Werk & Studie alle pijlers

stewardess klm

30-08-2007 15:24 569 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

heb onlangs gesolliciteerd naar de funktie van stewardess bij de KLM. Ben benieuwd naar de ervaringen van andere stewardessen. Min- en pluspunten, reisverhalen, ervaringen. Hoe zwaar is het? En tips zijn natuurlijk altijd welkom! Benieuwd naar reakties...

groetjes Isa
Erg leeg inderdaad - het zal dan ook een tijdje duren voor men antwoord krijgt. Het prikbord van stewardess.pagina.nl en www.takeforum.com/stewardess zijn (denk ik) moeilijk te verslaan...
ik vind mn eigen topic niet meer 'stewardess bij jetairfly" is die weggehaald? anyhow, ben geslaagd voor mn selectierondes en de medische test, begin in maart de opleiding wooooohooo

weet wel ongeveer wat ik kan verwachten maar hopelijk is het niet TE zwaar. ben wel gemotiveerd en bereid mn uiterste best te doen. hoe zwaar was de opleiding bij jullie? wat vonden jullie het moeilijkst? ben benieuwd!
en ook: wat vonden jullie het leukst?
Ha Lolita, hier ben je. Ga je vliegen bij Jetairway ofzo? Nooit van gehoord eigenlijk... ga meteen eens googlelen Ik ben aangenomen bij Transavia, maar alle opleidingen zitten vol, dus wordt waarschijnlijk pas volgend jaar. Erg balen...
nee jetairfly hihi

maakt deel uit van de tui groep...je weet wel, met logo van een halve smile en een punt erop. welke maatschappij in Nederland is lid van de TUI groep? ik wist het hoor, maar kan er effe niet op komen.... oooh, ARKEFLY is het denk ik. Jetairfly is hier in België wel gekend als erg leuke en jonge maatschappij, schijnt dat de werknemers van Jetair heel open en vriendelijk zijn en er een toffe sfeer heerst.

aah wat balen voor je... dacht dat je ging beginnen ook binnenkort. en welke master wil je halen? ik ben altijd geinteresseerd geweest in psychologie, dat is waar ik eigenlijk echt wilde voor gaan, maar door omstandigheden is het niet gelukt, nooit van gekomen... als ik eenmaal werk als stewardess, kan ik nog altijd proberen om een thuisstudie psychologie erbij te nemen... na een tijdje dan.. wie weet kan ik het goed combineren, kan alleen maar proberen hé.

oh btw, heerlijke profielpic heb je, krijg er een vakantiegevoel van hehe
quote:LolitaLempicka schreef op 28 januari 2009 @ 20:27:

...... hoe zwaar was de opleiding bij jullie? wat vonden jullie het moeilijkst? ben benieuwd!

Ik vlieg bij de KLM. De basiscursus (zoals ze 't daar noemen...) was best pittig. Zes weken, waarvan 4 weken bijna dagelijks examens afleggen waar je minimaal 80% voor moet scoren - 1 dag voor het examen werd de stof behandeld en dat is geen stof die je zelf wel kan bedenken (je moet dus echt in de boeken duiken), dus het sociale leven staat op een nulpunt aan het eind de cursus

Ipv 'het moeilijkst', kies ik wat ik minder leuk vond: alles fragmenten van kisten die gecrasht zijn (met of zonder goede afloop) en dat werd best vaak vertoond. Je bent van de 6 weken, 4 weken bezig met diverse rampscenario's te bespreken, brandjes blussen, reanimeren - het is intensief, want je probeert alles te onthouden ivm het examen de dag erop. Daar komt bij dat je geen dag te laat mag komen en maar 1 keer herexamen mag doen (anders is het exit). Het is een hoop stress tijdens die weken Sommigen vinden het geweldig leuk, ik zie het als een noodzakelijk kwaad.

Het leukst? De wing krijgen
Oh regering schaf de vliegtaks af of verminderen zodat niet alle passagiers vanaf buitenlandse stations vertrekken!

Wie van jullie gaat er dit jaar nog op cursus ergens? Gaan ze gewoon door met werven?
Hai!

Ik las vandaag op de site van de KLM dat ze momenteel niet naar stewardessen op zoek zijn en dat (toekomstige) selectie via uitzendbureaus zal plaatsvinden... Hoe kan ik hier nu (toekomstig) naar solliciteren? Iemand een ideetje? En dan zit ik ook nog in Afrika tegenwoordig...

Alvast bedankt!!
De selectie gaat al een paar jaar via uitzendbureaus, dus dat is niets nieuws. Gewoon de KLM site in de gaten houden, dan zie je vanzelf of en wanneer ze weer mensen nodig hebben.
Ha wat veel berichten over het vliegen!

Ik heb zelf een tijdje gevlogen voor MA - hartstikke leuk!

Ben aangenomen bij KLM al geruime tijd geleden - maar sta al maanden op een wachtlijst...

Mijn soll. ging via Content - later bij KLM, beide gesprekken waren hartstikke leuk!

Ik zou morgen willen beginnen - maar door credietcrisis - drama.

Ik heb eerste gesprek gehad in febr. mrt 2007 bij uitzendbureau - en gesprek@KLM geloof ik in mrt./april!

Zijn er meer mensen die op on hold staan!

Vliegen is superleuk, het is vooral hard werken, veel verschillende mensen (collega's en gasten/passagiers) leuke ontmoetingen, overal ter wereld, maar het is ook lichamelijk best zwaar en soms mis je leuke thuis-dingen...herkenbaar voor andere stewardessen?

Heb zelf wel gestudeerd, maar er zijn heel veel cabinepersoneelsleden hoogopgeleid!

Het is gewoon heel erg leuk om te doen!
Dus als ik het goed begrijp heb je in feb/maart 2007 je 1e gesprek gehad, daarna bij klm aangenomen en nu ben je al 2 jaar aan het wachten? Waarom nemen ze dan mensen aan als ze ze vervolgens 2 jaar laten wachten? In 2 jaar tijd kan een hoop veranderen..
sorry 2008 - foutje!
Dan is het 1 jaar, vind ik nog erg lang. En je hebt geen idee wanneer je dan ook echt aan de slag kan? Dat lijkt me echt vervelend. Hoor je het wel op tijd dan als ze je nodig hebben? Je hebt toch ook te maken met een opzegtermijn van je huidige werk enzo..
Hoi allemaal,

Ik had even wat vragen, ik ben in Juni klaar met mijn opleiding en wil heel graag werken als stewardess. Wie kan mij vertellen waar ik het beste kan solliciteren?

Benieuwd naar reacties!

Groetjes, Linsey
quote:_Linsey_ schreef op 12 maart 2009 @ 09:21:

De KLM werft voorlopig niet meer. Er is momenteel een overschot aan stessen waarvan een deel dit jaar voor 6 maanden aan het werk gaat bij Transavia. Zodra de economie weer aantrekt, starten de basiscursussen weer en daarvoor staan er al flink wat mensen op de wachtlijst. Het kan nog een hele tijd duren voor ze weer gaan werven.

Welke opleiding heb je gedaan en heb je werkervaring? Want wat dat betreft is het natuurlijk altijd handig om evt. een vervolgstudie te doen, cursus te volgen, (meer) werkervaring op te doen, tijdje in het buitenland te werken... Staat leuk op je CV voor zowel de KLM als ieder ander bedrijf
gaat bij KLM idd echt nog wel geruime tijd duren, heel erg balen!

gr.
... En natuurlijk bedenk ik MIDDEN IN EEN ECONOMISCHE CRISIS die zijn weerga niet kent, dat ik toch, eigenlijk, stiekem, heel graag stewardess wil worden

Als iemand erachter komt wanneer de KLM de sollicitaties weer open gooit, laat het dan even weten op dit forum! Thanks!
quote:Inna schreef op 10 april 2009 @ 21:46:

... En natuurlijk bedenk ik MIDDEN IN EEN ECONOMISCHE CRISIS die zijn weerga niet kent, dat ik toch, eigenlijk, stiekem, heel graag stewardess wil worden

Als iemand erachter komt wanneer de KLM de sollicitaties weer open gooit, laat het dan even weten op dit forum! Thanks!

Same here! Na jaren nadenken, twijfelen, toch maar niet, enz. weet ik het zeker: ook ik wil stewardess worden! Maar helaas; timing is uitermate slecht.

Wil je perse bij KLM of zou Transavia ook een optie voor je zijn?
Hoi Zelda!

Grappig... allebei dezelfde droom dus? Jij bent uit 1979? Ik uit 80! Na een paar jaar werken op verschillende kantoren (blergh) weet ik dat ik écht behoefte heb aan een afwisselendere baan, met flexibele werktijden en zo.

Het liefst wil ik idd bij KLM, maar het zal nog wel een tijdje duren voordat er weer vacatures zijn. Hoorde dat ze zelfs een overschot hebben aan stewardessen en een groepje hebben "uitgeleend" aan Transavia. Ik weet niet of ik bij Transavia wil solliciteren. Op dit forum las ik dat je dan alleen maar heen-en-weer vliegt en nooit stops hebt. Weet jij of dat klopt? Anders zou het wel een mooie manier zijn om ervaring op te doen en later alsnog bij KLM aan te kloppen.

Ach, geeft me weer even tijd om te verhuizen. Ik woon nl. net iets te ver van Schiphol (1 uur en 20 min met de trein) en dan mag je sowieso niet solliciteren hè?

Laat je nog even weten wat jij gaat doen? Of je wel naar Transavia gaat bijvoorbeeld? Nu ik heb besloten dat dit hét is, wil ik er ook echt alles over weten en zoveel mogelijk ervaringen horen!!

Groetjes!
Onze motivatie om voor het beroep te kiezen is ook hetzelfde. :-)

Ik wil zelf ook het liefst bij KLM, maar dat zit er voorlopig echt niet in. Ik ken viavia zo'n 5 stewardessen bij KLM en die hebben allemaal geinformeerd; de komende periode kan je het echt vergeten. Wat jij ook al zegt dus.

Ik wil binnenkort Unique gaan bellen voor de mogelijkheden bij Transavia. Het zal in het begin zeker wel zo zijn, maar uiteindelijk kun je volgens mij ook bij Transavia langere stops maken (wil ik ook nog even uitvogelen). En anders lijkt het me nog altijd makkelijker om door te stromen van Transavia naar KLM dan vanuit het niets naar KLM.

Voorlopig heb ik ook nog wel een baan, maar dat duurt geen jaar meer.

Die afstand zou ik met een korreltje zout nemen; het gaat er uiteindelijk om dat wanneer je standby staat dat je een adres hebt van waaruit je binnen een uur op Schiphol kunt zijn. Ik woon 2 uur treinen bij Schiphol vandaan en ik ken 3 stewardessen die bij mij in de buurt wonen en een hotel in Amsterdam boeken wanneer ze standby staan. Laat je daar dus in ieder geval niet door tegen houden, want ik geloof niet dat dat zo nauw luistert.

Leuk dat je ook plannen hebt in die richting!

Groetjes,

Zelda
Ik ben aangenomen bij KLM en sta op de wachtlijst. Het kan nog wel eens tot 2011 gaan duren voordat ze alle wachtlijsters gaan plaatsen en dan pas wordt er bekeken of er nog plek is voor nieuwe sollicitanten. Natuurlijk zullen er mensen van de wachtlijst afvallen, sommigen wachten dan bijna 3 jaar, er kan veel gebeuren in 3 jaar tijd.

Transavia werft altijd in okt/nov en neemt alleen stessen voor het seizoen aan. Je werkt, meen ik, van april tot okt en dan loopt je contract af.

Succes!
[quote]Inna schreef op 10 april 2009 @ 21:46:

Als iemand erachter komt wanneer de KLM de sollicitaties weer open gooit, laat het dan even weten op dit forum! Thanks![/quote]

Gewoon even regelmatig de KLM site checken is een stuk handiger denk ik
Beste Rascalles, wat leuk voor je dat je het al tot de wachtlijst geschopt hebt! Nu maar hopen dat er inderdaad snel plekken vrijkomen. Wat doe je in de tussentijd?

(P.S. De site van KLM check ik al, maar ik dacht zo... wat 'inside info' is nooit weg :-))

Zelda, ik heb Unique al gemaild en ze schreven me dat ze "denken dat" Transavia in september weer gaat werven. Voor een seizoen of niet, ik ga me aanmelden!! Het lijkt mij, net zoals je zegt, een stuk handiger om alvast ervaring op te doen en later alsnog te solliciteren bij KLM.

Trouwens, superfijn om te horen dat het dus niet zo uitmaakt waar je woont. Ik heb een paar vriendinnen die in Amsterdam wonen, en daar mag ik altijd wel een nachtje slapen, dus no worries!

Succes ermee allemaal!
@Inna,

Leuk dat je al gemaild hebt! En ik vind het wel goed nieuws dat ze in steptmber weer gaan werven! Ik ga me ook aanmelden; heb er nu al zin in. Zullen we elkaar een beetje op de hoogte houden via het forum?
Ja leuk, Zelda, doen we! Wie weet worden we wel collega's

P.S. Ik doe vandaag ook het sollicitatieformulier voor ArkeFly op de bus!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven