gezoend met zn ex

04-01-2010 14:18 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag jullie advies...

Ik ben 4 maanden samen met mijn vriend, en ik ken hem nu 8 maanden.

De eerste 4 maanden, waarin we dus nog officieel niks hadden, hebben we veel gedate. Hij woont in het zuiden van het land, ik in het noorden en daardoor konden we elkaar niet zo vaak zien. Maar we belden, mailden en smsten veel, en spraken wel zo veel mogelijk af. Ik vond hem heel leuk, maar was toen nog niet verliefd. Na verloop van tijd veranderde mijn gevoel naar hem en was ik toch wel heel verliefd, en sindsdien zijn we dan ook samen. Nu heeft hij mij laatst opgebiecht dat hij in de tijd dat we aan het daten waren nog een keer met zn ex gezoend heeft. Dat was op dat moment 1 jaar uit, maar ze kwamen elkaar tegen met uitgaan en na behoorlijk wat drank werd er dus gezoend.

Wij hadden op dat moment pas 1 keer met elkaar gezoend, en waren nog niet verder gegaan dan dat. (Denkt hij, want echt precies wanneer hij met haar gezoend heeft, weet hij niet meer). Hij heeft me dat een tijdje geleden verteld en na een paar dagen vol verwijten en vragen van mijn kant, dacht ik er aardig overheen te zijn. Maar nu na een paar weken begint het toch weer te knagen aan me...Hij was meteen toen hij me zag al verliefd op me, zei die. Dus waarom dan met z’n ex zoenen? Hij zegt dat hij dronken was, en dat het meer niet te betekenen had. En dat ze daarna ook geen contact meer hebben gehad. Ik wil hem dolgraag geloven, want we hebben het superleuk samen maar merk dat ik er toch niet helemaal mee kan leven en hem blijf vragen hoe het zit. Want hoe kan zoenen met een ex, waar je 6 jaar mee samen bent geweest, niks te betekenen hebben? En vooral na een jaar. Hij is niet vreemdgegaan, want officieel hadden we nog niets, maar toch voel ik me een beetje belazer...Hij wordt er een btje moe van dat ik er steeds weer over begin, omdat hij vindt dat hij alle vragen nu wel beantwoord heeft. Wat ik ook wel weer snap..Wat vinden jullie, stel ik me aan?
@Medje

Over het algemeen twijfel ik niet aan zn gevoel, hij vertelt me heel vaak hoe gek hij op me is en het met mij leuker heeft dan met z'n ex. Maar op sommige momenten lijkt het wel alsof ik iets zoek om me druk te maken en dat ik niet wil geloven dat mn relatie écht goed gaat. En doordat hij dit opgebiecht heeft, heeft hij me iets gegeven om mezelf gek mee te maken. Ik weet dus stiekem best dat het mogelijk is dat ik er wat groters van maak dan het is. Bedankt dat jullie me dat ook weer even in lieten zien.

@ Bicycle: snap ik ook niet...Ik heb toch op jou gereageerd ook?
.
Ik zou er ook niet blij van worden...

Maar hij heeft het wel eerlijk verteld, dat zou hij vast niet gedaan hebben als zijn intenties naar jou toe niet goed waren.

Probeer het te vergeten... Alhoewel, uit ervaring weet ik dat vrouwen zulke dingen nooit vergeten dus dat is nodeloos advies, ok vergeef het hem.
Ik kan me voorstellen dat je het niet heel leuk vindt. Maar waarom vond hij het nodig om dit te vertellen? Wilde hij van zijn schuldgevoel af of had het een andere reden?
@HanZie: Nee, ik vertelde hem dat ik nadat ik met hem gezoend had de eerste keer, met niemand anders meer gezoend had. En toen biechtte hij op dat hij nog wel 1 keertje met iemand gezoend had. Na een middagje doorvragen, bleek dat met zn ex te zijn geweest. Hij was eerst niet van plan het te vertellen omdat hij bang was dat ik er dan mee zou willen stoppen (toen hij het vertelde waren we pas 2 weken echt samen) en het me alleen maar zou kwetsen, en zo vond hij: hij was immers ook niet vreemdgegaan, want we hadden toen nog niks.
@Qwerty: Thnx, je hebt echt helemaal gelijk.
quote:friesmeisje schreef op 04 januari 2010 @ 16:37:

@HanZie: Nee, ik vertelde hem dat ik nadat ik met hem gezoend had de eerste keer, met niemand anders meer gezoend had. En toen biechtte hij op dat hij nog wel 1 keertje met iemand gezoend had. Na een middagje doorvragen, bleek dat met zn ex te zijn geweest. Hij was eerst niet van plan het te vertellen omdat hij bang was dat ik er dan mee zou willen stoppen (toen hij het vertelde waren we pas 2 weken echt samen) en het me alleen maar zou kwetsen, en zo vond hij: hij was immers ook niet vreemdgegaan, want we hadden toen nog niks.Vandaar. Het is niet leuk dat het gebeurd is maar zet het van je af en ga verder waar je gebleven was. Het leven is nu eenmaal niet altijd leuk en uiteindelijk heeft hij niets verkeerd gedaan. Als jij erover blijft zeuren maak je meer stuk dan je lief is.
quote:friesmeisje schreef op 04 januari 2010 @ 16:37:

Na een middagje doorvragen, bleek dat met zn ex te zijn geweest.

Dat meen je niet? Joh, de Spaanse inquisitie is er niets bij! Dus jij gaat bewust dat onderwerp aan, trekt het uit hem wie het was en gaat er daarna over zitten sippen en mekken?

Geen vragen stellen waarop je het antwoord niet wilt weten!
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Zolang je vriend geen joep heet en uit brabant komt hoef je je geen zorgen te maken. (joep uit brabant maakt er nogal een sport van om met exen te zoenen terwijl hij met nieuwe mensen date)
Late reactie, maar ik vind ook dat je je heel erg aanstelt.

Jullie hadden nog geen relatie, jullie waren nog aan het daten. Dus dan mocht hij zoenen/seks hebben met wie hij wilde, en jij mocht dat ook. Tot het moment dat je exclusief voor elkaar gaat, dat veranderd de boel.

En als hij nu met jou is, waarom zou jij dan over zijn ex gaan nadenken? Hij zal vast mooie herinneringen met haar hebben en daarom af en toe nog aan haar denken, maar meer niet. Anders was hij niet met jou.
@ Friesmeisje; beetje late reactie. Het lag niet aan jou hoor. Ik voelde me wat aangevallen (niet door jou) ivm met die schema's etc. Maar misschien heb ik het wat verkeerd opgevat. Ik ben ook fries en om maar even te generaliseren die zijn wat stijfkoppig soms
quote:bicycle schreef op 04 januari 2010 @ 22:32:

@ Friesmeisje; beetje late reactie. Het lag niet aan jou hoor. Ik voelde me wat aangevallen (niet door jou) ivm met die schema's etc. Maar misschien heb ik het wat verkeerd opgevat. Ik ben ook fries en om maar even te generaliseren die zijn wat stijfkoppig soms Dat had niks met jou te maken. Artemis en ik hebben wel eens de neiging gehad om op 1 topic tegelijkertijd ongeveer letterlijk dezelfde reactie te plaatsen. Toen zei ik: ik verlaat dit topic want ik ben overbodig. Alles wat Artemis zei, zei ik ook. Dus vandaar dat het over wisseldienstjes en schema's ging had niks met jou te maken. En al helemaal niet met een wedstrijd (was een beetje verbaasd over die opmerking).
quote:Letgo schreef op 04 januari 2010 @ 22:45:

[...]

Dat had niks met jou te maken. Artemis en ik hebben wel eens de neiging gehad om op 1 topic tegelijkertijd ongeveer letterlijk dezelfde reactie te plaatsen. Toen zei ik: ik verlaat dit topic want ik ben overbodig. Alles wat Artemis zei, zei ik ook. Dus vandaar dat het over wisseldienstjes en schema's ging had niks met jou te maken. En al helemaal niet met een wedstrijd (was een beetje verbaasd over die opmerking).Oh ok dat is dan wel een blunder van mij. Sorry dan Letgo en Artemis
Geeft niet!
Hm, ik vind eigenlijk dat TO zich helemaal niet zo aanstelt (zal wel iedereen over me heen krijgen nu )

Ik vind het gewoon vooral een erg onromantisch idee dat terwijl hij 'helemaal verliefd' was op jou, toch de behoefte had om iemand anders te zoenen. Hoe verliefd ben je dan? En dat hij alcohol op had... dat is nooit een excuus. Als je zó dronken bent dat je niet meer weet wat je doet dan:

1. Had hij zich het niet herinnerd.

2. Moet je niet zoveel drinken.

Ik zou er zeker niet blij van worden.
Ik vind dat iedereen wel een beetje lullig doet over 'zeiken' en 'aanstellen'. Ik vind dat je niet zeikt of je aanstelt, maar heb wel hetzelfde advies als de rest: ik zou het ook kut vinden als mijn vriend met zijn ex heeft gezoend, maar zou wel vertrouwen op wat hij tegen je heeft gezegd. Je kan er helaas niets meer aan veranderen. En dat hij het niet tegen je durfde te zeggen uit angst dat je hem zou verlaten zegt toch ook wel wat? Ik vind het erg hard om te zeggen dat jou gedrag onacceptabel zou zijn of dat je hem daarmee van je afstoot. Het is nl ook een teken dat je om hem geeft, en als je hier al niet samen uit kan komen, wat voor relatie zou je dan hebben?
quote:Pear schreef op 05 januari 2010 @ 00:40:

Ik vind het gewoon vooral een erg onromantisch idee dat terwijl hij 'helemaal verliefd' was op jou, toch de behoefte had om iemand anders te zoenen. Hoe verliefd ben je dan?Hij had pas één keer met TO gezoend, misschien was hij nog niet 'helemaal verliefd'.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
quote:Pear schreef op 05 januari 2010 @ 00:40:

Hm, ik vind eigenlijk dat TO zich helemaal niet zo aanstelt (zal wel iedereen over me heen krijgen nu )

Ik vind het gewoon vooral een erg onromantisch idee dat terwijl hij 'helemaal verliefd' was op jou, toch de behoefte had om iemand anders te zoenen. Hoe verliefd ben je dan? En dat hij alcohol op had... dat is nooit een excuus. Als je zó dronken bent dat je niet meer weet wat je doet dan:

1. Had hij zich het niet herinnerd.

2. Moet je niet zoveel drinken.

Ik zou er zeker niet blij van worden.

Nounou. 'de behoefte hebben', da's ook wel erg zwaar hoor. Hij was dronken. Hij had 1 keer met een meisje gezoend. Misschien wist ie ook niet hoe TO erin stond. Ex was daar. Samen zoenen.

Daarnaast snap ik niet dat hem voor de voeten gegooid wordt dat hij verliefd was en toch met een ander zoende?? Hoe kan dat nou?? Heel makkelijk, heb ik zelf ook wel eens gedaan. Toen had ik de jongen waar ik verliefd op was nog niet veroverd en tijdens een avondje stappen met een ander gezoend. Nou en?

Je kan ook van elke mug een olifant proberen te maken.
@Pear: Jemig, ze hadden een date gehad en een keer gezoend. Ben je dan tegenwoordig al verplicht tot echtelijke trouw?

Natuurlijk kan je in een dronken bui zoenen met een ander terwijl je toch verliefd bent. Zoenen is lekker, en vooral als je gedronken hebt. Ex was vertrouwd en in de buurt en ook dronken. Voila.

@Friesmeisje: Het is al netjes dat hij het je verteld heeft, want eigenlijk had hij nog helemaal geen verplichtingen jegens jou en ging het je helemaal niets aan wat hij al dan niet uitvrat. Ik begrijp wel dat je het niet zo leuk vindt, maar probeer het in perspectief te blijven zien. En laat het dus los.
quote:bicycle schreef op 04 januari 2010 @ 22:55:

[...]

Oh ok dat is dan wel een blunder van mij. Sorry dan Letgo en Artemis

No problem, Fietsje!

Een middagje doorvragen....??!!!

aiaiai......
quote:Spijker schreef op 05 januari 2010 @ 07:33:

[...]

Hij had pas één keer met TO gezoend, misschien was hij nog niet 'helemaal verliefd'.Volgens TO was vriend vanaf de eerste zoen helemaal verliefd.
quote:mfihlo schreef op 05 januari 2010 @ 09:44:

@Pear: Jemig, ze hadden een date gehad en een keer gezoend. Ben je dan tegenwoordig al verplicht tot echtelijke trouw?

Dat is weer een ander uiterste. Op die manier sla je de discussie wel een beetje dood he.

@Friesmeisje: Het is al netjes dat hij het je verteld heeft, want eigenlijk had hij nog helemaal geen verplichtingen jegens jou

Zelf denk ik: vertel het dan gewoon niet. Als het echt zó weinig betekent.
Ik mis vast iets, maar..TO? quote:

@Pear: Pear schreef op 05 januari 2010 @ 11:58:

[...]

Ik ben wel blij (nou ja, blij...) dat hij het verteld heeft, ik wil wel gewoon eerlijk over dat soort dingen kunnen zijn. Het lijkt me heel erg als je vriend dingen achterhoudt met als reden om je niet boos te maken.
Topic Opener, in dit geval jij dus famke ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven