Overdreven of terecht?

06-01-2010 13:42 92 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb driekwart jaar een leuke relatie gehad met een 'bn'er'. Hij speelt in een band en ik ben maar een 'gewoon' meisje. Dat was helemaal geen heikel punt, totdat ik in de gaten kreeg dat zijn onzekerheid en gebrek aan vertrouwen in mijn trouw te maken had met zelfreflectie. De beste jongen heeft heel de periode dat wij samen waren sexueel getinte mails en smsjes gestuurd naar meisjes.

Toen hij moest bekennen stiekem mijn dagboek te hebben gelezen heb ik een punt achter de nog prille relatie gezet. Hij accepteerde dit niet en is me nu al meerdere weken aan het mailen/bellen/smsen, wat oploopt tot zo'n 15 keer per dag of meer. Ik heb zo nu en dan een mail teruggestuurd met daarin een uitleg dat het voor mij prettiger voelt om complete afstand te nemen maar dit pikt hij simpelweg niet. Ik begon me langzamerhand zelfs schuldig te voelen door al zijn uitingen van pijn verdriet enz.

Totdat ik gisteren een hyvesbericht (ja thank god voor openbare sites als hyves en twitter....pfff zucht) kreeg van een meisje van 15 (!!!!) die met me wilde praten over een voorval. We chatten dus via hyves over mijn ex, zij vertelde mij dat hij na een optreden haar zijn nummer had gegeven en toen zij een onschuldig smsje stuurde 'hoe vond je het vanavond, veilig thuis?' reageerde hij met sexsmsjes.

Meteen nadat ik dit las verdween mijn schuldgevoel over het verdriet dat ik hem heb aangedaan door bij hem weg te gaan en heb ik mijn nummer veranderd en een nieuw emailadres genomen. Helaas begin ik me nu toch langzamerhand weer een beetje schuldig te voelen. Ben ik te streng, overdreven over een paar smsjes? Of is het wanneer het vertrouwen weg is (wat de aanleiding daarvoor ook is) altijd beter om iemand te verlaten? En is de manier waarop ik dat wil verwerken (in dit geval cold turkey geen contact meer) een persoonlijke keuze die hij te respecteren heeft?

Hoe denken jullie hierover? Niet alleen in mijn situatie maar ook in het algemeen, het lijkt mij namelijk alsof degene die de relatie verbreekt eigenlijk de 'regels' bepaalt en de achterblijver heeft niks te kiezen. Is dit logisch?
Eens met Starshine dus hahahaha! Wie wil er een kroketje bij mijn pot met mosterd??
Een mening is als een erectie. Je hebt er zo een, maar dan moet je hem nog staande zien te houden. Anders wordt het al snel slap gelul...
quote:Christiane04 schreef op 06 januari 2010 @ 13:53:

[...]

Ik denk dat jij de zoveelste nieuwe forummer bent die een kul-verhaal verzint.Niet zo onaardig. Ze is niet nieuw.
quote:tjikkie schreef op 06 januari 2010 @ 13:46:

Wie gaat het eerst raden?

Wou het net zeggen,gaan we weer.

Wie is het?

Zeg ik niet?

Ah toe? Zeg nou?

Nee kan echt niet hoor

Pffff
Dat heb ik erbij gezet omdat ik denk dat het voor hem heel aantrekkelijk/makkelijk was om in te gaan op de aandacht van met name jonge meiden die hij krijgt. Daardoor ook het feit dat ik me afvraag of ik misschien wat meer door de vingers had moeten zien. Natuurlijk weet je voor jezelf wat je voelt, maar als iemand je elke dag mails stuurt met hoe onredelijk je hiermee omgaat is het fijn om een anonieme second opinion te horen.
quote:Starshine schreef op 06 januari 2010 @ 13:53:

en verder, een volwassen man die dat soort teksten naar midnerjarige meisjes stuurt is een viezeriken strafbaar, dus dat zou nog wel leuk kunnen worden
quote:tjikkie schreef op 06 januari 2010 @ 13:46:

Wie gaat het eerst raden?Thomas Berge???
BN-ner = Bosbewoner uit Noorwegen?

Je kunt dreigen met SBS6 bellen als ie je blijft lastigvallen. Best suf trouwens om als BNner een openbare hyves te heben en de krabbels niet af te schermen.

En los van dit alles: iemand die jouw dagboek leest, jou niet vertrouwt maar zelf aan alle kanten scheve schaatsen rijdt, daar wil je inderdaad geen relatie meer mee, daar wil je niks meer mee te maken hebben.
quote:Annie Ooi schreef op 06 januari 2010 @ 13:56:

[...]

Thomas Berge???Haha! Ik val meer op het stoere rocktype
quote:narc schreef op 06 januari 2010 @ 13:55:

Dat heb ik erbij gezet omdat ik denk dat het voor hem heel aantrekkelijk/makkelijk was om in te gaan op de aandacht van met name jonge meiden die hij krijgt. Daardoor ook het feit dat ik me afvraag of ik misschien wat meer door de vingers had moeten zien. Natuurlijk weet je voor jezelf wat je voelt, maar als iemand je elke dag mails stuurt met hoe onredelijk je hiermee omgaat is het fijn om een anonieme second opinion te horen.Ik vind je niet onredelijk. Iemand die dat soort smsjes naar 15-jarigen stuurt, is niet helemaal 100. Hij is gewoon een slechte verliezer, ik denk dat hij eerder moeite heeft met dat jij hem afwijst dan dat hij daadwerkelijk samen met jou wil zijn.
Stoere Rocktype?? Ik zeg Jan Smit!
quote:narc schreef op 06 januari 2010 @ 13:58:

[...]

Haha! Ik val meer op het stoere rocktype Hint, hint, stoer rocktype van 23 jaar
ik zeg, die spastische van Di-rect.
@nessemeisje:

Ja dat hoort ook wel gewoon bij veel break-ups denk ik. Dat degene die verlaten is zich een tijdlang woedend uit. Die woede is toch makkelijker dan het verdriet waarschijnlijk. Maar het is fijn om hier de reacties te lezen!
quote:Dhelia schreef op 06 januari 2010 @ 13:56:

[...]

en strafbaar, dus dat zou nog wel leuk kunnen worden ik wist het niet zeker, maar dat is zo hè?

Dat heb ik erbij gezet omdat ik denk dat het voor hem heel aantrekkelijk/makkelijk was om in te gaan op de aandacht van met name jonge meiden die hij krijgt. Daardoor ook het feit dat ik me afvraag of ik misschien wat meer door de vingers had moeten zien. Natuurlijk weet je voor jezelf wat je voelt, maar als iemand je elke dag mails stuurt met hoe onredelijk je hiermee omgaat is het fijn om een anonieme second opinion te horen.

Ookal staan er 100 fotomodellen naakt voor m te dansen, je vriend is hopenlijk meer dan een wandelende lul, dus ook dan mag je best van m verwachten dat ie trouw is.

Mijn ex was geen Bn-ner ( hoewel hij is wel op TV geweest) maar wel DJ, speelt in een band en is een lekker ding. En toch liet ie alle dames die belangstelling toonden duidelijk merken dat ie bezet was en geen interesse had (zeker niet in pubermeisjes die 10 jaar jonger waren). Dus nee, je hoeft je grenzen niet te verleggen omdat jouw vriend graag gebruik maakt van zijn Bnn-er status. Hij is gewoon nog niet toe aan een relatie.
En on topic, wegblijven met die loser.
quote:kaatje_85 schreef op 06 januari 2010 @ 14:00:

ik zeg, die spastische van Di-rect.Spike ja
a. Het feit dat de beste jongen een BN-er is lijkt me weinig interessant noch relevant.

b. Veel interessanter is het dat dit iemand is die zo gefrustreerd/in de knoop/ whatever zit, dat hij zeer zeker geen relatiemateriaal is.

c. Waarschijnlijk zit hij zelf emotioneel ook nog op het niveau van een 15-jarige, dus hij dacht waarschijnlijk dat het oké was om seks sms-jes te sturen naar een medepuber.

Al met al: dit is geen relatiemateriaal, tenminste niet als je een volwassen, leuke en stabiele relatie wilt. Wil je een heftige relatie met veel problemen, pieken en metersdiepe dalen, ga dan vooral door met deze jongen (een man kun je zo iemand toch niet eens noemen).
is het echt strafbaar ja? Dat meisje vroeg dat namelijk aan mij maar ik heb geen idee. Ik moet ook zeggen dat ik niet de behoefte voel om hem nog een flinke trap na te geven. Wil hem dan liever laten weten dat hij maar beter uit kan kijken voordat hij nog een keer zoiets doet want er zit ooit een meisje (of erger nog: moeder/vader van) tussen die stappen onderneemt toch!?
Negeren die vent. En dat hij een BN-er is, is volkomen onbelangrijk in dit verhaal.

Dat heb ik erbij gezet omdat ik denk dat het voor hem heel aantrekkelijk/makkelijk was om in te gaan op de aandacht van met name jonge meiden die hij krijgt. Daardoor ook het feit dat ik me afvraag of ik misschien wat meer door de vingers had moeten zien. Natuurlijk weet je voor jezelf wat je voelt, maar als iemand je elke dag mails stuurt met hoe onredelijk je hiermee omgaat is het fijn om een anonieme second opinion te horen.Oh okay. Maar waarom zou je voor een BN'er meer door de vingers moeten zien? Omdat hij vanzelf veel aandacht van jonge meisjes krijgt? Nee hoor, vind ik niet. Het hem sieren als hij daar profesioneel mee om kon gaan (bv: wel leuk naar de meiden lachen, maar niet ermee sms'en)
Ik gok op de zanger van Valerius. 23 jaar en volgens mij hebben zij best jonge fans.
ik raad mee:

een van die jongens die ontslagen zijn door Anouk.

Hoe heet die band waarin ze spelen, King Jack??

tis rock en qua leeftijd moet het ook wel kloppen denk ik?
Welke dan??!!

quote:Mikk schreef op 06 januari 2010 @ 14:02:

[...]

Spike ja= 24 en schijnt getrouwd te zijn met Josje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven