***April 2007***

02-09-2009 13:23 3359 berichten
Alle reacties Link kopieren
April 2007 - het vervolg

***April 2007***

naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/07neeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/07Mees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/07Luuk

29/03/09neeLilien30Kaj26/03/07neeneeEsan38Vincent30/03/07../00neeLievelust29Daan03/04/07Meisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/07neeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/07Gr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/07neeneeMichasha33Morris15/04/07Lars

22/12/05

Nina

15/09/08neeIcke30Ruben15/04/07Liselot

04/01/09neeFramboos8127Tommy16/4/07Livia

24/5/08neeFachat31Ole21/4/07Kaj

15/12/02neeChance..Luna21/4/07Rosa

20/10/09neeDraakjenoah33Noah22/4/07Thomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/07Yasemin

23/11/08neeBuitenmeisje27Koen27/04/07Gijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/07nee

05/01/10

Oke, de nieuwe grote LARA-bevalpoule. Doe mee en win weer een grote

Framboos

Michasha10 januariWitchke9 januariFachat6 januariXaloy

Swissie 2 januariMuis 13 januariLayla 5 januariBuitenmeisje 11 januariChance 8 januariDropneus 3 januariEsan 14 januariDraakje 15 januari
Hoi.... ik ben de meest vernielzuchtige forumster ooit vrees ik.... Ik had een benauwdheidsaanval en twee gillende kinderen. Ik wilde even afkoelen door heen en weer te sjokken naar de vuilnisbak in het keukenkastje, maar dat werkte niet mee. Toen ik het dicht wilde en het meewerkte gaf ik er een schop tegen waardoor de hele deur eruit vloog...... Oeps... scharnieren helemaal eruit gerukt. man natuurlijk kwaad en ik helemaal overstuur door wat ik had gedaan (en toen kreeg ik nog minder lucht) Inmiddels hebben we het weer heel netjes gemaakt hoor, maar vraag me nog steeds af hoe ik het voor elkaar heb gekregen......

Swiss: Tjee, wat een onzekerheden weer, een dikke van mij!

Layla: Veel succes morgen. Naar dat het vandaag niet door ging. kan me goed voorstellen dat je jezelf helemaal op zit te vreten en al dagen loopt te stressen en dan is dit natuurlijk giga balen.....

Ik heb me ziek gemeld, ga morgen niet werken, ben nog steeds hondsberoerd (vandaag heeft mijn moeder voor de kinderen gezorgd zodat ik tussendoor lekker een paar uurtjes kon rusten)
Oeps Drop, je kende je eigen krachten niet? Die keukenkastscharnieren laten toch heeeeeel makkelijk los?

maar ff serieus, benauwdheidsaanval, heb je daar vaker last van? Dan zijn 2 gillende kindjes ook niet fijn natuurlijk. Beterschap!
Oh jee Drop, wat een gedoe met de deur! Ben jij ook al ziek? Ik ook! Heb nog steeds ontstoken holtes en voel me een dweil. Had jij niet hetzelfde?

Layla, wat een janboel is het op jouw werk! Ik vind het echt heel vreemd dat ze zo laks zijn met alles.

Swis, ik dacht dat vandaag alleen een punctie zou zijn, maar het was heel was heftiger begrijp ik. Wanneer heb je de uitslag, of heb ik daarover heen gelezen?

Laar, nog maar 9 centimeter! Joh, het klinkt alsof je lichaam en de baby er klaar voor zijn!

Maar goed, ik ben nu al bijna een week ziek en ben er helemaal klaar mee. A. is vandaag thuis gebleven voor de jochies en zal dat morgen ook doen.

Steijn was gisternacht ziek geworden en mocht van mij bij ons in bed liggen. Een uurtje later werd Hugo helemaal in paniek wakker en was Steijn kwijt, dus Huugje mocht er ook bij. (Mees was dus de enige die alleen lag...) Het is grappig om te zien hoe verschillend kinderen kunnen slapen:

- Steijn maakt zich zo groot mogelijk en neemt een heleboel ruimte in beslag met zijn kleine lijfje. (Mees maakt zich ook altijd drie zo groot als dat hij zelf is!) Steijn kan ook heel hard snurken en praat veel in zijn slaap.

- Hugo is net een poes: hij ligt helemaal opgekruld, rekt zich af en toe uit en je hoort hem verder niet.

Steijn was wel schattig vannacht: Na een overgeefsessie wilde hij graag op me liggen (vooruit) en lag als een baksteen op mijn beurse lijfje. Ineens opende hij zijn ogen, keek me stralend aan en zei: "Mamma, ik vind dit gezellig! Ik ben best een beetje ziek, maar ik vind het gezellig!" Je kan zo'n knulletje toch opvreten als hij dit zegt?

Mees is al een paar dagen zwaar uit zijn hum. Hij huilt, knerpt, kreunt en steunt wat af en ik ben dit niet zo van hem gewend. Heeft iemand de "Oei, ik groei" paraat? Ik heb mijn exemplaar weggegeven en heb wat geruststelling met betrekking tot mijn kleine Mees nodig!
Muis, ik had vandaag een afspraak om te bespreken hoe en wanneer ze het bultje eruit snijden. Heb nog geen datum gekregen, maar zal over 2 weken zijn.

De uitslag komt dan weer eens een week later. Maar tijdens de operatie moeten ze denk ik wel herkennen of het een cyste met lymfevloeistof is of een vergeten lymfeklier.

Arme Steijn, arme Hugo en arme jij. Hoe gaat het nu met A en jouw?

Chance, hoe ging je afspraak vandaag?

Layla, heel veel succes morgen.

Haha Hulk-Drop! Ff serieus, doe je een beetje rustig. Het klinkt wel erg grappig, maar de aanleiding is niet goed. Goed op jezelf passen hoor.
Swissie wat spannend allemaal weer! blijf voor je duimen.

Mijn afspraak ging gelukkig goed. De kno arts dacht bijna zeker te weten dat het bultje op mijn tong onschuldig is. Om een tumor helemaal uit te sluiten wordt het weggehaald en onderzocht. Moet 1 feb terug komen om het weg te laten snijden en krijg dan 2 weken later de uitslag.
Chance: Gelukkig dat het er goed uitziet en fijn dat ze het weghalen zodat je echt zekerheid hebt straks.

Muis: Hier idd dezelfde holte en snotter ellende. De benauwdheid komt door de verkoudheid, ik krijg mijn luchtwegen gewoonweg niet meer schoon. Als het morgen nog zo is ga ik wel even naar de huisarts. Helaas is Luuk ook al de hele week snot en snotverkouden waardoor het mannetje om de 1,5 uur wakker wordt. Dat verklaart dan ook meteen waardoor ik er zo lang over doe om op te knappen, rust is bealngrijk!!! Helaas zal ik vandaag wel iets voor mijn werk moeten doen aangezien we magazijntellingen hebben en ze bij mij thuis komen om een en ander te tellen. Ik heb bewust gisteren op mijn vrije dag al doorgegeven dat ik ziek ben, maar ik heb nog niks van ze gehoord..... Beetje vreemd ook wel.

Duik weer mijn bed in nu, kindjes zijn weg, dus rust....
Goedzo Chance! Beterschap Drop (heb je die links van Oostenrijk nog bekeken?)

Muis: wat lief, Steijn! (Gebruikt hij echt letterlijk die woorden en die grammatica?)

Swiss, ik dacht dat dat bultje al als onschuldig was benoemd. maar goed, ik snap dat je er niet geheel gerust op bent tot die weg is!
Fijn Chance!!

Bah Drop, wat naar. Hopelijk respecteren ze je vrije dag. Duurt het lang dat tellen? En wat gaan ze thuis tellen dan?

Wat schattig van Steijn zeg. Voel jij je al ietsje beter Muis?
Een keer is genoeg. Ik zit te hannessen.
quote:spitsmuisje schreef op 05 januari 2010 @ 09:07:

Chance, fijn dat het bultje waarschijnlijk onschuldig is en goed dat ze het weg gaan halen!

Drop, bij jou is het dus ook een gezellige ziekenboeg? Waardeloos! Wat vreemd dat je werk niets van zich heeft laten horen!

Xaloy, Steijn kan inderdaad goed praten. Het schijnt dat ik als klein kind ook goed praatte (nog steeds! Haha!) en hij zal het wel van mij hebben. Zijn grammatica is best behoorlijk, ook al springt hij nog creatief om met werkwoordsvervoegingen. "Ik heb heel lekker geslaapt!" en dergelijke zegt hij veel, maar hij gaat steeds meer lidwoorden gebruiken en dat is wel lollig. Aanwijzende voornaamwoorden gaan steeds beter en "die", "deze", "dit" en "dat" worden steeds minder door elkaar gehaald. Overigens zijn ze op de peuterspeelzaal ook onder de indruk van het gekwek van Steijn, dus hij zal er wel echt goed in zijn. (Ter illustratie: Hugo praat op zijn niveau, wat inhoudt dat hij geen lidwoorden gebruikt bijvoorbeeld!)

De jongens hebben uitgeslapen vanochtend! Eigenlijk is Mees altijd als eerste wakker en worden Steijn en Hugo wakker omdat ze ons Mees uit bed horen halen, maar vanochtend schrok A. om kwart voor acht wakker! Meesje lag nog lekker te ronken, bij Steijn en Hugo was het stil en het was ineens dikke haast hier. Steijn en Huug moesten naar de peuterspeelzaal en moeten daar voor negenen binnen zijn, dus actie was geboden! Hup, snel aankleden, snel eten en A. is de auto ingesprongen met zijn naamdragertjes. (A. kan niet fietsen met zijn gipspoot) Volgens mij zijn ze nog op tijd...

(Ik ben nog steeds ziek en het is nog steeds een grote holte-ellende. Volgens de huisarts moet ik gewoon uitzieken en gaat het vanzelf over, maar ik hoop dat dat heel snel is. Ben er zo klaar mee!)
Djiez, die Steijn zeg. Wat een verschil met Robbel.

Beterschap Muis!
Chance, is het eigenlijk een grote bobbel? Duurt het lang voordat je herstelt bent? Het lijkt me zo'n vreselijke rotplek!
Hihi, dus wel lekker geslapen muis, dat is ook wel eens fijn.... Ik ben nog niet naar de ha geweest omdat mijn schoonpa ook altijd roept dat je het gewoon uit moet zieken.

Nog steeds niks van werk gehoord, dus ik denk dat ze gewoon om 10 uur op de stoep staan, beetje vaag.... Ze moeten mijn voorraad in garagebox en in bus tellen.

Xaloy: Het zijn mooie huizen die je linkte, maar de indeling was geloof ik ietsje minder praktisch... Overigens heb ik nu nog maar twee huizen die door onze strenge blik goedgekeurd zijn, dus dat schiet nog niet echt op....
Xaloy, het verschil in praten is ook enorm tussen Steijn en Huug, dus het ligt mijns inziens aan Steijn! (Hugo is ook nog niet voor iedereen verstaanbaar, aangezien hij enorm slist en lispelt!)

Drop, kan jij niet je bed induiken terwijl je voorraad wordt geteld?
Puk doet ook aan lidwoorden en heeft sinds een paar weken een enorm kakaccent. Hij zou niet misstaan in Kinderen voor Kinderen (de beerrrrr)
Ik wou dat mijn kindje net zo goed kon praten dan die van jullie. Maar ik vrees dat ik wat meer geduld zal moeten uitoefenen. Wat wel is dat hij percies hele zinnen brabbelt. En als je zegt dat je hem niet verstaat, dan herhaalt hij de hele brabbelzin.

Hehe ik voel me nogal ambetant (hihi weer zo een woord in het vlaams betekent verveeld) omdat mijn uitkering niet gestort is. Deze maand zal het maar 350 euro zijn. Dus zal wederom moeten lenen van vriend.

Laar je uitgerekende dag vandaag, wat spannend. Nog vier dagen en dan ga je bevallen van een heel mooi meidje. Wel snel dan foto's online zetten, want barst hier van de nieuwsgierigheid.
Lara het is niet een heel grote bobbel, geloof iets van een halve cm. Het is ook een rotplek om iets te laten verwijderen maar wil gewoon 100% zekerheid. Het was volgens de KNO geen pijnlijke ingreep maar wel een zeer ongemakkelijke. Di komt omdat je tong helemaal dik zal worden van de verdoving, daardoor zal praten en eten haast niet gaan. Naja wie weet val ik zo een paar kilo's af!

Xaloy als ik dit zo lees is Steijn idd een uitblinker, Dus Robiie vergelijken met Steijn moet je niet doen. Luna praat steeds beter, gaat ook steeds langere zinnen maken maar grammaticaal is ze echt niet zover als Steijn hoor!

witchke hoe komt het dat je geld nog niet binnen is? En moet je dan van dat geld alles in een maand doen? Lijkt me moeilijk!

En hoezo moet je anders lenen van je vriend?

Muis en Drop beterschap!
Heerlijk, dat geklets van die kindjes.

Finn spreekt ook wel hele zinnen, maar maakt wel vaak fouten. Vooral wij en ons vind hij erg moeilijk (weet je nog mama, ons was vorige week bij Opa en Oma). En hij praat als prins Bernhard! Ons kleine prinsje.

Vind hem momenteel meer en meer een echte kleuter worden.

Als ik hem nu vraag waar mijn kleine baby is gebleven zegt hij: "Finn is nu groot mama, niet meer baby".

Beterschap Drop, hoop dat ze snel klaar zijn zodat je je welverdiende rust krijgt.

Muis, jij ook beterschap.

Chance, fijn dat ze het serieus nemen. Heb je er zelf een goed gevoel over? Moeilijke plek om te helen inderdaad. Je kunt er moeilijk een pleister opdoen. Branden ze zoiets dicht ofzo?

Ik wou dat ze die viva site eindlijk eens onder controle kregen. Het forum werkt zo k.. Ik kijk nu via een rss feed, maar als ik wil schrijven moet ik echt de site op. Die blaast zowel op kantoor als thuis vaak mijn computer op (mijn computer stijgt op zeg maar). Zwaar irritant.

Ga maar weer eens aan het werk.
Jade tong schijnt zeer goed doorbloed te zijn daarom wordt het gehecht en dicht gebrand.
Laar, wat grappig! Steijn heeft ook zo'n Goois accent! Een jaar geleden was het net Zweeds, toen Duits en nu de Gooise R!

Witch, moet je daar alles van doen? Jemig.

Swis, ha, Finn is dus groot! Hugo ook! Bij alles wat ik zeg (ben je leuk Huug?), zegt hij: "Nee, ik ben groot." Natuurlijk lieverd, je bent drie turven hoog, maar hartstikke groot!

Mees houdt vandaag een slaapdag, geloof ik. Hij is vanochtend drie kwartier opgeweest en ligt nu nog steeds te slapen. Jesses, ik word er zo onrustig van.
Robbie kan sinds een paar weken twee woorden achter elkaar zeggen. Blauwe broek, schoenen aan, bed slapen, Bobo buiten, dat soort dingen. En zelfs die verstaan wij meestal alleen maar, zo'n beroerde uitspraak. Toch ben ik allang blij, want hij kan zich nu iig uitdrukken. In bijna alle gevallen weet in ieder geval ik of papa wat hij wil of niet wil :-)

Na ja, hij heeft tenminste geen kak-r :-)
Ik had al een beetje geleend van vriend voor gisteren de psych, en betaal vriend maandelijks 175 euro voor electriciteit enzo. Huis is van hem, en hij wil niet dat ik een stuk tussen de lening kom. Daarom rest van de maand rustig aandoen en hopen dat het geld gauw komt. En maar hopen dat ik snel een baan vind. Heb vandaag al zeker tien telefoontjes gedaan naar uitzendbureaus, ze zeggen stuur je cv maar door, maar krijg voor de rest geen antwoord.

Verder wacht ik nog op geld van het ziekenhuis voor de transportkosten van mijn vrijwilligerswerk. Is toch al gauw 48 euro per maand. Heb hen gezegd dat ik niet kom werken als ik dat geld niet zie. 700 euro per maand neen dat trek ik niet langer.
Chance : wat balen dat je een knobbeltje op je tong hebt. Hopelijk vindt de ingreep snel plaats en ben je er van af.
Maar Xaloy, Robbie zegt in die twee woorden wel een hoop! Hij zegt bijvoegelijke naamwoorden (niet makkelijk voor kleintjes schijnt!), zelfstandige naamwoorden, persoonlijke voornaamwoorden, werkwoorden en dergelijke! Serieus, dat is best goed! (Er komt even wat pedagogiek naar boven borrelen) Pin me er niet op vast, maar ik dacht dat taalontwikkeling als volgt ging:

- Zelfstandige naamwoorden, dan

- Werkwoorden, dan

- Persoonlijke voornaamwoorden

- Aanwijzende voornaamwoorden

- Bijvoegelijke naamwoorden (kan zijn dat ik aanw.vnw en bijv.vnw door elkaar haal)

- Lidwoorden

Het is best knap als Robbie bijvoegelijke naamwoorden gebruikt, terwijl hij tweewoordszinnetjes maakt. Ik zal het vanavond eens aan een goede vriendin van mij (ze is ontwikkelingspsychologe) vragen! Zij weet meer van de hoed en de rand dan ik. (ik ben erg van de klok en de klepel)

Witch, ik heb het vaker gevraagd, maar ik vind het een apart systeem dat jij en je vriend financieel hebben. Ik weet niet of ik daar tegen zou kunnen! Het zou mij niet leuk lijken om geld te moeten lenen van A., terwijl het om basisbehoeften (en ja, dat is ook een psycholoog!) gaat.

Blegh, ik ben misselijk. Doorgaans helpen kokindjes geweldig tegen misselijk zijn, maar daar ben ik nu te misselijk voor! Bah.
Witch, nog een vraag. Wat bedoel je met "hij wil niet dat ik tussen de lening kom"? Moet ik dat opvatten als "hij wil niet dat je een deel van de hypotheek betaalt"?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven