Kan ik hem vertrouwen?

02-01-2010 00:15 103 berichten
Alle reacties Link kopieren
allereerst: iedereen een gelukkig nieuwjaar.

Beste lezers,

Ik heb al 14 jaar een relatie en er zijn veel dingen gebeurd in die jaren, maar heb geen idee of ik hem nog kan vertrouwen.

Oud en nieuw heb ik bij mijn ouders gevierd met ons zoontje en hij is met vrienden naar een feest gegaan. Tot op dit moment heb ik nog niks van hem gehoord. Toch wel vreemd als je een gezin hebt en niks van je laat horen toch? Ik ben nog een nachtje bij me ouders omdat ik weet dat hij op zijn minst 2 dagennodig heeft ombij te komen, maar op zijn minst een sms lijkt mij wel normaal, maar dat heeft hijdusniet gedaan en daar ben ik eerlijik gezegd een beetje boos over. Ik was al teleurgesteld dat hij oud en nieuw liever op een feest wou vieren, maar dat hij nieteens de moeite heeft genomen om te bellen of te smsen doet mij weer wantrouwen dus ben op de sitegaan kijken waar hij precies is heen geweest. Dat kwam niet echt leuk over, want het zag er erg seksueel uit, en gezien hij met vrijgezellen vrienden ernaar toe is geweest en een jongen die net van zijn vriendin af is en op zoek is dat iker geen vertrouwen in heb.

(toen ik zwangerwas van onze zoon was hij ondertussen met een ander bezig)

Wat zouden jullie doen in mijn geval? Ik weet dat als ik het vraag dat hij toch geen eerlijk antwoord geeft, maar hoe kom ik erachter of ik hem kan vertrouwen?

groetjes
quote:miraan schreef op 02 januari 2010 @ 00:53:

[...]

Best grappig hoor, dat hij me nog gelijk gaf ook toen ik hem dit topic liet lezen.

En om een serieuze reactie te geven op je post: nee hij zit totaal niet aan de ketting en kan gaan en staan waar hij wil.

Wij laten elkaar vrij daarin, maar op bepaalde dagen vinden wij dat je bij je gezin hoort te zijn.

Te denken aan kerst, oud/nieuwjaar, onze verjaardagen etc.

Maar ja, nu zal je wel weer gaan roepen dat we een klef stelletje zijn haha.

Denk jij vooral dat je jouw kinderen meer waardeert als ik de mijne, gelukkig zegt dat meer over jou als over mij..
quote:miraan schreef op 02 januari 2010 @ 00:53:

[...]

Denk jij vooral dat je jouw kinderen meer waardeert als ik de mijne, gelukkig zegt dat meer over jou als over mij.Is het klaar nu? Madhe gaf al aan dat je het niet kon weten, maar dat ze het wel naar vond dat jij dergelijke insinuaties doet terwijl zij haar kinderen niet bij zich heeft. En toch ga je door? Laag, erg laag.
Iets anders
quote:isabon schreef op 02 januari 2010 @ 00:54:

Weet je waar hij uberhaupt is nu?

Hij zou toch gewoon thuis zijn?

TO is degene die morgen pas naar huis gaat.
Dat was de reden dat ik de reactie gaf om te bellen en te kijken wat je op de achtergrond hoort Isabon.

Ik ben totaal niet achterdochtig, heb ik gelukkig ook nooit reden toe gehad.

Ik zou dit in jouw plaats absoluut niet accepteren en vind echt dat hij in ieder geval zijn kindje had moeten bellen om nieuwjaar te wensen, hoe klein het kindje ook is.
quote:Babsjuh schreef op 02 januari 2010 @ 00:55:

[...]

Is het klaar nu? Madhe gaf al aan dat je het niet kon weten, maar dat ze het wel naar vond dat jij dergelijke insinuaties doet terwijl zij haar kinderen niet bij zich heeft. En toch ga je door? Laag, erg laag.

Dat mag jij vinden, is jouw mening.

Ik vind het belachelijk dat er eerst gesuggereerd wordt dat mijn vriend aan een ketting zou liggen, wie kaatst.....

En nu ga ik slapen, welterusten allemaal.
Miraan ,jeemig het gaat toch hier niet om jouw gelijk? Hou es even op ! Je schatte de situatie verkeerd in klaar nu aub.

Maar naomi wil je antwoorden op de vragen die je zijn gesteld?
.
Vergeet bijna om je sterkte te wensen met de situatie Madhe en dat is oprecht!
Babsjuh, dankjewel. Ik waardeer je reactie.
.
Ik zit eral een tijdje mee, Ik hou van hem, maar juist doordat wezo langs elkaar heen leven maakt het voor mij ook niet leuker ik heb hem geprobeerd aan te geven wat ik wil en verwacht. HIj zit in de bouw dus isaltijd eerder van huis, maar ook eerder thuis. Ik werk tot half 6 max haal kind van de creche ga naar huis koken huishouding en breng kind naar bed. Dat moet gedeeld worden. Iedere keer als ik het aangeef dat hij niet meehelpt dan houdt ie dat 4 dagen vol en vervalt dan weer inoude gewoonte.

Voor komst van kind was ie ook veel weg, maar niet zo extreem als laatste jaren. ik probeer echt alles om het goed te krijgen. Hij vind dat hij genoeg thuis is, maar als je de hele dag/avond op de bank liggen thuis zijn noemt ja dan zal ik het wel verkeerd hebben. Even vragen of ie kanhelpenmet iets zit er niet bij en dat is verdomde vermoeiend, maar als zijn telefoon gaat kan ie opspringen en de deur uit gaan.

Hoever moet je het laten gaan, denk ik dan, want eens houdt het een keer op.Ik had gehoopt dat het een fase zou zijn, maar krijg steeds meer de indruk dat ik 2 kinderen heb.
Naomi wat zegt hij als je hier met hem over praat?
quote:biebelie schreef op 02 januari 2010 @ 00:56:

[...]

Hij zou toch gewoon thuis zijn?

TO is degene die morgen pas naar huis gaat.Ik lees nergens dat hij thuis moet bijkomen.
miraan je hebt madhe gekwetst met je nare opmerking over kinderen.

het zou groot van je zijn als je dat toegeeft (sorry hoeft nog niet eens,alhoewel..) en er verder niet op door blijven gaan.

en nou niet verder naar blijven doen..

edit: ooh mosterd..ben weer 2 dingen tegelijk aan doen en zie dat er al wapenstilstand is.

kep nix gezegd.
anoniem_70402 wijzigde dit bericht op 02-01-2010 01:08
Reden: edit
% gewijzigd
quote:isabon schreef op 02 januari 2010 @ 00:59:

[...]

Ik lees nergens dat hij thuis moet bijkomen.

oooh,das dan mijn aanname omdat TO schrijft dat ze zolang bij haar ouders blijft omdat hij moet bijkomen.

Anders had ze vandaag toch veilig weer naar hun eigen huis kunnen gaan...?
quote:biebelie schreef op 02 januari 2010 @ 00:51:

[...]

Maar als ze 2 smsjes en een foto van hun zoontje stuurt vind ik hem toch een lompe zak dat ie niet de moeite neemt om even een berichtje terug te doen.

En als ie er op het feest geen tijd of zin aan had had ie vandaag de hele dag de tijd gehad toch....

Daar zit wat in. Ik denk dat de communicatie zo slecht verloopt, dat ze dit van elkaar niet zien.

TO, hoe zit dit? Herken je hier iets in?

Jij geeft aan dat hij vreemdging, jullie gingen verder. Hoe gaat het nu tussen jullie? Hoe praten jullie met elkaar, waarderen jullie elkaar? Of nemen jullie elkaar voor lief?
quote:miraan schreef op 02 januari 2010 @ 00:58:

Vergeet bijna om je sterkte te wensen met de situatie Madhe en dat is oprecht!Dankjewel Miraan. En dat is ook een oprechte dank.
quote:Madhe schreef op 02 januari 2010 @ 00:37:

[...]

Waarom zouden je gedachten met nieuwjaar bij je gezin zijn? Het is maar net waar je op dat moment aan denkt.

Als ik met vrienden ben, zijn mijn gedachten bij die vrienden. Als ik boodschappen doe zijn mijn gedachten bij mijn lijstje, als ik op mijn werk ben zijn mijn gedachten bij mijn werk. Als ik feest, zijn mijn gedachten bij dat feest.

Het is zo overrated allemaal.Als je het zo stelt zijn je gedachten nooit bij je partner als je andere dingen doet? Anyway, als mijn vriend en ik niet samen zouden zijn met nieuwjaar, zeker weten dat we op dat moment aan elkaar denken en leuk feest of niet, we sms'en of bellen. Kan me niet voorstellen dat we dat niet zouden doen.
quote:naomi81 schreef op 02 januari 2010 @ 00:59:

Ik zit eral een tijdje mee, Ik hou van hem, maar juist doordat wezo langs elkaar heen leven maakt het voor mij ook niet leuker ik heb hem geprobeerd aan te geven wat ik wil en verwacht. HIj zit in de bouw dus isaltijd eerder van huis, maar ook eerder thuis. Ik werk tot half 6 max haal kind van de creche ga naar huis koken huishouding en breng kind naar bed. Dat moet gedeeld worden. Iedere keer als ik het aangeef dat hij niet meehelpt dan houdt ie dat 4 dagen vol en vervalt dan weer inoude gewoonte.

Voor komst van kind was ie ook veel weg, maar niet zo extreem als laatste jaren. ik probeer echt alles om het goed te krijgen. Hij vind dat hij genoeg thuis is, maar als je de hele dag/avond op de bank liggen thuis zijn noemt ja dan zal ik het wel verkeerd hebben. Even vragen of ie kanhelpenmet iets zit er niet bij en dat is verdomde vermoeiend, maar als zijn telefoon gaat kan ie opspringen en de deur uit gaan.

Hoever moet je het laten gaan, denk ik dan, want eens houdt het een keer op.Ik had gehoopt dat het een fase zou zijn, maar krijg steeds meer de indruk dat ik 2 kinderen heb.

Werken in de bouw is heel intensief. Ik kan me voorstellen dat hij daarna gesloopt is.

Wat doen jullie om energie op te doen? Op een leuke manier?

Het komt allemaal zo over alsof jullie in een negatieve spiraal zitten.

Zorg jij er nog voor dat je er "lekker" uit ziet wanneer hij thuiskomt? Dat hij kan ontspannen na een lange dag waarin hij ook voor zijn gezin wil zorgen? Jij werkt ook begrijp ik, maar ga niet afwegen wie het meeste doet. Gebruik die energie om elkaar de welverdiende ontspanning te geven.

Zonder verwijten, zonder ruzies, zonder wantrouwen. Probeer dat weer op te pakken. Dat maakt het leven als gezin zoveel leuker.
het lijkt er op dat de partner van TO weinig behoefte heeft om bij TO en zijn kind te zijn.

En dat lijkt me het meest zorgelijke.
Mijn ouders vinden het altijdgezellig als wij komen logeren, de situatie begrijpt ze ook, want anders waren we alleen thuis geweest met oud en nieuw dus vandaar dat ik naar hun ben gegaan.

Me moeder en me oma vinden dat ikbeter verdien en worden er niet goed van omdat het zo gaat, alleen kunnen ze mij niet weghouden bij hem (waarschijnlijk heb ik zelf ook een bord voor me kop) je hoopt toch iedere keer dat het verandert en goed komt. Het verleden laten rusten vind ik erg moeilijk omdat dat me juist waarschuwd voor hetgeen wat ikkan verwachten als hij weg is geweest, maar ik wil dat juist achterwegen laten.

Klaar zijn met het verleden en gaan voor de toekomst.
noamie zoals je het verteld lijkt het alsof er hier maar één persoon moeite voor de relatie doet : jij

een relatie is met zn 2en hoor!!!
Als ik je openingspost lees en dit stuk tekst erbij:quote:naomi81 schreef op 02 januari 2010 @ 00:59:

Ik werk tot half 6 max haal kind van de creche ga naar huis koken huishouding en breng kind naar bed. ...

ik probeer echt alles om het goed te krijgen. Hij vind dat hij genoeg thuis is, maar als je de hele dag/avond op de bank liggen thuis zijn noemt ja dan zal ik het wel verkeerd hebben. Even vragen of ie kan helpen met iets zit er niet bij en dat is verdomde vermoeiend, maar als zijn telefoon gaat kan ie opspringen en de deur uit gaan.

... krijg ik de indruk dat jij voor het gezinnetje gaat en hij doet maar waar hij zin in heeft. Als je hem daarop aanspreekt doet hij een dag of 4 zijn best en dan verwatert het weer.

Je hebt inderdaad 2 kinderen. Je moet er maar eens goed over nadenken of je zo verder wilt leven, wat voegt hij nog toe aan het leven van jou en je kind? Jij houdt van hem, maar wat geeft hij eigenlijk om jou?

Sterkte!
Als je eens wist hoevaal ik een leuk setje heb aangedaan enop de bank heb zitten wachten omdat hij zo thuis zou komen, maar uiteindelijk pas s'nachts thuis kwam.

Hij hoeft niet het huishouden over tenemen,maar samen zoon naar bed brengen of in bad doen maakt het ook al gezelliger.

De spontaniteit is er bij mij vanaf omdat ik tevaak voor lul heb gezeten.
quote:naomi81 schreef op 02 januari 2010 @ 01:08:

Klaar zijn met het verleden en gaan voor de toekomst.Jij kunt wel klaar zijn met het verleden en gaan voor de toekomst, maar zolang er geen lessen uit het verleden getrokken zijn, kun je er ook niet klaar mee zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven