Koning Winter is terug en hoe!

06-01-2010 23:48 229 berichten
Alle reacties Link kopieren
Koning Winter is terug en hoe!

Als ik al die topics over de sneeuw en de overlast ervan lees, op de radio verneem dat de A9 en A 10 nog steeds files zijn ( mensen schijnen al meer dan 5 uur vast te zitten! ), het openbaar vervoer grote moeite heeft op tijd te rijden, de winkels al vol hangen met de zomercollectie ( hoera voor de kringloopwinkels!!! ), vraag ik me echt af of men is vergeten dat de winter goed kan huishouden en niet alleen maar een naam voor een jaargetijde is. Mensenkinderen, wat een gezeur en gedoe! Gemeentelijke diensten: JULLIE FALEN ENORM OP HET GEBIED VAN VOORZORGSMAATREGELEN! Dit kost de bedrijven en instanties miljoenen, geeft de burger alleen maar sores en kopzorgen.

Media, hou op de boel op te blazen en wordt met z'n allen eens volwassen!

Het is overduidelijk dat men geen echte winter meer gewend is.

Zo, moest me effies van het hart.

Hoe ik zelf erover denk, over een echte winter?

Tja, het heeft zo z'n charmes, maar het geeft ook een beetje overlast en als ik daar dan rekening mee hou valt het eigenlijk best wel mee. Inspelen op de situatie en dan heb je de helft al gewonnen.....
Bloesie, op zich is het toch niet heel gek dat gemeenten hier niet op zijn voorbereid. Ik meen in mijn toch al lange tijd op deze aardkloot twee strenge sneeuwwinters te hebben meegemaakt tot deze. Da's niet heeel veel, zeg maar.
Ik ben jouw googlemaatje niet, ga zelf maar zoeken. Maar zo uitzonderlijk is het allemaal niet. Ja, het sneeuwt veel, ja het is koud. Maar je woont in NOORD EUROPA! Wat wil je nou?
quote:borodini schreef op 07 januari 2010 @ 08:57:

[...]

En toch he, hoorde ik niemand zoveel klagen als hier in nl.

Ja het sneeuwt , ja het is glad, en ja, dat is lastig.

En dan ?

*is klaagcultuur hier spuugzat*

Nou, nou, da's ook niet helemaal waar hoor, ik heb ook jaren in een buitenland gewoond en als het daar sneeuwde zat je ook nog vaak zonder stroom! En met een huis wat uitsluitend electrisch verwarmd wordt zit je dan dus in de Kou, en kon je zelfs niet koken, nog geen koppie koffie! (meestal maar 1 dag, maar soms langer).

Maar dat mensen dat zomaar over zich heen laten komen, nee hoor, geklaagd werd er wel degelijk net zoals hier.
quote:Xaloy schreef op 07 januari 2010 @ 09:01:

Ik ben jouw googlemaatje niet, ga zelf maar zoeken. Maar zo uitzonderlijk is het allemaal niet. Ja, het sneeuwt veel, ja het is koud. Maar je woont in NOORD EUROPA! Wat wil je nou?

Nou, even zeuren dus.

En als het straks in juli 30 graden is en 2 weken lang niet geregend heeft gaat men daar met zijn allen over huilen. En is het nog nooooit zooooo erg geweest, en ligt het allemaal aan de overheid.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
quote:Bloesie schreef op 06 januari 2010 @ 23:48:

Gemeentelijke diensten: JULLIE FALEN ENORM OP HET GEBIED VAN VOORZORGSMAATREGELEN! .

Ik denk dat de Gemeentelijke en andere Overheidsdiensten hun stinkende best doen, maar dat de mens tegenwoordig maar verwend is. Alles moet maar door de overheid gebeuren, niets is meer eigen verantwoordelijkheid.

Gisteren sprak ik nog een man, die vroeger met z'n collegas van een supermarkt de hele straat sneeuwvrij moest maken, omdat anders de bevoorradingswagens er niet bij konden. Tegenwoordig wordt die straat goed gestrooid door de gemeente. Vroeger werden ook de fietspaden niet gestrooid. Nu wel.

Vroeger was niet alles beter, maar vroeger hield met rekening met de omstandigheden. En dát is men verleerd. Ook bij overmacht moet alles net zo snel als normaal. Dat kan dus niet. En dat moeten mensen maar eens accepteren.
Later is nu
[quote]JustMe32 schreef op 07 januari 2010 @ 08:50:

[...]

Kan jij je de laatste keer dat het hier in Nederland zo'n erge winter was nog herinneren dan. [einde quote]

Ja hoor, nog heel goed. En dat was een stuk erger dan die paar centimeter die er nu ligt.

1979. Ik was acht, en moest van mijn moeder wel naar school. De sneeuw kwam tot mijn kinderborsthoogte. Aangekomen bij school hing er een briefje dat er die dag geen les zou zijn, dus kon ik mijn spoor (loopgraaf) terug naar huis volgen.

We zaten compleet ingesneeuwd.

Sneeuwduinen van een paar meter hoog.

Ingesneeuwde huizen.

Het leger is uiteindelijk ingezet om een paar wegen vrij te maken en mensen letterlijk te bevrijden..

winter 1979
Hebben jullie de beelden over Groot-Brittanië gezien? Daarbij valt Nederland in het niet.

Maar ja, Nederlanders zijn klagers. En altijd hebben anderen het gedaan. Tegen zulke omstandigheden valt gewoon niet op te werken. Hoe kan Rijkswaterstaat de weg sneeuwvrij houden als deze volstaat met auto's? Je kan natuurlijk ook gewoon thuisblijven als het sneeuwt, of een andere oplossing zoeken.
quote:toetyfroety schreef op 07 januari 2010 @ 09:02:

[...]

Nou, nou, da's ook niet helemaal waar hoor, ik heb ook jaren in een buitenland gewoond en als het daar sneeuwde zat je ook nog vaak zonder stroom! En met een huis wat uitsluitend electrisch verwarmd wordt zit je dan dus in de Kou, en kon je zelfs niet koken, nog geen koppie koffie! (meestal maar 1 dag, maar soms langer).

Maar dat mensen dat zomaar over zich heen laten komen, nee hoor, geklaagd werd er wel degelijk net zoals hier.

Goh, mijn ervaring is juist totaal anders in het buitenland.

Kwam ik van mijn werk ( op straat met straat kinderen ) thuis uit de vrieskou, had ik geen elektra , geen warm water. Dan waren mijn huisgenoten al druk bezig water te koken zodat we toch nog allemaal in een warm bad konden zitten.

Klagen ? Nee. Het is zoals het is. Roeien met de riemen enzo.
Dreamer, volgens mij heb je helemaal gelijk.
Ik denk dat het verschil met de strenge winters van pakweg 20 jaar geleden, en nu, dat er ook veel meer verkeer op de weg is, dan nu. Tja, en mijn ouders hebben dat allemaal wel meegemaakt en dat zijn van die types dat als ze weten dat er slecht weer aankomt, dat ze dan niet van huis gaan. Dat zullen ze wel uit die tijd hebben meegekregen.
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:dreamer schreef op 07 januari 2010 @ 09:04:

[...]

Ik denk dat de Gemeentelijke en andere Overheidsdiensten hun stinkende best doen, maar dat de mens tegenwoordig maar verwend is. Alles moet maar door de overheid gebeuren, niets is meer eigen verantwoordelijkheid.

Gisteren sprak ik nog een man, die vroeger met z'n collegas van een supermarkt de hele straat sneeuwvrij moest maken, omdat anders de bevoorradingswagens er niet bij konden. Tegenwoordig wordt die straat goed gestrooid door de gemeente. Vroeger werden ook de fietspaden niet gestrooid. Nu wel.

Vroeger was niet alles beter, maar vroeger hield met rekening met de omstandigheden. En dát is men verleerd. Ook bij overmacht moet alles net zo snel als normaal. Dat kan dus niet. En dat moeten mensen maar eens accepteren.Dit idd.
quote:Xaloy schreef op 07 januari 2010 @ 09:01:

Wie heeft jou gevraagd te googlen dan?

Ik zeur niet.

Ik vind het alleen lastig dit weer. Omdat het niet leuk is om de krant rond te brengen met dit weer. Ik ben al een aantal keer gevallen en ik ben veel langer bezig. Maar ik doe het wel gewoon elke dag en vind het heerlijk om dan even buiten te zijn.

Verder vind ik het jammer dat ik niet naar mijn vrienden familie op bezoek kan gaan, omdat het openbaar vervoer niet volledig rijdt.

Het is gewoon dat ik nog niet eerder gemerkt heb dat men er zo veel last van had. In eerdere gevallen. Het lijkt nu ook door het hele land. Wat eerder vaker misschien niet het geval was.

En ja mijn geheugen werkt inderdaad soms even niet mee. En misschien als je jong bent dat je die nieuwsberichten anders opneemt. Ik bedoel in 2005 was ik 20 (misschien was ik daar gewoon toen niet mee bezig).

Maar ik geef je gelijk hoor dat je zegt dat de mensen minder erover moeten zeuren.

Het weer verander je niet, en je zult je daar gewoon aan moeten aanpassen.

Het blijft natuurlijk gewoon vervelend en jammer dat sommigen dingen dan niet door kunnen gaan.
quote:moppetoet schreef op 07 januari 2010 @ 09:04:

[quote]JustMe32 schreef op 07 januari 2010 @ 08:50:

[...]

Kan jij je de laatste keer dat het hier in Nederland zo'n erge winter was nog herinneren dan. [einde quote]

Ja hoor, nog heel goed. En dat was een stuk erger dan die paar centimeter die er nu ligt.

1979. Ik was acht, en moest van mijn moeder wel naar school. De sneeuw kwam tot mijn kinderborsthoogte. Aangekomen bij school hing er een briefje dat er die dag geen les zou zijn, dus kon ik mijn spoor (loopgraaf) terug naar huis volgen.

We zaten compleet ingesneeuwd.

Sneeuwduinen van een paar meter hoog.

Ingesneeuwde huizen.

Het leger is uiteindelijk ingezet om een paar wegen vrij te maken en mensen letterlijk te bevrijden..

winter 1979

Haha, logisch dat ik me dat niet kan herrinneren.

Toen was ik nog niet geboren. Zelfs nog niet in de planning.
Nou, een al te passieve houding vind ik ook niet gezond Boro. Beetje klagen mag best, als er ook echt wat aan te doen is. Maar die mensen die gister op de A9 stonden zijn imo gewoon zelf schuld. De weersverwachting was 's ochtends al gegeven. En toch gaan die mensen in hun autootje de weg op. Eigen schuld. Maar nee, die mensen wijzen nu naar de overheid. Slappe hap.
quote:dreamer schreef op 07 januari 2010 @ 09:04:

[...]

Vroeger was niet alles beter, maar vroeger hield met rekening met de omstandigheden. En dát is men verleerd. Ook bij overmacht moet alles net zo snel als normaal. Dat kan dus niet. En dat moeten mensen maar eens accepteren.

Worden fietspaden gestrooid?

Waar?

Hier niet hoor.
quote:JustMe32 schreef op 07 januari 2010 @ 09:09:

[...]

Verder vind ik het jammer dat ik niet naar mijn vrienden familie op bezoek kan gaan, omdat het openbaar vervoer niet volledig rijdt.

Kijk, en dat soort dingen dat is nu eenmaal niet noodzakelijk. Als het zo'n weer is, dan bel ik ze wel even op.
Stressed is just desserts spelled backwards
Mijn zwager en vriendin willen zaterdag hier (Centraal Zwitserland) naar toe komen. Van Apeldoorn naar Zwitserland. De weersverwachting is slecht, heel slecht zelfs. in Duitsland wordt, nu al, verkeerschaos verwacht. Veel sneeuw in de lucht, natuurlijk ook hier. Ze moeten dus gewoon niet gaan. Vervelend, maar toch niet heel erg? Dan komen ze een andere keer. Het hoort erbij.
Maar ik weet wel dat er vroeger nog erge winters waren.

Daar is dit opzich niets bij.

Als ik verhalen van mijn moeder hoor, dat ze de deur niet meer uitkwamen omdat er heel erg veel sneeuw lag. (de deur ging naar buiten open, dat ging dus niet meer).

En dergelijke.
Beelden van hoe het was in 1979.

http://www.youtube.com/watch?v=U9gLFriD ... re=related
quote:Xaloy schreef op 07 januari 2010 @ 08:44:

Donkey, hoe wordt er in Nederland gedacht over nabestellen van zout? Niet, denk je?

De leveranciers van strooizout raken ook door hun voorraad heen. Bovendien is het lastig om het zout snel genoeg te distribueren.

Zowat alle gemeentes en provincies zitten te gillen om meer zout.

Dat zijn vele honderden depots die moeten worden voorzien, en elk depot moet een flink aantal vrachtwagen ladingen ontvangen.

Een zoutstrooier die de weg op gaat is tenslotte zelf ook meestal een vrachtwegen.

We kunnen nog gekke tijden gaan beleven als dit weer nog een paar weken aanhoudt. Dan worden de snelwegen ook ijsbanen, distributie naar bijv. supermarkten ligt dan heel snel plat.

Moet je eens opletten hoe snel dan de schappen leeg zijn.

Nog even en de hamsterpaniek slaat toe.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
quote:Maleficent schreef op 07 januari 2010 @ 09:12:

[...]

Kijk, en dat soort dingen dat is nu eenmaal niet noodzakelijk. Als het zo'n weer is, dan bel ik ze wel even op.

Niet noodzakelijk inderdaad.

Alleen jammer.

Jammer dat je met kerst niet bij familie kan zijn bijvoorbeeld.

Maar zeker niet noodzakelijk. Msn, hyves e.d. zijn er ook nog om contact te onderhouden.
quote:Xaloy schreef op 07 januari 2010 @ 09:11:

Nou, een al te passieve houding vind ik ook niet gezond Boro. Beetje klagen mag best, als er ook echt wat aan te doen is. Maar die mensen die gister op de A9 stonden zijn imo gewoon zelf schuld. De weersverwachting was 's ochtends al gegeven. En toch gaan die mensen in hun autootje de weg op. Eigen schuld. Maar nee, die mensen wijzen nu naar de overheid. Slappe hap.

Je kan best flink balen, of een keer godverdomme roepen als je valt Ik zeg niet dat dat allemaal niet mag. Maar ik vind wel wat er in NL aan de hand is nu zooo overdreven.

En idd, maandag hadden wij een hele belangrijke afspraak in DH. Een min of meer onafzegbare afspraak, maar toen duidelijk werd dat het vanaf Rotterdam tot aan DH bagger was, zijn we niet gegaan.

Afgebeld, even gebaald en klaar. Ik ga niet lopen mieren over de overheid e.d.

Het is niet anders.
pfff ik werk in den haag en ik woon in haarlem. ben gister om 5 uur vertrokken van mijn werk en kwam om kwart voor 10 thuis. het was wel lastig omdat ik haarlem niet in kon komen (ov). maar de prachtige plaatjes die je ervoor terugkrijgt maken alles goed!

overigens ben ik nu ook alweer 7 kwartier op weg naat mijn werk en dus veel te laat...
En dan durf ik te wedden, dat ondanks de vroege waarschuwingen in Duitsland, er nog duizenden nederlandse idioten zijn die denken dat het vast wel meevalt, en die dus zaterdag hun skiboxjes op de auto zetten en naar Oostenrijk gaan rijden. En de verwachte verkeerschaos gaat dus uitkomen. En dan maar klagen.
quote:Dahlia74 schreef op 07 januari 2010 @ 09:05:

Hebben jullie de beelden over Groot-Brittanië gezien? Daarbij valt Nederland in het niet.

Maar ja, Nederlanders zijn klagers. En altijd hebben anderen het gedaan. Tegen zulke omstandigheden valt gewoon niet op te werken. Hoe kan Rijkswaterstaat de weg sneeuwvrij houden als deze volstaat met auto's? Je kan natuurlijk ook gewoon thuisblijven als het sneeuwt, of een andere oplossing zoeken. Thuisblijven? Andere oplossing zoeken?

Mijn werk leent zich er niet voor om thuis te werken, ik moet aanwezig zijn op kantoor. Andere oplossing? Weet jij er nog 1 dan? Die hoor ik graag!

Ik werk 5 dagen in de week ga 2 avonden in de week naar school en ben afhankelijk van het OV. Als ik om 22.00 van school kom en het ov niet rijdt strand ik dus makkelijk op een station of misschien wel op school, niet fijn!

Ik kan niet op kraamvisite , van het weekend gaat het nog meer sneeuwen dus daar gaat mn ontspanning in het weekend (bezoekje naar zus of vrienden zit er immers niet in)...

Dus JA. Ik klaag! Ik vind het verschrikkelijk en van mij mag die sneeuw verdwijnen als sneeuw voor de zon! Was het OV nou op orde zou ik waarschijnlijk niet zo klagen, want dan kon ik gewoon mn 'dingen' doen.

Ooooh , en komt ook nog eens bij dat ik door de gladheid, keihard onderuit ben gegaan, al dagen last van mn arm en stuitje.

Perfectionisme is niet perfect...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven