Discussie over de biechtstoel
vrijdag 18 december 2009 om 20:36
Op dit topic mag je discussieren over of commentaar geven op iets dat je hebt gelezen op het biechttopic op de Psyche-pijler, zodat we het daar schoon en on topic kunnen houden.
Leef je uit, maar hou het leuk.
Two.
Leef je uit, maar hou het leuk.
Two.
anoniem_30197 wijzigde dit bericht op 18-12-2009 20:38
Reden: link toegevoegd
Reden: link toegevoegd
% gewijzigd
zaterdag 19 december 2009 om 00:06
quote:qwertu schreef op 19 december 2009 @ 00:04:
Ik heb 'm al hoor. Iry, jij bent echt een vriendin uit duizenden. Mijn dank is groot! (En had ik nou al verteld dat ik al een week misselijk was? ...)
Dan brengt dit je vast over het drempeltje, als je het kwijt bent voel je je een stuk beter.
Graag gedaan hoor!
Ik heb 'm al hoor. Iry, jij bent echt een vriendin uit duizenden. Mijn dank is groot! (En had ik nou al verteld dat ik al een week misselijk was? ...)
Dan brengt dit je vast over het drempeltje, als je het kwijt bent voel je je een stuk beter.
Graag gedaan hoor!
zaterdag 19 december 2009 om 00:46
dinsdag 9 maart 2010 om 13:39
Tja,dat is wel heel makkelijk gezegd, Vivabiecht 10-3-2010 10:40. Die rampen zijn lekker ver weg, dus heb jij geen last van de "natuurlijke selectie". Maar wat als Nederland onder water komt te staan? Of als een familielid van jou aids krijgt? Ook allemaal natuurlijke selectie, toch?
* Hmmpf! Ik mag niet discussiëren op het biechttopic -begrijpelijk - maar hier slaat mijn reactie natuurlijk ook als een tang op een varken... *
* Hmmpf! Ik mag niet discussiëren op het biechttopic -begrijpelijk - maar hier slaat mijn reactie natuurlijk ook als een tang op een varken... *
dinsdag 9 maart 2010 om 14:02
Ik sluit me bij Delphi aan. Ik heb ook mijn ongezouten mening verteld over die vivabiecht die beroerd wordt van al het gejank om natuurrampen en en aids want de wereld is toch te vol.
Misselijke anonieme reactie. Heb het lef dan om dat onder je eigen nick te doen en je piept wel anders als jou of de jouwen wat overkomt.
Misselijke anonieme reactie. Heb het lef dan om dat onder je eigen nick te doen en je piept wel anders als jou of de jouwen wat overkomt.
dinsdag 9 maart 2010 om 16:40
tis wat hardvochtig om bij rampspoed elders op de wereld te denken 'ach er zijn mensen genoeg', maar ik heb iets soortgelijks bij bestrijding van ziektes, stel dat werkelijk overal n remedie tegen zou worden gevonden dan komt er vanzelf weer n virus oid, in die zin kun je dan toch wel spreken van natuurlijke selectie? Dat is n wat theoretische kijk op de zaak, neemt echter niet weg dat menselijk lijden, ziekte, dood, rampen, me wel degelijk iets doen, kwestie van me gelukkig prijzen dat het mij niet is overkomen en empathie voelen voor mensen die met grote moeilijkheden te maken hebben, als overstromingen, aardbevingen, plagen en epidemieen.
Vind wel dat vivabiechter dan iig zelf geen nageslacht zou moeten voortbrengen, als je je zo'n zorgen maakt om overbevolking op dit aardklootje. Ben ook benieuwd wat haar eigen ecologische voetafdruk is.
En hoop dat de biecht de biecht blijft en niet het anoniem poneren van stellingen waarbij je op je klompjes aan kan voelen dat het als shockerend zal/kan worden ervaren.
Vind wel dat vivabiechter dan iig zelf geen nageslacht zou moeten voortbrengen, als je je zo'n zorgen maakt om overbevolking op dit aardklootje. Ben ook benieuwd wat haar eigen ecologische voetafdruk is.
En hoop dat de biecht de biecht blijft en niet het anoniem poneren van stellingen waarbij je op je klompjes aan kan voelen dat het als shockerend zal/kan worden ervaren.
dinsdag 30 maart 2010 om 22:33
quote:nouschi schreef op 30 maart 2010 @ 22:31:
Waar staat dat biechttopic,? echt nog nooit gezien link openingspost
Waar staat dat biechttopic,? echt nog nooit gezien link openingspost
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
dinsdag 30 maart 2010 om 23:12
Wat ik me afvraag... Die 30-03 22:24 post... Het idee achter biechten is toch eigenlijk dat je iets doet wat je niet wilt doen of waar je je voor schaamt, maar dat je toch doet? En dat biecht je dan op omdat je je schuldig voelt of omdat je het stiekem heel graag wilt vertellen... Tenminste, in deze moderne versie van het biechten dan, waar de angels niet bepalen of God het al dan niet vergeeft...
Vraag ik me dus af: wat beweegt zo iemand om dat te posten? Zou hij/zij zich daar nou echt voor schamen? En zo ja, waarom houdt hij/zij daar dan niet gewoon mee op? Ik bedoel: je brengt anderen in gevaar. Either way vind je dat prima (of je realiseert het je niet)... of je realiseert het je wel en dan is het belangrijk genoeg om het niet te doen. En als het niet ligt aan het schuldig voelen: is het biechten dan gewoon voor de aandacht? Zo van kijk-mij-eens-stoer-zijn-met-mijn-joint-in-mijn-auto?
Ik vind mensen vreemd.
Vraag ik me dus af: wat beweegt zo iemand om dat te posten? Zou hij/zij zich daar nou echt voor schamen? En zo ja, waarom houdt hij/zij daar dan niet gewoon mee op? Ik bedoel: je brengt anderen in gevaar. Either way vind je dat prima (of je realiseert het je niet)... of je realiseert het je wel en dan is het belangrijk genoeg om het niet te doen. En als het niet ligt aan het schuldig voelen: is het biechten dan gewoon voor de aandacht? Zo van kijk-mij-eens-stoer-zijn-met-mijn-joint-in-mijn-auto?
Ik vind mensen vreemd.
fiorah wijzigde dit bericht op 30-03-2010 23:13
Reden: Toevoeging
Reden: Toevoeging
% gewijzigd