LGZZ Deel VI
vrijdag 18 december 2009 om 21:44
Kom maar door met die tweede bevalgolf!
NaamLeeftijdKind
nr.PiesdagZwanger?BijzonderhedenPeanutje331Ja!
23 januariHartje!
Versie geen effect,
Pienmini wil rechtop!Bengal311Ja!
12 febHartje!
Bengel is een
lekkere spekbaby!Elev292Ja!
25 febHartje!
Elevmeis is 3Sjip311Ja!
16 maartHartje!
Alles goed en nu al
eigenwijs Nemovisje271Ja!
23 augHartje! Chi caatje28116 april Minicaat
geboren! Sproet31121 mei Sproetekind
geboren! Dufty32210 juli V
geboren!
Mini is 3South29114 juli Southmini
geboren! Mardjen29126 juli Mardmeisje
geboren! Lalie2713 aug Jeetje
geboren! Luaska3114 aug Luba
geboren! Minie2313 sep Miniemeis
geboren! Chica29114 sep Chocomeisje
geboren! DoubleDutch31114 okt Kimberley
geboren!
Het vorige topic!
NaamLeeftijdKind
nr.PiesdagZwanger?BijzonderhedenPeanutje331Ja!
23 januariHartje!
Versie geen effect,
Pienmini wil rechtop!Bengal311Ja!
12 febHartje!
Bengel is een
lekkere spekbaby!Elev292Ja!
25 febHartje!
Elevmeis is 3Sjip311Ja!
16 maartHartje!
Alles goed en nu al
eigenwijs Nemovisje271Ja!
23 augHartje! Chi caatje28116 april Minicaat
geboren! Sproet31121 mei Sproetekind
geboren! Dufty32210 juli V
geboren!
Mini is 3South29114 juli Southmini
geboren! Mardjen29126 juli Mardmeisje
geboren! Lalie2713 aug Jeetje
geboren! Luaska3114 aug Luba
geboren! Minie2313 sep Miniemeis
geboren! Chica29114 sep Chocomeisje
geboren! DoubleDutch31114 okt Kimberley
geboren!
Het vorige topic!
maandag 4 januari 2010 om 20:46
maandag 4 januari 2010 om 20:52
Luus, wat waardeloos dat jullie weer zonder stroom zitten! Dan zal het idd ook niet erg warm zijn in huis. Of hebben jullie stadsverwarming die het automatisch doet? Zal trouwens ook wel niet kunnen ivm thermostaat in huis, die doet het natuurlijk ook niet...
Hopelijk heb je genoeg kaarsen en lucifers/aanstekers in huis!
Hopelijk heb je genoeg kaarsen en lucifers/aanstekers in huis!
maandag 4 januari 2010 om 20:55
quote:chica1978 schreef op 04 januari 2010 @ 18:23:
Hé, maar dan ben je naar 4 voedingen gegaan ipv 5! Vertel, vertel, vertel, hoe heb je dat gedaan? En welke tijden drinkt minimeis nu?
Wij zitten al 8 weken op 5 voedingen, en de laatste dagen krijgt ze die om 07.15 - 11.15- 15.15- 19.00 en 21.15. Van 21.45 tot 07.00 wordt er hier geslapen De eerste en de laatste zijn bv, de flessen zijn 150/5 (165 dus)Meis heeft het eigenlijk zelf gedaan. Ze kreeg om 6-10-14-18-22, en opeens besloot madam echt door te gaan slapen. Toen kwamen we niet uit, want ze werd pas om 9 uur wakker steeds. Dus inmiddels hebben we de tijd zo vervroegd dat ze om 20:00 op bed ligt, en dan is ze ongeveer rond 7:00 wakker. Dus ze drinkt om 7-11-15-19:30, en slaapt van 20 tot 7. *geniet van avonden voor zichzelf en nachten doorslapen*
Hé, maar dan ben je naar 4 voedingen gegaan ipv 5! Vertel, vertel, vertel, hoe heb je dat gedaan? En welke tijden drinkt minimeis nu?
Wij zitten al 8 weken op 5 voedingen, en de laatste dagen krijgt ze die om 07.15 - 11.15- 15.15- 19.00 en 21.15. Van 21.45 tot 07.00 wordt er hier geslapen De eerste en de laatste zijn bv, de flessen zijn 150/5 (165 dus)Meis heeft het eigenlijk zelf gedaan. Ze kreeg om 6-10-14-18-22, en opeens besloot madam echt door te gaan slapen. Toen kwamen we niet uit, want ze werd pas om 9 uur wakker steeds. Dus inmiddels hebben we de tijd zo vervroegd dat ze om 20:00 op bed ligt, en dan is ze ongeveer rond 7:00 wakker. Dus ze drinkt om 7-11-15-19:30, en slaapt van 20 tot 7. *geniet van avonden voor zichzelf en nachten doorslapen*
maandag 4 januari 2010 om 22:15
Holy moly het is hier zoooooooo glad. Dit heb ik nog nooit meegemaakt. Laat staan in zwangere toestand. Onderweg naar de pufclub belandde ik opeens in hevige ijzel. Heel bizar! En toen durfde ik ook niet meer alleen terug. Hoe die andere meiden met de auto daar zijn gekomen weet ik niet maar ik ben met de fiets aan de hand gaan lopen. Heb Pienman gebeld dat ie me op het eind moest komen halen. Lopend want auto's kwamen die straat ook amper uit.
Nou ja heel raar om mee te maken.
Luus is de stroom alweer terug? Wel knus inderdaad. Hopelijk is het niet te koud in huis.
Oh en Chiek jij bent echt mijn grote voorbeeld qua bv. Ik hoop het straks dus ook zo te kunnen doen dat de eerste en laatste voeding bv blijven. Maar goed maar eerst eens zien of het uberhaupt lukt.
Nou ja heel raar om mee te maken.
Luus is de stroom alweer terug? Wel knus inderdaad. Hopelijk is het niet te koud in huis.
Oh en Chiek jij bent echt mijn grote voorbeeld qua bv. Ik hoop het straks dus ook zo te kunnen doen dat de eerste en laatste voeding bv blijven. Maar goed maar eerst eens zien of het uberhaupt lukt.
maandag 4 januari 2010 om 22:22
Griezelig, Pien! Ik vond lopen naar de bieb vanmiddag al doodeng, er zijn echt hele straten bevroren. Op de fiets lijkt het me nog veel enger. Gelukkig ben je weer veilig thuis.
Weet je wat er vanmiddag trouwens gebeurde? Meis pieste in haar broek (nou ja, maillot) midden in de appie! Man was gelukkig net terug van golfen toen ik belde, dus die heeft haar even gauw met de auto opgehaald (en een arme vakkenvuller heeft het opgedweild). Ik weet echt niet wat ik had moeten doen anders, dat kind kan toch niet met -3 graden met natte kleren naar huis lopen?
Nou ja, hebben we dat ook eens meegemaakt.
Weet je wat er vanmiddag trouwens gebeurde? Meis pieste in haar broek (nou ja, maillot) midden in de appie! Man was gelukkig net terug van golfen toen ik belde, dus die heeft haar even gauw met de auto opgehaald (en een arme vakkenvuller heeft het opgedweild). Ik weet echt niet wat ik had moeten doen anders, dat kind kan toch niet met -3 graden met natte kleren naar huis lopen?
Nou ja, hebben we dat ook eens meegemaakt.
maandag 4 januari 2010 om 22:26
Ah gossie, zo maar in haar maillot geplast. Wat zei ze er zelf van? Of gebeuren er wel vaker ongelukjes? En wat relaxt dat je man haar kon halen inderdaad. Was anders wel een heel oncomfortabele reis naar huis geworden voor allebei denk ik.
Die straten waren/zijn ook heel eng. Het spiegelde helemaal. Nou ja ik ben er erg van onder de indruk in ieder geval. Kwam ook een soort van overdramatisch de lesruimte binnen gelopen (10 minuten te laat). Was een leuke entree!!
Die straten waren/zijn ook heel eng. Het spiegelde helemaal. Nou ja ik ben er erg van onder de indruk in ieder geval. Kwam ook een soort van overdramatisch de lesruimte binnen gelopen (10 minuten te laat). Was een leuke entree!!
maandag 4 januari 2010 om 22:39
Het is haar op zich wel vaker gebeurd, maar dan bijvoorbeeld als ze tijdens het spelen vergeet naar de wc te gaan of heel boos is en het niet meer op kan houden. Nooit ergens anders dan thuis of op het kdv in elk geval. Ze baalde er niet vreselijk van. Geen huilbui of iets dergelijks, alleen wat bedeesd bij het opbiechten aan mij.
Hihi, kan me je entree helemaal voorstellen. Maar de anderen waren allemaal met de auto? Da's toch ook hartstikke gevaarlijk met ijzel..
Hihi, kan me je entree helemaal voorstellen. Maar de anderen waren allemaal met de auto? Da's toch ook hartstikke gevaarlijk met ijzel..
maandag 4 januari 2010 om 22:47
Ah ik kan me dat opbiechten wel een beetje voorstellen. Wat zeg je dan? Ze doet het tenslotte ook niet met opzet lijkt me.
Ik snapte die mensen in auto's ook niet hoor. Sommigen werden opgehaald met de auto. Maar ja als ik dit had geweten was ik ook niet gegaan dus zij zullen misschien ook overvallen zijn. We waren ook niet met zijn allen. Volgende week partneravond trouwens. Ben benieuwd.
Ga zo maar eens naar bed. Morgen bijtijds op voor een bezoekje aan het kdv dat ons een plekje heeft aangeboden.
Truste!!
Ik snapte die mensen in auto's ook niet hoor. Sommigen werden opgehaald met de auto. Maar ja als ik dit had geweten was ik ook niet gegaan dus zij zullen misschien ook overvallen zijn. We waren ook niet met zijn allen. Volgende week partneravond trouwens. Ben benieuwd.
Ga zo maar eens naar bed. Morgen bijtijds op voor een bezoekje aan het kdv dat ons een plekje heeft aangeboden.
Truste!!
maandag 4 januari 2010 om 23:01
Ik vroeg hoe dat nou kon, en ze zei dat ze vergeten was thuis te gaan. Ik verwijt haar verder niks hoor, ik moet daar ook aan denken (thuis gaan voor we weg gaan), en ze kan er niks aan doen natuurlijk. Dus ik zei zoiets van: wat rot nou voor je, blijf maar even staan, dan bellen we papa of hij je op kan halen. Ik geef haar in elk geval nooit het gevoel dat ze iets fout doet (op één keer na toen ze weigerde op de wc te plassen en dat in zo'n ruzie eindigde dat ze uiteindelijk krijsend in een worsteling over mij heen pieste, toen was ik minder blij), ook bij bedplassen niet. Overigens slaapt ze nu elke nacht weer met een luier, het zindelijke is helemaal over 's nachts. Ach, dat komt wel weer, ze heeft genoeg andere dingen aan haar hoofd.
Ben heul benieuwd hoe pienman het vindt volgende week. Slaap lekker, hopelijk een beetje beter dan gister! (Dat wens ik ook voor mezelf, ik had een pien-nacht en was vergeten hoe ontzettend rot dat is.) Ik ga ook zo, zit stiekem nog een beetje te werken..
Ben heul benieuwd hoe pienman het vindt volgende week. Slaap lekker, hopelijk een beetje beter dan gister! (Dat wens ik ook voor mezelf, ik had een pien-nacht en was vergeten hoe ontzettend rot dat is.) Ik ga ook zo, zit stiekem nog een beetje te werken..
dinsdag 5 januari 2010 om 09:13
Goedemorgen.
Prima hoor die meldplicht maar dan moet er natuurlijk wel iemand zijn om me aan te melden.
Het was zeker een betere nacht, moet alleen gewoon eerder naar bed. Hoewel het wel beter lijkt te gaan als ik iets later naar bed ga. Beetje jammer als je er dan weer op tijd uit moet.
Ik moet dus ook eigenlijk een beetje opschieten nu. Kdv keuren.
Hoe was jouw nacht Elev? En Bengie hoe is het met jou?
Prima hoor die meldplicht maar dan moet er natuurlijk wel iemand zijn om me aan te melden.
Het was zeker een betere nacht, moet alleen gewoon eerder naar bed. Hoewel het wel beter lijkt te gaan als ik iets later naar bed ga. Beetje jammer als je er dan weer op tijd uit moet.
Ik moet dus ook eigenlijk een beetje opschieten nu. Kdv keuren.
Hoe was jouw nacht Elev? En Bengie hoe is het met jou?
dinsdag 5 januari 2010 om 09:18
quote:Peanutje schreef op 04 januari 2010 @ 22:15:
Wat lief dat je dat zegt! Ik moet er gewoon van blozen
Ik wil met deze opmerking niemand voor het hoofd stoten maar ben er van overtuigd dat als je het écht écht wilt, het bij 99,9% van de vrouwen lukt! Het is even wennen de eerste weken, maar nu is het zó relaxed hier! Vertrouw erop dat het goed komt pien!
Wat eng trouwens die ijzel, dat is dus echt mijn worst nightmare bbrrrr.... gelukkig ben je veilig thuis gekomen!
En arme elevmeis die opeens moest plassen, gelukkig was papa thuis en kon ze snel naar huis!
Ik wil met deze opmerking niemand voor het hoofd stoten maar ben er van overtuigd dat als je het écht écht wilt, het bij 99,9% van de vrouwen lukt! Het is even wennen de eerste weken, maar nu is het zó relaxed hier! Vertrouw erop dat het goed komt pien!
Wat eng trouwens die ijzel, dat is dus echt mijn worst nightmare bbrrrr.... gelukkig ben je veilig thuis gekomen!
En arme elevmeis die opeens moest plassen, gelukkig was papa thuis en kon ze snel naar huis!
dinsdag 5 januari 2010 om 09:35
dinsdag 5 januari 2010 om 11:41
Mien heeeeeeeeeuuuuuuuuul knap van Mieniemeis
Ben weer terug van kdv. Mmmmm blijf het lastig vinden. Was op zich wel ok. Maar ben nou ook weer niet laaiend enthousiast. Het is op een modern gebouw op een soort van schoolplein annex speeltuin met kinderboerderij in een oude woonwijk 10 minuten fietsen van ons huis. De ruimtes zijn klein waardoor het wel knus aan doet. Er zitten wel maar liefst 12 kinderen in 1 groep. Dat vind ik wel wat veel. Maar ja het is in ieder geval een beginnetje. Weet dus even niet zo goed wat to do.
Daarna nog even boodschappen gedaan voor vanavond en nu even helemaal niks. Jeeeee!!!
Ben weer terug van kdv. Mmmmm blijf het lastig vinden. Was op zich wel ok. Maar ben nou ook weer niet laaiend enthousiast. Het is op een modern gebouw op een soort van schoolplein annex speeltuin met kinderboerderij in een oude woonwijk 10 minuten fietsen van ons huis. De ruimtes zijn klein waardoor het wel knus aan doet. Er zitten wel maar liefst 12 kinderen in 1 groep. Dat vind ik wel wat veel. Maar ja het is in ieder geval een beginnetje. Weet dus even niet zo goed wat to do.
Daarna nog even boodschappen gedaan voor vanavond en nu even helemaal niks. Jeeeee!!!
dinsdag 5 januari 2010 om 14:46
quote:chica1978 schreef op 05 januari 2010 @ 09:18:
[...]
Ik wil met deze opmerking niemand voor het hoofd stoten maar ben er van overtuigd dat als je het écht écht wilt, het bij 99,9% van de vrouwen lukt!
Mij stoot je daar dus wel een beetje mee voor het hoofd Chiek. Want ik wilde het ook écht écht heel graag, maar ik kón ook écht écht niet meer en het heeft me heel veel verdriet gedaan dan ik er mee 'moest' stoppen omdat ik er zelf bijna aan onder door ging (dit klinkt heel dramatisch, maar ik hing wel echt op het randje van instorten).
Los daarvan hoop ik natuurlijk dat het bij Pien net zo lekker gaat lopen als bij jou en Mard.
En Mien, natuurlijk vind ik het fantastisch dat Miniemeis zo lang slaapt!
Pien, fijn dat het KDV naar je zin was. Zo'n kinderboerderij erbij klinkt ook heel erg leuk (Chiek, dat krijgt Chocomeisje toch ook? met eigen klompjes )
Ik ben ook weer druk opzoek naar een KDV, of een family home daycare (soort gastouders). Ik ben er al bij eentje gaan kijken, maar dat was echt in Tokkieland. Heel lieve vrouw hoor die het deed, maar het huis zag er niet uit! En toen ik vroeg wat de kinderen voor lunch krijgen, was haar antwoord "mostly nuggets and fries, something everybody likes...... oh yeah and lots of vegetables"
[...]
Ik wil met deze opmerking niemand voor het hoofd stoten maar ben er van overtuigd dat als je het écht écht wilt, het bij 99,9% van de vrouwen lukt!
Mij stoot je daar dus wel een beetje mee voor het hoofd Chiek. Want ik wilde het ook écht écht heel graag, maar ik kón ook écht écht niet meer en het heeft me heel veel verdriet gedaan dan ik er mee 'moest' stoppen omdat ik er zelf bijna aan onder door ging (dit klinkt heel dramatisch, maar ik hing wel echt op het randje van instorten).
Los daarvan hoop ik natuurlijk dat het bij Pien net zo lekker gaat lopen als bij jou en Mard.
En Mien, natuurlijk vind ik het fantastisch dat Miniemeis zo lang slaapt!
Pien, fijn dat het KDV naar je zin was. Zo'n kinderboerderij erbij klinkt ook heel erg leuk (Chiek, dat krijgt Chocomeisje toch ook? met eigen klompjes )
Ik ben ook weer druk opzoek naar een KDV, of een family home daycare (soort gastouders). Ik ben er al bij eentje gaan kijken, maar dat was echt in Tokkieland. Heel lieve vrouw hoor die het deed, maar het huis zag er niet uit! En toen ik vroeg wat de kinderen voor lunch krijgen, was haar antwoord "mostly nuggets and fries, something everybody likes...... oh yeah and lots of vegetables"
dinsdag 5 januari 2010 om 15:32
Ik ben het ook niet met je eens Chiek. Er zijn wel meer mensen die het voor 99,9 % willen en waar het niet lukt. Bij mijn 1e ben ik er ook langer dan goed voor me was mee doorgegaan en ook hier op het forum zijn er meiden geweest die het echt, echt, echt graag wilden, maar waar het uiteindelijk niet gelukt is. Dus ja...
dinsdag 5 januari 2010 om 15:33
Sproetie, ze zag je geschrokken gezicht waarschijnlijk en voegde toen nog gauw even de vegetables toe (er zijn toch heel veel mensen die aardappelen ook groente vinden, vallen 'fries' daar dan ook niet onder? ).
Mientje :
Chiek, ik denk dat je wel kunt zeggen dat 99,9% van de borsten borstvoeding kan geven (als de moeder écht écht wil), maar dat de conditie van de moeder wel flink roet in het eten kan gooien, zoals bij Sproet. Want bv geven kost heel erg veel energie (je moet bij fulltime bv ook 500 calorieën extra eten), en in sommige situaties heeft je lijf die energie gewoon niet, of zelf nodig.
Pien, ik vind de kinderboerderij ook heel lief klinken! En die groepen van 12, zijn dat baby's of alle leeftijden door elkaar? Meis kwam in een groep van 11 en dat 'voelde' helemaal niet druk als ik daar was. Maar een kleine ruimte maakt het wel voller/drukker natuurlijk (ook al is het wel lekker huiselijk).
Mijn nacht was prima trouwens, dank voor het vragen. Meis sliep door en werd om 8 uur wakker, heerlijk na weken van half zes-kwart voor zes-zes uur.
Mientje :
Chiek, ik denk dat je wel kunt zeggen dat 99,9% van de borsten borstvoeding kan geven (als de moeder écht écht wil), maar dat de conditie van de moeder wel flink roet in het eten kan gooien, zoals bij Sproet. Want bv geven kost heel erg veel energie (je moet bij fulltime bv ook 500 calorieën extra eten), en in sommige situaties heeft je lijf die energie gewoon niet, of zelf nodig.
Pien, ik vind de kinderboerderij ook heel lief klinken! En die groepen van 12, zijn dat baby's of alle leeftijden door elkaar? Meis kwam in een groep van 11 en dat 'voelde' helemaal niet druk als ik daar was. Maar een kleine ruimte maakt het wel voller/drukker natuurlijk (ook al is het wel lekker huiselijk).
Mijn nacht was prima trouwens, dank voor het vragen. Meis sliep door en werd om 8 uur wakker, heerlijk na weken van half zes-kwart voor zes-zes uur.
dinsdag 5 januari 2010 om 16:04
Ik geloof dat het toch niet helemaal goed is overgekomen, ik bedoelde natuurlijk niet dat het aan jullie inzet heeft gelegen (sproet/ duft) maar meer dat het lichamelijk bij de meeste vrouwen zou moeten kunnen. Dat je compleet uitgeput bent door een heftige bevalling, of door complicaties kan er natuurlijk voor zorgen dat het beter is te stoppen.
Sorry als ik jullie met mijn opmerking gekwetst heb, dat was absoluut niet de bedoeling
Sorry als ik jullie met mijn opmerking gekwetst heb, dat was absoluut niet de bedoeling
dinsdag 5 januari 2010 om 16:17
Yes yes yes ik heb een dutje gedaan. Ik denk iets meer dan een uurtje. Ben best een beetje trots op mezelf (a. dat ik mezelf te bed heb gelegd en b. dat ik ook echt kon/ging slapen) .
Ben nu wel uberduf!! Maar het vlees voor vanavond staat al te marineren dus ik ben weer langzaam op gang aan het komen.
Elev wat heerlijk weer uitslapen.
Ik krijg net een mailtje dat een oppas mevrouw de gaten op kan vullen die het kdv niet kan vullen dus misschien toch maar even gaan rekenen en een afspraak maken met deze mevrouw.
Oh en de groepen zijn verticaal Elev. Dus van alles door elkaar. Echt hele kleintjes zag ik overigens niet. Pienmini zou dus wel echt de kleinste zijn dan.
Ben nu wel uberduf!! Maar het vlees voor vanavond staat al te marineren dus ik ben weer langzaam op gang aan het komen.
Elev wat heerlijk weer uitslapen.
Ik krijg net een mailtje dat een oppas mevrouw de gaten op kan vullen die het kdv niet kan vullen dus misschien toch maar even gaan rekenen en een afspraak maken met deze mevrouw.
Oh en de groepen zijn verticaal Elev. Dus van alles door elkaar. Echt hele kleintjes zag ik overigens niet. Pienmini zou dus wel echt de kleinste zijn dan.
dinsdag 5 januari 2010 om 16:30
Applaus voor het dutje van Pien! Ik heb ook lekker geslapen, helaas maar een uurtje ofzo want toen werd Bengman gebeld door een collega van Mien voor een scanafspraak vlgde week in het zhuis. Moet jij wo 13 werken Mien?
We gaan zo de nieuwe tv ophangen in de slaapkamer! En dan is er eindelijk ruimte voor de wieg!
We gaan zo de nieuwe tv ophangen in de slaapkamer! En dan is er eindelijk ruimte voor de wieg!
dinsdag 5 januari 2010 om 16:32
dinsdag 5 januari 2010 om 16:35
Bellen lijkt me wel handig Beng. Maar dat je niet langsgegaan bent is niet ontaard hoor. Hier heb je keus uit wel meer dan 15 kdv's en aangezien ik ook nog steeds een behoorlijke controlefreak ben wil ik gewoon weten van het hoe en wat overal. Ik vind het wegbrengen sowieso een naar idee dus ik wil me er helemaal goed bij voelen.
P.S. Het zou voor mij juist goed zijn als er maar 1 kdv was. Te veel keus is niet goed! Nou ja uiteindelijk heb ik ook maar keus uit 1 want de rest heeft nog geen plek. Maar ooit in een ver verleden was ik nog in de waan dat dat wel los zou lopen en ik gewoon een plekje bij mijn favoriet zou krijgen.
P.S. Het zou voor mij juist goed zijn als er maar 1 kdv was. Te veel keus is niet goed! Nou ja uiteindelijk heb ik ook maar keus uit 1 want de rest heeft nog geen plek. Maar ooit in een ver verleden was ik nog in de waan dat dat wel los zou lopen en ik gewoon een plekje bij mijn favoriet zou krijgen.