Gezondheid alle pijlers

Mijn man heeft kanker (2)

18-06-2007 15:25 3087 berichten
Alle reacties Link kopieren
En ook dit topic beginnen we met een kaarsje voor de dappere, lieve Ray....

Voor Hero,

En hun dierbaren.

anoniem_30197 wijzigde dit bericht op 08-09-2007 18:42
Reden: afbeelding herstellen
% gewijzigd
Wat wilde ik nou toch typen?
Meid, je mág je verdriet aan ons laten zien. Ik hoop dat je de kracht vindt om het te kunnen en gewoon die telefoon te pakken en hulp te vragen. We zijn er voor je.... 24/7.

Ik las al dat Bloesem op vrijdag vrij is en Lil op maandag, ik ben de dinsdag en woensdagochtend vrij.

Dikke kus, Wind
Och lieverd! (f)

Ik kan me voorstellen (of eigenlijk helemaal niet, het is zo een groot verdriet, te groot om je voor te stellen) dat je niet meer weet waar je het zoeken moet. Het is zó groot. En dat moet je ook grotendeels zelluf doen. Maar als je je vriendinnen toelaat om je hand vast te houden, naar je verhalen te luisteren of in stilte bij je te zijn, je tranen op te vangen of de boodschappen te doen, dan wordt de last misschien een piepklein beetje minder zwaar. Lieverd, je bént geen last. Je bent een prachtvrouw die iets onvoorstelbaar vreselijks meemaakt.
-
Och lieve lieve lieve Mims...

Hoe kan jij nou ooit iemand tot last zijn? Dat kán helemaal niet. Dat kon je sowieso al niet, maar nu zeker niet! Ook mij mag je dag en nacht bellen (en hey, ik werk op het moment nog even helemaal niet) en met dag en nacht, bedoel ik ook dag en nacht. Ik zal jou ook regelmatig bellen, en ik zie wel of het gelegen komt (en zoals je zelf al zei neem je toch niet op als het niet gelegen zou zijn, dus dat is duidelijk) maar ik wil mezelf ook niet teveel opdringen ofzo. Maar ik meen het meid, als jij me nodig hebt laat ik alles uit mijn handen flikkeren waar ik op dat moment mee bezig ben en dat doe ik met alle liefde van de wereld. Dat is niet lastig, je bent geen ballast.
Naar aanleiding van mijn eerdere post hier kwamen twee vriendinnen vanavond hier binnenvallen. Mij even wakker schudden. Dat was fijn. Over Hero gepraat, en over ditjes en datjes. Bijna een gewone avond. Bijna. Tja, en dat mijn huis een slachtveld was en mijn haar in vette pieken langs mijn hoofd hing vergaven ze me, dus dan moeten het wel goede vriendjes zijn, toch...

Jullie zijn allemaal lief, trouwens. En ik vergeet het niet, vind het alleen zo verrekte moeilijk om mijn hand uit te steken. Maar ik wéét dat eht mag, nu het alleen nog daadwerkelijk doen.

En Rommel, lieve lieve Rommel, dit moet voor jou ook niet makkelijk zijn allemaal. Ik denk ook aan jou, meid...hou je haaks!
quote:mimsey schreef op 01 september 2007 @ 00:10:

Naar aanleiding van mijn eerdere post hier kwamen twee vriendinnen vanavond hier binnenvallen. Mij even wakker schudden. Dat was fijn. Over Hero gepraat, en over ditjes en datjes. Bijna een gewone avond. Bijna. Tja, en dat mijn huis een slachtveld was en mijn haar in vette pieken langs mijn hoofd hing vergaven ze me, dus dan moeten het wel goede vriendjes zijn, toch...

Jullie zijn allemaal lief, trouwens. En ik vergeet het niet, vind het alleen zo verrekte moeilijk om mijn hand uit te steken. Maar ik wéét dat eht mag, nu het alleen nog daadwerkelijk doen.

En Rommel, lieve lieve Rommel, dit moet voor jou ook niet makkelijk zijn allemaal. Ik denk ook aan jou, meid...hou je haaks!

Moest die zin even nog een keer lezen om te snappen dat je niemand geslacht hebt in huis maar dat er een slagveld heeft plaatsgevonden.

Slaap lekker lieverd.
Mismey,

Zo te lezen wil iedereen niets anders dan je steunen en bij je zijn en wensen mensen die je niet kennen dat dat anders zou zijn, dus last kan het niet zijn. Hoop dat je heel veel steun en troost krijgt van mensen die door jouw, zo begrijpelijke en herkenbare muur heen breken. Heel veel sterkte met het onmetelijke verdriet...
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
Hier een kleine reactie van een maandenlange meeleester en meeleefster.

Jullie (Mimsey en Romilda), zijn fictieve personen voor mij maar inmiddels o zo geintergreerd in mijn leven.... wil elke dag even kijken naar een bericht en ben blij met je beslissing de foto's te plaatsen, zodat het daadwerkelijk "een gezicht" gekregen heeft.

Ook deze onbekende leeft en voelt mee.

Heel veel sterkte voor beiden!
Ah. Die Mims.

Om niks vragen, dan wordt het spijkers met koppen door ons dus.

Hoe laat ben je morgen (zaterdag) waar?

Ik ben vrij in de middag.

Om mijn eigen afwas te ontwijken doe ik graag die van jou. (En ik hou net zoveel van afwassen als jij. Maar jij verdient nu een schone keuken.) Dan moet jij op een stoel vertellen. Over het weer. Over Mops. Over wat er in je op komt. Of niet en juist in alle talen zwijgen.

Goed?

Oh nee. Spijkers met koppen: Afgesproken.
Lieve Mims,

Je bent een hele sterke vrouw, dat zonder enige twijfel. Ik bewonder al maanden jouw enorme kracht.

Maar een sterke vrouw mag ook wel eens een zwak moment hebben hoor! Je hoeft niet altijd sterk te zijn. Als het soms allemaal wat teveel wordt (en voor wie in jouw situatie is dat niet zo?), kan een sterke vrouw best wat hulp gebruiken, zonder dat ze een zwakke vrouw wordt.

Je hebt al zoveel kracht getoond, en misschien is het nu wel goed om weer even kracht op te doen en wat simpele praktische hulp toe te laten. Dat doet namelijk niks af aan jouw persoonlijkheid. Kracht is ook toegeven dat je even wat hulp kunt gebruiken. Je hebt aangetoond dat je heel erg veel zelf kunt. Maar je hoeft het niet alleen te doen!

Mims, ik leef heel erg met je mee, en ik vind je een ontzettend stoer wijf. Laat Kjong nou ff je afwas doen ofzo. Scheelt weer een onbenullig karweitje.
Dikke knuffel
Kjong is lief, mijn afwas is groot, maar ik geloof dat ik al ontvoerd word. Door Bloes.

(slachtveld...ik dacht vannacht al dat er iets niet klopte...).

Weer een dag zonder Hero. Weer een nieuwe maand zonder Hero. Sjit!
Mariannanas, mooi geschreven.

Mims, heerlijk dat je zoveel lieve vriendinnen hebt. Ben blij te lezen over je slachtveld wat er niet toe deed. En nog maar eens in de herhaling: als jij bij iemand binnen zou lopen zou je dat toch ook niet interesseren?

Sterkte weer vandaag, hoop dat je een beetje geslapen hebt.
Mmm, daar ben je al, vroeg wakker en op het forum in elk geval, maar dat zal hoop ik gewoon aan Mops liggen .
lieve mims,

Je schrijft zo mooi en duidelijk. Gelukkig dat een paar allerte vriendinne bij je langsgekomen zijn !

Knuffels

borodini
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Vannacht dit hele topic doorgelezen, werd er zo stil van...

Heb zelf een paar weken geleden een van mijn beste vriendinnen verloren aan kanker, dus het raakte me extra diep.

Ik wil iedereen die een dierbare verloren heeft hier een hele dikke knuffel geven.

Heel veel sterkte!!
Ben benieuwd waar Mims heen ontvoerd is

knuf
Sterkte mims, van een zeer ontroerde stille meelezer, (die net terug is van 4 weken vakantie, en dus niet wist wat ze las)
Mims, hier nog een uitnodiging. Ik weet eigenlijk wel dat je er niet op in gaat want je krijgt zoveel uitnodigingen. Toch wil ik hem geven. Ik woon en heb een logeerkamer voor jou en Mops op Texel. Eiland van rust en schoonheid. Je kunt met Mops naar Ecomare( zeehondjes enzo) maar er is zoveel meer. Ik gun het je zo om even alles "te vergeten" en van ons prachtige eiland te genieten.

Liefs Barba
De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht.
Trusten lieve Mims....
Ik kwam ook even trusten wensen.

Twee volle dagen, weinig achter de computer. Maar jou steeds in mijn hoofd.

Had hier sinds vrijdag ochtend niet meer gelezen en schrik een beetje van jouw woorden over een last denken te zijn. Ben je helemaal besodemetoeterd??? Wij denken allemaal elke dag aan je, vaker dan je weten wilt misschien, en peinzen ons suf om te bedenken hoe we iets kunnen betekenen voor jou. Lekker ding toch, je bent geen last, niemand niet, jij hebt altijd zo veel aandacht voor anderen, zorgt altijd zo goed voor anderen, je verdient het dat er ook voor jou gezorgd wordt! Meisje toch, ik snap het zo goed, maar hoop ook dat je weet en voelt dat je inderdaad dag en nacht mag bellen, langs mag komen (hee, ik werk amper maar woon wel wat ver weg.....) of mag mailen, met verdriet en alle andere zaken, welke dan ook, wanneer dan ook, want weet je; je bent leuk en lief!!

Zo, nu zijn mijn biggelende tranen door het typen van dit lange bericht wel weer gedroogd en mijn agressie over verdriet en oneerlijkheid en moeilijkheid van feit dat Hero er niet meer is heb ik afgereageerd op een stel muggen. Die kunnen het niet meer navertellen!

Trusten lieve Mims...
Mims, ik las gisteren pas dat je Hero het niet gehaald heeft. Wat een afschuwelijk gemis.

Lieve meid, veel sterkte, pak alle hulp aan, go with the flow wat dat betreft zou ik zeggen. Mensen vinden het fijn om je te kunnen helpen, zo moet je het zien. Maak daar gebruik van.

Ik kan nog geen smily's maken op dit nieuwe forum *domsmily* maar hier heb je een blommetje, je hebt er niks aan maar het is het idee.

*blommetje voor Mims*

*knuffel er achteraan*
Meis, hier ook nog even een virtuele knuffel.

Hoop dat je een beetje lekker slaapt vannacht.

Kus, Ely

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven