Lief of eng...

04-01-2010 15:59 166 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hij had gisteren, na de 3e date,(beiden stapelverliefd) tranen in zijn ogen bij het afscheid. Vond het erg jammer dat ik weer naar huis moest en we elkaar pas volgend weekend weer zien.

Vond het wel heel erg lief dat hij zo open is met zijn gevoelens... aan de andere kant: AAAAH! Wat is dít nou ineens?!

Lief? Of eng...?
Nou mijn vriend kreeg ook tranen in zijn ogen bij 1 van de eerste dates. Zeven jaar later.... nog altijd zielsgelukkig en we gaan samenwonen. Hij bleek de liefde van mijn leven te zijn.

Om iemand meteen af te schrijven vind ik veel te snel gaan. Dan verdien je hem gewoon niet, mocht het echt een leuke vent zijn. Zoals anderen het al zeiden: je komt er snel genoeg achter of het wel of niet een creep is, en dit lijkt me niets doorslaggevends.

In mijn ogen een typisch geval van 'het is ook nooit goed'.
quote:Wakker schreef op 04 januari 2010 @ 17:11:

[...]

Ik vind huilen bij het afscheid van een derde date toch heel wat anders (en in principe "ernstiger") dan wat onzeker gegiechel en gestamel (tijdens die date of afscheid).

En ik heb veel liever een huilebalk dan een stamelaar/giechelaar.

Ik vind dit altijd van die onzintopics. Wat doet het ertoe wat Jan en alleman ergens van vindt? Het gaat toch om TO en haar superleuke vent? En wat wij er allemaal van vinden doet niet terzake.

TO denkt blijkbaar van wel, want ze opent een topic, maar echt: het doet er niet toe.
ja er is verschil tussen tranen met tuiten of tranen in de ogen. ik bedoel; liepen ze echt over zijn wangen en ging dat samen met luid snikken...tja, anders, leuk, toch, hij vindt je lief, geniet ervan zou ik zeggen. Verder eens met Eleonora.
Natuurlijk is er niets mis met een man die zijn ware gevoelens toont en bla. Maar ik zou in zo'n situatie ook verwachten dat hij op de dagen dat we niet samen zijn, me plat zou sms'en of nog erger: steeds weer bellen en vragen: wat ben je aan het doen? En sommigen waarderen dat, maar ik vind het verschrikkelijk.
quote:delphicat schreef op 04 januari 2010 @ 17:19:

[...]

En ik heb veel liever een huilebalk dan een stamelaar/giechelaar.

Ik vind dit altijd van die onzintopics. Wat doet het ertoe wat Jan en alleman ergens van vindt? Het gaat toch om TO en haar superleuke vent? En wat wij er allemaal van vinden doet niet terzake.

TO denkt blijkbaar van wel, want ze opent een topic, maar echt: het doet er niet toe.

Gegiechel en gestamel is vaak gewoon onzekerheid; iets wat overgaat naarmate je elkaar wat vaker hebt gezien. Het is sociaal meer geaccepteerd en ik vind het ook stukken "logischer" dan huilen bij die derde date.

Wat wie dan ook er van vindt, maakt inderdaad niks uit. Maar verschillende kanten van iets bekijken, kan geen kwaad. En dat was volgens mij de insteek van TO.
quote:niramira schreef op 04 januari 2010 @ 17:17:

ik zou m een watje vinden huilen doe je als man maar als er echt iets ergs is of juist echt iets heel moois(geboorte van je kind ofzo)Voelen dat je iemand écht te gek vindt, iemand met wie je misschien wel kinderen gaat krijgen in de toekomst, is niet een reden om een beetje emotioneel te zijn? Dat is niet heel mooi?
quote:eleonora schreef op 04 januari 2010 @ 17:24:

[...]iemand met wie je misschien wel kinderen gaat krijgen in de toekomst, is niet een reden om een beetje emotioneel te zijn? Dat is niet heel mooi?Als je dat na de derde date al "weet", zou ik dat erg creepy vinden.
Het is wel ego strelend aan de ene kant dat hij het zo jammer vind dat hij je een hele week moet missen, maar om dan inderdaad met tranen in de ogen te staan..... Het zou niets voor mij zijn. Veel te benauwend. Maar als jij het wel lief of schattig vind...
Ik ben het met je eens Delphicat. Wat een onzin dit.

Meerdere kanten belichten over iemand die zijn gevoelens toont op een niet alledaagse manier.

Op een niet verwachtte manier.

Want van mannen verwachten vrouwen eerder een wat afstandelijke, casual 'ik bel je nog wel' houding'. Waarna diezelfde vrouwen (getuige de vele topics hierover op het forum alleen al) zich dan gaan af zitten vragen wanneer dat is en wanneer ze zelf moeten gaan bellen of mailen, of wanneer ze dan opdringerig en beklemmend bezig zijn.

Een man die ontroerd volschiet bij het afscheid na de derde afspraak is natuurlijk niet te vertrouwen, dat kan alleen maar een engerd zijn, een huilie of een zuiplap.

Cynisch eigenlijk.
Hartstikke lief vind ik het

Mijn vriend moest ook huilen toen we afscheid moesten nemen op het vliegveld (voor zo'n 3 weken), zo verliefd waren we.
quote:Wakker schreef op 04 januari 2010 @ 17:26:

[...]

Als je dat na de derde date al "weet", zou ik dat erg creepy vinden.

In de toekomst zeg ik.

En dat 'weet' je niet, óf je er kinderen mee krijgt. Het zóu kunnen.

Maar je kunt iemand wel heel snel helemaal geweldig vinden en daar dolgelukkig mee zijn, wat vervolgens weer voor ontroering kan zorgen.

Wie weet (niemand maar het ís mogelijk) sticht je er dan in de toekomst wel een gezin mee en dan gaat later, dat afscheid bij die derde date de geschiedenis in als 'hét moment waarop ik wist dat hij/zij de vader/moeder van mijn kinderen zou worden'.

Ik wist het van mijn man. Toen ik hem verkering had gevraagd en hij ja zei, wist ik dat het helemaal goed zou komen en dat is nu 8 jaar geleden en het is nog steeds goed.
eleonora...ik heb na 2 maanden besloten om te gaan trouwen(en toen is ook niemand gaan huilen) maar na 3 dates?? ik zou echt afknappen...mannen van tegenwoordig(maarja, das ook maar mijn mening)
quote:eleonora schreef op 04 januari 2010 @ 17:30:

Een man die ontroerd volschiet bij het afscheid na de derde afspraak is natuurlijk niet te vertrouwen, dat kan alleen maar een engerd zijn, een huilie of een zuiplap.

Cynisch eigenlijk.

Ja, heel jammer inderdaad. Ik zie graag mannen die in goed contact staan met hun emoties. Uitspraken als: "ik heb voor het laatst gehuild toen mijn oma doodging, twintig jaar geleden" vind ik altijd zo sneu. Dan denk ik: je zit al twintig jaar met een gemetseld masker op.

Huilen om eigen verdriet, om verdriet van anderen, om blijdschap, om van alles, prachtig!
quote:summerbreeze21 schreef op 04 januari 2010 @ 17:31:

Hartstikke lief vind ik het

Mijn vriend moest ook huilen toen we afscheid moesten nemen op het vliegveld (voor zo'n 3 weken), zo verliefd waren we.

Maak het uit!

Een engerd is het!

Run Forrest!

(lief Summer )
quote:niramira schreef op 04 januari 2010 @ 17:34:

eleonora...ik heb na 2 maanden besloten om te gaan trouwen(en toen is ook niemand gaan huilen) maar na 3 dates?? ik zou echt afknappen...mannen van tegenwoordig(maarja, das ook maar mijn mening)Gelukkig heb jij geen verkering met de vriend van Thila dan.
idd
quote:eleonora schreef op 04 januari 2010 @ 17:34:

[...]

In de toekomst zeg ik.

En dat 'weet' je niet, óf je er kinderen mee krijgt. Het zóu kunnen.

Maar je kunt iemand wel heel snel helemaal geweldig vinden en daar dolgelukkig mee zijn, wat vervolgens weer voor ontroering kan zorgen.

Wie weet (niemand maar het ís mogelijk) sticht je er dan in de toekomst wel een gezin mee en dan gaat later, dat afscheid bij die derde date de geschiedenis in als 'hét moment waarop ik wist dat hij/zij de vader/moeder van mijn kinderen zou worden'.

Ik wist het van mijn man. Toen ik hem verkering had gevraagd en hij ja zei, wist ik dat het helemaal goed zou komen en dat is nu 8 jaar geleden en het is nog steeds goed.

Ja, natuurlijk in de toekomst. Iemand tijdens een derde date bezwangeren en meteen laten bevallen, zou natuurlijk een kunst zijn.

Waar ik op doel is dat als je tijdens een derde date uberhaupt al de gedachte van "kinderen in de toekomst" hebt, ik er niet echt een fijn gevoel bij krijg. Maar ieder z'n ding.
het is inderdaad nooit goed, zo vermoeiend eigenlijk.
Wat is er dan precies eng aan een traantje eigenlijk?

En voor de rest vertoont hij toch geen "eng" gedrag?

Misschien is de klik zo groot en voelt hij zoveel emoties voor haar, voor het hele gebeuren dat hij daar gewoon een traan om moest laten, uit blijdschap, geluk, verliefdheid.

Da's toch niet zo eng? Ik vind het alleen maar goed dat hij heeft en laat zien, veel mannen doen/durven dat niet en wel doordat veel mensen vinden dat dat niet hoort bij een man.

Ook zij zijn geemancipeerd hihi.
Serieus, Thila.

Zogenaamd een gevoelige man, ja ja...

Of het is een labiel wrak, dat kan ook.

Zou dan nog hopen op het 1e, hahaha!
quote:Wakker schreef op 04 januari 2010 @ 17:41:

[...]

Waar ik op doel is dat als je tijdens een derde date uberhaupt al de gedachte van "kinderen in de toekomst" hebt, ik er niet echt een fijn gevoel bij krijg. Maar ieder z'n ding.

Snap je niet dat ik dat van die kinderen slechts bedoelde als voorbeeld van hoe je je overweldigd kunt voelen door iemand na die persoon nog maar kort te kennen?

Dat van die kinderen denkt iemand misschien wel niet letterlijk op dát moment.

Pas later zeggen mensen dan, als ze het uitspreken en als het uit is gekomen; 'op dát moment wist ik, hij/zij wordt de vader/moeder van mijn kinderen.' Komt in elke B film zowat voor, elke celeb zegt het, het staat in vele boeken, het komt ook op dit forum regelmatig voorbij; het wéten, 'dit ís het'. Zo'n moment, ook al gaat men daarna nog honderd keer uit elkaar, is ontroerend.

Kinderen is dus een metafoor voor 'weten dat je tegen de ware aangelopen bent'. En dat kan al snel na een eerste ontmoeting zijn of zelfs bij de eerste ontmoeting als ik de verhalen over liefde op het eerste gezicht mag geloven.

Nah ja, ik kan het blijkbaar niet goed uitleggen.

Niet letterlijk kinderen dus, maar het alles overweldigende gevoel dat iemand 'klopt' in je leven.
Ik snap je helemaal, Eleonora. Maar misschien lopen er hier niet zo veel romantische zielen rond
Wat is er nou erg aan een traan.

Wees blij dat iemand gevoelens heeft en ze kan uiten.

Mensen die dit eng vinden, zijn zeker ook bang voor hun eigen tranen.
quote:eleonora schreef op 04 januari 2010 @ 17:55:

Snap je niet dat ik dat van die kinderen slechts bedoelde als voorbeeld van hoe je je overweldigd kunt voelen door iemand na die persoon nog maar kort te kennen?

Dat van die kinderen denkt iemand misschien wel niet letterlijk op dát moment.

Pas later zeggen mensen dan, als ze het uitspreken en als het uit is gekomen; 'op dát moment wist ik, hij/zij wordt de vader/moeder van mijn kinderen.' Komt in elke B film zowat voor, elke celeb zegt het, het staat in vele boeken, het komt ook op dit forum regelmatig voorbij; het wéten, 'dit ís het'. Zo'n moment, ook al ga daarna nog honderd keer uit elkaar, is ontroerend.

Kinderen is dus een metafoor voor 'weten dat je tegen de ware aangelopen bent'. En dat kan al snel na een eerste ontmoeting zijn of zelfs bij de eerste ontmoeting als ik de verhalen over liefde op het eerste gezicht mag geloven.

Nah ja, ik kan het blijkbaar niet goed uitleggen.

Niet letterlijk kinderen dus, maar het alles overweldigende gevoel dat iemand 'klopt' in je leven.

Ik snap uiteraard dat het een voorbeeld is. Ik vind het alleen geen goed voorbeeld. Maar maakt niet uit, wat je nu schrijft is in ieder geval duidelijk.

En ja, natuurlijk kun je meteen hopeloos verliefd zijn en het gevoel hebben dat "dit hem/haar is". Persoonlijk vind ik het wat irrationeel (en dat is het ook), ook al hoeft dat niet te betekenen dat je er dan naast zit. Maar dat blijkt inderdaad later pas.

Maar misschien dwalen we wat af hier. Misschien ook niet. Wat de betekenis van die tranen is, moet nog blijken. Ik ben in ieder geval erg nieuwsgierig geworden ;)
quote:niramira schreef op 04 januari 2010 @ 17:17:

of juist echt iets heel moois(geboorte van je kind ofzo)En als je vrouw er nou een heullll lelijk kind uitpoept?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven