slechte adem
vrijdag 8 januari 2010 om 07:37
Vriendlief verteld me dat ik een slechte adem heb, dat ik dat bijna altijd heb. Hij zegt dat het een maaglucht is. Ik word hier hartstikke onzeker van.
Poets mijn tanden goed, maar lijkt me ook niet dat daar die vieze geur vandaan kan komen. Heeft iemand hier ervaring mee, zo ja wat te doen? Ik durf nu niet meer te dicht bij wie dan ook te komen.
Poets mijn tanden goed, maar lijkt me ook niet dat daar die vieze geur vandaan kan komen. Heeft iemand hier ervaring mee, zo ja wat te doen? Ik durf nu niet meer te dicht bij wie dan ook te komen.
vrijdag 8 januari 2010 om 07:52
Vieze adem komt vrijwel nooit uit de maag, slecht in 1-2% van de gevallen maar dan zou je ook last moeten hebben van zuurbranden en ook vaak een maagzuursmaak (kots). Dit is dus vrijwel nooit. Het is eigenlijk altijd een plaklaag achter op de tong, die veel bacterien bevat, die bacterien stinken.
Verdiep je eens in Halitose, zo heet een vieze adem, en in Halita, dat is een middel om een vieze adem tegen te gaan. Schaf ook een tongschraper aan, dat is het belangrijkste van alles, ook dagelijks flossen en electrisch poetsen om je tandvlees in zo`n goed mogelijke conditie te houden.
Je hoeft daar niet voor mee naar de huisarts of tandarts. Verdiep je zelf eens in dit probleem en probeer het onder controle te krijgen. Als het dan nog niet weg is, kun je altijd nog naar de tandarts.
Verdiep je eens in Halitose, zo heet een vieze adem, en in Halita, dat is een middel om een vieze adem tegen te gaan. Schaf ook een tongschraper aan, dat is het belangrijkste van alles, ook dagelijks flossen en electrisch poetsen om je tandvlees in zo`n goed mogelijke conditie te houden.
Je hoeft daar niet voor mee naar de huisarts of tandarts. Verdiep je zelf eens in dit probleem en probeer het onder controle te krijgen. Als het dan nog niet weg is, kun je altijd nog naar de tandarts.

vrijdag 8 januari 2010 om 07:53
Verminderen van je mondlucht doe je o.a door het GOED poetsen van je tong na iedere poetsbeurt. Verbazingwekkend genoeg doen heel veel mensen dat niet! Ik gebruik mijn eigen tandenborstel maar sommige mensen kopen een tongschraper.
Als de klachten dan nog aanhouden zou ik eens langsgaan bij huisarts voor verder onderzoek. Sterkte
Als de klachten dan nog aanhouden zou ik eens langsgaan bij huisarts voor verder onderzoek. Sterkte

vrijdag 8 januari 2010 om 07:53
Het kan iets onschuldig zijn zoals een vieze tong en dan ben je met een tongschrapper snel van je probleem af, maar het kan bijvoorbeeld ook aan de vertering van voedsel in je maag liggen of aan veel koffie/sigaretten/gekruid eten of....
De tandarts en de huisarts kunnen dit alles voor je uitzoeken en er zijn zelfs speciale klinieken waar ze de "stank" meten en naar de oorzaken zoeken, maar hopelijk is dat niet nodig.
De tandarts en de huisarts kunnen dit alles voor je uitzoeken en er zijn zelfs speciale klinieken waar ze de "stank" meten en naar de oorzaken zoeken, maar hopelijk is dat niet nodig.
vrijdag 8 januari 2010 om 08:09
vrijdag 8 januari 2010 om 10:01
vrijdag 8 januari 2010 om 11:17
quote:DJ Momo schreef op 08 januari 2010 @ 10:01:
Wat het ook kan zijn: tonsil stones. Dat zijn hoopjes bacterien die vast gaan zitten in je amandelen. Soort mini-bloemkooltjes. Meurt als een gek. Heb ik ook wel eens last van, en als ik ze dan even weghaal, heb ik iig een prettigere smaak in mijn mond (en ws prettigere adem voor mijn omgeving).Dat heb ik nou ook, wist niet dat er een naam voor was. Maarre, hoe haal je die weg dan?
Wat het ook kan zijn: tonsil stones. Dat zijn hoopjes bacterien die vast gaan zitten in je amandelen. Soort mini-bloemkooltjes. Meurt als een gek. Heb ik ook wel eens last van, en als ik ze dan even weghaal, heb ik iig een prettigere smaak in mijn mond (en ws prettigere adem voor mijn omgeving).Dat heb ik nou ook, wist niet dat er een naam voor was. Maarre, hoe haal je die weg dan?

vrijdag 8 januari 2010 om 12:39
Heb kan misshcien ook je (opkomende) verstandskiezen liggen (als je die nog hebt). Toen die bij mij opkwamen had ik ook last van een niet zon lekkere geur uit mn mond. Toen ze eruit waren gehaald, was het daarna echt een stuk minder.
Verder wat al gezegd is zo´n tongschraper kan ook al een stuk verder helpen.
Verder wat al gezegd is zo´n tongschraper kan ook al een stuk verder helpen.

woensdag 13 januari 2010 om 21:12
Tonsil stones staat voor ontstoken keelamandelen, het is dus letterlijk pus uit je amandelen wat je uitdrukt. Laat je amandelen eruit halen en je hebt niet meer steeds terugkomende keel/amandelontsteking.
Ook lekker detail: als de wonden helen na het weghalen dan heb je grote natte korstvorming..en dat stinkt pas:(
Gelukkig duurt dat kort maar vond het gruwelijk vies.
Zo..genoeg dirty talk:-)
Ook lekker detail: als de wonden helen na het weghalen dan heb je grote natte korstvorming..en dat stinkt pas:(
Gelukkig duurt dat kort maar vond het gruwelijk vies.
Zo..genoeg dirty talk:-)
vrijdag 15 januari 2010 om 13:24