopen weken is het wat rommelig geweest is onze relatie. MIjn vriend was erg in de war, voelde zich vaak rot en kon mij niet de reden geven waarom... Leuke dingen deden we niet meer, we zaten alleen nog maar thuis te huilen en te praten.

Donderdag is dus de bom gebarsten, hij stopt er mee! En nu komt de aap uit de mouw: hij heeft het gevoel dat hij altijd op zijn tenen moet lopen, hij kan mij niet bieden wat ik wil, en sinds hij mij kent voelt hij zich vaak ongelukkig... Waarom heeft hij mij dit niet eerder verteld? Waarom kwam hij iedere avond bij mij slapen terwijl ik aangaf dat het ook goed is om ieder in ons eigen huisje te slapen? Waarom ging hij met mij 2 weken op vakantie? Waarom zei hij dat hij wilde samenwonen, trouwen en kinderen krijgen met mij? Ik ben zo in de war.... snap er helemaal niks van.

Ik heb bij hem juist zo veel afstand gehouden omdat ik net uit een relatie kwam. Maar hij bleef volhouden en zei al na een maand tegen mij: misschien is dit wel voor altijd. Uiteindelijk heb ik me dus helemaal gegeven aan hem...

En nu... Nu ben ik zo ontzettend verdrietig. Ik heb hem gesmeekt bij me te blijven, om het alsjeblieft niet op te geven, om ons nog een kans te geven. Ik heb geschreeuwd, gejankt, hem vast gepakt.. Ik was wanhopig, en zo ken ik mezelf helemaal niet, ben juist een heel rustig persoon. Maar het idee dat ik de liefde van mijn leven kwijt ben maakt me gek! Daar baal ik van! Ik ben juist iemand die de rust kan bewaren, en die een man nooit zou smeken om alsjeblieft bij me te blijven.....

Nu zijn we dan een paar dagen verder en voel ik me wat rustiger... Ik heb hem nog wel een paar keer gebeld en gezegd dat ik zielsveel van hem hou. Maar hij is er van overtuigd dat dit de juiste beslissing is.

En wat moet ik nu? Ik mis hem zo ontzettend, wij hadden het zo leuk. We konden goed praten, lachen, huilen.. We konden samen uren in bed liggen, elkaar vasthouden zonder iets te zeggen. We deden heel veel leuk dingen met vrienden. Ik was volgens hem zijn beste vriendin. En hij is zeker mijn beste vriend.

We hebben echt een heerlijke tijd gehad, ik dacht dat hij de ware was voor mij. Daarom kan ik het waarschijnlijk ook allemaal niet bevatten.

Hoe moet ik hier nu mee om gaan?
Levin, fijn dat het weer wat beter met je gaat. Wel opmerkelijk dat je ex nu steeds contact opneemt.....ookal is het over het werk...... blijkbaar vindt hij de gedachte aan vier weken helemaal geen contact ook moeilijk!

Vlinder, goed van je dat je die sms morgen pas stuurt. Zit er in ieder geval weer een tijdje tussen. Ben echt benieuwd of hij iets van zich laat horen.

Moonlight, ik zit ook nooit op msn..... maar je kunt hier altijd meeschrijven hoor!

Meiden, ik ben weer helemaal onzeker.......

Gisteren had ik mijn vriend gebeld en toen vertelde hij dat hij ziek thuis was gebleven. Alle ellende en vermoeidheid komt er nu echt uit bij hem. Maar vandaag heb ik weer niks van hem gehoord...terwijl hij dat vroeger wel altijd deed..... en nu ben ik weer zo onzeker.

Ik ben bang dat hij vindt dat ik dat van die vakantie eerder had moeten vertellen. Dat ik het voor hem verzwegen had zeg maar.... en dat hij daarvan baalt.

Vinden jullie ook dat ik dat eerder had moeten vertellen?

Ik heb hem geprobeerd te bellen. Hij had zijn telefoon niet uitgezet, maar nam ook niet op. Toen heb ik hem maar een sms gestuurd. Ik heb het bij mezelf gehouden: dat ik merk dat ik onzeker ben, of het wel goed met hem gaat, of ik iets fout heb gedaan, en dat ik het zondag zo fijn vond met hem.

Ik hoop hier gauw iets op te horen.....

Overigens sms-te hij zondagavond nadat hij weg was nog wel iets liefs. Dus als hij al boos is, is dat later pas gekomen......

Weer onzekerheid dus......
quote:Vooruit schreef op 08 december 2009 @ 23:03:

Meiden, ik ben weer helemaal onzeker.......

Gisteren had ik mijn vriend gebeld en toen vertelde hij dat hij ziek thuis was gebleven. Alle ellende en vermoeidheid komt er nu echt uit bij hem. Maar vandaag heb ik weer niks van hem gehoord...terwijl hij dat vroeger wel altijd deed..... en nu ben ik weer zo onzeker.

Ik ben bang dat hij vindt dat ik dat van die vakantie eerder had moeten vertellen. Dat ik het voor hem verzwegen had zeg maar.... en dat hij daarvan baalt.

Vinden jullie ook dat ik dat eerder had moeten vertellen?

Ik heb hem geprobeerd te bellen. Hij had zijn telefoon niet uitgezet, maar nam ook niet op. Toen heb ik hem maar een sms gestuurd. Ik heb het bij mezelf gehouden: dat ik merk dat ik onzeker ben, of het wel goed met hem gaat, of ik iets fout heb gedaan, en dat ik het zondag zo fijn vond met hem.

Ik hoop hier gauw iets op te horen.....

Overigens sms-te hij zondagavond nadat hij weg was nog wel iets liefs. Dus als hij al boos is, is dat later pas gekomen......

Weer onzekerheid dus......

Ik lees hier soms eens mee en wil hier even op reageren. Ik snap niet waarom je je schuldig zou moeten voelen i.v.m. die reis. Jullie waren uit elkaar, je hebt in de tussentijd iets geregeld, hele normale zaak toch.

Het komt op me over alsof je zo'n schrik hebt nu om iets mis te doen (het op eieren lopen) en hem enorm wilt pleasen hierdoor. Waarom zou jij nu iets verkeerd gedaan hebben?

Waarom koppel je zijn niets sturen nu automatisch aan die reis? Je moet nu toch ineens niet alles laten vallen voor hem en als hij dat van jou zou vragen, ben je beter af zonder, sorry.

Je vult nu vanalles voor hem in en maakt jezelf erg afhankelijk van hem. Gewoon verder gaan met je leven en bekijk het zoals het komt. Trouwens als hij zich ziekjes voelt, zal hij misschien minder zin hebben om iets te sturen.

Komt misschien hard over, maar ik bedoel het goed. Ook oppassen dat je hem met zo'n berichten (ook al heb je het bij jezelf gehouden) niet gaat 'wegjagen'.
He Vooruit, ikd enk dat mellie zegt wat wij ook bedoelen, alleen wat harder en eerlijker. Je eigen leven is het belangrijkst. En daar is waar het vaak fout gaat in een relatie. Je gaat alles doen voor de ander, je verliest je eigen dingen en je eigen leven. Als hij van je houd, en met jou doorwilt, dan vind hij een weekje vakantie toch geen probleem?

Tuurlijk ben je graag bij elkaar in deze tijd, en helemaal als je net uit elkaar bent geweest. Maar in die tijd was jij alleen, en heb je jezelf moeten redden. Je hebt dingen voor jezelf gepland, en ja, dat komt nu misschien wat minder goed uit.

Dit is voor hem geen reden om boos te worden! En dat is hij waarschijnlijk ook niet!! je bent sterk geweest de afgelopen tijd. Hou dit vol meis! En je kunt het wel tegen hem zeggen dat je het vervelend vind dat je die vakantie hebt geboekt maar er wel veel zin in hebt om hem daarna weer heerlijk te zien

Niet zo onzeker zijn, hij wil toch graag weer samen met jou zijn? Of geloof je dat niet?
Ik moet weer even het een en ander op papier zetten want mn hoofd loopt over, ik heb veel te veel tijd om na te denken, conclusie van mijn hersenspinsels: Ik wil ex terug.

Maar:

- Wij begrijpen elkaar vaak verkeerd.

- Ik kan niet goed met zijn vader en stiefmoeder opschieten

en hij verwachtte wel dat ik daar 2x per week mee naar toe ging.

- Hij verwachtte van mij dat ik altijd maar gezellig met zijn vrienden overal mee naar toe ging wanneer hij dat deed.

- Hij raakte geirriteerd als ik een tijdschrift las terwijl hij bij mij was.

- Hij viel ALTIJD in slaap als ik gezellig wilde knuffelen in bed

- Hij verwachtte van mij dat ik altijd tijd voor hem vrij maakte.

- Hij wilde dat ik alles was wat zijn ex niet was. (als ik wel een s vroeg wat tie leuk vond aan mij zei die, ik vind het zo leuk dat je me op straat een zoen geeft, dingetje deed dat nooit. Ik vind het zo leuk dat je enthousiast bent over mij hobby, dingetje vond dat altijd maar onzin etc etc.)

- Hij is een LUL geweest de afgelopen tijd.

- Hij heeft me keihard laten vallen in de tijd van de zwangerschapstesten.

- Ik heb de afgelopen weken serieus gedacht dat hij een psychische aandoening heeft.

Nou genoeg redenen om hem lekker los te laten toch?
Hoi Mellie en Levin, bedankt voor jullie berichtjes. Sorry dat ik er nog even over doorzeur maar ik ben bang dat mijn punt niet goed overkomt. Het gaat me er niet om dat ik die vakantie geboekt heb, het gaat me erom dat ik hem dat niet eerder VERTELD heb.

Dat ik het als het ware heb achtergehouden.... en hij me dus niet kan vertrouwen. Zoiets.....

Zou dat wel een punt kunnen zijn? Zou hij daar wel boos om kunnen zijn?
Levin, ik begrijp dat je je ex terug wil. Ookal geef je zelf genoeg objectieve redenen om hem niet te willen, liefde is niet objectief he.....

De vraag is wat moet je hier nou mee?

Misschien is het in ieder geval wel goed om hem deze vakantie los te laten....komen jullie allebei een beetje op verhaal en kun je daarna rustig verder kijken.

Of wil je met hem gaan praten?

Weet je inmiddels zeker dat je niet zwanger bent?
@ Vooruit

Ik kom hier even inbreken

Ik geloof niet dat hij daar boos over is, jullie hebben maar heel weinig contact gehad dus je hebt ook niet echt de kans gehad om hem dat te vertellen. En het was een beetje vreemd geweest als je hem speciaal om dat te vertellen had opgebeld.

Maak je niet te druk, hyij is vast niet boos.
Nici: thanks!!!
Ah kijk, daar had ik het punt even verkeerd begrepen! Tja moet je iemand waarmee je op dat moment niet samen bent zoiets vertellen? Dat lijkt me niet... Van de andere afspraken die je hebt gemaakt was hij toch ook niet op de hoogte? Kan me voorstellen dat hij misschien wat teleurgesteld is...

Laat hem even lekker bijkomen totdat hij zich weer wat beter voelt, je zult zien, niks aan de hand

Het liefst zou ik hem bellen en zeggen, kom terug! Slaat nergens op, want op dit punt zit er bij mij veel te veel dwars om gezellig door te gaan. Praten heeft denk ik helemaal geen nut omdat ik dan weer veel te opgefokt raak. Toch is dat gevoel zo sterk.. Vermoeiend... Voor mezelf had ik al voorgenomen om deze weken te gebruiken om alles op een rijtje te zetten, maar tot nu toe voel ik mij slechter dan bijvoorbeeld een week geleden.

Over die zwangerschap.. Ik ben nu al 7 weken niet ongesteld geweest. Testen zeggen negatief... Daar vertrouw ik dan maar op, volgens mij dokter zegt zo'n test de waarheid.

Hij heeft er trouwens nooit meer naar gevraagd na die ene keer dat ik aangaf dat ik er niet aan toe was om over te praten. Zou hij dan helemaal niet benieuwd zijn?

Kon ik nu maar gewoon lekker slapen......
Hoi Levin..

Ik heb hier nog niet eerder gepost (of de post net aan Vooruit na) maar nu wil ik gewoon ff reageren op jouw post.

Ik denk wel dat hij nieuwsgierig is hoe het zit maar ik denk dat na alles wat er gebeurd is (ik heb je verhaal gevolgd) hij het nu gewoon niet durft te vragen.
Hey Nici, bedankt. Ik denk dat je wel eens gelijk zou kunnen hebben. Bij mij komt het over als desinteresse.. Dat is zo frustrerend, geen idee wat hij denkt of voelt!
Ik vind mannen sowieso vaak ongeinteresseerd over komen

Het lijkt vaak dat ze alleen maar geinteresseerd zijn op het moment dat ze nog iets van je willen. Daarna vragen ze nooit meer ergens naar.

En als je er dan iets van hebt gezegd dan is het netals of ze het alleen maar vragen omdat je er iets van hebt gezegd, i.p.v. dat het ze echt iets boeit..

T is ook nooit goed he
Hoi,

Wil me (als het mag) graag bij jullie aansluiten. Ik heb ook liefdesverdriet.

Mijn ex is alweer 6 weken weg, terug naar zijn thuisland. Mis hem verschrikkelijk. Heb tot nu toe bijna elke week contact gehad en ik heb hem afgelopen zondag gemaild dat ik even geen contact wil om alles op een rijtje te zetten, Hij mailde terug dat hij dat een goed idee vond, om even geen contact te hebben. Ik zit nu met de vraag, hoezo vind hij het ook een goed idee om geen contact te hebben? Hij had niet op mijn mailtje hoeven reageren(want ik vraag om even geen contact meer te hebben) Ik probeer me er bij neer te leggen dat ik voorlopig niet kom je weten waarom hij het een goed idee vind.

Ik hoop dat het met jullie goed gaat
Natuurlijk mag dat Bloempje!

Waarschijnlijk denkt hij hetzelfde, en wil hij ook alles op een rijtje zetten... Of hij zegt het voor jou, omdat jij het graag wilt.

Mag ik vragen naar de achtergrond van jullie breuk?
Hey Levin,

Dat weet ik dus niet of hij het zegt vanwege mij of omdat hij het wil. Persoonlijk denk ik dat hij het ook wil.

Hij miste zijn thuisland, hij woonde sinds november(2008) in NL en we zijn in februari samen naar zijn land geweest op vakantie en daarna zijn we gaan samenwonen, dat ging goed maar ik wist dat hij steeds meer heimwee kreeg en de laatste paar maanden werd het erger. En, dus is hij terug gegaan. Hij heeft mij niet meegevraagd omdat hij dacht dat ik het niet kon, mijn familie en vrienden hier achter laten. Heb hem vlak voordat hij ging verteld dat ik dat wel wil(als ik hem over een paar maanden nog zo mis ben ik bereid daar heen te gaan, zoveel hou ik van hem!)

Tussen ons ging het goed, eigenlijk steeds beter. De reden van de breuk is heimwee. Daar heb ik het erg moeilijk mee, want nadat het uitging woonden wij nog een tijdje samen en hij bleef close, nam geen afstand. Toen hij wegliep zei hij: ik heb nog gevoelens voor je en toen hij echt ging zei hij ik hou van je.
@ levin: Heb je berichtjes van gister net gelezen. Bedenk dat het niet zo raar is nu je geen afleiding hebt meer van je werk je weer even in een dip komt. Maar dit heb je weer nodig om een stap verder te komen! Vind het knap van je dat je nadat je zei dat je je ex terug wilt wel zijn minpunten kunt opnoemen. Goed om komende tijd ook na te denken wat jij zoekt in een relatie, en kan hij jou dat wel geven?

@ bloempje: Wat naar voor je! Lijkt me erg moeilijk om het te accepteren als het op deze reden uit gaat. Denk inderdaad dat even geen contact goed voor je is. En misschien was hij hier ook wel aan toe en reageert hij daarom zo op je mailtje. Laat dat los en ga inderdaad alles even op een rijtje zetten.

Ik heb vanmiddag een smsje gestuurt. En kreeg boven mijn verwachting al na een paar uur een reactie terug. Blijft wel raar om na vier jaar zo veel met elkaar bezig te zijn geweest zo contact te hebben. Maar ergens voelt het ook goed. Zit nu te twijfelen of ik nu al zou reageren of dat ik er even een paar dagen tussen zou laten zitten. Iemand advies??

Nu eerst maar eens een potje gaan voetballen..
Hey Vlinder,

Ik vind het ook erg moeilijk. Ik voelde en merkte namelijk dat hij nog om mij gaf. En zo stuurde hij eerst zakelijk mailtjes en vorige week in een x een mailtje met hoe het met zijn familie ging, een paar dubbelzinnige opmerkingen waarvan ik zoiets van wat moet ik hier mee? Ik weet dat we allebei vonden dat we iets heel speciaals hadden en dat we heel gelukkig met elkaar kunnen zijn. Ik wil niks liever dan hem terug, maar ik weet dat, het nu beter is om even geen contact te hebben.

Als ik jou was, zou ik er een paar dagen tussen laten. Laat hem maar wachten op jou reactie. Dan komt het over alsof je druk bent, en niet met hem bezig bent de hele tijd.

Begrijp heel goed dat, dat het raar is om zo contact te hebben. Dat heb ik ook, ons contact was eerst heel zakelijk(tot dat laatste mailtje!)
Zo wat is er hier veel geschreven! Gezellige boel hier!

@ Vooruit: ik herken wel wat van je onzekerheid. Juist omdat het weer zo pril en broos voelt. Maar ik denk toch ook echt - net als de rest van de meiden - dat je er niet goed aan doet om er zo mee om te gaan. Vertrouw er op dat als er wat is, dat je het echt wel hoort. Hij is nu ziek en waarschijnlijk daarmee bezig. ik heb ook nooit zin om uitgebreid te bellen of te sms'en als ik ziek ben. Probeer niet te veel op jezelf te betrekken en alles al in te gaan vullen: gaat hoe dan ook nooit opschieten. Echt! (maar herken die gedachten wel hoor)

@ Levin: Je wil(de?) hem terug, maar daarna komt er een behoorlijke waslijst aan dingen, die je eigenlijk heel shit vond aan jullie relatie... Wil je hem nog steeds terug? En lukt het om jezelf ervan te overtuigen om in ieder geval eens te kijken hoe een week no contact bevalt? Ik herken dat missen dus ook: eigenlijk wil je zelf zo graag doorgaan, maar dan komt er weer een down-moment om de hoek kijken. En jij begint er nu pas echt aan, omdat je de periode ervoor hem bijna dagelijks nog zag. heb je wel leuke dingen al voor jezelf gedaan? En slaap je nu elke dag uit?

@ Vlinder: leuk dat je een bericht terug heb gehad! Ik zou nu niet gelijk een sms terug sturen (ook al zou ik ook die neiging hebben!). Even weer en paar dagen verder. Zo makkelijk ben je nou ook weer niet te paaien, toch?

@ Bloempje: ik heb jouw toopic in het begin wel eens gelezen. Het klinkt alsof jullie allebei niet uit elkaar wilden gaan, maar door de heimwee dus uit elkaar gingen. Neem even de tijd en bedenk dan na die periode - dat je even geen contact wilt - of en wanneer je naar hem toe wilt gaan. Hoe is hij er verder onder? Jullie hebben inmiddels dus wel regelmatig emailcontact gehad begrijp ik? het lijkt me heel zwaar als je lief zo ver weg is en je kunt er niet echt over praten. Voor jou een dikke

@vantzelfde: hoe is het eigenlijk met jou nu? Tijdje niks meer van je gehoord.

Hier is het verder ok. We zien elkaar doordeweek niet nu en om eerlijk te zijn vind ik dat niet zo erg. Ben druk genoeg met werk, huishouden en ....forummen!! ha ha We hebben wel contact, maar ook niet elke dag. Vrijdag zal hij me nog even bellen en morgenavond ga ik naar de sauna! Heb er echt zo'n zin in. En vandaag heb ik wat nieuwe kleren gekocht, die nu in de wasmachine aan het draaien zijn. En verder zoek ik nog steeds werk, dus daar stort ik me op qua 'piekeren', eerder dan de relatie nu... (elk nadeel heeft zn voordeel dus...)

Hier iemand nog goede/ leuke dingen voor zichzelf gedaan vandaag?
Only dead fish go with the flow
Hey Dreamglasses dankjewel voor je reactie

eerst was hij heel zakelijk. Tot vorige week maandag, ik kreeg een mail met hoe het met zijn familie ging, hij maakt een paar dubbelzinnige opmerkingen waardoor ik had van wat bedoel je. Hij zei bijvoorbeeld work is busy but keeps me out of trouble. Ik dacht, wat moet ik met deze opmerking? Probeert hij me duidelijk te maken dat hij afleiding heeft op zijn werk? Ik weet niet precies wat hij bedoeld.. En vraag me ook af waarom hij ineens zo'n mailtje stuurt. Hij stuurde me elke week een mail en altijd vroeg hij hoe het met ging(terwijl hij dat de week ervoor ook vroeg) Hij denkt ook dat het even beter is geen contact te hebben. We hadden contact omdat ik nog wat geld van hem kreeg(ging echt om 60 euro) en wat kan mij die 60 euro op dit moment nou schelen. NIKS! Echt afstand heeft hij dus niet gedaan.

Mis hem verschrikkelijk. Doe mijn best om verder te gaan en het lukt me steeds beter maar die pijn, heb me nog nooit zo verdrietig gevoeld. Vandaag ook, een collega vroeg aan mij hoe het ging(had een tijdje niet gewerkt) en ik schoot vol, het doet zoveel met mij.

Las dat jij weer samen met je ex, ik ben heel blij voor je! Heb je het idee dat het nu beter gaat dan daarvoor of is dat moeilijk te zeggen?

Ik heb volgende week een sollicitatatiegesprek voor een bijbaantje bij een callcenter inbound! Ben er heel blij mee (kan ik eventueel gaan sparen om mijn ex achterna te gaan)
Hallo allemaal,

ook van mij maar weer eens een berichtje. Ik kreeg het even niet voor elkaar de afgelopen dagen... Alle verhalen over exen die terugkomen werden me eerlijk gezegd even teveel. Hier is het namelijk niet zo: hij is weg en blijft weg. Kreeg wel een mail voor mijn verjaardag; lief met een liedje erin, maar ook met een duidelijke ondertoon dat het zo blijft als het is. Hij denkt wel aan me en vindt het ook nog steeds een raar gevoel dat we geen koppel meer zijn. Maar het leven begint te wennen zonder mij en het liedje ging over hoop voor de toekomst, maar allerminst over een hereniging. Meer over hoe we nu beiden gestrand zijn maar dat er vast weer iemand voor ons komt... Kortom, daar werd ik alleen maar heel erg verdrietig van. En dat op mijn verjaardag...

Maar goed, er is ook wel goede energie, vandaag gaat het bijvoorbeeld veel beter. En mijn weekend was erg gezellig bij die vriendin, ik kreeg heel veel hele lieve smsjes en kaartjes voor mijn verjaardag en heb heeeel lekker gegeten. En verdere oppeppers voor mezelf:

- heb een afspraak bij de kapper gemaakt

- a.s. zaterdag hebben mijn vriendinnen een verrassingsdag voor mijn verjaardag in elkaar gezet! ben heel benieuwd...!

- ik heb van de sint een schoonheidsbehandeling gekregen, word ik weer mooi!

- ik heb zojuist weer gesport terwijl ik helemaal geen zin had, en het was juist heel fijn

- en daarna heb ik ook nog gezond voor mezelf gekookt ipv een afhaalding of iets te nemen

Zo, dat is mijn story. Ik heb niet alles helemaal op mijn vizier qua ontwikkelingen van jullie, maar met het risico dat ik delen mis hierbij wat reacties:

@DG: klinkt allemaal heerlijk, kalm aan en genieten zou ik zeggen. En bij jezelf blijven, maar dat doe je. Enjoy the sauna!

@Vooruit: maak je nou niet zo sappel over wat hij allemaal denkt en vindt. Ik denk dat je veel te veel aan het invullen bent (is mij ook regelmatig verteld ). Mijn gevoel is dat je je nu veel afhankelijker opstelt van je vriend dan de afgelopen weken. Je bent sterk meisje, heb vertrouwen in jezelf en dat hij weer bij je wil zijn om wie je bent en niet om wat je doet!

@Vlinder: Hou het rustig met sms-en, hij mag best af en toe wachten hoor, lijkt me heel gezond.

@Levin: vervelend dat jij je ook zo rot voelt de laatste tijd. Het klinkt voor mij een beetje alsof je nu pas eigenlijk toe bent aan dat 'rotgevoel van missen en verdriet'. Alsof je tot nu toch enorm druk bent geweest met allerlei andere dingen als wel of niet zwanger, ruziezoekende ex, normaal met hem omgaan op het werk etc. Nu pas lijkt de tijd daar om echt te beseffen hoe de vork in de steel zit, namelijk dat het uit is. Echt uit. Ik herken dat wel, de eerste maand heb ik gewoon verschrikkelijk veel hoop gehad op dat hij me zo zou gaan missen, dat je eigenlijk het afscheid nemen en het bijbehorende verdriet voor je uitschuift. Nu komt het alsnog op je af.... Die maand hem niet zien (of spreken) lijkt mij wel het allerbeste voor je, hoe moeilijk het ook is. Je moet afstand nemen, daar heb je nu gelegenheid voor. En dat rot voelen, dat komt dan hard op je af. Maar laat het maar komen, je moet er toch doorheen, hoe shit ook. Ik heb nog steeds regelmatig klotebuien, waar ik soort van 'overvallen' wordt door mijn verdriet. Maar ik heb ook het gevoel dat ik verder kom, hoe raar dat ook klinkt. En die afstand helpt daar wel echt bij. Sterkte meissie, hou je haaks en doe alleen maar dingen die goed voor jou zijn momenteel! Je kunt het, je hebt hier al laten zien hoe enorm sterk en okee je bent, dikke

Tot zover even, veel sterkte en liefs allemaal weer
Ik heb voor een korte periode een relatie gehad met een buitenlandse jongen, die ik had ontmoet tijdens reizen. Wij hebben niet samengewoond, maar ik kan me nog wel herinneren dat we ook best last hadden van de verschillen in taal (ook al is je Engels niet slecht, het is wel anders) en vooral in referentiekader. Hij belde dan bijvoorbeeld, terwijl ik er een dag hard werken op had zitten en hij harstikke stoned met zijn vrienden over heel andere dingen nadacht en bijvoorbeeld zei 'no, I'm not missing you now, cause I'm havin fun!'. Achteraf zat hij dus in een compleet andere state of mind dan ik en een paar dagen later miste hij me ontzettend. In zo'n geval is de combi afstand, telefoon en email echt k*. het is dan ook niet handig om woorden via email of sms te gaan interpreteren. Dat vind ik trouwens ook tussen mensen, die elkaar wekelijks zien en allebei in NL wonen. Hoe vaak heb ik wel niet gehoord van vriendinnen dat hun relatie zowat op de klippen liep vanwege 'foute woorden' via sms. Je hebt de neiging om het te interpreteren als iets wat er waarschijnlijk helemaal niet is. En nu helemaal: hij is daar, in een compleet andere omgeving dan jou en probeert er zijn weg in te vinden.

Het is prima om afstand/ geen contaact te houden als je dat voelt. Als je het gevoel hebt dat je echt benieuwd bent hoe het met hem is, kun je hem wel emailen en vraag dan wat hij bedoeld met 'keeps me out of trouble'. Misschien drinkt hij daar meer dan dat hij hier deed. Of bedoelt hij het zoals het nuchtere Nederlandse "werk houd me van de straat", dus echt als een grapje om de sfeer niet te gespannen te houden.

Sta je er wel zelf achter dan dat je geen contact hebt met hem? Ik kan me voorstellen dat je je nu ook op jezelf en je nieuwe bijbaan richt. Dat is ook gezond, hoor. En wie weet: ga je toch over een half jaartje naar hem toe en weten jullie het allebei zeker wat jullie willen. Maar ik kan me wel voorstellen dat het voor jou wel moeilijk is nu, hoor. Kun je genoeg afleiding vinden?

Na de breuk an ik wel zeggen dat we er allebei heel erg goed over nagedacht hebben. we hebben er veel over gepraat en dat zullen we nog wel gaan doen. Het begin is goed, maar nu komt het er echt op aan natuurlijk. We moeten er allebei voor werken.
Hey vantzelfde!!

Wat leuk die verrassingsdag!! En de kapper. Wat heerlijk dat je zo verwend bent! Je verdient het!

Tja en over zijn email.Hij si in ieder geval geen lul. En dat is ook wel eens fijn om over je ex te zeggen. Je hebt in ieder geval een goed esmaak! Ik snap dat je het wel naar vond. Maar jij vindt hoe dan ook je draai wel weer.

Ik geniet er nu maar van, maar geniet ook nog steeds van het eigen-ding-doen, hoor. Een relatie is fijn, maar wij moeten wel nog echt aan de slag als het erop aan komt en er ook nog goed aan werken. dat moet allemaal nog maar blijken. ben daar inmiddels wel nuchter onder.

Ik vind echt dat je super leuke vriendinnen hebt! En dat kan ook niet anders: jij lijkt me ook een harstikke leuk mens!

geniet van die verwendingen en wees trots dat je zo goed bij jezelf blijft!
Hey Dreamglasses,

in het begin hadden wij vaak ruzie omdat we elkaar verkeerd begrepen maar juist de laatste tijd ging het beter. Toen we samenwoonden ging het echt super(dat vond hij ook) we begrepen elkaar, we waren echt elkaar maatjes en geliefde.

Ik was juist degene die even geen contact wou. Elke keer als ik een mail van hem kreeg begon ik te trillen, huilen kortom ik was helemaal van slag. Dat wil ik niet. Het doet gewoon teveel met mij. Daarom heb ik letterlijk tegen hem gezegd(gemaild) Dat ik denk dat het beter voor mij als we even geen contact hebben, niet voor altijd maar totdat ik alles op een rijtje heb staan.

Wat ik me wel afvraag, het koste me geen moeite hem met rust te laten die drang om hem te mailen/smsen of bellen heb ik niet. Het lijkt alsof ik aanvoel dat het goedkomt en dat we nu afstand het beste is. Maar ik twijfel nu of ik zelfs wel mijn eigen gevoel kan vertrouwen. Ze zeggen dat je altijd je eigen gevoel moet volgen en dat zegt: laat hem maar even met rust. Want juist door geen contact te hebben krijgt hij de kans om mij te gaan missen.

Als ik er klaar voor ben, wil ik hem bellen (of skypen)..Ik kan wel wachten totdat hij contact opneemt maar ik denk dat het beter is als ik contact zoek, omdat ik heb gezegd dat ik geen contact wil.. (Liefst wil ik dat hij uit zichzelf contact zoekt.)

Afleiding, ja dat gaat steeds beter. Heb lieve klasgenootjes/vriendinnen. Maar nog regelmatig een dipje. En ik denk elke dag aan hem.

(Echt, als ik één wens mocht doen, dan was het dat ik weer goedkomt tussen aussie en mij)

Hoe zat dat met contact bij jullie? hadden jullie wel contact toen het uit was? Kan me voorstellen dat je idd veel moet praten en het rustig aan doet. Maar het is een goed begin, zoals je zegt!
Hey Dreamglasses,

ja lief zijn ze, my friends

En ja, hij is inderdaad geen lul... daarom vind ik het ook zo erg. We pasten gewoon heel goed bij elkaar, konden zo goed praten en het gewoon prima vinden met elkaar. En vulden elkaar weer aan op andere vlakken, qua dingen waar we goed in zijn zeg maar. Maar ja, als ie er niet helemaal voor kan gaan, dan beter niet.

Lief van je, je compliment, hihi ik glim! Verdorie, ik BEN ook gewoon hartstikke leuk! Ik houd me maar vast aan het idee dat er een NOG leukere man ergens op me wacht... ook al kan ik me dat nu nog niet zo goed voorstellen. In de tussentijd blijf ik mezelf verwennen En moet ik ook een baan gaan zoeken, ai. Maar 2010: here I come!

retour
Bedankt allemaal voor jullie reacties. Het bevestigde al wat ik zelf ook had bedacht om te doen. Toch is het erg fijn om hier weer even de bevestiging te krijgen!

@ vanhetzelfde: Vind het inderdaad ook wel lastig om te lezen dat er bij sommige weer een begin is! (Gun het jullie van harte hoor, ben alleen jaloers ) Maar lekker je laten verwennen door je vriendinen. Zelf nog doen wat je leuk vind. Je bent een sterke meid en het komt weer helemaal goed met jou!

@ Bloempje: Goed dat je nu voor jezelf kiest. En als dat nu je gevoel is.. laat dit dan zo. Heb in deze weken maar al te goed geleerd dat ik mijn gevoel niet zo kan beinvloeden als ik wil. En die dipjes mogen er best zijn hoor. Heb er zelf ook nog vaak genoeg last van. Voor mij geeft het alleen maar aan dat het van mijn kant echt was, en dat ik de tijd nodig heb om dit een plekje te geven!

Dames! Wat zijn we allemaal goed bezig! Ondanks dat sommige een aantal rotdagen hebben gehad..we zijn echt allemaal op de goede weg. Een schouderklopje voor iedereen! :-D

Even weer een oud gebruik er in gooien..

Ik ben trots op mezelf:

- Omdat ik vandaag weer een goede dag heb gehad op stage.

- Omdat ik een smsje heb gestuurd en niet hebben zitten wachten op een berichtje terug.

- Omdat ik ondanks dat ik moe was, toch ben wezen voetballen.

- Omdat ik even in een feeling good mood zit! :-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven