Beleidtopic: voor opmerkingen, kritiek en suggesties

07-01-2010 15:14 1073 berichten
Alle reacties Link kopieren
Plaats hier je op- en aanmerkingen over het beleid, op- en aanmerkingen over de uitvoering van het beleid en suggesties voor een beter(e uitvoering van) het beleid. Let op: omdat de angels door de vele discussies in de moderatortopics niet meer toe kwamen aan hun eigenlijke werk, is dit topic de enige plek waar discussie over (de uitvoering van) het beleid mogelijk is. De moderatortopics zullen noodgedwongen strikt gemodereerd en opgeschoond worden. Wordt daarin toch offtopic gegaan, dan kunnen waarschuwingen en bans uitgedeeld worden.

Het beleidtopic wordt door mij gemodereerd en ik sta in dit topic veel toe. Hou er wel rekening mee dat veel offtopics betekenen dat ik minder snel bij kan lezen en dat het beantwoorden van vragen dan dus langer duurt.

En dan nog een link naar het vorige beleidtopic
Ook anonieme Angels kunnen achter de schermen vriendinnetjes zijn met andere forummerts.
O okee ik snap m.

(begrijp dat engelen gedoe nooit zo goed en de discussies. )
quote:Etosha schreef op 07 januari 2010 @ 16:21:

[...]

Kewl! Lijkt me erg leuk om te doen, maar ik denk eerder dat dan het hele forum een teambuilding nodig heeft en de angels meer zoiets als conflicthantering of zo. En hoe om te gaan met provocaties, rechtvaardigheidsbeginselen, en zakelijke afstand. Ha, ik zie markt!Ik moet dat ook vaak op mijn werk, ik haat het!
Geen bijzonderheden
quote:Etosha schreef op 07 januari 2010 @ 16:21:

[...]

Kewl! Lijkt me erg leuk om te doen, maar ik denk eerder dat dan het hele forum een teambuilding nodig heeft [...]Ik wil helemaal niet met het hele forum in een team! Ik zal daar gek zijn, moet ik met Willem een vlot gaan bouwen voor een sloot waar ik sowieso al niet overheen wou...
Geen bijzonderheden
Zo'n duizend pagina's geleden schreef ik iets voor excuses maken als je een foutje maakt, waarop twee mensen zeiden dat Angel 3 dat intussen gedaan had.

Meerdere malen vroegen anderen waar die excuses dan te vinden zijn, maar ik geloof niet dat ik een antwoord ergens heb gezien.

Maar... het kan zijn dat ik door de posts het forum bomen het bos niet meer zie hoor.
quote:korenwolf schreef op 07 januari 2010 @ 18:04:

[...]

Ik wil helemaal niet met het hele forum in een team! Ik zal daar gek zijn, moet ik met Willem een vlot gaan bouwen voor een sloot waar ik sowieso al niet overheen wou...Nou, we hebben het lek boven hoor. Koor ligt weer eens dwars
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
quote:frizzy wrote on 07 January 2010 @ 18:09:

Zo'n duizend pagina's geleden schreef ik iets voor excuses maken als je een foutje maakt, waarop twee mensen zeiden dat Angel 3 dat intussen gedaan had.

Meerdere malen vroegen anderen waar die excuses dan te vinden zijn, maar ik geloof niet dat ik een antwoord ergens heb gezien.

Maar... het kan zijn dat ik door de posts het forum bomen het bos niet meer zie hoor. Het wíl maar niet, hè?...
quote:frizzy schreef op 07 januari 2010 @ 18:09:

Maar... het kan zijn dat ik door de posts het forum bomen het bos niet meer zie hoor. Angel4/AE heeft haar excuus aangeboden. A3 voor zover ik alles gelezen heb niet.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Ik heb ff bij drie onder het vergrootglas gekeken maar niks excuses hoor.
quote:korenwolf schreef op 07 januari 2010 @ 18:12:

En er nog om lachen ook........
Na meer dan 20!!!! pagina's bijgelezen te hebben (jeetje, hebben jullie geen echt leven of begin ik er warempel eentje te krijgen??? ) is mijn mening dat het probleem helemaal niet in het teveel aan regels ligt. Het probleem ligt hem in het niet consequent en uniform uitvoeren hiervan.

Over Yas' opermerking over Two: ik heb two wel eens mindere dingen zien posten naast de gewoonlijke goede maar qua formuleringen en benadering van forummers vind ik Two altijd erg correct en de juiste balans hebben. Echter, Two heeft duidelijk schrijftalent (zie de leuke blogs) en je kan moeilijk de andere angels schrijftalent dwingen te hebben. Ik denk namelijk dat de andere angels het ook goed doen qua formuleringen alleen heeft ieder zijn eigen stijl. Dat 5 nu formeel is vind ik niet erg, sterker nog, eigenlijk is het juist beter. Alleen is het zo verrekte jammer dat ze door achterbaks gedoe niet meer onder haar normale nick kan forummen.
quote:Zwieber schreef op 07 januari 2010 @ 18:20:

Na meer dan 20!!!! pagina's bijgelezen te hebben (jeetje, hebben jullie geen echt leven of begin ik er warempel eentje te krijgen??? ) is mijn mening dat het probleem helemaal niet in het teveel aan regels ligt. Het probleem ligt hem in het niet consequent en uniform uitvoeren hiervan.

Goh........

Over Yas' opermerking over Two: ik heb two wel eens mindere dingen zien posten naast de gewoonlijke goede maar qua formuleringen en benadering van forummers vind ik Two altijd erg correct en de juiste balans hebben. Echter, Two heeft duidelijk schrijftalent (zie de leuke blogs) en je kan moeilijk de andere angels schrijftalent dwingen te hebben. Ik denk namelijk dat de andere angels het ook goed doen qua formuleringen alleen heeft ieder zijn eigen stijl. Dat 5 nu formeel is vind ik niet erg, sterker nog, eigenlijk is het juist beter. Alleen is het zo verrekte jammer dat ze door achterbaks gedoe niet meer onder haar normale nick kan forummen.Dat is ook niet netjes, achterbaks houd ik niet van. Zeg gewoon direct wat je ergens van vindt ipv te roddelen.
Schrijftalent hoeven ze niet te hebben, wel correct kunnen communiceren en formuleren en de situatie inschatten.

En dat doet Two als enige erg goed en consequent.
Geen bijzonderheden
Op welke pijler zit 2?
Psyche, digi en geld en recht, als ik het goed heb.

Zat voorheen op overige en actueel en daar zou ik Two het liefst terugzien.
Geen bijzonderheden
Psyche, Geld en Recht, Entertainment.
Digi is geruild, was voorheen van 2.
Ik heb ff wat posts van Two gelezen (handig dat vergrootglas) en inderdaad, correct, zakelijk en niet persoonlijk.
quote:HoiPippiLangkous schreef op 07 januari 2010 @ 18:30:

Ik heb ff wat posts van Two gelezen (handig dat vergrootglas) en inderdaad, correct, zakelijk en niet persoonlijk.

Dat zég ik! En zo hoort het! Maar Two houdt ook ruimte over voor een geintje onderling.

De perfecte moderator die de situaties erg goed kan inschatten. En daar ontbreekt het bij de anderen nog wel eens aan.

Disclaimer:

Dit is geen aanval op de anderen. Wel een tip om eens naar de werkwijze van 2 te kijken.
Geen bijzonderheden
quote:Feesie schreef op 07 januari 2010 @ 15:55:

Korenwolf, op je vraag of ik niet in de brainstorm club wil: nee dank je! Ten eerste woon ik helemaal niet in NL, en ten tweede heb ik er sowieso geen trek in. Ik vind dat het forum iha prima wordt gemodereerd en dat de angels een goede job doen. Ik vind het jammer dat er nu door deze (in mijn ogen) storm in een glas water een angel vertrekt en dat alles moet worden dichtgetimmerd en geformaliseerd. Maar blijkbaar is het even niet anders.

Dat was mijn punt nou juist: dat er niet alleen mensen over het beleid moeten praten die het er niet mee eens zijn, maar juist ook de mensen die vinden dat het prima gaat. Anders wordt het een zaak van actiegroepjes en veranderen om het veranderen en daar is niemand bij gebaat.

Kijk, die mensen die niet meer doen dan middenin een discussie roepen ''waar maak je je druk over'', die kan ik missen als kiespijn. Maar af en toe iemand die met argumenten zaken in een ander kader plaatst, kan geen kwaad, lijkt me.
En 'menselijk' inderdaad, zonder per se aardig gevonden te willen worden, want het straalt er vanaf dat dat 'r aan de reet zal roesten
Koor geef nou maar toe, jij wilt mensen om je heen die ook niet over die kutsloot heen willen.
quote:mylenevalerie schreef op 07 januari 2010 @ 18:17:

[...]

Angel4/AE heeft haar excuus aangeboden. A3 voor zover ik alles gelezen heb niet.

Oooooooh vandaar dat ik het niet kon vinden!

Het is ook ontzettend lastig om hard te werken en tegelijkertijd het forum bij te houden, mijn excuses.

De excuses van Angel 4 heb ik WEL gelezen (hier toch?)!

Nou wil ik ook helemaal geen excuses afdwingen hoor ofzo.

Tis meer dat ik zei dat af en toe wat zelfreflectie en het erkennen dat je een uitglijder maakt gevolgd door een 'sorry' wel heel erg zou kunnen helpen, natuurlijk.

Maar goed, dat zeg ik al een paar dagen tegen dovemansoren geloof ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven