Gestopt met de pil

18-08-2007 10:34 3591 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdKindGestoptNOD/UitgerekendBijzonderhedenBlink2252ejun '0906-08Harleygirl29301esep '07 Nadine 409342enov '0803-09-0926-08 gyn 13-08 vk

Jongen

Nadine 409341eapr '0630-08-07 Nick Blink2241eokt '0629-09-07VincentOngeduld2271enov '0614-01-08 GuidoUtah262eaug '0702-05-08TimB80271ejul '0725-06-08YvoZaza 271eokt '0615-08-08LynnBloemetje78301ejul '0723-11-08 kleintje* Meissie80281edec '0610-12-08CharlotteSweety32341eokt '0624-12-08LauraTinkerbel80281ejun '0624-03-09Tomas

Hopelijk kunnen we in dit nieuwe topic snel nieuwe zwangeren en baby's verwelkomen!!
GRRRRRRRRRRRR................ een heel verhaal getikt is t weer weg. Nou maar opnieuw dan

Ongeduld: Wat fijn dat de operatie geslaagd is. Nu maar hopen dat dit het latste was wat nodig is. En wat leuk dat jullie aan de klus zijn in het kamertje

Utah: Herkenbaar! Ik vul iedere maand de calculator in op babybrabbel om mijn cyclus te weten. Toch bleeft het slecht een "gok" berekening natuurlijk.

Sweety: O wat is t weer spannend. Maar deze keer is t gewoon raak voor jou, je verdient het meid!

Blink: Lekker achterover op de bank met de beentje omhoog en chillen. Nu kan het nog :-)

Es: Opzich wel fijn dat je met je werkgever hebt kunnen regelen dat je vroeg verlof hebt.

Sorry voor iedereen die ik ben vergeten..... een knuffel voor jullie.

Hier nog weinig te melden. Geen duivels en geen positieve test. Maar goed, vorige maand was ik ook een week te laat dus ik denk dat mijn cyclus gewoon een beetje aan het veranderen is.

Ik ga deze maand wel beginnen met ovu-testen. Maar eens kijken of dat misschien wat opleverd. Alhoewel ik het "we moeten NU sex hebben" wel een beetje vervelend. En vriendlief heeft zo nu en dan ook wat moeite met presteren tijdens gedwongen arbeid.

Gister hadden we een evrjaardag en ja hoor, nicht nr. zoveel is zwanger na twee maandjes oefenen.

En uiteraard weer de vraag of het voor ons niet ook eens tijd word.

Ik probeer me er maar voor af te sluiten.........

Nou ladies, have a nice day, ik ga aan het werk

Zaza: Wat zijn nu jou stappen komende tijd? Sorry als het er al heeft gestaan maar ik kom niet helemaal bijgelezen na mijn vakantie, er staat zoooooooo veel

Meissie: Trek je t nog een beetje met je pootje? Toevallig gaat een vriendinnetje van mij nu een half jar naar australie om d'r hoofd even leeg te maken.

Happy: Weet jij al meer?
Nou volgens mij heeft max mijn verhaal gehusseld.......pfffffffff............
Goedemorgen lieve lezers...

Hier is weer een nieuwe schrijfster voor dit topic... Even voorstellen? Ik ben harleygirl en bijna 30 jaar jong...al een aantal jaar kinderwens en gisteren hebben mijn vriend en ik besloten om te gaan stoppen met de pil. Volgende week donderdag slik ik de laatste en moet ook ik net als Marinde eraan geloven om te stoppen met roken maar dat zal niet zo'n probleem worden.Dus het wordt een spannende tijd...

Marinde en de andere meiden succes de komende tijd.

liefs harleygirl
Harleygirl: Welkom meid! Enjoy the club! Heel leuk dat je komt meeschrijven! En dat het maar snel raak mag zijn..

Ongeduld: wat super dat het met je oma naar omstandigheden goed gaat...ik ga duimen dat het zo blijft gaan hoor! xxxxx

Mirreke!!!!!!!!!!! We willen zo graag weten hoe het met Nadine,Nadineman en kleine jongen is!!!!!!!!!!!!!!please????

Tinkerbell: Hoe voel je je meissie? even extra hug voor jou

Nou sorry dat ik nog niet precies van iedereen die nieuw is weet hoe en wat maar komt wel hoor.

Zaza:
Sidenmick: Dank voor je lieve woorden meid! Voor jou ook succes en dat jij voor mij mag vordoen hoe het moet...;-)
Meiden, is het misschien weer tijd voor een ledenstop?

Ik vrees dat het nl. straks echt niet meer bij te houden is.

Wat denken jullie?
Sweety32...Dat hoop ik idd ook. Ik hou jullie op de hoogte...

Moet wel effe iedereen leren kennen hier...wat een namen allemaal...

liefs
Als jullie raden wie er vandaag helemaal geen zin heeft om te werken, krijgen jullie taart!

Sidemick: Een ledenstop vind ik nog niet echt nodig. Helemaal gezien het feit dat meiden zich aanmelden en vervolgens jammer genoeg niets meer van zich laten horen. Dus misschien moeten we wat strenger zijn met de tabel?

Ik geloof dat Nadine goede ervaringen heeft met ovu testen..... Ik herken het 'moeten' gevoel wel. Ik probeerde het ook niet aan vriendlief te laten merken wanneer ik volgens mij het vruchtbaarst was, maar ik was toch gefrustreerd wanneer mijn verleidingspogingen niet het juiste effect hadden. En dan wist vriendlief ook weer genoeg....

Harleygirl: Welkom!
@Sweety, Ik voel me wel oke hoor. Probeer er niet zoveel aan te denken. Hoe voel jij je?

@Utah, ja ik las ook ergens dat iemand dat zei over dat voor laten gaan. Niet doen hoor! Het is jullie net zo gegunt. Wij (zaza, sweety en ikke) zijn gewoon 3 pechvogels en wij komen er ook wel. Het heeft alleen ff wat tijd nodig.

@Harlygirl Welkom!

@Nadine meid je houd ons veel te lang in spanning.

Wij, vriendlief en ik, gaan vanavond ff de stad in wat eten en koffertjes kopen. Van die kleintjes, want we gaan lekker met z'n tweetjes naar barcelona in oktober. Ik heb er zoveel zin in. We hebben super de luxe hotel. Ik las ergens resenties van mensen en ze zeiden dat het ontbijt met champie en zalm is. Ben zo benieuwd of ik het dan nog mag of niet haha. Heerlijk ffies een paar dagen er tussen uit.
@ Tinkerbel80... Lekker hoor er even tussenuit...Hmmm champie met zalm als ontbijt...das nie verkeerd...Ben benieuwd of je dan nog champie mag..

Spannend hoor...
Tinkerbel: Ik hoop dat je dan geen champie meer mag!

Barcelona is echt geweldig! Lekker verdwalen door de steegjes van Barra Gothica, en dan de leukste winkeltjes / restaurantjes / kerkjes ontdekken! Echt een geweldige stad. Ik ben ook in oktober geweest, het is daar dan nog hartstikke lekker weer!
Tinkerbell: Gaaf! Barcelona! mooi hoor (ben er ook weleens geweest)

Maar niks ervan! geen champagne voor jou in Oktober hoor,daar ga ik vanuit!

Neem maar lekker een glaasje melk

xxxxxx

Ook ik had bedacht dat een ledenstop misschien wel goed is,maar Ongeduld heeft ook weer gelijk...ze melden aan,schrijven 2 dingen en komen never meer terug. Ja! we worden streng ok?
Hallo meiden...

Ik heb me net aangemeld maar misschien is het wel verstandig om strenger te worden...dan hou je tenminste een serieus clubje over..In het weekend zul je van mij niks horen omdat ik thuis nog geen computer ter beschikking heb maar als ik op maandag weer aan het werk ben zal ik jullie allemaal weer schrijven....

Fijn weekend alvast...ben morgen een extra dagje vrij....

liefs
Ja, streng worden is misschien wel goed.

Sweety ik lust geen melk
Barcelona, dat klinkt wel heel goed! En zeggen ze niet dat als je in een ontspannende omgeving bent en er niet teveel aan denkt, dat het dan eerder lukt?!?!?

Volgende week ga ik en vriendlief op vakantie, dus ik heb wel mijn hoop een beetje op die ontspannende omgeving gevestigd... Misschien stomme en rare vraag, maar tja daar is een forum goed voor: hoe lang duurt het gemiddeld om zwanger te worden?

Nog een vraag: vertellen jullie vrienden en familie dat je gestopt bent met de pil of houden jullie dat lekker voor jullie?
Ik ben ook voor een ledenstop. Wordt anders wel erg onoverzichtelijk....
Ik twijfel over een stop en ben voor strenger.. Dus.. ehh.. wie zich voor volgend weekend (dat is 8 september) NIET gemeld heeft.. gaat uit de tabel. (streng genoeg?) Koli is op vakantie, dus die heeft zich bij deze gemeld. Uitzonderingen zijn er natuurlijk, zoals Nadine nu. Is ook zo lullig om iemand er dan direct uit te gooien. haha. Dan kijken we volgende week wie zich gemeld hebben. Daarna misschien een leden stop?

Ik meld me bij deze!

(of ben ik te streng nou?)
@Zaza, ik ben het met je eens hoor.

@Koli, Vrouwen met een regelmatige cyclus waarbij het niet wil lukken daar werkt dat wel bij om er eens tussen uit te gaan. Bij ons is dat helaas niet het geval. Er staat gemiddeld 1 a 2 jaar voor. Zwangerschapskans is 20 procent per maand.
@Koli, Onze ouders weten het inmiddels dat we bezig zijn en dat we ervoor naar het ziekenhuis moeten. Ik heb het op een gegeven moment maar vertelt want anders ga je het opkroppen allemaal. Een collega van mij heeft de hele MMM door gemaakt en zij had haar eigen niet geuit en viel in een diep dal na haar bevalling. Ook werd ik er niet goed van dat ze bij iedere verjaardag weer over kinderen begonnen. Dat kan dan best zeer doen, kunnen ze het beter weten.
Tinkerbell: Eh...yokidrink dan maar? haha nou ja of kinderchampagne van Jip en Janneke dat mag ook hoor uiteraard!

Zaza: Helemaal mee eens meid! en nee dat is niet te streng want een tabel vol met mensen die niet meer terug komen is alleen maar verwarrend.xxxxx

Hier trouwens nog een die het liefst alles over het ziekenhuis verzwijgt.....erg he?

Soms is het zo in bochten wringen maar ik vind praten erover (live) helemaal niks.

Aan de andere kant krijg je nu idd wel opmerkingen .....mijn man ging laatst mee naar ziekenhuis en kwam later op zijn werk.

Had er al iemand gezegd oh zeker voor een echo he? ze is zeker zwanger! AUW!!!!!

Maar ja...ik doe ook zo moeilijk.

Wel merk ik dat ik steeds meer moeite ermee krijg te zwijgen.

Het doet nu eenmaal pijn en denk dat eigen man het niet eens helemaal doorheeft HOE.

Maar goed voor hem is het ook moeilijk.......

Dus Tinkerbel: goede keuze het wel te vertellen hoor!

was weer ff ego hoor...moest ff....
Sweety, ik herken het wel. Denk ook dat mijn vriend het niet altijd door heeft dat bepaalde dingen veel pijn kunnen doen. Hij heeft zeker wel door dat ik er veel mee bezig ben en er erg mee zit. Maar soms niet hoe erg.

Bij ons weet alleen mn zus hoe het precies zit. Misschien als we echt verder de mmm in gaan dat ik wel aan meer mensen ga vertellen. Weet ik nog niet. Mijn vriend wil dat sowieso niet denk ik. Die is nog erger dan ik ben. En het is bij ons ook nog zo dat ik de keuze meer bij hem laat, hij vindt het niet zo leuk als mensen weten dat het "aan hem ligt".

Over de tabel, ik ga een sterretje bij je naam zetten als je je gemeld hebt. Dus mensen zonder sterretje; laat je horen!
Tabel aangepast. Ik heb ongeveer 2 blz terug gekeken om te kijken wie er hebben geschreven. Dat betekent dat de volgende mensen even een gil moeten geven:Happygirl12, Bloem78, FloorVlinder en Marinde79.

Het kan natuurlijk zijn dat je even niet kon schrijven of dat er een bepaalde reden is. Misschien stond je wel op blz 3, maar zover heb ik niet gekeken.

Dus, wil je in de tabel blijven.. Meld je even!
Zullen we dan volgend weekend even nadenken over een eventuele ledenstop? Eerst even afwachten wie zich wel/niet melden?
Koli: Tja, dat is echt voor iedereen anders. Tinkerbel heeft de wetenschappelijke cijfers al gegeven, maar ik zou me daar niet teveel op vastpinnen. Wij hebben het zelf niet verteld dat wij "bezig waren" (op mijn beste vriendin na dan...). Aangezien ik een miskraam heb gehad, wisten wat meer mensen in mijn omgeving het. Maar we hadden het bijv. nog niet aan mijn schoonouders verteld. Voor hen was het dan ook een complete verrassing dat ik zwanger was. Ik kan me voorstellen dat wanneer je wat langer bezig bent, of in de MMM zit, je het wel aan een select groepje gaat vertellen. Die kunnen je dan steunen. en het voorkomt vervelende situaties als sweety beschreef. Maar ik kan me ook voorstellen dat je er liever niet over praat, sommigen kunnen niet echt begripvol reageren. Dus mijn advies: Doe wat voor jezelf goed voelt!

Zaza: Wat ben je weer actief geweest! Echt goed! En ik ben helemaal voor je voorstel!

Ik sprak gister een collega. Vorige keer vertelde ze me dat ze zwanger was dmv ivf. Helaas heeft ze een miskraam gehad. Ik ben er echt gewoon naar van!
@Sweety: ja, begrijp dat je je mond wilt houden, maar misschien toch beter aan sommigen te vertellen. Dan krijg je misschien minder wanneer jullie/zeker zwanger opmerkingen... Aan de andere kant wil je ws. ook niet dat iedereen om de haverklap gaat vragen hoe het was en hoe het ermee staat... Weer aan de andere kant is het misschien weel fijn om live met iemand anders dan je man erover te kunnen praten.

@Sidenmick: spannend, maar blijf toch duimen.

@Tinkerbel: ik hoop dat je melk/yoki/jus moet drinken! Duimduimduim

@Harleygirl: welkom en succes met stoppen. Ben ook net gestopt. Viel me alles mee en rookte toch pakje per dag. Aan de hele wereld van tevoren aangekondigd dat we na de huwelijksreis zouden stoppen. Dit teneinde te voorkomen dat als ik zomaar spontaan zou stoppen (bijv. voor de zwangerschap) iedereen gelijk zou vragen: ben je zwanger?

Was bij ons wel de bedoeling, maar dat terzijde...

@Koli: hoe lang het duurt is zo verschillend. Ik zou eerlijk gezegd niet weten wat de statistieken zijn. Maar wat de gemiddelde cijfers ook zeggen, het kan kort en het kan niet-zo-kort en het kan hemeltergend-lang duren. Ik hoop dat het bij jou (en bij iedereen trouwens) snel raak is. Ik heb het mijn beste vriendin, mijn beste collega en mijn ouders en mijn zus verteld. Ik had het uiteraard voor mijn ouders en collega verborgen willen houden, maar doodat het de eerste keer fout ging, kon het ff niet anders...

Fijn weekend allemaal..

Ga strakjes fijn winkelen in Amsterdam (manlief heeft daar een zakelijke afspraak en ik heb op vrijdag vrij.) Helaas nog geen babydingetjes kopen, maar we gaan het weekend aan de klus, als het technisch allemaal lukt... Als ik een een normale cyclus zou hebben, dan zou ik dit weekend ovuleren. Maar goed, de vorige net-na-de-pil duurde meer dan 50 dagen, dus wie zal het zeggen hoe het nu loopt. Maar nooit vervelend om te klussen...

Gisteren overigens aan ouders verteld dat het mis was gegaan. Die kwamen terug na 4 weken vakantie. In die 4 weken veel gebeurd. Moeders had heel veel leuke dingetjes voor mijn bijna-nichtje (25-09 uitgerekend) meegenomen. Hoop dat ze volgende keer iets voor ons 'wurm' mee kan nemen... Ze reageerden wel lief, gelukkig. Anders dan zuslief-met-baby.

Tot gauw. aan allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven