Internet teleurstelling, raar verhaal

29-12-2009 07:14 79 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een tijdje terug heb ik geschreven over een internet date die wel erg hard van stapel liep. Ik heb het toen even afgekapt, maar we zijn toch weer in contact gekomen.

We hebben een paar keer afgesproken, en ik vond hem aantrekkelijk, hij kwam erg rustig, lief, heel easy going en stabiel over. Nam wat gas terug met zijn harde lopen, maar liet nog overduidelijk merken dat hij me 'geweldig' vond.

Nu is hij het hele weekend bij mij geweest. Ik kan niet anders zeggen...het was heel leuk! Al vanaf het prille begin praat hij nogal veel over 'onze toekomst', maar a la...igg een man die laat merken dat hij er echt voor wil gaan, niet uit is op een losse flodder.

Gister is hij naar huis vertrokken, naar mijn idee was er nog niets aan de hand. Later op de dag, ik was bij een vriendin, raakten we aan het smsen. Meteen voelde ik een 'bekoeling', maar dacht nog 'meid, oordeel nu eens niet zo snel'.

S avonds op de chat voelde ik het helemaal!!!! Door de webcam zag ik ook nog zijn gezichtsuitdrukking...weg was die lach die me betoverd heeft. Dus ik denk 'Ik vraag ernaar'. Meneer zei dat hij er niet van hield GEDWONGEN TE WORDEN, dus ik vraag hoezo hij dat gevoel dan heeft!

We wonen nogal ver uit elkaar, dus kunnen elkaar niet zo heel vaak zien ( allebei kids, die je er in t begin tuurlijk buiten houdt). Nu had ik ff hard op zitten denken wanneer we elkaar ZOUDEN KUNNEN ZIEN. Helemaal niets van 'zo moet het', maar gewoon 'We zouden elkaar dan 1 weekend in de veertien dagen kunnen zien en eventueel, als het met werk kan op die en die avond - allebei geen kids- tot de volgende ochtend'. Daardoor voelde hij zich gedwongen...

Huh? De man die al sprak over samenwonen voelt zich nu gedwongen/ benauwd?!?!?!?! Echt, het was puur even hardop denken wat zou kunnen. Ik heb totaal niets gezegd dat dat zou moeten!!!!!! Ik ben namelijk ook nogal gesteld op mn eigen dingen, dus ik begrijp niet hoe hij er bij komt 'gedwongen' te worden!

Vandaag ben ik jarig. Elke ochtend als ik opstond was er tot nu toe een lief mailtje van hem. Wat denk je? Vandaag NIETS! Ik kan wel janken!

Een weekend sex en daarna hoef het niet meer? Terwijl hij zegt ooit een one night stand te hebben gehad en daarna in de wiek geschoten was omdat de dame in kwestie verder niets wilde.....

I begrijp er niets meer van......
De voorbeelden die jij opnoemt (zwaaiend kind, foto van jou op zijn mobiel, je mag zijn wachtwoord zien) zijn allemaal dingen waar hij niet moeilijk over HOEFT te doen. Dat zwaaiende kind weet misschien niet welke rol jij speelt in het leven van papa, die foto van jou kan hij er onderweg naar jou hebben opgezet en op de terugweg naar huis weer hebben afgehaald, dat wachtwoord is met een paar klikken van een muis weer aan te passen. Het zijn allemaal handige zetten om jouw vertrouwen te winnen maar in feite zijn het bewijzen van niets... Jij hebt in eerste instantie gas teruggenomen toen hij TE enthousiast was. HIJ is waarschijnlijk (denk ik) zo enthousiast geweest om JOU ervan te overtuigen dat het menes was met je. Resultaat: jullie hebben sex gehad. En nu hij de prijs heeft binnengesleept is het zijn beurt om het "benauwd te krijgen" en jou het gevoel te geven dat JIJ te hard van stapel loopt.

Oftewel: het is een creep die je maar beter kwijt dan rijk kunt zijn.
Een mening is als een erectie. Je hebt er zo een, maar dan moet je hem nog staande zien te houden. Anders wordt het al snel slap gelul...
quote:Ayla520 schreef op 29 december 2009 @ 10:46:

Oftewel: het is een creep die je maar beter kwijt dan rijk kunt zijn.Of het een creep is weet ik niet, maar als TO betekenisloze sex geen probleem vindt, waarom is ze hem dan beter kwijt dan rijk?
Oh en natuurlijk ook namens mij hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag. Prima excuus voor een extra groot stuk taart
Een mening is als een erectie. Je hebt er zo een, maar dan moet je hem nog staande zien te houden. Anders wordt het al snel slap gelul...
quote:Fauve68 schreef op 29 december 2009 @ 07:14:

Een weekend sex en daarna hoef het niet meer? Terwijl hij zegt ooit een one night stand te hebben gehad en daarna in de wiek geschoten was omdat de dame in kwestie verder niets wilde.....

I begrijp er niets meer van......Mannen zeggen zoveel. Dit exemplaar was dus duidelijk uit op een wip. Heel erg rot voor je, maar uithuilen en opnieuw beginnen ben ik bang.
Ik had de indruk dat het WEL een relatie was! hij had zijn status op hyves verandert van vrijgezel in relatie ( hihi, of bedoelde hij daar niet een relatie met MIJ mee????). Inmiddels hadden we elkaar ook al vaker gezien, en ergens beslis je toch dat het een 'relatie' gaat heten...... Hij zei ook dat hij er helemaal voor wilde gaan!
quote:rider schreef op 29 december 2009 @ 10:48:

[...]

Of het een creep is weet ik niet, maar als TO betekenisloze sex geen probleem vindt, waarom is ze hem dan beter kwijt dan rijk?Je hebt een punt. Maar ik denk dat TO niet uit is op betekenisloze sex. Waarom spreekt ze anders alsnog af met een man die zo gebrand was op het totaalplaatje. Hij liep te hard van stapel vond ze, maar TOCH spreekt ze er alsnog mee af wetende waar hij het over gehad heeft....
quote:Fauve68 schreef op 29 december 2009 @ 10:50:

Ik had de indruk dat het WEL een relatie was! hij had zijn status op hyves verandert van vrijgezel in relatie ( hihi, of bedoelde hij daar niet een relatie met MIJ mee????). Inmiddels hadden we elkaar ook al vaker gezien, en ergens beslis je toch dat het een 'relatie' gaat heten...... Hij zei ook dat hij er helemaal voor wilde gaan!Je zegt het zelf al.... Ik zeg niet dat het zo is, maar de kans is er wel.
Nee, ik was niet uit op betekenisloze sex, zeker niet!

Als ik iets begin met een man, als ik sex heb met een man, dan alleen als er de bedoeling bij is dat het 'voor de toekomst' is!

En ja, iemand kan lullen wat hij wil, dat is dus zo. Maar in alles wat hij zei ( hij zei het zelfs letterlijk!) bleek dat hij ook uit was op een relatie. Hij hoopte, zoals hij zei, nu eindelijk 'de ware Jacoba' te hebben, hield helemaal niet van al dat internet gedate, wilde vastigheid en stabiliteit. Tuurlijk kan ik achteraf denken 'Dat heeft hij mooi allemaal gezegd om mij te paaien', maar geloof me... hij kwam daarin ERG overtuigend over! En ergens moet je iemand dan toch maar geloven op zijn woord, anders kun je beter nergens meer aan beginnen. Het zal maar iemand zijn die dus wel de waarheid spreekt en je gelooft hem niet......dan heeft het toch ook geen toekomst???

Niet dat ik nu echt spijt heb van de sex, hoor, maar als ik had geweten dat het erom was zijn kwakje kwijt te willen, dan had ik het niet gedaan!

Vraag me wel af....was er geen vrouw te vinden die makkelijker te krijgen was, haha? Hij ziet er niet verkeerd uit, heeft toch al met al twee maanden moeite moeten doen om me zover te krijgen. Dure cadeaus, dure etentjes......waarom niet een sex date zoeken, daar zijn zelfs speciale sites voor?

En nee, ondanks alles kan ik me niet voorstellen dat hij dit bij meerdere vrouwen tegelijk deed. De hele dag door kreeg ik smsjes, uren die webcam aan, uren chatten....ga zo maar door. Dan had hij zijn bedrijf toch niet meer kunnen runnen als je dat met veel vrouwen tegelijk doet?!
quote:rider schreef op 29 december 2009 @ 10:48:

[...]

Of het een creep is weet ik niet, maar als TO betekenisloze sex geen probleem vindt, waarom is ze hem dan beter kwijt dan rijk?

Komt hier in dit verhaal één keer voor dat ze gewoon maar seks wou? Dat heeft ze naar hem toe me dunkt toch ook niet uitgestraald. Dus in die zin is ze hem beter kwijt dan rijk. Heeft niets met creep zijn te maken, maar wel met andere verwachtingen te hebben/creeëren.

@TO: voor hem was het blijkbaar veel vrijblijvender als voor jou. In het begin kon hij je nog niet helemaal krijgen, heeft hij zijn beste kant laten zien (nou ja, iets té) en nu dat jij begon te ontdooien, was het leuke er voor hem van af waarschijnlijk. Want op zich wat je gevraagd hebt, zou helemaal niet afschrikkend moeten zijn als hij er hetzelfde over dacht.

En, oja, geniet van je verjaardag vandaag!!
quote:En nee, ondanks alles kan ik me niet voorstellen dat hij dit bij meerdere vrouwen tegelijk deed. De hele dag door kreeg ik smsjes, uren die webcam aan, uren chatten....ga zo maar door. Dan had hij zijn bedrijf toch niet meer kunnen runnen als je dat met veel vrouwen tegelijk doet?!Zelfs met 1 vrouw kun je geen bedrijf voeren als je uren de webcam aan hebt en uren kunt chatten. Wat voor een bedrijf is dat dan??
quote:Fauve68 schreef op 29 december 2009 @ 11:02:

Nee, ik was niet uit op betekenisloze sex, zeker niet!

Als ik iets begin met een man, als ik sex heb met een man, dan alleen als er de bedoeling bij is dat het 'voor de toekomst' is!

Vraag me wel af....was er geen vrouw te vinden die makkelijker te krijgen was, haha? Hij ziet er niet verkeerd uit, heeft toch al met al twee maanden moeite moeten doen om me zover te krijgen. Dure cadeaus, dure etentjes......waarom niet een sex date zoeken, daar zijn zelfs speciale sites voor?

Misschien was dat wel net uitdagend voor hem? Een vrouw die niet meteen toehapte, dat was hij waarschijnlijk niet gewoon.

Die dure cadeaus en etentjes dat kan ook geweest zijn om je warm te krijgen (lees om je te ontdooien dus) en dat is ook gelukt.

Tuurlijk moet je er van kunnen uitgaan dat iemand goede bedoelingen heeft, maar helaas weet je het dus nooit zeker.

Het kan ook zijn dat hij ook ineens afgeknapt is op de één of ander manier of een gevalletje eens de buit binnen ...

Weet je, wat het ook is, zoek het niet te erg bij jezelf en zolang hij je niet letterlijk zegt wat er scheelt, kan je blijven gissen naar deze plotse ommezwaai.

Ik had de indruk dat het WEL een relatie was! hij had zijn status op hyves verandert van vrijgezel in relatie ( hihi, of bedoelde hij daar niet een relatie met MIJ mee????). Inmiddels hadden we elkaar ook al vaker gezien, en ergens beslis je toch dat het een 'relatie' gaat heten...... Hij zei ook dat hij er helemaal voor wilde gaan!gelukkig kan je er zelf nog om lachen, maar het gebeurt vaker dan je denkt dat zo n kerel gewoon getrouwd is, helaas
Gefeliciteerd met je verjaardag!

(verder geen zinnig advies)

En ja, iemand kan lullen wat hij wil, dat is dus zo. Maar in alles wat hij zei ( hij zei het zelfs letterlijk!) bleek dat hij ook uit was op een relatie. Hij hoopte, zoals hij zei, nu eindelijk 'de ware Jacoba' te hebben, hield helemaal niet van al dat internet gedate, wilde vastigheid en stabiliteit.

Als je dit allemaal weet, als wat je schrijft zo ging volgens jou, dan is de man in kwestie alleen een goed verhaal op verjaardagen waard, meer niet. Nauwelijks je tranen, al kan ik me indenken dat je er best even erg verdrietig om bent hoor. Ik hoop dat je dit snel van je af kunt schudden.

Geniet van je verjaardagsfeest!

Ik had de indruk dat het WEL een relatie was! Dan de volgende keer je benen wat langer bij elkaar houden. Sorry.
Rider, het valt me vaker op dat dit je stokpaardje is. In heel veel gevallen gaat het wél goed als je vrij snel met iemand in bed duikt. Ik ken bijna niemand die eerst nog maanden gaat wachten tot er een verloving is of zo. Prima dat jij dat wel zo wil doen, maar ik vind het bijzonder onnodig dat je je eigen normen en waarden zo probeert op te leggen aan anderen door te stellen dat het hun 'eigen schuld is' als het misgaat omdat ze dan 'maar niet zo snel hadden moeten neuken'.

Los daarvan, TO, deze man lijkt me bijzonder raar en een typisch geval van 'beter kwijt dan rijk'. Geniet van je verjaardag!

Nee, ik was niet uit op betekenisloze sex, zeker niet!zoals gezegd: benen wat langer bij elkaar houden dan de volgende keer.quote:Als ik iets begin met een man, als ik sex heb met een man, dan alleen als er de bedoeling bij is dat het 'voor de toekomst' is!En zo zal het best vaak gaan in de praktijk. Maar ofwel je accepteert dit soort teleurstellingen, ofwel je wacht wat langer met sex.

Geen sex met mannen die "er helemaal voor gaan", maar met een man die "er al helemaal is".

quote:En ja, iemand kan lullen wat hij wil, dat is dus zo. Maar in alles wat hij zei ( hij zei het zelfs letterlijk!) bleek dat hij ook uit was op een relatie. Hij hoopte, zoals hij zei, nu eindelijk 'de ware Jacoba' te hebben, hield helemaal niet van al dat internet gedate, wilde vastigheid en stabiliteit. Tuurlijk kan ik achteraf denken 'Dat heeft hij mooi allemaal gezegd om mij te paaien', maar geloof me... hij kwam daarin ERG overtuigend over!Ik geloof je helemaal niet. Als jij sex hebt met iedere man die mooi kan praten, krijg je het nog druk.quote:En ergens moet je iemand dan toch maar geloven op zijn woord, anders kun je beter nergens meer aan beginnen. Het zal maar iemand zijn die dus wel de waarheid spreekt en je gelooft hem niet......dan heeft het toch ook geen toekomst???En opnieuw heffen we dat mooie lied aan met de beroemde tekst "geen woorden, maar daden!"

JIJ ziet sex als iets voor een relatie zeg je. Toch begin je er al aan, omdat iemand alleen maar zegt een relatie te willen.

quote:Niet dat ik nu echt spijt heb van de sex, hoor,mooi, wie in deze tijd modern wil wezen, kan maar beter een niet al te kwetsbaar ego hebbenquote:maar als ik had geweten dat het erom was zijn kwakje kwijt te willen, dan had ik het niet gedaan!Dus wil je het liever niet weten?quote:Vraag me wel af....was er geen vrouw te vinden die makkelijker te krijgen was, haha? Hij ziet er niet verkeerd uit, heeft toch al met al twee maanden moeite moeten doen om me zover te krijgen. Dure cadeaus, dure etentjes......waarom niet een sex date zoeken, daar zijn zelfs speciale sites voor?Sterker, daar zijn speciale ramen voor. Maar sommige mensen liggen ook liever uren met een geweer in een koude struik op een konijn te loeren, dan dat ze even naar de poelier gaan.quote:En nee, ondanks alles kan ik me niet voorstellen dat hij dit bij meerdere vrouwen tegelijk deed. De hele dag door kreeg ik smsjes, uren die webcam aan, uren chatten....ga zo maar door. Dan had hij zijn bedrijf toch niet meer kunnen runnen als je dat met veel vrouwen tegelijk doet?!wie zegt dat mannen niet kunnen multi-tasken?
quote:mellie001 schreef op 29 december 2009 @ 11:03:

[...]

Komt hier in dit verhaal één keer voor dat ze gewoon maar seks wou? Je had gezien dat ik schreef "als...."?
quote:tangerine schreef op 29 december 2009 @ 14:15:

Rider, het valt me vaker op dat dit je stokpaardje is.mooi, tenminste iemand die het opvalt quote:In heel veel gevallen gaat het wél goed als je vrij snel met iemand in bed duikt. Ik ken bijna niemand die eerst nog maanden gaat wachten tot er een verloving is of zo. Prima dat jij dat wel zo wil doen, maar ik vind het bijzonder onnodig dat je je eigen normen en waarden zo probeert op te leggen aan anderen door te stellen dat het hun 'eigen schuld is' als het misgaat omdat ze dan 'maar niet zo snel hadden moeten neuken'.Ik denk dat je niet helemaal begrijpt wat "normen en waarden opleggen" is. Ik geef, zoals iedereen hier, mijn mening vanuit mijn ervaring en mijn visie. Zo zijn er anderen die er heel anders over denken, proberen die hun normen en waarden op te leggen? Je zou voor de grap eens even wat topics moeten lezen, zelfs alleen je eigen berichten, en dan alles wat vanuit eigen ervaringen, eigen normen, eigen waarden, is geschreven weg halen. Dan blijft er weinig over.

Overigens praat ik niet over schuld, en heb ik het niet over waarden, laat staan normen. Ik reageer vanuit de overtuiging, gebaseerd op ervaring en waarneming, dat wat ik zeg veelal een goed idee is. Het ontgaat me een beetje waarom ik eerst een examen "politiek correct denken volgens Viva-forum-standaarden" moet afleggen.

quote:Los daarvan, TO, deze man lijkt me bijzonder raar en een typisch geval van 'beter kwijt dan rijk'. Geniet van je verjaardag!haal hier nu eens je eigen normen en waarden uit, dan resteert de verjaardag.
Edit, laat ook maar, als mensen een blok beton voor hun hoofdje hebben krijg je het toch niet zonder betonboor weg.
quote:tangerine schreef op 29 december 2009 @ 14:45:

Edit, laat ook maar, als mensen een blok beton voor hun hoofdje hebben krijg je het toch niet zonder betonboor weg.

Ik vind je niet heel aardig eigenlijk. Als je mijn bijdragen op dit forum leest, kan je moeilijk beweren dat ik ongenuanceerd ben, en al helemaal niet dat ik mensen mijn normen of waarden, of schuld probeer aan te praten. Laat staan op te leggen.

Wat jij nu doet is gewoon schelden in plaats van in gaan op argumenten. Jammer, van iemand die ik tot nu toe vrij hoog had zitten.
Een 'blok beton' is niet schelden, rider . Ik vind meestal dat je bijzonder zinnige dingen post en helemaal als het om werkgerelateerde problemen gaat, vind ik je bijdragen altijd erg goed en inderdaad bijzonder genuanceerd. Nu kom ik echter een onderwerp tegen ('wachten met seks') waarover ik je níet genuanceerd vind. Sterker nog, ik vind je posts daarover erg belerend eigenlijk. Vind ik ook jammer, heb jou ook nogal hoog zitten. Of ik het al dan niet met je eens ben, daar gaat het nog niet eens om. Ik vind de manier waarop je deze posts formuleert (als het gaat om 'benen bij elkaar houden') gewoonweg tenenkrommend.
Gefeliciteerd!

Ik ben toevallig ook jarig vandaag!

Laat je dag niet verpesten, ik heb heel erg het idee dat hij niet goed is of de boel belazerd voor snelle sex.

Ongelofelijk, wat een eikel.

Volgende!
Laten we de discussie trouwens in dit topic houden óf in de ander, maar niet in allebei . Is zo onhandig.

Je mag me ook mailen hoor, 'vechten' we het daar even uit. Misschien maak ik ook wel niet genoeg duidelijk wat ik bedoel.
eerlijk gezegd vind ik je reactie ook nogal bot, Rider.

Heb een leuke verjaardagsmiddag gehad, idd nog gelachen om date's gedrag, maar ik kan me voorstellen dat het me erg zou kwetsen dat je het zo 'hoerig' maakt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven