Het kasteel

13-10-2009 07:25 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
anoniem_37378 wijzigde dit bericht op 17-03-2010 08:44
Reden: Tijd voor een kasteel in lentejasje
% gewijzigd
Voorzichtig Tila.

Je zal niet e enige zijn die ergens te laat is.

Onze kerstbijenkomst is half afgelast de mensen van andere werkplek kunnen niet in suupstad komen. Ik ga me zo maar eens buiten begeven.
Bloes!!!!! Trouwen!!!!! OK, onofficieel, maar toch: trouwen!!!!

*rent naar kast voor mooiste bruidsmeisjesjurk*

Hier ook een dik pak sneeuw en nog niet gestrooid. Ik ben 1 van de weinige mensen die echt een kolere-hekel aan sneeuw heeft. Leuk hoor, vanuit je woonkamer met de haard aan enzo, maar vre-se-lijk als je naar buiten moet. Bah. Ik hoop dat het snel weer weg is :-).
.
*blert een beetje vals maar wel heel erg blij dat ene melodietje wat je altijd hoort op bruiloften* Bloes! Waaah! Gefeliciteerd! Jeumig!

Ik haat sneeuw, sneeuw is alleen maar leuk op Kerskaarten. Gelukkig hoef ik niet echt de deur uit vandaag, op de therapeutische beweging na. Beetje Kerstversiering kopen vanmiddag denk ik. Nu ik niet hoef te werken met de Dagen is het op zich wel leuk om iets Kerstigs in mijn huis te hangen.

voor schoonpapa, idd fijn dat hij jullie heeft om hem te steunen. En een weekend naar huis is misschien zo slecht nog niet, even bijkomen in zijn eigen omgeving. Maar wel een heftige toestand joh!
Toch gevallen. Gelukkig is seeuw zachter dan straat, dus we zijn nog heel. Wel spataculair te laat: zit nu thuis warme droge schoenen aan te doen...

'Fluks' naar het werk!
Aaaah Tila Gelukkig hebben jullie je niet zeer gedaan!
Toch wel zeer. Zere vinger en zere enkel, merk ik nu ik een beetje ontdooi.

Gezien de typo's van daarnet had ik er toen ook al last van
He bah Ti;la das niet fijn.

Marie helemaal eens hoor met je. Ik vind het ook leuk om naar te kijken en niet om in te lopen. Maar het ging hier wel goed.

En de baas hangt al met een radiostation aan de telefoon.

Ik was ook enigszins chagrijning van gedoe-door-sneeuw, maar heb de knop omgezet toen Dot voorop de fiets steeds maar zong: "Wat een gelúk! Wat een gelúk! Wat een gelúk!" en daarmee bedoelde ze de sneeuw, dus ik dacht op enig moment: o hell, we maken er gewoon een mooie dag van (en gelukkig heb ik vandaag geen werkafspraken buitenshuis waar ik op tijd zou moeten zijn ). Wel even kijken of Zoon misschien vanavond na kerstdiner bij zijn papa kan slapen (= naast de school), ipv van met mij mee glibberen naar Lilstad en dan morgenvroeg weer terugglibberen met alle risico op vertraging.

Mijn ouders hebben altijd zó mijn eigen mening gerespecteerd dat ik er soms onzeker en eenzaam van werd: zég nou toch eens een beetje fatsoenlijk waar ik me aan te houden heb, ipv dat ik het al-tijd zelf moet verzinnen & toelichten! (Het is ook nooit goed, arme ouders). Ze waren erg met hun eigen ontwikkeling en Zijn bezig en zo, dat was heel fijn voor ze en vast nuttig ook, maar een beetje bijhouden waar hun kindjes ondertussen bleven was lastig daarbij. En ze geloofden oprecht in zefstandigheid op zeer jeugdige leeftijd (en ik ben het inderdaad geworden, maar ja: ik moest wel). Afijn, het heeft z'n voors en z'n tegens.
Bloes, hoe laat is de bruiloft? Hoe laat treden wij bruidsmeisjes aan?

Lief iis dat he, Lil. Jom was verrukt.

"Sjleeuw! Oppe straat! Zefs oppedak! Mama! Kijk! Ik ben verrast: sjleeuw inonsje tuin! Kijk! Inne tuin! "
Auw, wat akelig, Tila. Arme jullie!

Mops had vanmorgen niets in de gaten. Liep een beetje duf in de rondte, slaapwandelde haar kleren in, droomde haar bordje leeg, en knikkebolde de gallerij op. Knipperde, knipperde nog een keer.... en schreeuwde de hele flat wakker;

"SNEEEEEEEEEUWWWW!!!"

Mijn god, ze is nog nooit zo snel beneden geweest...

En natuurlijk, natuurlijk was het mooiste van alles om mamma te bekogelen met sneeuwballen.

Dat ze een halve meter van me af stond, ze met haar minihanden ballen zo groot als een spruitje vast kan houden, en niet hoger gooit dan navelhoogte mocht de pret niet drukken, ze lag echt helemaal in een deuk.

Nu zwermen er koolmeesjes op mijn balkon, staat er een vrolijk muziekje op, en ben ik helemaal gelukkig en kerstig.

Dat Bloes onofficieel gaat trouwen doet daar trouwens nog een flink schepje bovenop, ik vinnut zo mooi!
Wat wilde ik nou toch typen?
Ohhhhhh wat een heerlijke reacties van Mops en Dot... Daar wordt ik weer blij van!!

Morgen moeten we om 14 uur bij de notaris zijn, even onder schooltijd dus. En ik trek pas een goddelijke jurk aan als MM me gevraagd heeft, op zijn knieën en als al Onze Mensen (dus jullie) er zijn. Tot die tijd doen we aan officieel samenwonen en dat is ook al helemaal leuk.

Dar, maak je huis gezellig meis. Bak nog eens brood of taart. Gooi ook een sneeuwbal en snuif de kouwe lucht diep in je longen. Je leeft! En vanaf rock bottom kan het alleen maar beter worden.

MM moest naar de Hoofdstad vandaag voor zijn werk. En wilde met de auto. Dat mocht van mij niet en dus ging hij met de trein. Maar hij kwam niet verder dat Provinciehoofdstad dus is nu weer thuis. Sjagie. Gossie....
bijna 50 googlenieuwsmeldingen
Goed zooo!

Bloes, snap ik En Officieel Samenwonen is ook helemaal leuk
Lief en ik hebben het middag- en avondprogramma goed getackeld. Ik MK opgehaald om 1400, want continurooster. Van alles voorbereid voor Lief, die om 1600 thuis was zodat ik naar de borrel van werk kon, Lief MK in mooie kleren gehesen, eten voorbereid en kerst eten afgemaakt, MK weggebracht en Jom gehaald, ik ondertussen van borrel - die saai was, op de leuke stagiaires na - terug naar huis, even gegeten met Lif en Jom, ik kotsend meisje van kerstdiner opgehaald, Lief met Jom naar de mexprik, ik MK in bad en bed gemieterd, lief jon in bad & bed gekieperd, en nu slaapt het kroost.

Morgen laatste dag!
Jemig. En nu ben je Gaar? MK gekotst van overdosis empatische-nadas?
Ik ben nu wel gaar, ja. Heb ook nog braaf was gevouwen

Mk kotst van oververmoeidheid. Ligt er al de hele week godsgruwelijk laat in, was al moe van alle sinterstress, en nu de kerstweek-op-school eroverheen... ik snap het wel. Ik ben ook moe.
Truste Tila al hoop ik dat je nu slaapt.

Ik in stamkroeg, laat net glas vallen voor scharrel zijn ogen. oeps.
Oei! Is het nog goed gekomen? Of zat ie onder de rode wijn?

Laaaaaaatste dag! Laaaaatste dag!

Ik breng de kindjes vandaag met de bus weg lijkt me wijzer.

Iemand koffie? Of warme chocomel? Hete thee? Of toch nu al gluhwein?
Sterkte met je laatste werkdag Tila.

Bloes veel plezier bij de notaris. *heft vast glas*

Darly sterkte straks

Gevallen glas had geen inhoud. Mijn hoofd ook niet momenteel. Was een mooi feestje.

Scharrel nog wel gesproken, dat ie laf is. Was hij het mee eens Zo lekker als je gelijk krijgt.

Verder vind ik het gemeen glad, ben ik vannacht nog uitgegleden getuige een mooie blauwe plek op mijn dij en ging ik net weer bijna onderuit.
*hangt alvast slingers op om Tila laatste dag te vieren*

En ik geloof ook weer een beetje in gerechtigheid, zie Kelder.
**heft glas op Bloes**

Proost! Op de liefde!

Heft het glas voor Suup en Darly:

Proost! Op de gerechtigheid!

**heft het glas op zichzelf**

Proost! Op vrijheid!

Laatste dag was zowaar best okee. Kreeg zelfs nog een cadeautje. En ben heel braaf geweest: ik heb niet eens een allesvernieigend virus geupload naar de server. Goed he! Wat een zelfbeheersing!
Heel goed, Tila, heel goed.

Het was ontzettend leuk bij de notaris! Vanmorgen al kregen we een prachtig boeket van Toet. Wat een schatje is dat ook zeg....

De Bloesjes zijn meegegaan naar de notaris op de slee en hadden kleurplaten bij zich en stiften enzo. Ze hebben zoet zitten tekenen voor de (vrouwelijke en van onze leeftijd) notaris en mochten ook hun handtekeningen zetten op een papiertje. Ook moesten ze hard lachen toen mijn doopnamen werden opgelezen.

En nadat wij eea getekend hadden, kregen ze allebei een boekje dat te kinderachtig voor hen was en dat geven ze nu aan hun Zusje. Schatjes....

MM liep ineens weg toen de notaris nog wat ging kopiëren. En kwam terug met een enorme bos bloemen! Zooooo lief! Die had hij vanmorgen stiekum gehaald en daar afgegeven en daar zat ik dan, met een brok in mijn keel en een prachtige bos rode rozen en rode gerbera's. Zo lief.....

De notaris kent mij trouwens inmiddels van de diverse toestanden en zei dat ze het zo leuk voor mij vind dat het zo goed met ons gaat. Dat heb je verdiend!, zei ze. Wow, wat lief ook....

En nu spelen de Bloesjes in de sneeuw, met warme chocomel in hun mik en is MM met mijn auto door de wasstraat omdat er morgen een koper komt. Dan moet ik snel op zoek naar een andere auto maar dat lukt vast komende week want ik heb vakantie!! Hoera! Dadelijk neemt MM me mee naar een restaurant om de boel te vieren, ook al heel fijn.

~zucht~

Ik ben zo ontzettend gelukkig, weet je dat!?
Bloes ik ben zo blij voor jou! Wat klinkt dit allemaal geweldig :-)

Speciaal voor jou, Tila en alle anderen: Dance of joy
Bloes wat een geluk :-) Het is jullie zo gegund.

Tila fijn dat afscheid zo ging. Opgeheven hoofd is ook veel beter.

Ik op weg naar een jarige mama. Met chinees.
Nog een Dance of Joy

Bloes Wat heeeerlijk! ik ben zo blij voor je!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven