Mijn man heeft kanker (2)
zondag 26 augustus 2007 om 12:12
Oh, wat moet ik nu zeggen. Vind het allemaal zo bijzonder. Zo warm, zo vol liefde. Het is dat het zo verschrikkelijk is tegelijkertijd, want ik zou het bijna mooi vinden. Mimsey, wat fijn dat je zo goed afscheid van hem neemt. En ook straks zal jij vast zijn aanwezigheid altijd blijven voelen.
Weet je dat ik vanmorgen opeens de zon heel mooi door een wolk zag schijnen en dacht: ah, dat is vast Hero die Mimsey goedemorgen wenst. Het feit dat hij ook nu nog in zoveel mensen zoveel losmaakt is heel bijzonder. En ik vind het ook zo mooi hoe jij alles opschrijft. Kan me voorstellen dat je zo trots op hem bent, maar ik denk dat heel veel mensen net zo trots zijn op jou.
En, je weet het vast zelf maar al te goed, je hoeft niet sterk te zijn he? Er zijn zoveel lieve mensen voor je, jij mag ook instorten. Al zal dat vast wel een beetje met stukjes en beetjes gaan. Zo'n verdriet is ook te groot en onbehapbaar om het in een keer voluit te realiseren.
Alle koesterende woorden, herinneringen en liefde van de mensen om je heen maken het hopelijk een beetje dragelijker. Heel veel geluk. Ik hoop dat je vandaag weer een bijzondere en toch ook fijne dag zult hebben bij Hero, al wil ik dit al bijna weer deleten, omdat fijn natuurlijk helemaal het goede woord niet is.
Knuffel, (voelt ook een beetje raar, want jij kent mij niet, maar goed, zo virtueel kan dat vast best)
Jo
Weet je dat ik vanmorgen opeens de zon heel mooi door een wolk zag schijnen en dacht: ah, dat is vast Hero die Mimsey goedemorgen wenst. Het feit dat hij ook nu nog in zoveel mensen zoveel losmaakt is heel bijzonder. En ik vind het ook zo mooi hoe jij alles opschrijft. Kan me voorstellen dat je zo trots op hem bent, maar ik denk dat heel veel mensen net zo trots zijn op jou.
En, je weet het vast zelf maar al te goed, je hoeft niet sterk te zijn he? Er zijn zoveel lieve mensen voor je, jij mag ook instorten. Al zal dat vast wel een beetje met stukjes en beetjes gaan. Zo'n verdriet is ook te groot en onbehapbaar om het in een keer voluit te realiseren.
Alle koesterende woorden, herinneringen en liefde van de mensen om je heen maken het hopelijk een beetje dragelijker. Heel veel geluk. Ik hoop dat je vandaag weer een bijzondere en toch ook fijne dag zult hebben bij Hero, al wil ik dit al bijna weer deleten, omdat fijn natuurlijk helemaal het goede woord niet is.
Knuffel, (voelt ook een beetje raar, want jij kent mij niet, maar goed, zo virtueel kan dat vast best)
Jo
zondag 26 augustus 2007 om 12:47
zondag 26 augustus 2007 om 13:36
Voor Mimsey en haar dierbaren: "sometimes you can't make it on your own"
Tough, you think you've got the stuff
Your telling me and everyone
You're hard enough
You don't have to put up a fight
You don't have to always be right
Let me take some of the punches
For you tonight
Listen to me now
I need to let you know
You don't have to go it alone
And it's you when I look in the mirror
And it's you when I don't pick up the phone
Sometimes you can't make it on your own
We fight all the time
You and I, that's alright
We're the same soul
I don't need,
I don't need to hear you say
That if we weren't so alike
You'd like me a whole lot more
Listen to me now
I need to let you know
I know that we don't talk
I'm sick of it all
Can you hear me when I sing
You're the reason I sing
You're the reason why the opera is in me
Where are we now
Still got to let you know
A house doesn't make a home
Don't leave me here alone
Sometimes you can't make it
The best you can do is to fake it
Heel veel sterkte de komende tijd. Ik weet wat voor rotziekte kanker is en wat voor impact het heeft wanneer het een van je dierbaren treft.
Tough, you think you've got the stuff
Your telling me and everyone
You're hard enough
You don't have to put up a fight
You don't have to always be right
Let me take some of the punches
For you tonight
Listen to me now
I need to let you know
We fight all the time
You and I, that's alright
We're the same soul
I don't need,
I don't need to hear you say
That if we weren't so alike
You'd like me a whole lot more
Listen to me now
I need to let you know
I know that we don't talk
I'm sick of it all
Can you hear me when I sing
You're the reason I sing
You're the reason why the opera is in me
Where are we now
Still got to let you know
A house doesn't make a home
Don't leave me here alone
Sometimes you can't make it
The best you can do is to fake it
Heel veel sterkte de komende tijd. Ik weet wat voor rotziekte kanker is en wat voor impact het heeft wanneer het een van je dierbaren treft.
zondag 26 augustus 2007 om 16:17
Lieve Mims,
Vol bewondering heb ik je postings gelezen en er zoveel in herkend. Hier op dat bloedhete computerkamertje in het hotel heb ik ook een aantal tranen gelaten. Ik heb hier lieve mensen ontmoet met wie ik vrijdag heel lang gepraat heb over Ray, over jou en Hero en over de Liefde met hoofdletter L ja. De liefde die wij gekend hebben maar die we zo vroeg moesten laten gaan.
Ik vlieg vanavond weer naar Nederland en zal morgen beslist kaarsjes voor jullie aansteken. Ik ben erbij in mijn gedachten.
Heel veel sterkte meis en doe wat je hart je ingeeft!
Je bent echt een kanjer.
Ik weet even niet meer wat ik moet schrijven want ook mijn verdriet overvalt me weer......
Vandaar maar een grote
Vol bewondering heb ik je postings gelezen en er zoveel in herkend. Hier op dat bloedhete computerkamertje in het hotel heb ik ook een aantal tranen gelaten. Ik heb hier lieve mensen ontmoet met wie ik vrijdag heel lang gepraat heb over Ray, over jou en Hero en over de Liefde met hoofdletter L ja. De liefde die wij gekend hebben maar die we zo vroeg moesten laten gaan.
Ik vlieg vanavond weer naar Nederland en zal morgen beslist kaarsjes voor jullie aansteken. Ik ben erbij in mijn gedachten.
Heel veel sterkte meis en doe wat je hart je ingeeft!
Je bent echt een kanjer.
Ik weet even niet meer wat ik moet schrijven want ook mijn verdriet overvalt me weer......
Vandaar maar een grote
zondag 26 augustus 2007 om 16:34
lieverd, zoals meave elders al zo mooi zei, ook na maandag is hij dichtbij je, kan je met hem praten . Hij zit voor altijd in jouw hart. Kus hem nog maar lekker en knuffel hem zoveel je kan.
Natuurlijk wordt het moeilijker als maandag voorbij is, helaas moet je daardoor heen. Met alle liefde zullen veel mensen een deel van jouw pijn over willen nemen, maar tot mijn verdriet kan dat niet. Jij redt het meid, echt.
Natuurlijk wordt het moeilijker als maandag voorbij is, helaas moet je daardoor heen. Met alle liefde zullen veel mensen een deel van jouw pijn over willen nemen, maar tot mijn verdriet kan dat niet. Jij redt het meid, echt.
zondag 26 augustus 2007 om 17:04
De hele dag al denk "morgen ga ik dag tegen Hero zeggen en zijn supervrouw omhelzen". De hele dag al denk ik "vandaag is de laatste hele dag dat Mims Hero in het echt kan aanraken en zien". Ik doe de afwas, ruim de zooi in huis op, smeer een boterham met filet americain, gewonde dagelijkse dingen. Bedenk me wat ik morgen aan moet doen. Wat ik morgen tegen Mims moet zeggen....
Dan lees ik hier, het verhaal over de zoenen van Mims aan haar Hero. En moet weer huilen. Omdat ik zo graag dit alles niet had gelezen. Omdat ik niet wil dat Mims dit mee moet maken. Omdat ik haar zo stoer, zo mooi, zo lief, zo sterk vind en ik vol bewondering ben over hoe sterk ze is, en hoe kwetsbaar tegelijk. Ik denk veel aan Mims. Hoe ongewoon haar dagelijkse dingen tegenwoordig zijn. En hoe ik hoop dat ze in haar bed, in haar dromen nog vaak de zoenen van Hero zal voelen, zijn lach zal horen. Dat ze, in haar dromen, maar ook weer in haar dagelijkse leven gelukkig zal zijn....
Dan lees ik hier, het verhaal over de zoenen van Mims aan haar Hero. En moet weer huilen. Omdat ik zo graag dit alles niet had gelezen. Omdat ik niet wil dat Mims dit mee moet maken. Omdat ik haar zo stoer, zo mooi, zo lief, zo sterk vind en ik vol bewondering ben over hoe sterk ze is, en hoe kwetsbaar tegelijk. Ik denk veel aan Mims. Hoe ongewoon haar dagelijkse dingen tegenwoordig zijn. En hoe ik hoop dat ze in haar bed, in haar dromen nog vaak de zoenen van Hero zal voelen, zijn lach zal horen. Dat ze, in haar dromen, maar ook weer in haar dagelijkse leven gelukkig zal zijn....
zondag 26 augustus 2007 om 17:10
Terwijl ik het vorige typte zong Dido een liedje via vrouwonline radio.
En ik dacht aan jou en Hero Mims:
Well I will go down with this ship
And I won't put my hands up and surrender
There will be no white flag above my door
I'm in love and always will be
And when we meet
As I'm sure we will
All that was then
Will be there still
Okay, het gaat niet helemaal over jullie. Maar ik ga er wel van uit dat jullie Always in love zijn, en elkaar ook weer ontmoeten!
En ik dacht aan jou en Hero Mims:
And when we meet
As I'm sure we will
All that was then
Will be there still
Okay, het gaat niet helemaal over jullie. Maar ik ga er wel van uit dat jullie Always in love zijn, en elkaar ook weer ontmoeten!
zondag 26 augustus 2007 om 17:13
Hero stuurt geloof ik meteen via de radio een nieuw liedje . Hij vond het vorige vast niet goed
Guarda fuori e gia mattina
Questo e un giorno che ricorderai
Alzati in fretta e vai
C'e chi crede in te
Non ti arrendere
Luister naar de zon
Hij roept je naam
Dit is jouw moment
Dus ga nu maar staan
En wees niet bang voor het licht
Dat je voelt op je gezicht
't is echt bedoeld voor jou
Like stars across the sky
E per avvincere tu dovrai vincere
We were born to shine
All of us here because we believe
Once in every life
There comes a time
We walk out on our own
And into the light
The moment won't last, but then
We remember it again
When we close our eyes
E per avvincere tu divrai vincere
We were born to shine
Non arrenderti qualcuno e con te
We were born to shine
E per avvincere dovrai vincere
E allora vincerai
Guarda fuori e gia mattina
Questo e un giorno che ricorderai
Alzati in fretta e vai
C'e chi crede in te
Non ti arrendere
Luister naar de zon
Hij roept je naam
Dit is jouw moment
Dus ga nu maar staan
En wees niet bang voor het licht
Dat je voelt op je gezicht
't is echt bedoeld voor jou
E per avvincere tu dovrai vincere
We were born to shine
Once in every life
There comes a time
We walk out on our own
And into the light
The moment won't last, but then
We remember it again
When we close our eyes
E per avvincere tu divrai vincere
We were born to shine
Non arrenderti qualcuno e con te
We were born to shine
E per avvincere dovrai vincere
E allora vincerai
zondag 26 augustus 2007 om 18:06
Heb ik ook, Toet. Ben met allemaal dagelijkse dingen in de weer en Mims en Hero zijn voortdurend in mijn gedachten.
Kon ze de geur van Hero maar opslaan in een potje en het bewaren om er soms even aan te snuiven. Kon ze dat lieve lijf maar houden, om het te kussen en te knuffelen. Kon ze zijn stem maar opnemen en afspelen wanneer ze hem wil horen.
Kon Hero maar gewoon blijven leven en liefhebben. Dit is zo ontzettend wreed....
Romilda:
Kon ze de geur van Hero maar opslaan in een potje en het bewaren om er soms even aan te snuiven. Kon ze dat lieve lijf maar houden, om het te kussen en te knuffelen. Kon ze zijn stem maar opnemen en afspelen wanneer ze hem wil horen.
Kon Hero maar gewoon blijven leven en liefhebben. Dit is zo ontzettend wreed....
Romilda:
zondag 26 augustus 2007 om 19:36
Ik ga ontzettend hard aan je denken morgen Mims...knuffel Hero nog maar even heel intens, veel, warm, liefdevol. Ik zou willen dat er iets bestond wat maakte dat je al die momenten, en gevoel van hoe zo'n kus voelt kan vastleggen, om later nog eens te voelen en mee te maken.
hele dikke knuffel, en digitale rozen voor hero en jou en Mopsey (kan nu even geen plaatjes plakken!) Jullie zijn zó bewonderingswaardig. Alle drie.
X Kinke
hele dikke knuffel, en digitale rozen voor hero en jou en Mopsey (kan nu even geen plaatjes plakken!) Jullie zijn zó bewonderingswaardig. Alle drie.
X Kinke
zondag 26 augustus 2007 om 20:21
Lieve Mims, ik heb zo'n bewondering voor je!
Ik kan morgen overdag niet posten, ben vroeg weg en kom laat terug van mijn werk, maar in gedachten ben ik bij je.
Knuffel en aai je lieve Hero vandaag nog lekker en heel veel sterkte voor morgen .
Ik hoop dat de uitvaart een prachtig eerbetoon aan jouw Hero wordt!
Ik kan morgen overdag niet posten, ben vroeg weg en kom laat terug van mijn werk, maar in gedachten ben ik bij je.
Knuffel en aai je lieve Hero vandaag nog lekker en heel veel sterkte voor morgen .
Ik hoop dat de uitvaart een prachtig eerbetoon aan jouw Hero wordt!
zondag 26 augustus 2007 om 21:05
zondag 26 augustus 2007 om 21:21
zondag 26 augustus 2007 om 21:48
Lieve Mimsey,
Ik heb vandaag voor het eerst je hele topic doorgelezen. De liefde spat ervan af! Ik ben werkelijk diep onder de indruk. Wat zit de wereld toch oneerlijk in elkaar. Ik wil jou en Mopsey alle kracht, wijsheid en liefde toewensen. Je zult het nodig hebben, nu jouw Hero in je hart woont, in plaats van in je huis.
Sterkte!
Zomerkind
Ik heb vandaag voor het eerst je hele topic doorgelezen. De liefde spat ervan af! Ik ben werkelijk diep onder de indruk. Wat zit de wereld toch oneerlijk in elkaar. Ik wil jou en Mopsey alle kracht, wijsheid en liefde toewensen. Je zult het nodig hebben, nu jouw Hero in je hart woont, in plaats van in je huis.
Sterkte!
Zomerkind
zondag 26 augustus 2007 om 21:57
Een huivering bij het lezen van je bericht van deze morgen. Mimsey, geen woorden.
Heel veel kracht en moed wens ik je, als morgen jou Hero je echt gaat verlaten. Zijn lijfelijke 'zijn' dan. Zijn echte 'zijn' zal altijd bij je blijven Mimsey.
Vanavond brandt hier weer een kaars voor jou en Hero, en de hele dag morgen ook. Ik zal aan je denken.
Heel veel kracht en moed wens ik je, als morgen jou Hero je echt gaat verlaten. Zijn lijfelijke 'zijn' dan. Zijn echte 'zijn' zal altijd bij je blijven Mimsey.
Vanavond brandt hier weer een kaars voor jou en Hero, en de hele dag morgen ook. Ik zal aan je denken.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
zondag 26 augustus 2007 om 22:43
Mimsey, ook ik werd geraakt door je stukje over het uitvaartcentrum. Wat fijn dat je er zo'n goede sfeer hebt kunnen creëren met fijne mensen en... Hero. Ik wens je heeeel veel sterkte morgen. Probeer open te blijven staan (al is dat zo te lezen niet al te ingewikkeld voor je) zodat hij daarna op zielsniveau nog dichter bij je kan zijn. Dat zal vast gebeuren. Het zal wel een gekke dag zijn, zelfs voor mij, ik ken je niet eens. Ik ben morgen jarig, maar mijn kop staat er vanwege scriptiestress totaal niet naar. Ik ga een taartje eten met mijn vriend en moet 's avonds naar een koor waar ik helemaal geen zin in heb. En verdomme, jouw Hero wordt begraven. Ik zal ook een kaarsje branden.