Kan ik hem vertrouwen?

02-01-2010 00:15 103 berichten
Alle reacties Link kopieren
allereerst: iedereen een gelukkig nieuwjaar.

Beste lezers,

Ik heb al 14 jaar een relatie en er zijn veel dingen gebeurd in die jaren, maar heb geen idee of ik hem nog kan vertrouwen.

Oud en nieuw heb ik bij mijn ouders gevierd met ons zoontje en hij is met vrienden naar een feest gegaan. Tot op dit moment heb ik nog niks van hem gehoord. Toch wel vreemd als je een gezin hebt en niks van je laat horen toch? Ik ben nog een nachtje bij me ouders omdat ik weet dat hij op zijn minst 2 dagennodig heeft ombij te komen, maar op zijn minst een sms lijkt mij wel normaal, maar dat heeft hijdusniet gedaan en daar ben ik eerlijik gezegd een beetje boos over. Ik was al teleurgesteld dat hij oud en nieuw liever op een feest wou vieren, maar dat hij nieteens de moeite heeft genomen om te bellen of te smsen doet mij weer wantrouwen dus ben op de sitegaan kijken waar hij precies is heen geweest. Dat kwam niet echt leuk over, want het zag er erg seksueel uit, en gezien hij met vrijgezellen vrienden ernaar toe is geweest en een jongen die net van zijn vriendin af is en op zoek is dat iker geen vertrouwen in heb.

(toen ik zwangerwas van onze zoon was hij ondertussen met een ander bezig)

Wat zouden jullie doen in mijn geval? Ik weet dat als ik het vraag dat hij toch geen eerlijk antwoord geeft, maar hoe kom ik erachter of ik hem kan vertrouwen?

groetjes
quote:naomi81 schreef op 02 januari 2010 @ 00:26:

beste medje,

Hij vind altijd dat ik teveel twijfel en daardoor veel zeur. Ik denk dat niemand meteen een eerlijk antwoord geeft op zo'n vraag,

Heb echt gelezen maar waarover twijfel je teveel volgens hem?

Waarover zeur je? En op welke vraag geeft niemand gelijk een eerlijk antwoord?
quote:miraan schreef op 02 januari 2010 @ 00:29:

Zou het niet kunnen zijn dat hij nu opnieuw is gaan stappen?

In dat geval zou je hem anoniem kunnen bellen en kijken of je herrie hoort op de achtergrond, dan weet je gelijk hoe of wat.

Geweldig advies, voor een geweldige relatie

Wil je echt zo in het leven staan?

Eerder las ik al dat je als volwassene niet meer uit je bol mag gaan. Niet eens 1 nacht per jaar? Jouw man ligt aan de ketting zeker?
quote:Madhe schreef op 02 januari 2010 @ 00:32:

[...]

Eens!

En als het wel perse nodig is om te bellen (wegens wantrouwen van de ander) hoor je niet in die relatie te zitten.

Sorry hoor maar ik vind dat sommigen van jullie er wel makkelijk over denken.

Het is niet zomaar een zaterdagavond, het is oudjaar!

Ik vind dat als er een kind in het spel is dat je oudjaar hoort te vieren met je vrouw en kind.

Dat je na 12en nog gaat stappen is tot daar aan toe, maar dat je daarna 2 dagen nodig hebt om bij te komen vind ik ronduit belachelijk.

Laten we even niet vergeten dat het daardoor automatisch zo is dat de moeder al die dagen alleen voor het kind zorgt!
beste madhe,

Hij doet meer alleen dan ik bij wijze in 2 jaar doe. gebeur dvaakdat hij door de weeks pas s'nachts thuis komt met een behoorlijke keil op en de volgende dag weerwerken.

het probleem is juist dat we niet veel samen meer doen. Ik benjuist degene die de deur uitgaat naarde speeltuin of zwembad met ons zoontje. Het enigste wat ik van hem verwacht is ook is bezig te zijn met zijn gezin. En als een belletje teveel is ja dan vraag ik me af wat belangrijker is in zijn leven.
quote:Madhe schreef op 02 januari 2010 @ 00:35:

[...]

Geweldig advies, voor een geweldige relatie

Wil je echt zo in het leven staan?

Eerder las ik al dat je als volwassene niet meer uit je bol mag gaan. Niet eens 1 nacht per jaar? Jouw man ligt aan de ketting zeker?

Jep!

Heb de ketting net nog even strakker aangetrokken, ik was bang dat ie anders hard weg zou rennen!
Jij zit nu te balen omdat hij niet ge-sms-t en/of gebeld heeft.

Hoe groot is de kans dat hij nu ook zit te balen omdat jij niet ge-sms-t of gebeld hebt? Misschien zit hij nu tegen een vriend te mopperen: dat jij 'm ook nooit wat gunt want nu gaat hij een keertje stappen, jij gezellig bij jouw ouders, en je laat gewoon niks van je horen! Geen gelukkig nieuwjaar gewenst, geen sms-je, nou leuk om op deze manier te laten merken dat jij eigenlijk liever niet had dat hij ging stappen!

Ik zeg niet dat het zo ìs, maar communiceren doe je met z'n 2-en, dat hoeft hij niet in z'n eentje te doen.
Iets anders
naomi heb je hem nou zelf geprobeerd te bellen of niet???
quote:ninon schreef op 02 januari 2010 @ 00:32:

[...]

Het lijkt me toch wel dat je gedachten met nieuwjaar bij je gezin zijn en dat een sms'je om gelukkig nieuwjaar te wensen niet teveel gevraagd is. Hetzelfde geldt natuurlijk voor TO zelf.

Waarom zouden je gedachten met nieuwjaar bij je gezin zijn? Het is maar net waar je op dat moment aan denkt.

Als ik met vrienden ben, zijn mijn gedachten bij die vrienden. Als ik boodschappen doe zijn mijn gedachten bij mijn lijstje, als ik op mijn werk ben zijn mijn gedachten bij mijn werk. Als ik feest, zijn mijn gedachten bij dat feest.

Het is zo overrated allemaal.
quote:Madhe schreef op 02 januari 2010 @ 00:37:

[...]

Waarom zouden je gedachten met nieuwjaar bij je gezin zijn? Het is maar net waar je op dat moment aan denkt.

Als ik met vrienden ben, zijn mijn gedachten bij die vrienden. Als ik boodschappen doe zijn mijn gedachten bij mijn lijstje, als ik op mijn werk ben zijn mijn gedachten bij mijn werk. Als ik feest, zijn mijn gedachten bij dat feest.

Het is zo overrated allemaal.

Een overduidelijke reactie van iemand die geen kind(eren)heeft.

Dergelijke reacties kun je niet geven als je niet weet waarover je praat, simpelweg omdat je geen moeder bent en dus in een totaal andere fase in je leven bent.
quote:Letgo schreef op 02 januari 2010 @ 00:33:

[...]

Maar ik neem aan dat jij dan, inmiddels op 2 januari, wel even je vriend een gelukkig nieuw jaar gewenst hebt en de rest van je gezin? (Desnoods via sms)

Mis aangenomen.

Ik was samen met mijn vriend met oudjaar, die heb ik zeker gelukkig nieuwjaar toegewenst. Mijn kinderen heb ik vanalles toegewenst op het moment dat ik ze sprak, als dat pas morgen was geweest, dan was dat pas morgen.

Gaat het uiteindelijk niet om de bedoeling? Gaat het echt om het "juiste moment"? Als er voor slecht nieuws geen juist moment is, waarom dan wel voor goed nieuws?
quote:miraan schreef op 02 januari 2010 @ 00:40:

[...]

Dergelijke reacties kun je niet geven als je niet weet waarover je praat, simpelweg omdat je geen moeder bent en dus in een totaal andere fase in je leven bent.

Wat ben jij een ongelofelijke bitch dat je dit soort conclusies durft te trekken.

Ik heb kinderen, en geloof me.. ik zou haast durven beweren dat ik ze meer waardeer dan dat jij dat doet. Ik zit alleen in de ongelukkige positie dat ik ze niet bij me heb. Maar daardoor leer je wel behoorlijk relativeren.

En ook al kon je dit niet weten, ik vind dit echt een kots reactie van je.
quote:miraan schreef op 02 januari 2010 @ 00:40:

[...]

ehm,iedereen zn eigen referentiekader hoor...

Ik heb ook geen kinderen en ben behoorlijk ruimdenkend.

apart stappen ook prima en ook geen meldingsplicht.

Maar zou zeker op een dag als dit het erg op prijs stellen even te bellen en wat interesse over en weer te tonen. (hoe heeft hij het gehad en wat heb ik gedaan,blabla)

Elkaar een gelukkig nieuwjaar wensen.

Maar dat iemand zonder kinderen niet snapt wat jij bedoelt daar ben ik het écht niet mee eens!!
quote:miraan schreef op 02 januari 2010 @ 00:36:

[...]

Jep!

Heb de ketting net nog even strakker aangetrokken, ik was bang dat ie anders hard weg zou rennen!Dat snap ik , met al dat gezeik van je
Ik heb hem 2 keer sms gestuurd en een foto van zoontje die de fles (kinder)champange aan het openen is en proost dus ik heb wel degelijk contact gezocht.

Valt me op dat er makkelijk gezegd wordt dat hij aan de ketting ligt,maar volgens mij ben ik nogsteeds degene die 24/7voor het gezin zorgdraag. En bovendien hoort je bloedeigen kind op de eerste plaats te komen. Hij is pas 3 en isbang voor vuurwerk, maar vind het geweldig om te zien. Als hij 12 uur bij ons was geweest om te proosten was het al een hele andere zaak geweest. Dat hij nieteensop de foto heeft gereageerd die ik gestuurd had met de boodschap gelukkig nieuwjaar eronder omdat hij liever feest.
Heeft hij altijd zo gedaan Naomi? Ik bedoel ook voordat jullie je zoontje kregen?
naomi dat hij aan de ketting ligt was volens mij niet aan jou gericht maar aan miraan.

Maar hoe dan ook denk ik dat je serieus moet gaan nadenken of je dit voor de rest van je leven wilt.

want hij staat blijkbaar anders in de relatie dan jij..
Ik begrijp heel goed wat Madhe bedoelt, ik heb het ook niet zo op nieuwjaar wensen via sms of telefoon. Is zo onpersoonlijk... Ik ga dan liever eens langs en in mijn optiek kan dat de hele maand januari.

MAARRRR, als mijn vriend me niet even zou bellen of smsen om me gelukkig nieuwjaar te wensen (waarbij ik ook wil opmerken dat ik er niet blij mee zou zijn als hij ergens anders zou zijn met oud en nieuw) dan zou ik echt heel erg niet blij zijn!
quote:naomi81 schreef op 02 januari 2010 @ 00:35:

beste madhe,

Hij doet meer alleen dan ik bij wijze in 2 jaar doe. gebeur dvaakdat hij door de weeks pas s'nachts thuis komt met een behoorlijke keil op en de volgende dag weerwerken. Dus hij is wat meer van het uitgaan dan jij. Maar je kunt toch niet verwachten een identieke persoonlijkheid te worden, ook al heb je een relatie? Hij vindt dat leuk, jij vindt iets anders leuk. Wat is daar mis mee? Ik vraag het me oprecht af.

het probleem is juist dat we niet veel samen meer doen. Daar kun je aan werken. Serieus. Neem tijd voor elkaar, maak tijd voor elkaar. Zonder gezeur, gewoon ontspannen. Zodat je weer ziet van elkaar wat je zo leuk vind aan de ander. Ik benjuist degene die de deur uitgaat naarde speeltuin of zwembad met ons zoontje. Het enigste wat ik van hem verwacht is ook is bezig te zijn met zijn gezin. Misschien ligt nu de druk te hoog, is het te beladen. En rent hij daarvoor weg. Maak het ontspannen, dat scheelt zo ontzettend veel.

Nu verwijt je hem dat hij weg ging, maar als je het hem gunt maakt hem dat een blijer mens, en als het goed is jou ook. Waardoor jullie weer iets samen delen, ook al was je er niet bij. En als een belletje teveel is ja dan vraag ik me af wat belangrijker is in zijn leven.

Daar gaat het niet om, jij hebt niet duidelijk laten merken dat je dit zo belangrijk vindt. Kun je er dan ruzie om maken? Realistisch gezien. Kun je hem iets verwijten wat jij hem niet op een positieve manier duidelijk hebt gemaakt? Iets verwijten wat niet zo beladen was? Op een eerlijke manier?

Begrijp je wat ik bedoel?
quote:Madhe schreef op 02 januari 2010 @ 00:40:

[...]

Mis aangenomen.

Ik was samen met mijn vriend met oudjaar, die heb ik zeker gelukkig nieuwjaar toegewenst. Mijn kinderen heb ik vanalles toegewenst op het moment dat ik ze sprak, als dat pas morgen was geweest, dan was dat pas morgen.

Gaat het uiteindelijk niet om de bedoeling? Gaat het echt om het "juiste moment"? Als er voor slecht nieuws geen juist moment is, waarom dan wel voor goed nieuws?*Is nu ook even aan het nadenken gezet over haar eigen overtuigingen*
quote:naomi81 schreef op 02 januari 2010 @ 00:44:

Ik heb hem 2 keer sms gestuurd en een foto van zoontje die de fles (kinder)champange aan het openen is en proost dus ik heb wel degelijk contact gezocht.

Valt me op dat er makkelijk gezegd wordt dat hij aan de ketting ligt,maar volgens mij ben ik nogsteeds degene die 24/7voor het gezin zorgdraag. En bovendien hoort je bloedeigen kind op de eerste plaats te komen. Hij is pas 3 en isbang voor vuurwerk, maar vind het geweldig om te zien. Als hij 12 uur bij ons was geweest om te proosten was het al een hele andere zaak geweest. Dat hij nieteensop de foto heeft gereageerd die ik gestuurd had met de boodschap gelukkig nieuwjaar eronder omdat hij liever feest.

Okee, dan is het dus niet zo dat hij misschien op een bericht van jou zit te wachten.

Ik kan me voorstellen dat dit niet leuk is voor jou en dat je dit graag anders zou zien. Maar wat ik mis in het verhaal is wat je vriend zegt als je het er met hem over hebt. Hoe reageert hij als je aangeeft dat je het fijn zou vinden als hij wat meer tijd vrijmaakt voor zijn gezin, of om jou wat te ontlasten?
Iets anders
quote:Madhe schreef op 02 januari 2010 @ 00:48:

[...]

Daar gaat het niet om, zojij hebt niet duidelijk laten merken dat je dit belangrijk vindt. Kun je er dan ruzie om maken? Realistisch gezien. Kun je hem iets verwijten wat jij hem niet op een positieve manier duidelijk hebt gemaakt? Iets verwijten wat niet zo beladen was? Op een eerlijke manier?

Begrijp je wat ik bedoel?

Maar als ze 2 smsjes en een foto van hun zoontje stuurt vind ik hem toch een lompe zak dat ie niet de moeite neemt om even een berichtje terug te doen.

En als ie er op het feest geen tijd of zin aan had had ie vandaag de hele dag de tijd gehad toch....
quote:Madhe schreef op 02 januari 2010 @ 00:44:

[...]

Dat snap ik , met al dat gezeik van je

Best grappig hoor, dat hij me nog gelijk gaf ook toen ik hem dit topic liet lezen.

En om een serieuze reactie te geven op je post: nee hij zit totaal niet aan de ketting en kan gaan en staan waar hij wil.

Wij laten elkaar vrij daarin, maar op bepaalde dagen vinden wij dat je bij je gezin hoort te zijn.

Te denken aan kerst, oud/nieuwjaar, onze verjaardagen etc.

Maar ja, nu zal je wel weer gaan roepen dat we een klef stelletje zijn haha.

Denk jij vooral dat je jouw kinderen meer waardeert als ik de mijne, gelukkig zegt dat meer over jou als over mij.
quote:naomi81 schreef op 02 januari 2010 @ 00:44:

Heeft hij zijn telefoon wel aanstaan? Ik heb mijn telefoon bijvoorbeeld vaak uit staan als ik bij vrienden of op een feest ben, omdat ik dat ding een storende factor vindt, en erop vertrouw dat mijn kind in goede handen is wanneer ik er niet ben (niet de oppas, dan staat ie wel aan).

Daarnaast voelde het voor hem misschien wel als verplichting. Jij vertrouwt hem niet, daar gaat het in de basis om

We kunnen het wel over verwachtingen hebben, maar vertrouw jij erop dat hij niet meer vreemdgaat? Nee he? En hij voelt dat aan.

Als mijn partner mij niet vertrouwt ga ik ook geen verklaring afleggen. Dan zoek ik ook geen contact. Dan is het zijn probleem, niet de mijne. En jij kiest hiervoor door door te gaan met hem.

De opmerking over de ketting was aan Miraan, niet aan jou.
quote:Babsjuh schreef op 02 januari 2010 @ 00:50:

[...]

Ik kan me voorstellen dat dit niet leuk is voor jou en dat je dit graag anders zou zien. Maar wat ik mis in het verhaal is wat je vriend zegt als je het er met hem over hebt. Hoe reageert hij als je aangeeft dat je het fijn zou vinden als hij wat meer tijd vrijmaakt voor zijn gezin, of om jou wat te ontlasten?

Ja dat mis ik ook, dus nogmaals mijn vragen:

Wat zegt hij jou wanneer je dit ter sprake brengt?

Waarover twijfel je teveel volgens hem?

Waarover zeur je volgens hem?
Weet je waar hij uberhaupt is nu?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven