Overdreven of terecht?

06-01-2010 13:42 92 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb driekwart jaar een leuke relatie gehad met een 'bn'er'. Hij speelt in een band en ik ben maar een 'gewoon' meisje. Dat was helemaal geen heikel punt, totdat ik in de gaten kreeg dat zijn onzekerheid en gebrek aan vertrouwen in mijn trouw te maken had met zelfreflectie. De beste jongen heeft heel de periode dat wij samen waren sexueel getinte mails en smsjes gestuurd naar meisjes.

Toen hij moest bekennen stiekem mijn dagboek te hebben gelezen heb ik een punt achter de nog prille relatie gezet. Hij accepteerde dit niet en is me nu al meerdere weken aan het mailen/bellen/smsen, wat oploopt tot zo'n 15 keer per dag of meer. Ik heb zo nu en dan een mail teruggestuurd met daarin een uitleg dat het voor mij prettiger voelt om complete afstand te nemen maar dit pikt hij simpelweg niet. Ik begon me langzamerhand zelfs schuldig te voelen door al zijn uitingen van pijn verdriet enz.

Totdat ik gisteren een hyvesbericht (ja thank god voor openbare sites als hyves en twitter....pfff zucht) kreeg van een meisje van 15 (!!!!) die met me wilde praten over een voorval. We chatten dus via hyves over mijn ex, zij vertelde mij dat hij na een optreden haar zijn nummer had gegeven en toen zij een onschuldig smsje stuurde 'hoe vond je het vanavond, veilig thuis?' reageerde hij met sexsmsjes.

Meteen nadat ik dit las verdween mijn schuldgevoel over het verdriet dat ik hem heb aangedaan door bij hem weg te gaan en heb ik mijn nummer veranderd en een nieuw emailadres genomen. Helaas begin ik me nu toch langzamerhand weer een beetje schuldig te voelen. Ben ik te streng, overdreven over een paar smsjes? Of is het wanneer het vertrouwen weg is (wat de aanleiding daarvoor ook is) altijd beter om iemand te verlaten? En is de manier waarop ik dat wil verwerken (in dit geval cold turkey geen contact meer) een persoonlijke keuze die hij te respecteren heeft?

Hoe denken jullie hierover? Niet alleen in mijn situatie maar ook in het algemeen, het lijkt mij namelijk alsof degene die de relatie verbreekt eigenlijk de 'regels' bepaalt en de achterblijver heeft niks te kiezen. Is dit logisch?
quote:Mikk schreef op 06 januari 2010 @ 14:02:

[...]

Spike jaZat ik ook al aan te denken, maar die is 24... Leefijd klopt dus niet...
quote:tjikkie schreef op 06 januari 2010 @ 13:47:

Ik gok gelet op de 15-jarige op de heterohelft van Nick en Simon (wie dat ook mag zijn).

Nick en Simon hebben beide al langere tijd een relatie waar ze ook mee samenwonen volgens mij.

(en het zijn zangers..."ze spelen niet in een band" )
quote:Mikk schreef op 06 januari 2010 @ 14:02:

[...]

Spike jaNee, die is toch wel ouder dan 23?
quote:ninon schreef op 06 januari 2010 @ 14:04:

[...]

= 24 en schijnt getrouwd te zijn met Josje.Is alweer gescheiden van Josje
Nee joh valerius zien eruit als metro-jongens die dagcreme gebruiken, dat zijn toch geen stoere rocktypes?
quote:ninon schreef op 06 januari 2010 @ 14:04:

[...]

= 24 en schijnt getrouwd te zijn met Josje.Is volgens mij al gescheiden zei kwalbert laatst op boulevard
Ik denk Herman Berghuis

Sloerie en Huppelkut, aangenaam!
quote:Starshine schreef op 06 januari 2010 @ 14:01:

[...]

ik wist het niet zeker, maar dat is zo hè?Ligt een beetje aan hoe de smsjes luiden maar ja, het zou heel goed strafbaar kunnen zijn. En sinds 1 januari is de wet op dat vlak nog verscherpt.
quote:Paque_in_Pink schreef op 06 januari 2010 @ 14:06:

Ik denk Herman Berghuis

[afbeelding]Dat is ook wel een echte rocker!!
quote:pringle86 schreef op 06 januari 2010 @ 14:03:

Ik gok op de zanger van Valerius. 23 jaar en volgens mij hebben zij best jonge fans.

Ik ken ze niet, zijn ze bekend?

Zijn dit ze?

Eigenlijk wel lullig voor TO, het gaat nu alleen nog maar over het BN detail... De rest van het verhaal wordt zowat vergeten...

Mijn tip voor een volgend topic TO: laat het BN gedeelte achterwege...
quote:Annie Ooi schreef op 06 januari 2010 @ 14:07:

[...]

Ik ken ze niet, zijn ze bekend?

Zijn dit ze?

[afbeelding]Dat zijn ze. Zanger staat vooraan. Ziet er best uit als een womanizer. Vind ik.
quote:narc schreef op 06 januari 2010 @ 14:03:

is het echt strafbaar ja? Dat meisje vroeg dat namelijk aan mij maar ik heb geen idee. Ik moet ook zeggen dat ik niet de behoefte voel om hem nog een flinke trap na te geven. Wil hem dan liever laten weten dat hij maar beter uit kan kijken voordat hij nog een keer zoiets doet want er zit ooit een meisje (of erger nog: moeder/vader van) tussen die stappen onderneemt toch!?Je kent dat meisje niet dus kijk uit met wat je zegt.
Valerius is wel leuk!

Heb ze laatst een keer live gezien...stelletje jonge honden.

Maar stoer en rock? Neu....
quote:Mikk schreef op 06 januari 2010 @ 14:07:

[...]

Dat is ook wel een echte rocker!!Da's een dancer!

http://www.muzikum.eu/nl/123-7118-78146 ... tekst.html
ja, tuurlijk gaat het alleen nog maar over het BN-gedeelte, dat wist TO van te voren denk ik ook wel, anders had ze het ook niet in haar OP gezet of wat vager gehouden......
quote:biebelie schreef op 06 januari 2010 @ 14:10:

Valerius is wel leuk!

Heb ze laatst een keer live gezien...stelletje jonge honden.

Maar stoer en rock? Neu....Maar dat dachten ze wel te zijn. Liepen vroeger met van die halsbanden met stekels om hun nek. Sneutjes.
quote:Star schreef op 06 januari 2010 @ 14:10:

[...]

Je kent dat meisje niet dus kijk uit met wat je zegt.

Als dat meisje iets wil doen met de vunzige sms'jes (bv naar de politie of naar boulevard sturen) dan kan ze vast ook wel zelf uitzoeken of het strafbaar is.

Als ik TO was, zou ik me met dat gedeelte verder niet bemoeien. Dat is iets tussen ex en de puber.
Dat is de opzet, lijkt me Dat we lekker met z'n allen gaan raden om wie het gaat. En dat we onder de indruk zijn dat TO een BN-er wist te schaken. Verder ik zie geen enkel nut in de vermelding van zijn BN-er-schap.
quote:Star schreef op 06 januari 2010 @ 14:12:

[...]

Maar dat dachten ze wel te zijn. Liepen vroeger met van die halsbanden met stekels om hun nek. Sneutjes.

haha,echt waar?

das wel een afknapperT
quote:Elynn schreef op 06 januari 2010 @ 14:14:

En dat we onder de indruk zijn dat TO een BN-er wist te schaken. .Zo te lezen is het anders geen enkele moeite om deze BN'er te schaken
Hmmm, Valerius dus. (toch?)

Maar om op het topic terug te komen. Tja, als ik een relatie met iemand heb (en dat heb ik), wil ik dat diegene 100% voor mij gaat, ik zou het zelf niet leuk vinden als hij contact zoekt met andere vrouwen/ meisjes. Maar dat zijn grenzen die je zelf moet bepalen.

Staat het je niet aan, dat zet je hem buiten beeld en laat je hem voor wat het is.
quote:Dhelia schreef op 06 januari 2010 @ 14:15:

[...]

Zo te lezen is het anders geen enkele moeite om deze BN'er te schaken Nee, dat blijkt nog verdomd makkelijk, ontdek ik net. Maar goed, ik heb al een heel leuke VON (Volkomen Onbekende Nederlander) aan de haak geslagen.
Inderdaad. BN-er of niet, dat geeft hem nog niet het recht om met jan en allemaal te sex-smsen.

Geen medelijden of schuldgevoel hebben, hij krijgt aandacht genoeg toch?
Mijn zusje heeft een relatie gehad met iemand die in een band zit.

Toen hij over ging naar een iets bekendere band, was mijn zusje ineens niet genoeg en begon hij ook met andere meisjes te sms'en. Hij hield naar mijn zusje toe vol dat het onschuldig was, maar toen ze in zijn telefoon keek, bleek het verre van onschuldig te zijn.

De sms'jes waren dus ook van seksuele aard en hij was ook al een grote stap verder geweest, hij was vreemdgegaan. Zusje heeft hem die ene keer vergeven omdat hij huilend zei dat hij daar zo'n spijt van had en dat hij het nooit meer zou doen. Nog geen 2 maand later was het alweer raak.

Behalve dat het niet getuigd van respect voor jou, moet je in geval van vreemdgaan je ook nog zorgen maken om evt soa's.

Vreemdgaan is (waarschijnlijk) de volgende stap, wil je daar op zitten wachten? Wil je altijd in onzekerheid zitten of hij het weer aan het doen is?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven