Werk & Studie alle pijlers

Ontzet en gewoon zo beduusd!

28-12-2009 20:47 117 berichten
Alle reacties Link kopieren
De deur gaat open en daar sta je dan voor mijn neus. Onze blikken kruisen elkaar en ik heet je hartelijk welkom. Je begint je verhaal dat je al bij ons ingeschreven staat en dat je op zoek bent naar werk. Helaas kan ik je niet helpen daarin op dit moment, puur en alleen omdat het het einde van het jaar is en dat we genoeg mensen hebben waaruit we kunnen putten. Je knikt en zegt:” o daar zit een man, die weet het wel! “Ik was met stomheid geslagen! Hij stapte op mijn collega af en vroeg precies hetzelfde! Hij nam de man dus serieuzer dan mij omdat ik puur en alleen een vrouw ben en het schijnbaar in zijn ogen niet weet! Het moet echt niet gekker worden! Ik heb absoluut respect voor iemand zijn geloof echter dit gaat mij gewoon veels te ver! Hoe moet zo iemand integreren in onze maatschappij als hij van een vrouw iets niet wilt aan nemen omdat je in zijn ogen niet voor vol wordt aangezien! En nee ik ga hier niet mee in omdat ik het pertinent weiger om aan dit soort achterlijke hersenspinsels van zo een vent mee te doen. Takei t or leave it en bevalt het niet? Toen dacht ik echt een enkeltje terug naar het land waar dit soort dingen normaal zijn maar dit is Nederland en daar gelden onze normen en waarden toch?! En ik bleef beduusd en ontzet achter……

Ligt dit nou aan mij?
En daarbij spreek ik dergelijke mannen aan op hun gedrag Wuiles en laat ik heel duidelijk merken dat het consequenties heeft.

Als jij geen vrouw als leidinggevende wilt, prima. Dan sta je op straat. Komt dat het UWV met de vraag waarom meneer geen werk meer heeft, dan horen ze hoe of wat en is hij verwijtbaar werkloos.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
To Wuiles: waarom kan een man hem dan met meer respect behandelen dan ik?? Wat is het verschil?
O pompidou, thnx voor het aanbod, de training is al af
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Hij discrimineert op sexe, jij op ras/geloof. De score is 1 - 1.
....
quote:Scorpia1978 wrote on 28 December 2009 @ 21:37:

To Wuiles: waarom kan een man hem dan met meer respect behandelen dan ik?? Wat is het verschil?Even flauw doen nu, maar als er echt geen verschil is, dan maak jij je ook niet druk om het feit dat meneer een andere collega wil spreken, toch?... ;)
@ TO: een man kan hem waarschijnlijk met meer respect behandelen dan jij, omdat jij een vrouw bent en volgens hem dus lager in rang. Er even vanuitgaande dat dit een orthodoxe Moslim is.
Klopt hoor Pompiedoe, ik ging even in op de reactie van iemand die zei dat ze vanzelf wel gaan merken dat het hier in Nederland anders is. Ik denk dus dat dit tijd kost.
Nou ik kan er dus niet aan wennen om lager in rang te staan want iedereen is gelijk zo heb ik geleerd. En ik weiger dat.
....
En ik laat me absoluut niet uit het veld slaan hoor! Ik vond het alleen apart om dit anno bijna 2010 mee te maken! Ik had het niet verwacht maar slaap er geen nacht minder om.
quote:Scorpia1978 wrote on 28 December 2009 @ 21:43:

Nou ik kan er dus niet aan wennen om lager in rang te staan want iedereen is gelijk zo heb ik geleerd. En ik weiger dat.Maar je stáát toch niet lager in rang? Waar laat jij dit nu van afhangen? Van een mening van iemand die er verder niet meer toe doet? Wat een tijdverspilling...
Ik ook hoor TO, ik zou me knap vervelend voelen als dit mij zou overkomen.

Maar de realiteit is dat jij een baan hebt en hij niet en dat hij het een stuk moeilijker heeft in Nederland dan jij. Dus ook al vindt hij je lager, jij weet dat het niet zo is en dat hij waarschijnlijk niet beter weet door zijn opvoeding en achtergrond.

Dus vind hem gewoon even een onbeschofte lul en plaats het dan daarna in perspectief.
quote:Scorpia1978 wrote on 28 December 2009 @ 21:45:

En ik laat me absoluut niet uit het veld slaan hoor! Ik vond het alleen apart om dit anno bijna 2010 mee te maken! Ik had het niet verwacht maar slaap er geen nacht minder om.Maar je was wel ontzet en beduusd...
Heb ik ook ooit eens aan de hand gehad. Werkte in een winkel en een ouder echtpaar wilde een koffiezetapparaat van Ph*l*ps kopen, in de kleur rood. Maar het type dat ze wilde was alleen in zwart of wit te verkrijgen. Ik kon het ze niet aan hun verstand krijgen dat het niet mogelijk was of ze moesten een ander type willen. Vervolgens lopen ze naar een mannelijke collega aan wie ze hetzelfde vroegen.... Had weinig zin, want van hem kregen ze het zelfde antwoord als dat ik ze had gegeven.

Ach het zegt meer over hun, dan over mij en het is hun verlies!
quote:Scorpia1978 schreef op 28 december 2009 @ 21:37:

To Wuiles: waarom kan een man hem dan met meer respect behandelen dan ik?? Wat is het verschil?

Ik beweer niet dat een man hem met meer respect kan behandelen.

Ik beweer dat jij het een kwestie van respect vindt dat hij jou als gelijkwaardig ziet en dat hij het een kwestie van respect vindt om de verschillen tussen mannen en vrouwen te volgen. Ik vind dat laatste onzin maar daarmee zal hij niet van mening veranderen. Door je op respect te blijven beroepen los je deze situatie niet op.
quote:Pompiedoe schreef op 28 december 2009 @ 21:45:

[...]

Het probleem met dit topic van TO is, dat ze niet eens weet of het geloof wel mee te maken heeft. Het was een aanname van haar op basis van zijn uiterlijk. Voor hetzelfde geval was het een christelijke arabier die vond dat hij beter haar mannelijke collega kon aanspreken.

Nou ja TO, in een sessie voortaan met elkaar afspreken, als dit weer gebeurd dat zo'n kandidaat teruggestuurd wordt naar diegene waar hij/zij eerst mee heeft gesproken met de mededeling dat zij niks anders te vertellen hebben dan jij of de eerste consulente die gesproken is.Juist.
quote:HoiPippiLangkous schreef op 28 december 2009 @ 21:35:

[...]

Sorry? Ik ga me dus niet aanpassen, dat doe ik wel als ik in Afghanistan ga wonen.

Wuiles, wat denk je dat ik doe voor die meiden?Geen idee. Ik vertel wat ik doe en waarom ik dat doe.
Tegen mij werd ooit eens gezegd:"jouw plek is aan het aanrecht".

Ik kon alleen maar heeeeeeeeeeeeel hard lachen.
@ HPL; ik weet ook wel dat er een probleem is, dat moslimmeiden onderdrukt worden door hun vaders en broers, maar wat Wuiles net zegt; ik kan dat probleem niet oplossen door verontwaardigd te zijn als mijn mannelijke collega aangekeken wordt en niet ik. Ik kan alleen maar zelf duidelijk zijn in hoe het hier werkt, ik praat met degene die mijn klant is, ook als dat een vrouw is voor wie de man het woord probeert te doen. Ik kan me wel heel principieel feministisch op gaan stellen, maar dat is geen effectief gedrag.

Ik wijs mensen rustig op hoe het werkt, en als ze er problemen mee hebben dan wijs ik ze ook rustig op de consequenties en en verder vat ik het niet persoonlijk op, want dat is het niet. Ik ben niet alle vrouwen die geminacht worden, ik ben gewoon een ambtenaar die zijn werk doe, als ik mijn werk doe.
....
Overigens, ook in Nederland komt dergelijk gedrag nog voor, ik noem een SGP. Het is te achterlijk voor woorden en ik zal ook niet zeggen dat het geen probleem is of kan zijn. Alleen hoe je er mee omgaat, daar kun je zelf wat aan doen.
quote:citronella wrote on 28 December 2009 @ 22:04:

Overigens, ook in Nederland komt dergelijk gedrag nog voor, ik noem een SGP. Het is te achterlijk voor woorden en ik zal ook niet zeggen dat het geen probleem is of kan zijn. Alleen hoe je er mee omgaat, daar kun je zelf wat aan doen.

Mee eens!

En verder, sommige zaken zijn zo belangrijk als je ze maakt...
Sja. Een vriendin van mij werkte bij de houtafdeling van een bouwmarkt. En elke man, die hier kwam, dacht toch echt dat ze haar mannelijke collega's om informatie moesten en vragen en haar niet. Terwijl ZIJ de expert was.

Zo denken we nog. Eerlijk? Als ik in een showroom van auto's kom, denk ik ook dat die ene man de verkoper is en de vrouw bij de balie hoort. (en dat is eigenlijk nog altijd zo geweest ook, dus ik had wel gelijk)
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven