LGZZ Deel VI

18-12-2009 21:44 3003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kom maar door met die tweede bevalgolf!

NaamLeeftijdKind

nr.PiesdagZwanger?BijzonderhedenPeanutje331Ja!

23 januariHartje!

Versie geen effect,

Pienmini wil rechtop!Bengal311Ja!

12 febHartje!

Bengel is een

lekkere spekbaby!Elev292Ja!

25 febHartje!

Elevmeis is 3Sjip311Ja!

16 maartHartje!

Alles goed en nu al

eigenwijs Nemovisje271Ja!

23 augHartje! Chi caatje28116 april Minicaat

geboren! Sproet31121 mei Sproetekind

geboren! Dufty32210 juli V

geboren!

Mini is 3South29114 juli Southmini

geboren! Mardjen29126 juli Mardmeisje

geboren! Lalie2713 aug Jeetje

geboren! Luaska3114 aug Luba

geboren! Minie2313 sep Miniemeis

geboren! Chica29114 sep Chocomeisje

geboren! DoubleDutch31114 okt Kimberley

geboren!

Het vorige topic!
Chiek, hoezo moet je dan met de auto? Je kunt toch gewoon vliegen en dan een huurauto nemen, of, als je tijdens de vakantie verder geen auto nodig hebt, een taxi boeken om van het vliegveld naar je huisje te gaan?

En Mien: dan ben je misschien alweer zwanger!

Een groeispurt zou kunnen natuurlijk, maar misschien is ze ook gewoon een beetje uitgeput van de feestdagen en visite en mensen die haar willen vasthouden en daarna geen aandacht aan haar besteden .
Dat huis is ook wel een beetje groot als je maar met zijn 3-en gaat. Enne, ik ben ook op de centen hoor. Daarom gaan wij naar een gratis adres
Haha tja, zou ook kunnen Elev! Mja, met kerst had ze nog nergens last van. Nou ja, we zien wel. Man is haar nu in bad aan het doen en brengt haar dan naar bed.

Ik heb uitgerekend dat als spruit 2 van 4 april (37 wk) tot eind juni (42 wk) geboren dient te worden ik na 19 juli (ELM*) en voor 9 september (ELM, dus shag-a-thon rond 23 september) zwanger moet worden.

*Eerste dag Laatste Menstruatie.
Da's een heule strakke planning, Mien! Ik geloof niet meer zo in strakke planningen, maar ik hoop van harte voor jullie dat het met mienmeisjes broer of zus net zo vlot gaat als bij mienmeis!
Ik geloof ook niet in het plannen, maar ik hoop ook van harte dat nr. 2 volgens planning verwekt mag worden!
Nou ja, Elev, het moet wel zo in verband met keuze onderwijs in jaar 4, werk/contract en de co-schappen. Maar we hebben ook besproken dat als het in die strakke planning niet raak is, dat we dan wachten tot ná de co-schappen. En dan kunnen we gewoon het jaar rond krikken.
Ja, ik had al wel begrepen dat het studietechnisch zo uitkomt, maar probeer er niet teveel van uit te gaan dat het wel lukt, want de kans is natuurlijk vrij reëel dat het niet zo snel gaat..
Dat is zeker waar, maar weet je, in eerste instantie zouden we wachten tot na de co-schappen. Dus als het niet lukt zijn we weer terug bij de oorspronkelijke planning. En zowel snel op elkaar als een aantal jaar ertussen heeft voordelen en nadelen. En het is gewoon spannend om het weer te proberen. Minieman verheugt zich enorm op de seksmarathons.
Wat een gezellige verhalen hier meteen al. 2010 is vooralsnog dus niet heel anders dan 2009

Wij hebben dus gisteren met goedkope bubbels zitten proosten voor de computer met Sproetmans ouders. Was heel gezellig en via de webcam hebben we zelfs nog iets van het vuurwerk meegekregen. Geen appelflappen meer gebakken, maar wel lekker Indiaas gegeten. En om 21.30 lag Sproetman al in bed, haha. Ik een uurtje later. Maar elkaar daarvoor wel alvast een gelukkig nieuwjaar gewenst en de hoop uitgesproken dat we een minder druk, maar minstens zo succesvol jaar tegemoet gaan.

Hier ook wel ervaring met 'medeopvoeders'. Zo is het hier echt uit den boze om een baby wakker te maken voor een flesje, vinden ze echt niet kunnen, een baby laat je altijd slapen. En vorig weekend met kerst hoorde ik ook af en toe "ik hoor een baby huilen, jullie blijven er wel erg rustig onder" m.a.w. "je moet dat arme kind gaan troosten" terwijl wij weten dat het gewoon een jammerhuiltje is vlak voor het slapen gaan en dat Sproetekind heel a-relaxt wordt als we hem dan uit z'n bedje halen. Nou ja.

Pientje, ik heb lekker draadjesvlees opstaan, het hele huis ruikt er naar, mmmmm.

Beng, ik snap wel dat je het moeilijk vind om thuis te zitten en opeens 24 uur per dag samen ís ook echt niet makkelijk. Lekker vaak naar je moeder gaan en ik zou het ook zeker bespreken met Bengman, misschien dat hij ook een ochtendje per week kan 'wieberen' zodat je het rijk even alleen hebt.

Luus, misschien heb je al op de groep geschreven over je werk, dan moet ik dat nog even lezen. Maar wat naar dat het nu blijkbaar toch weer is geëscaleerd.
Goedemorgen!

Klinkt als een gezellig Oud&Nieuw Sproetje, anders dan anders, maar zeker niet verkeerd! En die mede-opvoeders heb jij dus ook al in je omgeving. We zullen er allemaal niet aan kunnen ontkomen vrees ik.

Pff, ik geloof dat er weer hormonale veranderingen in mijn lijf zijn. Badend in het zweet word ik wakker 's nachts, drijf echt gewoon t bed uit. En dat terwijl het ijzig koud is in de slaapkamer en ik niet eens onder een winterdekbed lig, maar onder een dun dekbedje.

Bengman gaat overigens al minimaal 2 dagdelen per week wieberen en we hebben al jaren de afspraak dat ik gewoon mag zeggen dat hij moet verdwijnen als ik het rijk alleen wil hebben. En het stomme is, als hij dan weg is mis ik 'm vreselijk en vind ik het reuze ongezellig en ga ik bijna zitten wachten tot hij weer thuis is Ja ik ben een suffe muts

Vanavond een verjaardagsfeestje, daar heb ik ontzettend veel zin in. Gewoon even lekker de deur uit en me optutten etc. Vandaag daarom rustig aan, anders breek ik bij mijn enkels af voordat ik op t feestje ben.

Nou, deze hormonale doos gaat nog even naar boven en terug naar bed. Had t opengeslagen toen ik met de hond ging lopen dus hopelijk is het bed een beetje "uitgewasemd". Kan ik nog even lekker liggen en dan straks maar weer douchen en bed verschonen. Mag ik gelijk nog een was draaien !
Meldplicht voldaan. *gaat nu even bijlezen*

Oh en goedemorgen!
Niks voldaan aan meldplicht, dit is pas 1x van je dagelijkse 2 meldingen !
Zo bijgelezen maar eigenlijk niet zo veel toe te voegen.

Bengie wat irritant dat jij nu de wiebels hebt van je verlof. Ik kan je nu alvast vertellen dat dat hoogstwaarschijnlijk (zeer binnenkort) weer over gaat. Hier is het in ieder geval wel over gegaan (en denk wel dat dat zo blijft). En nu hoop ik alleen maar dat Pienmini nog even lekker blijft zitten. Maar er wordt af en toe nog zo gewiebeld in mijn buik dat ik niet denk dat er snel een bevalling nadert. Of werkt dat helemaal niet zo? (Toch eens op mijn vragenlijstje voor maandag zetten>)

Chiek jouw vakantie idee klinkt heerlijk en idyllisch. Hoop dat je wat kunt vinden. Anders weet ik misschien nog wel wat via een vriendinnetje, die is altijd wel goed in het vinden van dat soort unieke plekjes en rust.

Ik begin 'm een beetje te knijpen qua financien als de baby er straks is (en ik minder ga werken) dus ik durf niet zo aan vakantie te denken. In juni gaan we een lang weekend weg met de familie en daarna zien we wel weer verder. Wij hebben gelukkig ook een heel goedkoop adresje in NL ergens.

Gister kwamen we trouwens terug van het wandelen (geen strand geworden, maar wel hertjes en zwarte zwanen gezien en door heel veel sneeuw gebanjerd, heel leuk!!) en na het klaarmaken van wat eten stortte ik echt een beetje in. Dus half 8/8 uur was bedtijd voor Pien. En ik kwam er net om 10 uur pas uit. Heerlijk!!!! Niet al die tijd geslapen natuurlijk maar lekker was het wel.
Ehm heb jij ergens die handtekening gezien onder Chieks voorwaarden Beng?

Nee ik ook niet.
Morning!

Ga zo maar eens puin ruimen in huis...en de kerstboom opruimen.

Vervelend Beng! Maar ik denk dat het wel goedkomt hoor...nu verveel je je misschien nog, maar daar heb je straks echt geen tijd meer voor En nu kom ik tijd te kort om alles te doen. Werken, huishouden, forummen en alle andere dingen die ik leuk vind om te doen

Klinkt als een gezellige dag gisteren Pien!

Mien, ik vind het echt heel leuk voor jullie hoor...een tweede kindje. Ik hoop maar dat het lukt binnen het "geplande" termijn. Denk je dat je echt een aantal jaren kunt wachten als het binnen die tijd niet zou lukken? Ik geloof niet dat ik dat zou kunnen...

Sproet, alles in huis al een plekje gekregen?

Oh ja Pien, de vk kan helaas niets zeggen over het termijn waarbinnen de bevalling zou moeten beginnen...ik denk ook niet dat ze dat kan zeggen aan de hand van de bewegingen van Pienmini. Vandaag 37 weken? Jeetje wat wordt het dan alweer spannend zeg!
Oh ja vakantie...wij willen zeker wel op vakantie dit jaar! Afgelopen jaar zijn we natuurlijk ook niet echt weggeweest...toen zaten we op de komst van J'tje te wachten Waar we precies heel willen, weten we nog niet...we gaan waarschijnlijk wel buiten het seizoen...en het liefst met lekker weer, en ruimte waar J'tje tegen die tijd lekker kan spelen! Ik zie het al helemaal voor me... 's ochtends vroeg lekker naar buiten met onze zoon...
Hai Laal. Ik had zelf de (wellicht kromme) gedachte dat als Pieniemini nog zo lekker aan het wiebelen is dat hij/zij er voorlopig nog niet uit zou komen. I.v.m. nog lekker de ruimte hebben en niet ingedaald zijn enzo.

Nou ja ik moet dat sowieso vragen van dat indalen met billetjes dus plemp ik die vraag er achteraan.
Nou Pientje, ik ging de dag nadat ik mijn slijmprop aan het verliezen was naar de VK, en die zei dat het nog wel even zou gaan duren waarschijnlijk, omdat Meis nog heel erg trappelde (was al wel ingedaald) en omdat haar hartslag nog laag was (ofzoiets, toen was ik al veel te teleurgesteld om te luisteren ). De dag daarop werd ik wakker met gebroken vliezen.

Conclusie van dit verhaal: elk kindje is anders, elke bevalling is anders en elke VK is anders, dus het enige wat je kunt doen is wachten. Leuk hè?
Wat heerlijk opbeurend Mien! Mijn moeder had t heerlijke verhaal dat t bij de bevalling van mij al begin feb begon te rommelen en dat ik pas eind maart kwam

Bengman is de hond aan t uitlaten. Ik kon t niet opbrengen om mee te gaan. Vind het wel frustrerend hoor, ik kan niet EN douchen EN de trap naar zolder oplopen naar de wasmachine EN boodschappen doen EN de hond uitlaten. Eigenlijk ben ik al uitgeput na het douchen en aankleden

Mijn astma speelt nogal op de laatste tijd dus ik heb het afgrijselijk benauwd, tel daar een verkoudheid bovenop plus longen die ontzettend in de verdrukking zitten dankzij Bengel en het feest is compleet. Ik word er zooooo moe van dat ik niet genoeg lucht krijg.
quote:Minie86 schreef op 02 januari 2010 @ 11:15:

Nou Pientje, ik ging de dag nadat ik mijn slijmprop aan het verliezen was naar de VK, en die zei dat het nog wel even zou gaan duren waarschijnlijk, omdat Meis nog heel erg trappelde (was al wel ingedaald) en omdat haar hartslag nog laag was (ofzoiets, toen was ik al veel te teleurgesteld om te luisteren ). De dag daarop werd ik wakker met gebroken vliezen.

Conclusie van dit verhaal: elk kindje is anders, elke bevalling is anders en elke VK is anders, dus het enige wat je kunt doen is wachten. Leuk hè?

Eh ja eigenlijk vind ik het wachten wel leuk. Is dat heel erg?!

Ik ben heus heel nieuwsgierig naar onze minie maar ik vind het ook helemaal niet erg dat hij/zij nog even lekker blijft zitten en wiebelen. Het is goed zoals het komt zeg maar. Brrrrr dat klinkt wel heel zweverig. Maar zo voel ik het wel. Hoewel mijn lichte voorkeur dus wel uitgaat naar nog even niet omdat ik het nog zo gezellig vind.

Hey Duft ben jij al weer terug van je uitje? Hoe was het? Was je nou alleen met gezin of ook met vrienden?
Pien, meisje hier was nog niet helemaal ingedaald toen spontaan mijn vliezen braken met 37 weken 5 dagen, dus dat kan ook nog! Dat was op een zondag, en de donderdag ervoor had de verloskundige nog gezegd "Jij gaat wel over de uitgerekende datum heen denk ik want het is nog niet eens volledig ingedaald"

Zo zie je maar..

Ik ga denk ik komende week even langs het reisbureau voor een hele stapel folders (heerlijk, al die zonnige plaatjes ) en dan komt het vast wel goed. Ik wil zo'n eerste keer vakantie met baby ook wel een beetje voor gemak gaan; dus een pakket-reis boeken waarin ticket, transfer en accommodatie geregeld zijn.

Mini, strakke planning hoor! Snap je redenatie, en hoop oprecht voor je dat het lukt, maar wat elev ook al zei; misschien lukt het ook wel niet, hou je dat een beetje in je achterhoofd?

Wanneer gaan jullie met minimeis naar spanje? En vliegen jullie dan op Barcelona?
Lieve LG meisjes, jullie allemaal de allerbeste wensen vor 2010. Ik ga zometeen High Tea-en met mijn roei-vriendinnetjes (Pientje, bij Juffrouw Zonder Zorgen, zal je laten weten hoe het was!). Maar eerst even boze muis in slaap trootsen, lukt haar even niet het pruttelen gaat over in boos huiltje, even kijken of de magische pink haar op weg kan helpen
DD, jij natuurlijk ook een gelukkig 2010!

Juffrouw zonder Zorgen is superleuk, ze hebben er allemaal lekkere snoep taartjes en gebakjes.... heerlijk! Als ik/ we in die stad zijn, gaan we er regelmatig heen.
DD gelukkig 2010 mop! Hopelijk een jaar zonder zorgen en met veel genieten van Kimberley! Maar dat komt ongetwijfeld goed. Hoe gaat het nu met slapen?

Chiek...ik twijfel tussen de Beco en de Bondolino...Maar even een praktische vraag hoe hou jij de beentjes van chocopopje warm als je haar in de draagzak hebt? Hoe kleed je chocopopje eigenlijk? Of zit ze onder je jas?
Onze kliko is niet geleegd! Vorige week ook niet, want toen was het kerst en er was geen vervangende ophaaldag, dus nu hebben we afval van twee weken en het duurt nog een week tot ze komen (en alles wat er niet inpast nemen ze sowieso niet mee). (Sorry voor de frustratiepost )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven