Gezondheid alle pijlers

Mijn man heeft kanker (2)

18-06-2007 15:25 3087 berichten
Alle reacties Link kopieren
En ook dit topic beginnen we met een kaarsje voor de dappere, lieve Ray....

Voor Hero,

En hun dierbaren.

anoniem_30197 wijzigde dit bericht op 08-09-2007 18:42
Reden: afbeelding herstellen
% gewijzigd
Wat wilde ik nou toch typen?

môgge mop.
(f)
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Wat fijn te lezen dat jij het afscheid van je Hero zo mooi hebt gemaakt.

En wat afschuwelijk te lezen hoe intens verdrietig je nu bent, nu de eerste hectiek achter de rug bent en er niets meer is dan stilte.

Wat kan liefde mooi zijn. Wat kan liefde intens gruwelijk verdrietig zijn.

Lieve Mims, uit al wat door en over jou is geschreven, straalt overduidelijk je kracht. Die kracht zal jou uiteindelijk helpen je eigen plek in de wereld weer te vinden. Samen met Mopsey.

Tot die tijd: rouw op je eigen manier om de liefde van je leven, die veel te vroeg is weggenomen.

Ik hoop dat je veel lieve mensen om je heen hebt en dat wij op dit forum ook een stukje troost kunnen bieden.

Mijn gedachten zijn bij jullie.

, Pinksterbloem
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Voor vandaag, na gisteren en gisternacht een extra grote

Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
Ik hoop dat je een beetje geslapen hebt Mims.

De eerste hele dag zonder Hero te zien, bij hem te zijn. Wat moet dat moeilijk voor je zijn. Denk aan je.
Lieve mims,

Fijn om te horen dat het gisteren mooi is geweest, en dat je omringd bent door lieve mensen.

Wat een enorm zware dag zal dit voor je zijn. Ik denk aan je.

Mims,
Hopeless to describe

the way I feel for you

no matter how I try

words would never do

I looked into your eyes to find

as long as love is alive

there ain't nothing we can't make it through

uit: You'll never be alone - Anastacia

Mims, ik denk aan je meis.

Hee Mims, kus voor je. Hou je meisje vast. Zorg voor haar, zorg voor jezelf. Smeer een boterham, zet thee. Begin ergens, gewoon maar ergens. Met alle verdriet. We kunnen het niet lichter maken voor je, maar we denken aan je en waar het ook maar een beetje kan, zullen we helpen. Meid, het is je zo NIET gegund, dit verdriet...
(f)

M'n kaars voor jou heeft langer gebrand dan de bedoeling was: ik vergat hem uit te blazen toen ik weg moest. Hij stond behoorlijk veilig gelukkig, maar heb toen ik erachter kwam toch maar snel even mijn vriend gebeld of hij even naar mijn huis kon gaan. :-)

Zojuist heb ik hem weer aangestoken, in het besef hoe moeilijk het voor jou moet zijn, zoals iemand hier en ook jijzelf al schreef, om Hero voor het eerst niet te kunnen zien vandaag. Ik vind de relatie die (ik meen?) Alice33 legt tussen de zonnestraaltjes en het strelen van jouw huid mooi. Ik hoop dat dit soort dingen je steun kunnen bieden. Ik denk dat het niet alleen gedachten zijn, maar dat hij echt op een manier als deze dicht bij jou zal proberen te zijn.

Mims

Geweldig mens...
Tranen in mijn ogen op mijn werknogwel. Denk aan je Mims.

Groetjes Raponsel.
(f)
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Live Mims, wat was ik trots op je gisteren. WAt ben je toch een prachtige, dappere vrouw. En wat heb je toch mooi gesproken over jou en Hero. Je hebt ons bedankt voor onze komst, maar lieverd ik had nergens anders willen zijn gisteren. En wat zou ik net als zoveel anderen graag een stukje verdriet van je overnemen.
Lieve Mimsey,

Kom alleen even een hug brengen voor jou en Mopsey

En een straaltje voor Hero, zoals ik op het topic van Pip ook altijd nog een straaltje voor Pip zet

Ik denk aan jullie.

Liefs,

Teddie
Mims, lieve Mims. Wat moet vandaag een ongelooflijk moeilijke dag zijn voor je.

Ik denk aan je. Echt heel veel.

(f)
Ik prefereer machineleesbare ontologie.
Een dikke knuffel voor jouw en je Mopsey meid..
Mopsey...

Tja, ik ben de afgelopen dagen eerlijk geweest tegen Mops. En niet alleen Hero, maar ook mijn eigenste dochter is een kanjer. Ik ben omringt door mooie mensen.

Woensdag (morgen alweer een week terug, bizar!) ben ik met haar apart gaan zitten en heb haar gevraagd of ze nog wist dat Hero héél erg ziek was. "Ja", antwoordde ze, "hij had auw inne buik". Daarop heb ik haar gezegd dat de dokters Hero heel graag beter wilden maken, maar dat ze geen goede "medicijntjes" konden vinden, en dat ze hem dus niet beter kónden maken. Nadenkend keek Mops me aan. Ze knikte. "En nu...nu is Hero een sterretje geworden", vervolgde ik. Mops keek naar de blauwe lucht. Er waren geen sterren. "En als je de sterren niet ziet, kun je Hero toch nog voelen, in je hartje". Mijn dochter glimlachtte, legte haar handje op haar borst, en ging spelen. Die avond riep ze me midden in de nacht even bij zich...ze wilde sterren kijken.

Omdat ik wilde dat Mopsey zou weten dat er tijdens de uitvaart mensen evrdrietig konden zijn, nam ik haar een paar dagen daarvoor ter voorbereiding mee naar het uitvaartcentrum. Ik had bedacht het daarbij te laten, wilde niet dat ze dacht dat hero sliep ofzo, maar mevrouw had het anders gepland. ze was nog niet binnen, of ze zei stellig "ikke wil Hero zien". Slik... Oké, dus ik til haar op en ga op een afstandje van de kist staan. "Dichterbij, ik kan het niet goed zien", commandeert mijn dochter. Zachtjes loop ik tot naast de kist. Gefronst kijkt mijn dochter naar het lichaam van de man die er de afgelopen maanden zo volledig voor haar was, en zo van haar genoot. Even is ze stil. Dan wijst ze; "Daar zijn Hero's voeten, en daar is Hero's neus...maar ik zie Hero niet!!!". Wat een wijsheid voor een driejarige.

De rest van eht uur speelt ze in de ruimte, zingt, danst en gaat wel tien keer bij Hero kijken. Klopt op zijn kist. Ruikt aan de bloemen. Meet met een rolmaat zijn kist op (extra groot en extra breed, mijn lief was een grote kerel!). En kijkt. "Vind het wel gek, mamma", zegt ze. Dat is het ook, kleine schat.

Maandag hoorde ze er ook bij. Heeft een van de knopen op de kist dichtgedraaid, en zat bij mij op schoot in de volgwagen. Was dolenthousiast zoveel bekende gezichten te zien tijdens het afscheid, zwaaide en gaf kushandjes, en wees op de kist "Daar zit Hero's lijfje ijn, die heeft Hero niet meer nodig. Hero is nu een sterretje en in me hartje", zo klonk haar hoge, lieve stemmetje zo nu en dan. Ze wiegde mee op de muziek, hield de hand van haar oma vast, en gedurende de laatste momenten drukte ze een kusje op de kist.

"Dag, lieve Hero, kussie op je neus", zo herhaalde ze hem het slaapritueel dat ze samen verzonnen hadden.

Vandaag mocht zij kiezen wat ze wilde doen. Qualitytime voor mijn verwaarloosde dochter. Tegen al mijn verwachtingen in wilde ze naar Sprookjeswonderland. Tja, zij mocht kiezen. De laatste keer dat we daar waren was een jaar terug, met Hero. Zo'n fijne dag. Op mijn kiezen bijtend en misselijk van verdriet liep ik achter mijn dansende dochter aan door het sprookjesbos, wanhopig proberend er het beste van te maken. Toen kwamen we bij de reus. "Ik ruik ménsenvlees", riep deze met een diepe, donkere galmstem. Dezelfde diepe donkere galmstem die Hero zo goed na kon doen, en die hij na ons bezoekje vorig jaar regelmatig opzette als hij met Mops stoeide op het grote bed.

Stilletjes klemde Mops zich vast aan het hekje. Toen draaide ze zich naar mij om, sloeg haar armpjes om me heen en zei bedroefd;

"Mamma, ik wil dat Hero zijn lijfje wél nodig heeft".

Samen hebben we de longen uit ons lijf gehuild, daar...midden in het sprookjesbos. Vanwege ons eigen sprookje, dat niet eindigde met 'lang en gelukkig'.
Wat wilde ik nou toch typen?
Wat een slim, dapper, mooi meiske is Mopsey. Ze heeft natuurlijk ook hartstikke gelijk. Het klopt gewoon niet dat Hero zijn lijf heeft moeten laten gaan! Sterkte, nu de pijn steeds voelbaarder zal zijn.
Loretta is De Mol. Punt.

Ooh Mims!

Wat heb je een slimme en vreselijk lieve dochter!

En wat ben je zelf ontzettend dapper.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven