
stewardess klm
donderdag 30 augustus 2007 om 15:24
zaterdag 18 april 2009 om 15:07
quote:Inna schreef op 18 april 2009 @ 14:01:
Ja leuk, Zelda, doen we! Wie weet worden we wel collega's
P.S. Ik doe vandaag ook het sollicitatieformulier voor ArkeFly op de bus!
Huh? Is ArkeFly nog wel aan het werven dan?
Zou inderdaad grappig zijn als we allebei bij Trans kunnen starten! Ik zal je iiig op de hoogte houden hoe de ontwikkelingen bij KLM zijn. Heb twee vriendinnen gevraagd om me gelijk te laten weten als ze weer plannen hebben om te gaan werven. Hoop nog steeds stilletjes op KLM eigenlijk...
Ja leuk, Zelda, doen we! Wie weet worden we wel collega's
P.S. Ik doe vandaag ook het sollicitatieformulier voor ArkeFly op de bus!
Huh? Is ArkeFly nog wel aan het werven dan?
Zou inderdaad grappig zijn als we allebei bij Trans kunnen starten! Ik zal je iiig op de hoogte houden hoe de ontwikkelingen bij KLM zijn. Heb twee vriendinnen gevraagd om me gelijk te laten weten als ze weer plannen hebben om te gaan werven. Hoop nog steeds stilletjes op KLM eigenlijk...
zondag 19 april 2009 om 21:43
woensdag 16 december 2009 om 00:09
Morgen gesprek voor Transavia...maar krijg nu wel sterke twijfels...In en uit het vliegtuig op en neer naar diverse bestemmingen in Europa klinkt niet al te best... Kan iemand hier positieve berichten over posten. Of kwestie van wachten tot er een opening komt bij de KLM of Martinair? ps: G-lee kom jij uit Den Haag, dan kom jij mij errug bekend voor. 
Dacht al dat er een addertje onder het gras zat, geen hoge eisen, en volop vacatures...too good to be true.
Of wellicht een idee om ervaring op te doen en hierna verder te kijken naar andere maatschappijen. Je wordt sowieso maar voor één seizoen aangenomen, daarna word er opnieuw gekeken naar je capaciteiten.

Dacht al dat er een addertje onder het gras zat, geen hoge eisen, en volop vacatures...too good to be true.
Of wellicht een idee om ervaring op te doen en hierna verder te kijken naar andere maatschappijen. Je wordt sowieso maar voor één seizoen aangenomen, daarna word er opnieuw gekeken naar je capaciteiten.
woensdag 16 december 2009 om 18:35
@Cate: Ik heb een half jaar bij Trans gevlogen en zit nu alweer 3 jaar bij KLM. Moet eerlijk zeggen dat ik die 6 maanden bij Trans als erg zwaar heb ervaren. Er zijn echt superleuke collega's, leuk, spontaan en enthousiast. Maar die tijden.... Om 02.00 's ochtends op schiphol aanmelden om naar Tenerife heen en weer te vliegen... ik werd er niet echt blij van. Ik had de mazzel dat ik in de goede periode ben aangenomen. Was bij Trans en KLM aangenomen maar moest bij KLM half jaar wachten om met de cursus te beginnen, daarom heb ik eerst bij Trans gevlogen. Ik denk trouwens niet dat je sneller door kan stromen naar KLM als je van Transavia komt. Al heeft Trans wel contacten bij Cityhopper geloof ik.
En je hebt wel nachtstopjes bij Transavia, die zijn in Eindhoven, Groningen, Maastricht en Hurghada (Egypte).
Het is hard werken maar in een heel leuk team, dat maakt alle gebroken nachten enigszins goed.
En je hebt wel nachtstopjes bij Transavia, die zijn in Eindhoven, Groningen, Maastricht en Hurghada (Egypte).
Het is hard werken maar in een heel leuk team, dat maakt alle gebroken nachten enigszins goed.
woensdag 16 december 2009 om 21:14
Stewardess, altijd al een droom van mij geweest maar ik heb geen rijbewijs en dat is niet echt handig als je 's nachts op schiphol moet zijn of weer terugkomt en geen logeeradres in de omgeving hebt...
En deze tijd is helaas niet echt gunstig als ze de piloten grondstewardessenwerk laten doen....
Maar dames:
Behalve klm(de beste qua verre bestemmingen) zijn er ook: klm cittyhopper (europa), martinair (alleen buiten europa dus ook stops!) Arke fly, ook veel buiten europa!, Transavia alleen binnen europa. Maar ook Air berlin, amsterdam airlines, corendon hebben een basis in nederland en vliegen naar europa. Hou de sites in de gaten en veel succes! Dat de economie maar weer heel vlug weer aan gaat trekken volgend jaar!
En deze tijd is helaas niet echt gunstig als ze de piloten grondstewardessenwerk laten doen....
Maar dames:
Behalve klm(de beste qua verre bestemmingen) zijn er ook: klm cittyhopper (europa), martinair (alleen buiten europa dus ook stops!) Arke fly, ook veel buiten europa!, Transavia alleen binnen europa. Maar ook Air berlin, amsterdam airlines, corendon hebben een basis in nederland en vliegen naar europa. Hou de sites in de gaten en veel succes! Dat de economie maar weer heel vlug weer aan gaat trekken volgend jaar!
mutsje78 wijzigde dit bericht op 16-12-2009 21:15
Reden: klm cittyhopper vergeten te vermelden
Reden: klm cittyhopper vergeten te vermelden
% gewijzigd
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
maandag 17 januari 2011 om 19:07
Ik wil ook graag bij de KLM een stewardess opleiding volgen. Ik las op http://www.stewardessopleiding.info dat je ook bij bijvoorbeeld het ROC een stewardess opleiding kan volgen. Is zo'n ROC opleiding net zo goed als een stewardess opleiding bij de KLM?
Alvast bedankt!
Alvast bedankt!
maandag 17 januari 2011 om 19:32
Je noemt 2 verschillende dingen.
Bij ROC betaal je voor een opleiding. Bij de KLM volg je een 6-weekse cursus. Dat kan pas als je hebt gesolliciteerd en bent aangenomen.
Als je een diploma van het ROC hebt, heb je geen garantie van aanname bij de KLM (al wordt daar wel vaak mee geadverteerd).
Als je wil gaan vliegen, neem dan een kijkje op stewardess.prikpagina.nl
Zoek en lees daar eerst een en ander en voorkom daarmee dezelfde vragen te stellen als anderen die er voor het eerst komen.
Bij ROC betaal je voor een opleiding. Bij de KLM volg je een 6-weekse cursus. Dat kan pas als je hebt gesolliciteerd en bent aangenomen.
Als je een diploma van het ROC hebt, heb je geen garantie van aanname bij de KLM (al wordt daar wel vaak mee geadverteerd).
Als je wil gaan vliegen, neem dan een kijkje op stewardess.prikpagina.nl
Zoek en lees daar eerst een en ander en voorkom daarmee dezelfde vragen te stellen als anderen die er voor het eerst komen.

donderdag 10 november 2011 om 15:45
donderdag 10 november 2011 om 15:58
quote:Soul_searcher schreef op 10 november 2011 @ 15:45:
Hoe is de situatie nu? De economie ligt nog steeds op zijn gat, maar hoe zit het als je in deze periode stewardess wilt worden? Ik ken wel een aantal meiden die na hun opleiding bij hun stage zijn gebleven, maar ook meiden die dat geluk niet hadden. Wat is de ervaring van de huidige sollicitanten?Lees dit topic maar 'even' door Hierin staan de laatste wetenswaardigheden over het solliciteren bij de KLM.
Hoe is de situatie nu? De economie ligt nog steeds op zijn gat, maar hoe zit het als je in deze periode stewardess wilt worden? Ik ken wel een aantal meiden die na hun opleiding bij hun stage zijn gebleven, maar ook meiden die dat geluk niet hadden. Wat is de ervaring van de huidige sollicitanten?Lees dit topic maar 'even' door Hierin staan de laatste wetenswaardigheden over het solliciteren bij de KLM.


vrijdag 27 april 2012 om 10:05
Hoi Allemaal,
Ik ben 22 en zit er soms aan te denken om ook te solliciteren als stewardess. Ik heb bijna mijn HBO opleiding afgerond, maar merk dat een kantoorbaan niks voor mij is.
Ik vraag me alleen af, omdat ik erg van reizen hou (de wereld zien).. Hoe veel je hier nou ook echt van ziet. Stel je maakt een vlucht van 10 uren naar de caribbean of thailand of... nouja, verzin het maar. Hoe lang blijf je hier dan? Of is het zo dat je er 24 uur bent en dan weer terug moet? (dat lijkt me namelijk erg zwaar..)
Ik ben 22 en zit er soms aan te denken om ook te solliciteren als stewardess. Ik heb bijna mijn HBO opleiding afgerond, maar merk dat een kantoorbaan niks voor mij is.
Ik vraag me alleen af, omdat ik erg van reizen hou (de wereld zien).. Hoe veel je hier nou ook echt van ziet. Stel je maakt een vlucht van 10 uren naar de caribbean of thailand of... nouja, verzin het maar. Hoe lang blijf je hier dan? Of is het zo dat je er 24 uur bent en dan weer terug moet? (dat lijkt me namelijk erg zwaar..)
vrijdag 27 april 2012 om 10:23
Een stukje verder naar boven staat een link naar een topic met alle info die je wilt. Daar zul je ook zien dat momenteel solliciteren als stewardess bijna niet mogelijk is, omdat er geen plekken zijn. De KLM heeft nog een hele lijst mensen die al aangenomen zijn, maar waar nog geen plek voor is, en wat ook nog wel even kan duren. Daar kun je dus 'volgend jaar' niet terecht.
vrijdag 27 april 2012 om 11:12
vrijdag 27 april 2012 om 12:00
Begin vorig jaar stond de vacature voor stewardess voor de KLM open. Daarop zijn honderden reacties gekomen. Uiteindelijk heeft KLM veel mensen aangenomen, te veel om meteen te laten beginnen met een cursus. De economische crisis heeft er o.a. voor gezorgd, dat men eigenlijk te veel mensen heeft aangenomen. Daardoor is er een wachtlijst te komen ontstaan.
Op de KLM website zul je hier inderdaad weinig over vinden. Immers, waarom zouden ze dit op hun website plaatsen? Het betekent wel dat er de komende tijd geen aannames zullen zijn.
Het stewardessen prikbord is wellicht wel een leuke site om informatie op te doen. Hierop kom je altijd wel snel te weten wanneer er een maatschappij weer mensen zoekt.
Ik kan je zeker aanraden om ook een bij andere maatschappijen te kijken. Transavia zoekt in de winter altijd mensen voor het zomerseizoen. Op die manier kun je kijken of het vliegen echt wat voor je is, en ervaring opdoen. Maar je zou het ook kunnen proberen bij Arkefly of Corendon.
Op de KLM website zul je hier inderdaad weinig over vinden. Immers, waarom zouden ze dit op hun website plaatsen? Het betekent wel dat er de komende tijd geen aannames zullen zijn.
Het stewardessen prikbord is wellicht wel een leuke site om informatie op te doen. Hierop kom je altijd wel snel te weten wanneer er een maatschappij weer mensen zoekt.
Ik kan je zeker aanraden om ook een bij andere maatschappijen te kijken. Transavia zoekt in de winter altijd mensen voor het zomerseizoen. Op die manier kun je kijken of het vliegen echt wat voor je is, en ervaring opdoen. Maar je zou het ook kunnen proberen bij Arkefly of Corendon.
zondag 6 mei 2012 om 23:23
Hallo allemaal,
Ik wil heel graag stewardess worden later, en ik zit het nu al helemaal uit te vogelen.
Ik doe nu 3-vmbo gemengde leerweg.
Ik neem aan dat dit ook niveau 4 is?
Maar de leraren en mijn ouders zitten er maar op te hameren wat ik later wil worden.
En het probleem is dat ik het nog niet weet.
Ik heb dit hele forum gelezen, en er staat heel veel informatie in.
Alleen ik zie mijn nog niet in de begin 40 als stewardess.
Hoe zien jullie dit?
Kan ik trouwens ook nog het beste naar TIO gaan?
Is TIO nuttig?
Groetjes.
Ik wil heel graag stewardess worden later, en ik zit het nu al helemaal uit te vogelen.
Ik doe nu 3-vmbo gemengde leerweg.
Ik neem aan dat dit ook niveau 4 is?
Maar de leraren en mijn ouders zitten er maar op te hameren wat ik later wil worden.
En het probleem is dat ik het nog niet weet.
Ik heb dit hele forum gelezen, en er staat heel veel informatie in.
Alleen ik zie mijn nog niet in de begin 40 als stewardess.
Hoe zien jullie dit?
Kan ik trouwens ook nog het beste naar TIO gaan?
Is TIO nuttig?
Groetjes.
maandag 7 mei 2012 om 03:18
Je ziet jezelf niet in de begin 40 als stewardess? Ik neem aan dat je bedoelt dat je wanneer je begin 40 bent jezelf niet meer als stewardess ziet werken....als dat zo is, waarom niet? Je kunt stewardess blijven (of purser) tot je 60e en er zijn er heel veel die dat doen.
Ik denk dat je beter naar MTRO kunt gaan, ipv TIO.
Je kunt trouwens pas stewardess (bij KLM) worden wanneer je 21 bent.
Ik denk dat je beter naar MTRO kunt gaan, ipv TIO.
Je kunt trouwens pas stewardess (bij KLM) worden wanneer je 21 bent.
maandag 7 mei 2012 om 08:57
maandag 7 mei 2012 om 09:09
MTRO staat kwalitatief (volgens mij) beter aangeschreven.
Je hoeft niet eens een toeristisch georiënteerde opleiding te volgen om stess te worden. En uiteraard is het een prima plan om ervaring op te doen bij een andere carrier. Gewoon horeca is ook prima! Buitenlandervaring is ook positief. Werkervaring in het buitenland bedoel ik dus (geen vakantie in Lloret)
Je hoeft niet eens een toeristisch georiënteerde opleiding te volgen om stess te worden. En uiteraard is het een prima plan om ervaring op te doen bij een andere carrier. Gewoon horeca is ook prima! Buitenlandervaring is ook positief. Werkervaring in het buitenland bedoel ik dus (geen vakantie in Lloret)