hoeveel gasten heb je uitgenodigd?

13-12-2009 19:57 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
op je bruiloft? en hoe heb je besloten wie wel of niet uitgenodigd wordt?
Stuk of 100-150. Ooms, tantes, neven, nichten, collega's, vrienden, teamgenoten.

Gewoon lijst maken van iedereen die je kent. Kijken naar je locatie, wat wel en niet past en dan strepen maar.
Op de receptie hebben we naast onze naaste familie en vrienden ook onze collega's, ooms en tantes (mijn man heeft een stuk of 35 ooms en tantes, dus dat gaat hard) en kennissen uitgenodigd. Ik weet niet precies hoeveel er uiteindelijk zijn geweest, stuk of honderd denk ik.

Bij het feestje na de receptie waren alleen onze naaste familieleden en goede vrienden. Wij hadden een tuinfeest met ongelooflijk geweldig eten. Daar waren zo'n 25 volwassenen en 10 kinderen.

In eerste instantie wilden we helemaal geen receptie geven, wegens hoog sufheidsgehalte, maar ben achteraf blij dat we het wel hebben gedaan.
Geen één, hoefden dan ook niet te kiezen wie wel en wie niet.
Dat worden er zo 65- 70 voor de hele dag.
.
Wij hebben alleen een feest/borrel achteraf gegeven, hadden toen ong. 70 mensen uitgenodigd. Bijv. niet alle ooms en tantes, vind het niet nodig mensen uit te nodigen die ik al jaren niet gezien heb.
Ik zou alleen de mensen uitnodigen die ik WIL uitnodigen. Hoop dat niemand mij ooit uitnodigt omdat het zo hoort, of omdat de zaal vol moet. Verschrikkelijk.

Ben dus niet getrouwd maar als ik een (trouw) feest/dag zou geven dat zouden er ongeveer 50 mensen komen.
Overigens zijn wij begonnen bij wie we uit wilden nodigen en wat het budget was.
4
quote:kelbel schreef op 13 december 2009 @ 20:03:

Ik zou zeggen, begin met je vriend te bedenken wie je wilt uitnodigen, leg die lijst voor aan beide ouders, en ziedaar, 3* zoveel gasten als wat je van plan was. Vandaar toch maar die receptie dus.....
Het waren er bij ons zo'n 120...en nu 17 jaar later had ik het zó ontzettend anders gedaan!
Twee feesten gegeven, 1 in buitenland, 1 in Nederland en beide keren 35 a 40 mensen uitgenodigd.

We hebben gewoon gekeken wie we er graag bij wilden hebben.
60 of 70 geloof ik. En alleen de mensen van wie we het echt leuk vonden dat ze zouden komen.
5
75
.
125
Wij hebben de lijn getrokken bij 1 jaar; als we personen een jaar niet hadden gezien werden ze alleen voor het feest uitgenodigd. Ik vond het weer heel belangrijk dat mijn vrienden bij de huwelijksvoltrekking had en mijn man wilde graag zijn familie erbij hebben. Ben ook heel blij dat echt iedereen er was!

Overigens zijn we geen lid van een sportvereniging. Je ziet dan toch snel dat mensen voor 's avonds het hele team uitnodigen. Heel leuk natuurlijk, maar het scheelt wel in de aantallen als je dat niet hebt.

Ik vind Qwertu's methode met 1 tot 5 heel erg goed.
16
60, maar dat is alleen naaste familie en goede vrienden. We houden het klein. (Nog 1 week te gaan.)
Winter is the season in which people try to keep the house as warm as it was in the summer, when they complained about the heat.
Lekker helemaal niemand. We zijn met zijn tweetjes getrouwd op een koraalstrand ergens in de Indische Oceaan ;). Niet stiekem overigens, men wist er wel van maar ik ben al eens eerder getrouwd geweest en wist zeker dat ik nooit meer een receptie/feest wilde.
@oriane, dat zou ik ook wel willen eigenlijk maar dan krijg ik mn hele familie en schoonfamilie op mijn dak liefste aanstaande wil dat trouwens ook niet. ik zit eraan te denken het op te splitsen in 2 stukken ivm veel familie in land van herkomst. dus het budget moet ook opgedeeld worden. als iemand nog ideeen heeft hoe je zoiets leuk opdeelt, graag
Ik had er 80 op de dag van de bruiloft (daarna 40 op de daaropvolgende lunch) en 150 op het trouwfeest, de zaterdag na het trouwen.

Ik ben volgende week alweer 6 jaar getrouwd en kijk er nog steeds met veel plezier op terug.
Stuk of 40 bij de plechtigheid en bij de borrel/ receptie daarna. Later zijn we met 15 personen heerlijk gaan dineren. Zou het ook echt niet anders gewild hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven