Koning Winter is terug en hoe!

06-01-2010 23:48 229 berichten
Alle reacties Link kopieren
Koning Winter is terug en hoe!

Als ik al die topics over de sneeuw en de overlast ervan lees, op de radio verneem dat de A9 en A 10 nog steeds files zijn ( mensen schijnen al meer dan 5 uur vast te zitten! ), het openbaar vervoer grote moeite heeft op tijd te rijden, de winkels al vol hangen met de zomercollectie ( hoera voor de kringloopwinkels!!! ), vraag ik me echt af of men is vergeten dat de winter goed kan huishouden en niet alleen maar een naam voor een jaargetijde is. Mensenkinderen, wat een gezeur en gedoe! Gemeentelijke diensten: JULLIE FALEN ENORM OP HET GEBIED VAN VOORZORGSMAATREGELEN! Dit kost de bedrijven en instanties miljoenen, geeft de burger alleen maar sores en kopzorgen.

Media, hou op de boel op te blazen en wordt met z'n allen eens volwassen!

Het is overduidelijk dat men geen echte winter meer gewend is.

Zo, moest me effies van het hart.

Hoe ik zelf erover denk, over een echte winter?

Tja, het heeft zo z'n charmes, maar het geeft ook een beetje overlast en als ik daar dan rekening mee hou valt het eigenlijk best wel mee. Inspelen op de situatie en dan heb je de helft al gewonnen.....
Heee Poessie!!

Moet jij niet sneeuw gaan vegen? Heb je wel genoeg zout gehamsterd?
Ik heb mijn paadje(redelijk) ijsvrij gekregen met zout voor de vaatwasser, misschien werkt dat bij jullie ook?
OH, die is ook al op

Ik moet zeggen dat ik ook sneeuwveegmoe ben. De eerste dagen heb ik best netjes de boel geprobeerd schoon te houden, maar nu heb ik er gewoon géén zin in. ER valt toch weer sneeuw
Later is nu
Xaloy, je weet toch dat ik geen sneeuw mag vegen van de dokter

Geen zout gehamsterd, geen eten gehamsterd, voor vanavond halen we wat uit de vriezer. De BBC berichtte al dat de bevoorrading van de winkels wel eens in het gevaar zou kunnen komen :-) Tja, een gewaarschuwd mens telt voor twee haha
quote:dreamer wrote on 07 January 2010 @ 15:48:

OH, die is ook al op

Ik moet zeggen dat ik ook sneeuwveegmoe ben. De eerste dagen heb ik best netjes de boel geprobeerd schoon te houden, maar nu heb ik er gewoon géén zin in. ER valt toch weer sneeuw

Sorry, maar het klinkt zo leuk...
Heel fijn, bij ons heeft de VVE gezorgd voor een speciaal sneeuwveegbedrijf. Wij hoeven alleen maar parmantig over de paden te paraderen. (Dat het alleen maar gladder wordt door dat vegen, daar denkt niemand over na.)
Ik weet niet of het slechte planning is.

Strooizout is raar spul. Het is op zich niet zo duur maar het neemt wel veel plaats in. Je zou dus eerst de depots groter moeten maken en dat alleen al kost geld. Daarna moeten ze gevuld worden met zout, dat kost ook weer geld. Zijn burgers bereid om extra te betalen voor maatregelen die vermoedelijk bijna altijd onnodig zullen blijken ?

En zout is raar spul, het neemt heel snel vocht op. Je kan het dus (denk ik) niet onbeperkt bewaren want dan heb je alleen nog maar klonters en die kan je niet uitstrooien.

Oude,te nat geworden zoutvoorraad dan maar dumpen ? Waar ? Nog meer zout ons milieu in ?

Er zullen dus de komende dagen pakweg 10.000 vrachtwagens vol zout op pad moeten om de depots te bevoorraden. Ook al is er genoeg zout, waar halen ze op korte termijn zoveel geschikte vrachtwagens vandaan ? Inclusief chauffeurs ?
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Ja, donkey, weet ik veel. Ik blaat ook maar wat.
quote:mevrouwtjepoes schreef op 07 januari 2010 @ 15:55:

Xaloy, je weet toch dat ik geen sneeuw mag vegen van de dokter

Geen zout gehamsterd, geen eten gehamsterd, voor vanavond halen we wat uit de vriezer. De BBC berichtte al dat de bevoorrading van de winkels wel eens in het gevaar zou kunnen komen :-) Tja, een gewaarschuwd mens telt voor twee hahaAls de BBC maar gewoon normaal doorgaat en Eastenders blijft uitzenden.
Geen bijzonderheden
Wat moet het heerlijk zijn om zo'n simpele ziel te hebben.
En toen was het zout op.

Ik stel voor dat iedereen per direct alle zoutvaatjes in gaat leveren bij de plaatselijke gemeente.

Samen staan we sterk!
quote:Xaloy schreef op 07 januari 2010 @ 19:16:

Wat moet het heerlijk zijn om zo'n simpele ziel te hebben.Dat is het.
Geen bijzonderheden
Voor een gemiddelde winter (van 5 maanden) is 70.000 ton zout nodig. Dit is dus ook gewoon beschikbaar. Nu is er echter al 100.000 ton gestrooid in een relatief kort tijdsbestek. En is er op korte termijn nog meer nodig. Dan is het toch niet zo raar dat er tekorten ontstaan?
quote:mamzelle schreef op 07 januari 2010 @ 09:00:

Bloesie, op zich is het toch niet heel gek dat gemeenten hier niet op zijn voorbereid. Ik meen in mijn toch al lange tijd op deze aardkloot twee strenge sneeuwwinters te hebben meegemaakt tot deze. Da's niet heeel veel, zeg maar.

Oke, waar ik dan eigenlijk van baal is dat het openbaar vervoer er zgn. zo veel last van heeft dat ze niet meer kunnen rijden, zowel trein als bus.

Pardon? Niet? Waarom kan dat in andere Noord Europese landen dan wel?

En waarom moeten de mensen dan ongelovelijk debiel gaan rijden als het maar een beetje gesneeuwd heeft? Durf je niet? Ga dan niet! Afstand houden en snelheid aanpassen, op tijd gas los laten en goed anticiperen, dan loopt het allemaal het beste. En vooral niet hard op de rem trappen! Slip je? Handrem snel aantrekken en weer loslaten en dan moet het goed komen. Vooral niet aan het stuur rukken, gaat je geheid mis.

De overheid heeft wel degelijk een verantwoordelijkheid hier. Maar wij zelf ook.

Zelf de stoep op tijd vegen, zout strooien, evt. zand op de stoepen.
Samenwerkend kom je ook een eind: Etten-leur strooit badzout :)
quote:Donkeyshot schreef op 07 januari 2010 @ 18:52:

Ik weet niet of het slechte planning is.

Strooizout is raar spul. Het is op zich niet zo duur maar het neemt wel veel plaats in. Je zou dus eerst de depots groter moeten maken en dat alleen al kost geld. Daarna moeten ze gevuld worden met zout, dat kost ook weer geld. Zijn burgers bereid om extra te betalen voor maatregelen die vermoedelijk bijna altijd onnodig zullen blijken ?

En zout is raar spul, het neemt heel snel vocht op. Je kan het dus (denk ik) niet onbeperkt bewaren want dan heb je alleen nog maar klonters en die kan je niet uitstrooien.

Oude,te nat geworden zoutvoorraad dan maar dumpen ? Waar ? Nog meer zout ons milieu in ?

Er zullen dus de komende dagen pakweg 10.000 vrachtwagens vol zout op pad moeten om de depots te bevoorraden. Ook al is er genoeg zout, waar halen ze op korte termijn zoveel geschikte vrachtwagens vandaan ? Inclusief chauffeurs ?Die vrachtwagens en chauffeurs zijn er wel, hoor. Die zitten te wachten tot ze het zout op kunnen halen en rijden desnoods dag en nacht om het aan te vullen, maar zolang er geen zout is....
quote:pemberley schreef op 08 januari 2010 @ 00:11:

Samenwerkend kom je ook een eind: Etten-leur strooit badzout :)

Dan zou je toch bijna gaan hopen dat het weer gaat sneeuwen

Wat zal het daar dan lekker ruiken als er gestrooid is.
[url=http://www.leeuwardercour ... ft-redding-Elfstedentocht']Redding elfstedentocht[/url]
Ik heb de sauna in Nieuweschans er altijd al van verdacht dat ze strooizout gebruiken ipv scrubzout.

Die van het zout voor de vaatwasser zal ik onthouden, dat is volgens mij nog twee kilo.
Gewoon zout doet het ook hoor de sneeuw knispert als je het erop strooit

Sjeumigkoelere wat is het koud. Ben net zowat aan mijn fiets vastgevroren!
Hmmm, heb niet genoeg zout meer in huis maar wel een pot ongebruikt badzout. Als je dan valt, zit je met je spieren in elk geval nog goed... of je werd er fit van.. zoiets. .
Later is nu
Lekker geluid is dat he, Tila! Gewoon zout gaat inderdaad prima, heb vandeweek drie kilo bij Lidl gekocht, had eigenlijk meer moeten kopen.
Iedereen die klaagt dat de overheid te weinig doet om de gladheid te bestrijden heef toch naar ik aanneem wel zijn/haar stoepje geveegd ?
Rijkswaterstaat heeft min of meer beslag gelegd op de zoutvoorraad van Akzo Nobel. Dus ze kunnen weer een paar dagen strooien, tot maandag ongeveer.

Nadeel is: een groot deel van dat zout was toegezegd aan gemeentes en die krijgen nu dus geen zout meer.

In de bebouwde kom kan het dus erg glad worden.
En hoe zeer ik dat vervelend vind voor glibberende mensen, lijkt het risico voor grote schade, persoonlijk letsel en de aanslag op de economie me zwaarder wegen: ik vind het een goede beslissing van RWS.

Wat is het kouhouhoud!

Vannacht voor het eerst sinds tijden niet alleen met het raam, maar ook met de ventilatieroosters dicht geslapen. Vroor vannacht zowat vast aan mijn bed!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven