Geld & Recht alle pijlers

wachten op BKR

13-12-2009 13:00 220 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet het, hier zijn al heel veel topics over maar toch heb ik even een luisterend oor nodig. Ik moet morgen naar de bank om mijn BKR op te gaan vragen. Bloedje zenuwachtig dat ik ben. Ik slaap niet meer, eet niet meer enz. Ik heb mijn leven sinds kort weer goed op de rails staan met een leuke vriend en mijn financien op orde maar dit was in het verleden niet zo. Ik woon al vanaf mijn 17e op mezelf en eigenlijk niet goed geleerd hoe hiermee om te gaan Met alle grote gevolgen van dien. Nu ben ik zo bang dat het negatief is bij de BKR waardoor ik wel naar een hypotheek kan fluiten. Dat is nog niet het ergste. Mijn vriend wil heel graag een huis kopen en dus is alles voor hem ook verpest. Dus deze week is cruciaal voor mij. Het kan zo maar zijn dat ik mijn vriend hierdoor kwijt raak. Echt heel stom, stom, stom.
Mijn vriend maakt er wel een beetje grapjes over. Gisteren ging ik boodschappen doen met zijn pinpas. Begint ie te lachen en zegt ie:"Oh ooow is dat wel te vertrouwen?"Haha ik kon er ook wel mee lachen. Dit soort grapjes krijg ik nog wel vaker te horen vrees ik.
quote:Lieve_bees schreef op 13 december 2009 @ 14:52:

Sorry van mijn dubbele reacties. Mijn computer doet soms een beetje raar. >> Klik je niet per ongeluk 2x op verstuur?

Maar dan idd de vraag. Hoe zouden jullie als ouders hierop reageren?Ik denk dat mijn ouders zouden peinzen, zuchten en eerst zouden zeggen dat ik geen geld uit moet geven dat ik niet heb.. om vervolgens met mij samen een plan te maken om eruit te komen... hihi... Ze zouden het al erg genoeg vinden dat ik er zo'n zorgen over heb/had denk ik...
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
quote:Lieve_bees schreef op 13 december 2009 @ 14:54:

Mijn vriend maakt er wel een beetje grapjes over. Gisteren ging ik boodschappen doen met zijn pinpas. Begint ie te lachen en zegt ie:"Oh ooow is dat wel te vertrouwen?"Haha ik kon er ook wel mee lachen. Dit soort grapjes krijg ik nog wel vaker te horen vrees ik.Gelukkig dat je er wel om kan lachen.
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
Mijn ouders zouden het heel vervelend vinden dat ik er zo in de stress over heb gezeten. Terwijl ze me echt zeker hadden willen helpen, op de momenten dat ik er geen geld voor had.

Maar ik denk ook dat ze er trots op zouden zijn dat ik het zelf wel goed af heb gehandeld en geleerd heb van mijn fouten
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Mijn ouders zijn er ook niet trots op. Vinden het ook verschrikkelijke dat ik schulden heb (had nu). Maar daarnaast zijn ze ook super trots op me hoe ik me ervoor heb ingezet om weer van mijn schulden af te komen. Hoe ik de eindjes aan elkaar wist te knopen en me al snel ontpopte tot gedreven vrek. En dat weegt veel zwaarder voor ze dan het feit dat ik die schulden had hoor. Ik krijg regelmatig wat extra's (bijv. kleding of een beetje geld voor de kapper). Maar goed, ouders zijn mensen en ieder mens verschilt. Maar zou me er niet al te druk om maken. Als je zelf maar weet dat je er toevallig wel zelf ook weer uit gekomen bent. En die registrering... die duurt max. 5 jaar. Dat overleef je toch ook wel? Dan koop je een paar jaar later je huis. Jammer maar echt het einde van wereld niet hoor.
p.s. Als jouw vriend echt bij je weg zou gaan vanwege een BKR registrering en het dus (nog) niet kunnen kopen van een huis... dan kun je je ook afvragen of de liefde wel sterk genoeg is tussen jullie. Als hij echt om je geeft blijft hij ook wel bij je MET BKR registrering.
Helemaal mee eens. Daar ga ik mezelf dus even niet druk om maken.
Oke nu wordt het avond en voel ik me weer heel klote. Ik denk echt dat er iets mis is.
Oke nu wordt het avond en voel ik me weer heel klote. Ik denk echt dat er iets mis is.
quote:Lieve_bees schreef op 13 december 2009 @ 17:16:

Oke nu wordt het avond en voel ik me weer heel klote. Ik denk echt dat er iets mis is.Wat denk je dan precies?
nou dat we geen huis kunnen kopen door mijn schuld. Dat wordt vannacht niet veel slapen ben ik bang. Ondanks alle steun die ik krijg
Er zijn écht belangrijkere dingen dan een huis kopen lieve_bees.

Probeer een beetje te relativeren.

Dan huur je een leuk huis en spaar je even lekker verder voor bv een hele mooie keuken als je wél zover bent.
Ja joh, natuurlijk is het heel naar als je je plannen moet bijstellen. Maar echt het einde van de wereld niet meid. Ben het eens met Biebelie, spaar je gewoon lekker wat geld voor als je wel zover bent. En dan huur je inderdaad een leuk huisje. Ik huur ook, en ik woon hier heerlijk! Fijn buurtje, mooi huisje. Ik zou het haast zonde vinden als ik hier weg moest omdat ik een huis kon kopen.

Anyway... ga lekker wat leuks doen, zet een fijn programma op en probeer die BKR een beetje naar je achterhoofd te verplaatsen.
Ik ga mijn best doen. De zenuwen gieren alleen door mijn lijf. Ik probeer ook te relativeren maar sjonge jonge dat is niet makkelijk.
Nee wij hebben ook wel makkelijk praten zo op afstand hoor.
Is ook zo. Wel lief dat jullie me proberen te helpen.
quote:hompeltjepompeltje schreef op 13 december 2009 @ 18:23:

Nee wij hebben ook wel makkelijk praten zo op afstand hoor. Dat is ook zo maar soms moet iemand je even wakker schudden als je blijft hangen in iets..
Hai,

Toen wij vorig jaar een ander huis kochten wilde ik ook graag weten hoe wij bij het BKR stonden, ik was daar nl ook erg zenuwachtig over, ook een lening (gehad) en ieder een creditcard. Wij zijn toen ook naar de bank geweest om onze gegevens op te vragen. Je betaald dan bij de bank (ik geloof 4 euro per persoon) en dan krijg je dat binnen een paar dagen thuis gestuurd. Dus je weet het morgen nog niet gelijk, of dat moet nu veranderd zijn. En bij ons was er ook niets aan de hand en hebben we gewoon dat huis kunnen kopen.

Ik denk dat je je echt te druk maakt. Ik hoop dat je toch lekker kunt slapen vannacht.
jaa ik moet echt wakker worden. Ik zit als een stijve hark op de bank en kan me bijna niet bewegen. Ik ga eens kijken of er iets leuks op tv komt.
Dankjewel queenq. Ik ga in ieder geval wel proberen een beetje te slapen. Straks dan he:). Wel fijn dat het bij jullie allemaal goed is gekomen in ieder geval. Ik heb zin in een kopje koffie maar dat lijkt me nu niet echt slim.
Als je enkel een inacasso bureau op je dak gehad hebt en je hebt het netjes betaald is er niks aan de hand.

Ik heb in het verleden grote problemen met deurwaarders en incassobureau's, door mijn verdwenen ex. Maar wel altijd geprobeerd mij aan mijn betalingsregelingen te houden, als het niet lukte doorgegeven en dan was het vaak ook geen probleem.

Dus kun je nagaan hoever je kunt gaan, voordat het een BRK registratie wordt.

Wat ik trouwens wel heb meegemaakt (2x!!) zijn onterechte BKR A-noteringen. Dus mocht er wel iets zijn check je eigen administratie, want zo betrouwbaar is een negatieve notering ook weer niet. Bij mij zijn ze ook toen weggehaald omdat het onzin was en ik dat kon bewijzen.

Daarbij moet je niet denken dat je misschien langer thuis had moeten wonen, want je kan er toch niks aan veranderen. De ene leert het zo, de ander op een andere manier. :D
Dat is wel fijn om te horen zeg. Ik heb net al een klein beetje goed nieuws gehad. Met mijn flexibel krediet loopt alles prima en heb ik geen codering terwijl ik daar ook wel eens achter heb gelopen met betalen. Nu de rest afwachten. Duim duim duim duim
Welke rest ? Je bedoelt de hypotheek? Fijn dat je geen codering hebt. Al die zorgen voor nop geweest.
Neej joh ik heb in ieder geval geen negatieve codering over mijn flexibel krediet. Nu nog afwachten wat de rest doet zoals telefoonabonnementen uit het verleden enz.
Ohw op die fiets. Dus helemaal zeker is het nog niet? Ach zal vast goed komen joh!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven