LGZZ Deel VI
vrijdag 18 december 2009 om 21:44
Kom maar door met die tweede bevalgolf!
NaamLeeftijdKind
nr.PiesdagZwanger?BijzonderhedenPeanutje331Ja!
23 januariHartje!
Versie geen effect,
Pienmini wil rechtop!Bengal311Ja!
12 febHartje!
Bengel is een
lekkere spekbaby!Elev292Ja!
25 febHartje!
Elevmeis is 3Sjip311Ja!
16 maartHartje!
Alles goed en nu al
eigenwijs Nemovisje271Ja!
23 augHartje! Chi caatje28116 april Minicaat
geboren! Sproet31121 mei Sproetekind
geboren! Dufty32210 juli V
geboren!
Mini is 3South29114 juli Southmini
geboren! Mardjen29126 juli Mardmeisje
geboren! Lalie2713 aug Jeetje
geboren! Luaska3114 aug Luba
geboren! Minie2313 sep Miniemeis
geboren! Chica29114 sep Chocomeisje
geboren! DoubleDutch31114 okt Kimberley
geboren!
Het vorige topic!
NaamLeeftijdKind
nr.PiesdagZwanger?BijzonderhedenPeanutje331Ja!
23 januariHartje!
Versie geen effect,
Pienmini wil rechtop!Bengal311Ja!
12 febHartje!
Bengel is een
lekkere spekbaby!Elev292Ja!
25 febHartje!
Elevmeis is 3Sjip311Ja!
16 maartHartje!
Alles goed en nu al
eigenwijs Nemovisje271Ja!
23 augHartje! Chi caatje28116 april Minicaat
geboren! Sproet31121 mei Sproetekind
geboren! Dufty32210 juli V
geboren!
Mini is 3South29114 juli Southmini
geboren! Mardjen29126 juli Mardmeisje
geboren! Lalie2713 aug Jeetje
geboren! Luaska3114 aug Luba
geboren! Minie2313 sep Miniemeis
geboren! Chica29114 sep Chocomeisje
geboren! DoubleDutch31114 okt Kimberley
geboren!
Het vorige topic!
woensdag 23 december 2009 om 18:10
Geloof me Neem, die braakneigingen van gehakt blijven. Ik heb het nog steeds althans. Als Bengman gehakt rul gaat bakken moet de afzuiger op full power en ga ik even naar boven of naar buiten. Zo'n ranzige lucht vind ik dat. Vind vlees sowieso niet meer lekker nu ik zwanger ben. Alleen rookworst vind ik nog steeds goed te eten gek genoeg.
woensdag 23 december 2009 om 19:05
Ok, dit tempo kan ik beter bijbenen . Ben dus naar dat kantoor gegaan voor nummer, hoefde ik maar een kwartiertje te wachten. En het allermooiste, ik krijg wél m'n eigen sofi-nummer! (en dat terwijl toch echt overal staat dat ik daar met mijn visum geen recht op heb). Maakt het straks ook makkelijker om werk te zoeken en m'n eigen werkvisum aan te vragen.
Neem, goed dat je nu een nóg mooier gedicht hebt geschreven. Ga je dat voordragen, of stop je dat bij een cadeautje met kerst? (wie vierde hier ook alweer Sinterkerst, was jij dat?) En dat sexleven van jou Zo frequent was het misschien in ons eerste jaar (en dat is dus ook alweer 12 jaar geleden ). En ook nog taarten versieren! Het gaat lekker in huize Nemo zo te horen en dat mag ook wel weer eens natuurlijk na alle dippen en dipjes afgelopen maanden
Pien, ik ben ook héééél benieuwd naar je kamertje! Ik heb zo'n vermoeden dat er paars en groen inzit, klopt dat? En hertjes? Ik had het liefst zo'n soort kamertje gemaakt namelijk, lekker kneuterig met lieve diertjes enzo (ik ben erg van de hertjes, uiltjes, egeltjes etc de laatste tijd), maar op de één of andere manier heb ik het idee dat dat heel raar gaat staan in dit huis. We hadden ook nog 2 rollen van het jullie welbekende behang meegenomen (nog over van onze muur), maar die kunnen we denk ik ook nergens kwijt. Nog even en ik koop kanten vitrage
Neem, goed dat je nu een nóg mooier gedicht hebt geschreven. Ga je dat voordragen, of stop je dat bij een cadeautje met kerst? (wie vierde hier ook alweer Sinterkerst, was jij dat?) En dat sexleven van jou Zo frequent was het misschien in ons eerste jaar (en dat is dus ook alweer 12 jaar geleden ). En ook nog taarten versieren! Het gaat lekker in huize Nemo zo te horen en dat mag ook wel weer eens natuurlijk na alle dippen en dipjes afgelopen maanden
Pien, ik ben ook héééél benieuwd naar je kamertje! Ik heb zo'n vermoeden dat er paars en groen inzit, klopt dat? En hertjes? Ik had het liefst zo'n soort kamertje gemaakt namelijk, lekker kneuterig met lieve diertjes enzo (ik ben erg van de hertjes, uiltjes, egeltjes etc de laatste tijd), maar op de één of andere manier heb ik het idee dat dat heel raar gaat staan in dit huis. We hadden ook nog 2 rollen van het jullie welbekende behang meegenomen (nog over van onze muur), maar die kunnen we denk ik ook nergens kwijt. Nog even en ik koop kanten vitrage
woensdag 23 december 2009 om 19:14
Wahahahahaha die Sproet die haar inrichting aan gaat passen aan haar huis.
Enne wat betreft ons kamertje, geen paars, geen groen, geen hertjes o.i.d. Wel oranje. Het is knus en toch modern geworden.
Ik moet even trots zeggen dat ik zojuist gewoon onwijs lekker gekookt heb. Het leek een raar recept, met gekookte eieren die je vervolgens ook nog een goudbruin moest bakken, maar het is lekker!!!! Pienman moet vanavond werken maar die gaat heel blij zijn als ie thuis komt.
Enne wat betreft ons kamertje, geen paars, geen groen, geen hertjes o.i.d. Wel oranje. Het is knus en toch modern geworden.
Ik moet even trots zeggen dat ik zojuist gewoon onwijs lekker gekookt heb. Het leek een raar recept, met gekookte eieren die je vervolgens ook nog een goudbruin moest bakken, maar het is lekker!!!! Pienman moet vanavond werken maar die gaat heel blij zijn als ie thuis komt.
woensdag 23 december 2009 om 19:20
Jaaa Neem, ieeeeuuuuwww gehakt. Ik heb echt met een shawl voor mijn neus op de bank gezeten toen Laalman gehakt aan het rullen was. En net wat Beng zegt, vlees bleef een beetje blegh...Je had trouwens gelijk hoor, de eerste paar dagen voelde ik helemaal niets, aan het einde van week de 5e week werd ik een beetje blegh...maar vanaf week 6 tot week 14 ben ik misselijk geweest. Toen heb ik me serieus afgevraagd of dat ik ooit nog zou kunnen genieten van eten
Pienie...ik ben ook heel erg benieuwd naar je kamertje! Ik denk dat het wel heel erg gaaf is...Heel veel succes morgen mop! Mijn duimen draaien weer heel erg hard voor je hoor!
Pienie...ik ben ook heel erg benieuwd naar je kamertje! Ik denk dat het wel heel erg gaaf is...Heel veel succes morgen mop! Mijn duimen draaien weer heel erg hard voor je hoor!
woensdag 23 december 2009 om 19:39
Oh, oranje dus, ook leuk! Het kamertje van Sproetekind heeft gele muren en ik wilde daar eerst wat oranje (en bruine) dingen bij doen (ik zag een heel lief oranje uilenlampje), maar om heel eerlijk te zijn, denk ik dat het er ook eigenlijk niet meer echt van komt. Maar mochten we ooit een tweede krijgen dan ga ik helemaal los!
Pien, heb jij dan ook in Frankrijk gewoond?
Pien, heb jij dan ook in Frankrijk gewoond?
woensdag 23 december 2009 om 19:40
voor het sofinr van Sproet!
En ik vind het stiekem ook zo geweldig dat je misselijk bent Neem Echtechtecht zwanger hoor.
Vandaag trouwens een heel naar ongeluk gezien door de gladheid. Ten minste, we zagen het toen de slachtoffers al in de ambulance lagen. Maar het was heel naar, een auto stond tegen een paaltje geprakt met een rollator tussen de auto en het paaltje
We waren echt een beetje ontdaan van de aanblik, heel akelig.
Ons kamertje is wel wit met paars Sproet, maar geen hertjes oid. Wel ruitjes. En de echte aankleding moet nog vorm krijgen.
En ik vind het stiekem ook zo geweldig dat je misselijk bent Neem Echtechtecht zwanger hoor.
Vandaag trouwens een heel naar ongeluk gezien door de gladheid. Ten minste, we zagen het toen de slachtoffers al in de ambulance lagen. Maar het was heel naar, een auto stond tegen een paaltje geprakt met een rollator tussen de auto en het paaltje
We waren echt een beetje ontdaan van de aanblik, heel akelig.
Ons kamertje is wel wit met paars Sproet, maar geen hertjes oid. Wel ruitjes. En de echte aankleding moet nog vorm krijgen.
woensdag 23 december 2009 om 19:41
Ja hoor Pien, die hebben ze daar zeker en je verzekering betaald er flink voor, dus ik zou zeggen lekker veel van gebruiken! (ok, je wilt liever niet veel kraamverband nodig hebben, maar bij mij vloog het er doorheen die eerste week). Kijk nog even op de groep, daar hebben we volgens mij heel veel paklijsten circuleren (van dextro energy tot bevallingsjurkjes, shampoo en mascara)
woensdag 23 december 2009 om 20:10
Kraamverband en luiers hebben ze in het ziekenhuis hoor, geen zorgen! (al had ik het ook in mijn bevallingstas)
En die zoogcompressen waren van de hema inderdaad, niet duur, lekker zacht en blijven niet aan wondjes plakken Al moet ik zeggen (had je toch gelijk mard) dat die van natusan nóg ietsje fijner zijn (maar ook duurder) (heb je door dat ik natusan-fan ben pien? ) omdat ze voorgevormd zijn, en daardoor veel minder opvallen in kleding. Jammer dat je niet in de buurt woont, want ik heb nog een onaangebroken pak liggen hier (ik lek namelijk niet meer! ). Opsturen is ivm de afmeting natuurlijk pakketpost, dus dat is een beetje onzin.
En die zoogcompressen waren van de hema inderdaad, niet duur, lekker zacht en blijven niet aan wondjes plakken Al moet ik zeggen (had je toch gelijk mard) dat die van natusan nóg ietsje fijner zijn (maar ook duurder) (heb je door dat ik natusan-fan ben pien? ) omdat ze voorgevormd zijn, en daardoor veel minder opvallen in kleding. Jammer dat je niet in de buurt woont, want ik heb nog een onaangebroken pak liggen hier (ik lek namelijk niet meer! ). Opsturen is ivm de afmeting natuurlijk pakketpost, dus dat is een beetje onzin.
woensdag 23 december 2009 om 20:21
Tja Sproet die paklijst kan ik dus nergens vinden. Wel de kraam uitzet lijst. Maar goed eigenlijk is het ook wel gewoon logisch nadenken dus die koffer komt wel af. En geen luiers en kraamverband dus. Vond het al zo raar.
Nat*san moet nog aangeschaft worden maar gaat er zeker komen Chiek.
Pfffff ik ben toch moe maar wil eigenlijk wel op Pienman wachten.
Nat*san moet nog aangeschaft worden maar gaat er zeker komen Chiek.
Pfffff ik ben toch moe maar wil eigenlijk wel op Pienman wachten.
woensdag 23 december 2009 om 20:28
Oh nou ik ben heel benieuwd iig Pien, klinkt goed. Ik vermoed een beetje retro-achtig.
Beng he dat is inderdaad behoorlijk naar ja, om dat ze te zien. Ik hoop maar dat het meeviel maar hoe jij dat omschreef lijkt het me niet echt
Laal, ik hoop dus maar niet dat ik jou schema ga volgen, al lijkt het daar nu dus wel op. Hmzz
Sproet, fijn dat je je sofinummer toch hebt!! En daarmee kun je je rijbewijs omzetten of hoe zat dat nu ook alweer??
Joh, ik zou me maar niet te druk maken om het kamertje van Sproetekindje hoor, het is al helemaal super dat hij nu een eigen kamertje heeft
Wat jij beschrijft vind ik trouwens wel heel erg leuk, paars, groen en diertjes (en dan vermoed ik dat je een beetje doelt op de jaren 70 achtige diertjes? Beetje fabeltjeskrant en bambi achtige vormgeving? )
Beng he dat is inderdaad behoorlijk naar ja, om dat ze te zien. Ik hoop maar dat het meeviel maar hoe jij dat omschreef lijkt het me niet echt
Laal, ik hoop dus maar niet dat ik jou schema ga volgen, al lijkt het daar nu dus wel op. Hmzz
Sproet, fijn dat je je sofinummer toch hebt!! En daarmee kun je je rijbewijs omzetten of hoe zat dat nu ook alweer??
Joh, ik zou me maar niet te druk maken om het kamertje van Sproetekindje hoor, het is al helemaal super dat hij nu een eigen kamertje heeft
Wat jij beschrijft vind ik trouwens wel heel erg leuk, paars, groen en diertjes (en dan vermoed ik dat je een beetje doelt op de jaren 70 achtige diertjes? Beetje fabeltjeskrant en bambi achtige vormgeving? )
woensdag 23 december 2009 om 20:35
Ik denk ook wat sproet en neem denken qua stijl pien; zitten we goed?!
Oké, handige dingen om mee te nemen.....
Waterfles met spuitdop (drinkt makkelijk, en kun je ook gebruiken na je bevalling, als plassen zeer doet, om te spoelen)
Met een rietje drinkt ook makkelijk als je ligt, dat deed luus, enh heb ik ook gedaan op haar advies
Dextro; spreekt voor zich lijkt me
Oma onderbroeken; kraamverband in een kittig stringetje past niet (koop er maar een paar, je bloedt flink de eerste week a 2 weken)
Floradix; smerig (al vond ik het lekker) drankje met heel veel ijzer, goed voor je energiepeil. (2 keer per dag een dopje geloof ik)
Oké, handige dingen om mee te nemen.....
Waterfles met spuitdop (drinkt makkelijk, en kun je ook gebruiken na je bevalling, als plassen zeer doet, om te spoelen)
Met een rietje drinkt ook makkelijk als je ligt, dat deed luus, enh heb ik ook gedaan op haar advies
Dextro; spreekt voor zich lijkt me
Oma onderbroeken; kraamverband in een kittig stringetje past niet (koop er maar een paar, je bloedt flink de eerste week a 2 weken)
Floradix; smerig (al vond ik het lekker) drankje met heel veel ijzer, goed voor je energiepeil. (2 keer per dag een dopje geloof ik)
woensdag 23 december 2009 om 20:40
Lekkere dikke sokken (van voel je je minder bloot, en je krijgt koude voeten tijdens een bevalling, had ik zelf en meerdere vrouwen die ik ken)
Een lang shirt/pyjama, is net iets charmanter (voor zover je van charmant kunt spreken als je wijdbeens weeen op ligt te vangen natuurlijk )
Je lievelingssnoep/ eten, als lekkers om te vieren dat je bevallen bent. Man en ik lagen 's avonds op mijn bed m&m's te snoepen en tv te kijken, terwijl meisje naast ons in haar wiegje lag. Voelde erg gezellig
Een lang shirt/pyjama, is net iets charmanter (voor zover je van charmant kunt spreken als je wijdbeens weeen op ligt te vangen natuurlijk )
Je lievelingssnoep/ eten, als lekkers om te vieren dat je bevallen bent. Man en ik lagen 's avonds op mijn bed m&m's te snoepen en tv te kijken, terwijl meisje naast ons in haar wiegje lag. Voelde erg gezellig
woensdag 23 december 2009 om 20:44
Pien, dat klopt, de gewone uitzetlijsten staan op de groep, de vluchttas hebben we hier besproken. Nog even kort mijn lijstje dan:
- bevallingsjurkje o.i.d.
- badjas (vooral als je moet blijven)
- sloffen of slippers
- shampoo en douchegel (niets zo heerlijk als een goede douchebeurt na je bevalling)
- fototoestel!
- bevallingsjurkje o.i.d.
- badjas (vooral als je moet blijven)
- sloffen of slippers
- shampoo en douchegel (niets zo heerlijk als een goede douchebeurt na je bevalling)
- fototoestel!
woensdag 23 december 2009 om 20:48
- In plaats van grote oma-onderbroeken had ik van die netbroekjes (apotheek), minst sexy dingen ooit, maar het zat geweldig met dat dikke verband!
Ik heb trouwens geen koude voeten gehad, had ik wel verwacht omdat op al die lijstjes altijd 'dikke sokken' staat. k geloof dat koude voeten dan ook weer kunnen leiden tot kramp en dat het vooral daar tegen is. Dextro geen moment nodig gehad (Sproetman heeft ze allemaal op zitten snoepen), maar ja, het was een redelijk snelle gebeurtenis natuurlijk.
Ik heb trouwens geen koude voeten gehad, had ik wel verwacht omdat op al die lijstjes altijd 'dikke sokken' staat. k geloof dat koude voeten dan ook weer kunnen leiden tot kramp en dat het vooral daar tegen is. Dextro geen moment nodig gehad (Sproetman heeft ze allemaal op zitten snoepen), maar ja, het was een redelijk snelle gebeurtenis natuurlijk.
woensdag 23 december 2009 om 20:54
# zwangerschapskaart
# fototoestel
# telefoonnummers van degenen die je na de bevalling wil bellen.
# kleding voor de baby : mutsje, rompertje, babypakje, sokjes en badcape
# kleding en toiletspullen voor jezelf
# iets te eten voor je partner (bijvoorbeeld liga)
# telefoonnummer kraamzorg
# maxi-cosi
zhuis adviseerde 2 mutsjes, 1 die heel vies mag worden en 1 "mooie" (voor zover er mooie bestaan, ik ben geen fan )
# fototoestel
# telefoonnummers van degenen die je na de bevalling wil bellen.
# kleding voor de baby : mutsje, rompertje, babypakje, sokjes en badcape
# kleding en toiletspullen voor jezelf
# iets te eten voor je partner (bijvoorbeeld liga)
# telefoonnummer kraamzorg
# maxi-cosi
zhuis adviseerde 2 mutsjes, 1 die heel vies mag worden en 1 "mooie" (voor zover er mooie bestaan, ik ben geen fan )