eerste werkdag, maar ziek
zondag 3 januari 2010 om 17:09
Morgen is mijn eerste werkdag super spannend en ik heb er veel zin in. Alleen nu komt het probleem ik lig sinds oud en nieuw in bed met koorts en hoest de hele buurt bij elkaar. Dat hoesten is eigenlijk nog het ergst doet veel pijn en heb geen stem meer over. Nu weet ik dus niet wat ik moet doen. Ik vind het eigenlijk niet kunnen om niet naar mijn werk te gaan omdat ik net begin, maar wil ook niet iedereen daar besmetten met mijn bacillen.
Wat zouden jullie doen?
Wat zouden jullie doen?
zondag 3 januari 2010 om 17:12
O wat erg! Tja lastig.. je scoort iig geen punten maar ja, ziek is ziek toch? Beetje achteraf: maar ik zou vrijdag gebeld hebben met de mededeling dat je ziek op bed lag en dat je je best zou doen om er maandag te zijn. Maar goed.. morgen meteen opbellen en aan je stem horen ze wel hoe serieus het is toch?
Beterschap!
Beterschap!
zondag 3 januari 2010 om 17:12
zondag 3 januari 2010 om 17:13
zondag 3 januari 2010 om 17:15
Het plan tot nu toe is idd om te gaan (vriend wil me met de auto brengen, anders moet ik heel lang met de trein) en als het niet gaat kan ik dat daar aangeven heb ik iig mijn neus laten zien. Ik had er zo naar uitgekeken om eindelijk aan de slag te gaan en dit valt erg tegen
@Siesa, iedereen waar ik mee ga werken was vrij de afgelopen week dus bellen ging helaas niet.
@Siesa, iedereen waar ik mee ga werken was vrij de afgelopen week dus bellen ging helaas niet.
zondag 3 januari 2010 om 17:17
zondag 3 januari 2010 om 17:17
zondag 3 januari 2010 om 17:18
Het lijkt me niet fijn om al hoestend en proestend geïntroduceerd te moeten worden bij nieuwe collega's..
Het is erg vervelend, maar ik zou me morgenochtend direct ziekmelden bij mijn leidinggevende, en uitleggen wát je hebt (is niet verplicht) en waarom je dus niet komt.
En wat Daffyduck zei, vandaag met je (toekomstig) leidinggevende bellen.. ik werk al 3 jaar bij het zelfde bedrijf, en héb niet eens het privé nummer van mijn leidinggevende.
Ben ik nou zo vreemd, of zijn er meer die niet om die reden iemand thuis gaan bellen op zondag? Als ik maandag moet werken, meld ik me toch op maandag (zo spoedig mogelijk) ziek?
(gewoon een vraag, geen aanval!!)
Het is erg vervelend, maar ik zou me morgenochtend direct ziekmelden bij mijn leidinggevende, en uitleggen wát je hebt (is niet verplicht) en waarom je dus niet komt.
En wat Daffyduck zei, vandaag met je (toekomstig) leidinggevende bellen.. ik werk al 3 jaar bij het zelfde bedrijf, en héb niet eens het privé nummer van mijn leidinggevende.
Ben ik nou zo vreemd, of zijn er meer die niet om die reden iemand thuis gaan bellen op zondag? Als ik maandag moet werken, meld ik me toch op maandag (zo spoedig mogelijk) ziek?
(gewoon een vraag, geen aanval!!)
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
zondag 3 januari 2010 om 17:19
Ik zou toch mijn uiterste best doen om naar het werk toe te gaan. Dan heb je toch je goede wil getoond en kun je altijd (later op de dag) naar huis gaan. En maak gelijk morgenochtend een afspraak bij de huisarts. Dat toont je werkgever ook dat je het serieus neemt. Ik heb weleens mijn enkelbanden verrekt een dag voor mijn eerste werkdag. Ontzettend balen natuurlijk.
zondag 3 januari 2010 om 17:21
zondag 3 januari 2010 om 17:25
@ himalaya; heb ook niet het nummer van mijn leidinggevende. De enige optie is via de mail, maar mijn mail van net na kerst met een vraag is ook niet beantwoord dus vrees dat hij aan het genieten is van zijn kerstvakantie
Heb gisteren met de huisartsen post gebeld, maar die hadden het te druk en werd afgescheept met je hebt een griepje slik maar wat paracetamol. Ga iig morgen de huisarts bellen, want ik kom door het hoesten en proesten niet echt aan slapen toe.
Heb gisteren met de huisartsen post gebeld, maar die hadden het te druk en werd afgescheept met je hebt een griepje slik maar wat paracetamol. Ga iig morgen de huisarts bellen, want ik kom door het hoesten en proesten niet echt aan slapen toe.
zondag 3 januari 2010 om 17:25
Ik zou niet voor de middenweg gaan. Hak zelf een knoop door, en laat het niet aan een ander over. Niets irritanters dan als leidinggevende op dag 1 voor een ander beslissingen rondom diens gezondheid te moeten nemen. Jouw lijf, jouw beslissing. Als je enigszins denkt dat het je lukt gewoon gaan, maar als het echt niet gaat dan gaat het echt niet.
Toevoeging, tenzij je iets besmettelijks hebt, dan moet je thuisblijven anders is donderdag het hele bedrijf uit de running.
Toevoeging, tenzij je iets besmettelijks hebt, dan moet je thuisblijven anders is donderdag het hele bedrijf uit de running.
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
zondag 3 januari 2010 om 17:27
Ik zou gaan. Ik zou als werkgever het niet bepaald op prijs stellen als je je op je eerste werkdag al ziek meldt.
Je laat je dan van je beste kant zien als je gaat. Als het echt niet gaat kun je altijd nog naar huis maar dan heb je wel een betere indruk gemaakt dan dat je je ziek meldt en thuisblijft.
Je laat je dan van je beste kant zien als je gaat. Als het echt niet gaat kun je altijd nog naar huis maar dan heb je wel een betere indruk gemaakt dan dat je je ziek meldt en thuisblijft.
zondag 3 januari 2010 om 17:27
Ziek is ziek. Als je echt ziek en beroerd bent dan ben je dat gewoon. Accepteren maar, je kan er niets aan doen. Je gaat niet met je zieke lijf, hondsberoerd, naar je werk. Een eerste werkdag is heel inspannend; nieuwe collega's, waar is de koffie, heb ik al een login voor de computer? Je bent ka-pot na een eerste werkdag, al ben je 100% fit. Dus nee, wacht even tot je beter bent en maak dan een spetterende indruk, ok?
Beterschap!
Beterschap!
zondag 3 januari 2010 om 17:29
quote:Supersmollie1 schreef op 03 januari 2010 @ 17:25:
Toevoeging, tenzij je iets besmettelijks hebt, dan moet je thuisblijven anders is donderdag het hele bedrijf uit de running.Griep volgens de assistente, lijkt me besmettelijk. Wil het idd niet op mijn geweten hebben dat straks de halve afdeling in bed ligt ten koste van mijn drang om mijn goede wil te laten zien
Toevoeging, tenzij je iets besmettelijks hebt, dan moet je thuisblijven anders is donderdag het hele bedrijf uit de running.Griep volgens de assistente, lijkt me besmettelijk. Wil het idd niet op mijn geweten hebben dat straks de halve afdeling in bed ligt ten koste van mijn drang om mijn goede wil te laten zien