Over angels, beleid en discussies

20-11-2009 12:57 3177 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Vorige topic was vol, dus een nieuw deel. Ik knip en plak een deel van mijn eerdere openingspost:

De Angels handelen volgens het door Viva vastgestelde beleid. Dat dat beleid nogal eens ter discussie staat vind ik op zich goed. Ik vind het alleen erg vervelend dat de Angels regelmatig op het beleid worden aangesproken: zij zijn degenen die het beleid uitvoeren maar ze zijn niet verantwoordelijk voor het beleid zelf. Ik merk ook dat de moderatortopics regelmatig verzanden in een lange discussie over beslissingen van de Angels. De Angels beschikken niet over erg veel tijd, en komen dan voor een dilemma te staan: uitgebreid in discussie blijven gaan waarbij ze zichzelf vaak moeten herhalen (en daardoor geen tijd overhouden voor hun eigenlijke Angel-werk) of de discussie op een gegeven moment negeren/beëindigen (gevolg: onvrede bij de deelnemers aan de discussie/escalatie). Bovendien sneeuwen de overige verzoekjes door de discussies in de moderatortopics teveel onder. Ik vind het daarom belangrijk om de moderatortopics schoon te houden.

Ik stel het volgende voor, en wil dat per direct laten ingaan:

* De moderatortopics en het blokkadetopic worden weer gebruikt waarvoor ze oorspronkelijk bedoeld waren (dus: verzoekjes aan Angels, mededelingen van Angels over verwijderde discussies e.d.);

* We gebruiken dit topic voor vragen/opmerkingen over beslissingen, discussies over het beleid e.d;

* Ik zal jullie vragen/opmerkingen zoveel mogelijk beantwoorden (moet daarbij wel meteen zeggen dat ik niet fulltime werk en slechts een beperkt aantal uren voor Viva beschikbaar ben, dus 't kan dan gebeuren dat ik niet meteen dezelfde dag reageer). De Angels mogen hier wat mij betreft natuurlijk ook altijd reageren, maar zijn dat niet verplicht;

* In de moderatortopics en het blokkadetopic plaatsen we links naar dit topic. Off-topics, ter discussie stellen van het beleid, opmerkingen/vragen n.a.v. beslissingen van Angels etc. zullen uit die topics verwijderd worden en waar nodig zullen er waarschuwingen uitgedeeld worden;

* Gevolg: Angels komen meer toe aan hun eigenlijke werk, het modereren, terwijl er toch ruimte is voor het stellen van vragen en het plaatsen van opmerkingen. Bovendien komen die meteen bij de juiste persoon terecht, zodat ik meer zicht heb op wat er precies speelt. Verzoekjes aan de moderators zullen niet meer ondersneeuwen door de discussies.

Tot slot zou ik jullie (wie de schoen past....) nog willen verzoeken om niet elke verkeerde komma die de angels plaatsen onder een vergrootglas te leggen. Ik zie dat soms wel gebeuren (de laatste tijd weer vaker) en vind dat jammer en onterecht. Ik ben, nogmaals, echt heel erg blij met de enorme (!) inzet van de Angels, met hun objectiviteit en met de manier waarop er de laatste tijd meer openheid/transparantie gekomen is (f) (f) (f)

grtjs,

Naomi
quote:korenwolf schreef op 05 januari 2010 @ 14:57:

Weet ik toch... Ik verzin nooit wat zelf, ik doe hier alleen de samenvattingen.En dat doe je fantastisch! Keep up the good work!
quote:absoluteEinstein schreef op 05 januari 2010 @ 14:52:

[...]

Ik ben 4.

En voor ik Angel werd had ik geen die wie of wat dat waren en wat ze deden.

Laat staan dat ik er m'n gelijk ging halen.

Weet je, aE? Ik ook niet. Ik kon de Angels nooit uit elkaar houden. Tot ik opeens eentje erg onvriendelijk zag uitschieten. En nog eens. Dat blijft hangen.

Da's een beetje de pest, het goede werk van een Angel is vrijwel onzichtbaar, maar die ene misser valt des te meer op.
quote:delphicat wrote on 05 January 2010 @ 14:59:

[...]

Je gokt het dus gewoon. Ik vind dit soort insinuaties een beetje vervelend. "Ik heb een geheimpje en dat mag jij lekker niet weten!"

Nou ja, houd je mond er dan ook over.Nee, het is geen gok. Verder wel een beetje vervelend, ja. Maar och, zo hebben we allemaal wel eens wat...
Of geef Angels een goede korte training in communicatie. en conflicthantering......en ik denk ook een beetje management, tenslotte zijn we een team hier he! .

Maarja, dat kost geld natuurlijk.
Ik zou die opmerking over Angel3 maar even edit-en, Ligeia. Er ging bij mij een belletje heel hard rinkelen en dat moet toch niet de bedoeling zijn. Niet voor niks anoniem.
Serieus?...
Ik ben ook voor meer angels per pijler.

Er kan uitstekend worden samengewerkt, dat doen de angels onderling nu ook tenslotte en sommige pijlers zijn gewoon veel werk, zoals deze (overig), de relatiepijler, kinderen en seks. Daar kun je dus rustig 2 engelen op zetten zonder dat die elkaar in de vleugels hoeven te zitten en dan hoeven ze daadwerkelijk misschien maar een half uur per dag écht te modereren.
Serieus ja, anders had ik mijn mond wel gehouden, Ligeia.
quote:Bambi wrote on 05 January 2010 @ 15:10:

Ik zou die opmerking over Angel3 maar even edit-en, Ligeia. Er ging bij mij een belletje heel hard rinkelen en dat moet toch niet de bedoeling zijn. Niet voor niks anoniem.Nou zit ik al twee minuten te peinzen of en wat ik dan moet weghalen.., maar eerlijk gezegd heb ik nooit gevraagd om anonieme Angels. Nu ik zie dat er ook nog eens wat uitglijders worden weggepoetst of in de schoenen van forummers worden gelegd, denk ik dat ik het zo laat. Ik meld niet iets bijzonders, niet iets wat niet op veel meer forummers van toepassing kan zijn. Dat zij een zeer herkenbare toon en manier van handelen laat zien, is haar keuze...
quote:Bambi schreef op 05 januari 2010 @ 14:58:

[...]

Ik kan zo nog wel 7 nicks noemen die ik daar ook toe in staat acht. Met gemak.Ik ook. Maar t wordt wel lullig als je een keer mis gokt. En met hoe meer engelen hoe vaker je kunt missen , statistisch gezien.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Er kunnen natuurlijk ook opperengelen komen en bij engelen en dat alleen die opperengelen .... kan mij het eigenlijk schelen?!
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 05 januari 2010 @ 15:37:

[...]

Ik ook. Maar t wordt wel lullig als je een keer mis gokt. En met hoe meer engelen hoe vaker je kunt missen , statistisch gezien.

Dat is waar. Maar hoe lang wordt er nu al gemoderate door vijf engelen, en hoe zeer is het forum gegroeid in die tijd?

De hoeveelheid werk is denk ik, gewoon te groot. Dus of de engelen steken er meer tijd in, of er komen meer engelen, toch?

En de engelen gaan er niet nog meer tijd insteken, vrees ik.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 05 januari 2010 @ 15:38:

Er kunnen natuurlijk ook opperengelen komen en bij engelen en dat alleen die opperengelen .... kan mij het eigenlijk schelen?!

Ik keek net op de klok en ik dacht precies hetzelfde...
Naomi,

ga je ook nog de vragen en opmerkingen behandelen die er tijdens jou afwezigheid zijn gesteld/geopperd?

(van voor de bannenregen bedoel ik)
Wat ook nog kan, is de engelen niet over de pijlers verdelen, maar over de soorten modereertaken:

- reclame

- offtopic

- samenvoegen/verplaatsen

- bans

- trolls

- discussie

etc./oid

Dan kan elke engel doen waar hij/zij goed in is en/of tijd voor heeft, en hoeft bijvoorbeeld niet iedereen 'de stront over zich heen te krijgen' of privacygevoelige info te bekijken.
Misschien moet er een onafhankelijke geschillencommissie komen.

Of dat we in hoger beroep kunnen?

Oke ik draaf door , kan mij het ook schelen ?!
Als de huidige vijf moderators aangeven dat ze het teveel vinden dan kun je eventueel meerdere moderators aanstellen. Normaal gesproken lijkt me een half uur modereren per dag voldoende, misschien de ene dag wat minder en de andere dag wat meer. Op sommige pijlers is soms wekenlang geen moderatie nodig.
Dat hebben we al, Iry.. --> Naomi Davids.

Meer Angels, minder gezeur van hier, dan zou 't toch al aardig goed moeten komen, lijkt me. Best gek namelijk want een maand of 2 terug ofzo (ga het niet terugzoeken hier maar redelijk recent) was iedereen nog zo ontzettend te spreken over de angels en het modereerbeleid, dat het zo transparant was, dat er ook humor was, dat het prima liep. Een paar uitglijers (het zijn ook net mensen) en het hele beleid wordt weer ter discussie gesteld.
Ondertussen wordt de meest voor de hand liggende oplossing gewoon weer over het hoofd gezien
Dat klopt Bambi, we hebben hier behoorlijk last van wisselende stemmingen .

Ik heb eigenlijk ook nooit problemen hoor, vind het ook prima gaan vaak dus het hele engelbeleid op de schop is ook onnodig, al denk ik wel te zien de laatste tijd dat de druk voor de engeltjes wat te hoog komt te liggen en de irritatiegrens gewoon lager ligt(kortaf reageren,sneller sneren).

Alleen dit alles is gewoon niet netjes gegaan en dat vind ik jammer.

That's it.

Naomi Davids is communicatief heel vaardig overigens, dat verdient wel een compliment.
quote:minny schreef op 05 januari 2010 @ 16:00:

Ondertussen wordt de meest voor de hand liggende oplossing gewoon weer over het hoofd gezien Wat, een permaban voor iedereen die zeikt?

Ondertussen wordt de meest voor de hand liggende oplossing gewoon weer over het hoofd gezien In plaats van Angels Demonen introduceren die enorm gemeen zijn en zorgen dat niemand ooit maar iets DURFT te doen wat niet mag?
Vooral dat de uitglijders zo bedekt worden met een enorme laag sneeuw, is volgens mij een groot punt hier.
Welke dan min ?

Ondertussen wordt de meest voor de hand liggende oplossing gewoon weer over het hoofd gezien Je kunt solliciteren op het sollicitatietopic, Minny

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven