LGZZ Deel VI

18-12-2009 21:44 3003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kom maar door met die tweede bevalgolf!

NaamLeeftijdKind

nr.PiesdagZwanger?BijzonderhedenPeanutje331Ja!

23 januariHartje!

Versie geen effect,

Pienmini wil rechtop!Bengal311Ja!

12 febHartje!

Bengel is een

lekkere spekbaby!Elev292Ja!

25 febHartje!

Elevmeis is 3Sjip311Ja!

16 maartHartje!

Alles goed en nu al

eigenwijs Nemovisje271Ja!

23 augHartje! Chi caatje28116 april Minicaat

geboren! Sproet31121 mei Sproetekind

geboren! Dufty32210 juli V

geboren!

Mini is 3South29114 juli Southmini

geboren! Mardjen29126 juli Mardmeisje

geboren! Lalie2713 aug Jeetje

geboren! Luaska3114 aug Luba

geboren! Minie2313 sep Miniemeis

geboren! Chica29114 sep Chocomeisje

geboren! DoubleDutch31114 okt Kimberley

geboren!

Het vorige topic!
Oh; en natuurlijk doet iedereen het altijd goed, maar van anderen zal je inderdaad altijd commentaar krijgen.
quote:chica1978 schreef op 06 januari 2010 @ 09:57: Soms vind ik ook wel weer dat ik teveel verlang van meisje, ze is nog niet eens 4 maanden, en ik wil al van alles..Precies, volgens mij mogen de meeste van ons erg blij zijn met de nachten die de baby's maken! Zo ook ik! Ik vind het flesje van 22:00 uur ook nog erg leuk...zo'n klein slapend lijfje in je armen, nog even het ultieme knuffelmoment vandaar dat ik dat flesje ook nog geef...
Zo ik werd even weggeroepen. Maar zie dat het hier nog steeds lekker druk is.

Dat je jezelf en je keuzes moet verdedigen vind ik sowieso een stom gegeven. Maar ik vind dus ook dat dat hier helemaal niet hoeft. Dat is wat ik probeerde te zeggen, dat deze discussies/gesprekken hier gewoon gevoerd moeten kunnen worden en dat ik nog steeds vind dat er respect naar elkaar toe is.

Ik heb tot nu toe nog niks persoonlijk opgevat (lekker makkelijk praten misschien in dit geval want ik val nog in geen enkele categorie want ik heb die ervaring nog niet).

Ik vind wel dat de flessenmoeders ( stom woord maar ik wist even niet zo goed hoe anders het te omschrijven) erg fel reageren. Niemand neemt jullie iets kwalijk en iedereen geeft gewoon eerlijk haar mening. Volgens mij hoeft niemand zich hier aangevallen te voelen. Dat is hoe ik deze gesprekken ervaar.

Duft die discussie toentertijd was in mijn ogen zo negatief en naar omdat er alleen maar hele negatieve dingen naar boven werden gehaald (aan tieten sjorren, jezelf 'melken', gierende hormonen) en er dan ook nog heel lacherig over werd gedaan. Dat gaf mij het gevoel dat bv echt alleen maar heel stom was en dat je er eigenlijk niet aan moest beginnen (sterker nog dat werd toen ook min of meer zo gezegd). En tuurlijk is dat ook een deel van de realiteit maar het werd toen allemaal zo weggelachen en er werd zo 'hysterisch' over gedaan en dat vond ik een heel vertekend beeld. Het had weinig meer met mening te maken, meer met gruwelijke verhalen. Maar nogmaals dat is hoe ik het opvatte en dat wil niet zeggen dat het zo bedoeld was.

Dat is ook precies de fout die wij allemaal wel eens maken (en ik heb daar een abonnement op). We denken te veel voor anderen. Of wat anderen wel niet van ons denken. Of denken te weten wat een ander van ons vindt/denkt. Of denken een mening te lezen in hetgeen een ander zegt.

Daar zou de hele wereld mee op moeten houden. Rekening houden met elkaar ja, maar niet voor een ander gaan denken!

Oh en een beetje late reactie maar Elev, het klopt wat jij zegt over die sites die eerst vage beweringen deden en de volgende dag stond het er opeens heel stellig. Dat riep bij mij ook zo veel vragen en aversie op. Eerst stond er bijvoorbeeld dat er niet met 100% zekerheid gezegd kon worden of de prik nadelige gevolgen zou hebben voor ongeboren kinderen. En letterlijk nog geen 24 uur later stond er de prik heeft geen nadelige gevolgen voor uw kind. En die informatie kwam opeens toevallig zo maar binnen?! Dat geloofde ik dus ook niet.

Dus je hoeft niet aan je eigen leesvermogen te twijfelen. Ze veranderden die teksten gewoon bijna waar je bijstond.
quote:chica1978 schreef op 06 januari 2010 @ 10:24:

Moeder word je ongeschoold en doe je grotendeels op gevoel, dus als iemand het dan anders doet kun je daar onzeker van worden, ik denk dat dat het is.

Nou precies het geeft jou (hiermee bedoel ik jou in het algemeen natuurlijk) een onzeker gevoel. Maar heel vaak is dat helemaal niet de bedoeling van de ander. Ok uitzonderingen daargelaten, alle goedbedoelde adviezen van familie en vrienden die laatst voorbij kwamen gaven mij ook de kriebels.

Maar ik denk dus heel vaak dat mensen denken of het gevoel hebben dat ze in de verdediging moeten terwijl dat helemaal niet zo is. Daar maak ik mezelf ook schuldig aan maar vaak ga ik dan de hele discussie niet eens aan. Dan is het me het niet waard.
Pien: je hebt helemaal gelijk. We moeten ons ook niet zo aangevallen voelen. Maar weet je; ik voelde (en nu soms nog wel eens) het echt als falen. En dat had ik voordat ik bevallen was ook echt niet kunnen bedenken. Ik was zo nuchter. Ik ging het gewoon proberen en als het niet lukt; dan ook goed. Geen probleem. En vervolgens stopte ik, maar heb echt wel wat uurtjes zitten huilen om die beslissing. Het ligt dus echt heel gevoelig. Ten minste; bij mij wel. En ik kan het nog steeds niet accepteren en verwacht de volgende keer toch nog een poging te doen.
Ja jemig pien, ik kan het toch niet elke keer met je eens zijn?
Pien, hoe jij het nu beschrijft snap ik wel waarom die discussie toen zo naar was. Ik heb daar zelf ook aan bijgedragen, dus sorry als het je mening over BV vertekend heeft. Maar het is wel in mijn geval de waarheid. Net als de ene bevalling een drama is en de andere niet. De vraag is dan, in hoeverre moet ik deze informatie delen? Misschien is het ook niet slim van mij geweest om mijn verhaal zo ongenuanceerd te ventileren... Een mening is en blijft ook maar een mening tuuk.
Kan iemmand mij nu een schop onder mijn kont geven? Ik heb het eigenlijk haske druk!
Voor Duft Ga wat doen joh!!! (Hoewel ik het stiekem harststikke gezellig vind dat jullie met zovelen hier zijn vandaag, gister was geen hol aan ).

En laten we nu vooral gewoon wel onze verhalen spuien want elkaar rozengeur en maneschijn beloven schieten we ook geen drol mee op. En als ons iets niet zint onze mond opentrekken.

Het is ook maar net hoe je bepaalde dingen op dat moment opvat. Zoals Caat zegt als jij het als falen voelt dan voel je je ook sneller aangevallen of dat je in de verdediging moet. Maar dat is dan meer vanuit je eigen onzekerheid dan dat iemand anders jou dat probeert aan te praten.

En Chiek, slijmbal!
Ok. En ik moet nu ook echt nog een uurtje aan het werk, maar wilde toch even zeggen dat ik jullie wel heel lief vind.

Dag lieve meisjes!!
Eens met Duft, zoals jij, Pien, dat gesprek op de spelletjesmiddag beschrijft (al herinnerde ik het me niet, kan het me wel levendig voorstellen mezelf kennende ) kan ik me voorstellen dat het niet zo leuk was om daar getuige van te zijn. Daar zit ook een hoop frustratie in, want men wil vaak zo zweverig en heilig over borstvoeding doen, terwijl (bijna) niemand je van tevoren vertelt wat een ellende er bij kan komen kijken. Dan is het lekker om eens even onomwonden stoom af te blazen over de ellende die er wél bij kwam kijken zonder dat je dat verwachtte. Een beetje hetzelfde effect als dat vrouwen de bevalling vaak in nogal verzachtende woorden vertellen aan nog-niet-bevallen vrouwen, om ze niet bang te maken ofzo. Ik snap het wel, maar ik had graag wat meer eerlijke informatie gehad van tevoren. Hetzelfde geldt voor bv, vandaar dat ik daar ook nogal ongenuanceerd over kan zijn, terwijl ik het bij boontje gewoon weer ga doen en het ook echt wil proberen. Maar goed, zo'n situatie is dan vooral stoom afblazen, en dat is voor degenen die er nog aan 'moeten' beginnen natuurlijk niet leuk.

Pien, dat met die tekst op de websites is waar, ze veranderden de adviezen natuurlijk ook constant. Ik blijf het heel vreemd vinden hoe dat gaat met 'officiële adviezen' terwijl eigenlijk niemand het echt weet. Maar da's weer een hele andere discussie.

DUft, ik en schop je! En mezelf ook, want ik moet ook weer aan het werk. Kreeg net wel de brief dat ik een zwangerschapsuitkering krijg van het uwv, en nog geen gek bedrag ook.

Waar is Neempie eigenlijk de laatste dagen? Neeeeempie!
Oooooooh zo spannend (vind ik)!!!! Vanavond gaan we naar de oppasmevrouw om te kijken of het klikt en hoe haar opvangsituatie is enzo. Als dit nou werkt dan zijn we eruit. Dan hebben we gewoon de oppas rond. Wiehoe!!!!!!
quote:chica1978 schreef op 06 januari 2010 @ 10:12:

En waarom dieren wel gewoon borstvoeding geven? Tsja, heb jij ooit een olifant nutrilon zien kopen?

Die kunnen dat schepje helemaal niet vasthouden, vandaar.

Ik wil ook nog even mijn mening geven (ieders recht, toch?): Ik had graag nog tot 6 maanden bv willen geven en ik voel me een enorm watje omdat ik gestopt ben vanwege wat bloed (oké, het stroomde over mijn borst en buik, maar toch). Ik ben ook al bevallen met ruggenprik en daarom voel ik me echt een kleinzerige zeurkous. Daarom voel ik me aangesproken, omdat ik mijn eigen schuldgevoel over het stoppen nog niet heb verwerkt. Maar ik blijf herhalen tegen mezelf dat Meis 2 maanden volledig bv heeft gehad en dat dat ook heel goed is. Maar als iemand dan zegt dat flesvoeding niet zo goed is voor kinderen als bv (waar ik het wel mee eens ben), voel ik me weer een kutmoeder omdat ik geen bv meer geef. Snappie?

En ik wil op zich ook wel veel van Meis, maar ze doet het zelf eigenlijk al heel goed. We zitten al op 4 voedingen en ik heb gister de proefverpakkingen rijstebloem binnen gekregen, dus dat gaan we vanavond maar eens proberen.

Luus en Laal, geven jullie dan de gewone of de vanillesmaak?

Oh, en de Be*co is binnen!! Zo snel al, we zijn blij!
Neempie heeft a. een baan en is zich b. mentaal aan het voorbereiden op de eerste kennismaking met het boontje in haar buik. Volgende week toch Neem?!
Laten we even wel wezen...bv geven is hard werken, zeker in het begin! Daar kunnen we kort of lang over praten, maar dat is gewoon een feit. En iedereen die het heeft geprobeerd zal een eigen verhaal hebben, een eigen mening hebben en zo nu en dan hun eigen horror-verhaaltje hebben Maar Pien, gelukkig is dat het niet alleen. Persoonlijk vond ik het de eerste paar dagen erg mooi om mijn eigen pasgeboren kind te kunnen voeden. Nu mag ik van geluk spreken...ik had bijna geen stuwing, de eerste paar dagen wat kloofjes, maar die trokken al heel snel weg...het aanhappen deed af en toe goed zeer (tot tranen toe ) Maar toch was het heel erg mooi.

Wat ik nu schrijf heeft niets te maken met wel of geen borstvoeding geven. Ik wil alleen tegen Pien zeggen dat het hard werken is, en het kan ook echt wel pijnlijk zijn, maar als het lukt is het ook mooi en fijn.
Hoi popjes,

Eindelijk eens wat discussie hier ik vond ons ook al veel te lievig worden voor elkaar

Ik heb nu wel mn pauze gemist door jullie, moest echt veel bijlezen haha.

Even los van de hele discussie wat nu het beste is en wat ik zelf vind wil ik even dit vraagstuk neerleggen bij jullie.

De WHO (World Health Organisation) adviseert zelfs tot 2 jaar borstvoeding te geven.

In welke delen van de wereld zouden kinderen flesvoeding KUNNEN krijgen denken jullie? Is het niet zo dat de WHO borstvoeding zo fors promoot, omdat het allergrootste deel van de wereldbevolking eigenlijk geen andere mogelijkheid heeft dan borstvoeding? En het altijd beter is borstvoeding te geven dan bijvoorbeeld besmet water, andere vloeibare stoffen die niet geschikt zijn voor kleine baby's?

Wat ik altijd het probleem vind in deze discussies, is dat onze mening zo gekleurd is door wat ons verteld wordt. Ik ben ervan overtuigd dat het heel veel dingen tijd- en cultuurbepaald zijn.

Zo ook borstvoeding, dat gaat met vlagen, nu is de 'maffia' er misschien wel meer dan ooit tevoren. Is dat omdat onze inzichten voortschrijdend zijn? Kan. Maar over twintig jaar zijn er misschien heel andere inzichten die juist andere dingen aantonen. Bijvoorbeeld: doordat moeders zoveel stress ervaren tijdens het borstvoeden, blijken ze een stofje door te geven via borstvoeding dat ervoor zorgt dat er kinderen komen met meer aandachts- leerstoornissen. Ik zeg maar wat hè? Maar inzichten veranderen altijd, 100 jaar geleden waren mensen ook overtuigd van dingen die we nu hard uitlachen omdat we het te belachelijk voor woorden vinden.

Zo stoorde ik me onlangs erg aan de opmerkingen over de 'oudere' generatie die een beetje afgedaan werd als irritant met alle 'goedbedoelde' adviezen. Plaats je even in hun situatie, een aantal jaar geleden waren de dingen die zij leerden 'de waarheid' op dat moment. Zij hoorden van mensen die het zouden moeten weten hoe je een kind diende te verzorgen en opvoeden. Voor hen was dit waarheid en het werd destijds net zo stellig gebracht als dat er nu nieuwe adviezen worden gegeven. Wij gaan er allemaal vanuit dat de nieuwe adviezen de waarheid zijn maar zoals het altijd gaat in de geschiedenis/toekomst, kunnen we ervanuit gaan dat ook onze inzichten weer verworpen worden. Stel je eens even voor, dat je over 30 jaar praktisch uitgelachen wordt door de nieuwe generatie, je eigen kind die vader of moeder wordt. Omdat de inzichten van die generatie weer haaks staan op wat wij nu voor waarheid aannemen?

Ik wil maar zeggen, alles is zo relatief en gekleurd. En natuurlijk is het logisch dat je uitgaat van de geldende adviezen, maar besef allemaal graag dat het geen allesoverheersende waarheid is. Oók mbt borstvoeding.

Verder stoort het me dat er veel gezegd wordt: ik wil niemand kwetsen of voor het hoofd stoten, iedereen moet het zelf weten blablabla maar..... en dan komt er toch een waardeoordeel, ookal is het misschien op een mooie manier verpakt.

Waarom is het toch zo dat vrouwen ALTIJD een soort van competitie aangaan? Want dat gebeurt, ookal is het nog zo versluierd. Ik heb daar nog hele theorieën over, individualisme enz. Maar dat bespaar ik jullie voorlopig nog even, eerst nu even posten.
hier ben ik, ik moest me even mentaal voorbereiden op deze monsterpost

En ja, ik heb een baan en ben dooooood en doodmoe hihi. Maar komt goed.

Ik zit nu te typen terwijl de klas naar Professor Dokter Testkees kijken
Oh en ik zoek even herkenning eigenlijk... Als mijn moeder naast mij staat lijkt het wel of ik ineens volledig incapabel ben om voor Meis te zorgen! De luier gaat scheef, ik vergeet een knoopje open te doen als ik haar romper uit doe, ze verslikt zich in haar niet goed dicht gedraaide fles en ga zo maar door. Ik denk zelf dat het komt omdat mijn moeder de enige was die tegen mijn zwangerschap was en dat ik zó graag aan haar wil bewijzen dat het goed gaat, dat het dus mis loopt. Ik weet ook wel dat ze heus wel ziet dat het goed gaat, Meis groeit goed, ontwikkelt zich goed en slaapt hele nachten door. Ze lacht en is vrolijk en ik kan haar het beste troosten van allemaal, gewoon omdat ik haar mama ben. Maar toch, als mijn moeder naast me staat, ben ik net een kind van 12 dat nog nooit een baby heeft verzorgd.

Heeft iemand anders hier ook wel eens last van? Of ben ik de enige topkneus?
Zien jullie mijn laatste post? Want hij staat niet in de lijst maar ik zie hem wel gewoon staan...
quote:nemovisje schreef op 06 januari 2010 @ 11:12:

Zo stoorde ik me onlangs erg aan de opmerkingen over de 'oudere' generatie die een beetje afgedaan werd als irritant met alle 'goedbedoelde' adviezen. Plaats je even in hun situatie, een aantal jaar geleden waren de dingen die zij leerden 'de waarheid' op dat moment. Zij hoorden van mensen die het zouden moeten weten hoe je een kind diende te verzorgen en opvoeden. Voor hen was dit waarheid en het werd destijds net zo stellig gebracht als dat er nu nieuwe adviezen worden gegeven. Wij gaan er allemaal vanuit dat de nieuwe adviezen de waarheid zijn maar zoals het altijd gaat in de geschiedenis/toekomst, kunnen we ervanuit gaan dat ook onze inzichten weer verworpen worden. Stel je eens even voor, dat je over 30 jaar praktisch uitgelachen wordt door de nieuwe generatie, je eigen kind die vader of moeder wordt. Omdat de inzichten van die generatie weer haaks staan op wat wij nu voor waarheid aannemen? Dan hier maar gelijk ook even op inhaken...want dan heb je mijn verhaal niet goed gelezen. In mijn geval ging het niet om de "oudere" generatie...maar het ging om vrouwen die net een paar maanden/jaren langer moeder zijn dan ik. En dan ging het ook nog eens om opmerkingen waar ik niet om vroeg. Als ik vragen heb, dan stel ik ze juist...en dan juist aan vrouwen die langer moeder zijn dan ik en misschien wel ervaring hebben met die betreffende situatie. Maar ga mij niet vertellen dat mijn kind slaap heeft als ik hem net uit bed haal. En doe dat al helemaal niet al pratende wijs tegen J'tje zelf. Ik ben dan de volwassene, praat dan alsjeblieft normaal tegen me...want anders vind ik het wel irritant.
Mien veel plezier met je nieuwe speeltje. Leuk!!!

En ik denk niet dat ik daar last van zal hebben met mijn moeder of wie dan ook. Kleine foutjes maakt iedereen nou eenmaal. Maar dat is ook net hoe je erin staat en de omstandigheden, die in jouw geval natuurlijk heel anders zijn/waren.

Neem ben het niet helemaal met je eens over de waarde oordelen die geveld worden. Ik vind dat hier juist wel meevallen. Iedereen geeft een mening of ervaring en dat mag. Ben het wel eens met je stukje over de goedbedoelde adviezen. Hele wijze woorden vind ik dat! Ik laat die adviezen dan ook over me heen komen, probeer me er niet aan te ergeren en doe er dan iets mee of leg ze naast me neer als ik er niks mee kan.
Oh en dood en doodmoe is goed Neem!!!
Even snel dus. (ik blijf meelezen he )

Maar Mien: Ik snap die onzekerheid wel hoor. Heb het niet zo sterk als jij. Maar soms lijkt het wel of het bij surrogaatoma allemaal net wat soepeler en makkelijker gaat. Of dat ze iets zegt als: Oh, bij ons huilde hij niet hoor toen we hem wakker maakten voor de laatste fles als ik juist vertel dat dat bij ons wel zo is. En kan me daar ook heel onzeker over voelen. Vooral omdat zij zoveel meer ervaring heeft en ik dus nog niet.

En in jouw geval kan ik het me zeker voorstellen aangezien je gewoon wilt laten zien dat je het goed doet.

Maar je moeder zal dat misschien niet eens merken en bovendien gaat het toch heel goed? Je studeerde al heel snel weer na de bevalling en zat alweer volop tentamens te maken. Petje af hoor! Ik doe het je niet na.
Oja, ik heb het ook niet speciaal over jou laliefje, en ik begrijp heeeeel erg goed dat zulke adviezen vreselijk irritant zijn. Die ga ik zelf ook nog wel een keer krijgen. En die ga ik op die manier ook heel irritant vinden. Maar er hing op den duur, voor mijn gevoel, ook een beetje een sfeertje van: belachelijk wat de oudere generatie vindt. En dat was niet persé die ene keer hoor! Gebeurt vaker. Ik wil alleen maar dingen vanuit een ander perspectief laten zien.
Oh en Neem; hele wijze woorden inderdaad. En ik vraag juist ook vaak advies aan de oudere generatie omdat het vroeger toch allemaal wat soepeler ging. Zoals dat voorbeeld van drinken uit een beker.

Vind het soms allemaal wat overdreven al die nieuwe regeltjes allemaal. Ik heb het gevoel dat iedereen tegenwoordig zo veel meer gefixeerd is op alles maar helemaal perfect te moeten doen. Dus kan me dan juist weer beter vinden in de relaxte houding van vroeger. Het hoeft niet allemaal zo perfect toch?

Maar ik ben het er dan ook weer niet altijd mee eens. Zo houdt surrogaatoma vol dat je gewoon af en toe een wijntje kan drinken tijdens de zwangerschap. Nou ja, dat is gewoon niet goed natuurlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven