Postcrossing 3

11-01-2010 18:49 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoudt:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wilt dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)
Sjemig...wat er wordt er veel gekletst hier..zo leuk!! En welkom natuurlijk aan alle nieuwe mensen!!

Ik had vandaag 1 hurray, uit duitsland en het enige dat er in stond was "thx"

Beetje teleurstellend...

Amsterdam moet ik inderdaad ook maar weer eens heen voor kaarten, woon er zowat om de hoek maar kom er eigenlijk nooit. ArtUnlimited is toch wel het handigste geloof ik, haha.

Ik ga eigenlijk nooit speciaal voor iemand op pad om een kaart te kopen. Heb inmiddels een aardige verzameling en probeer altijd iets uit te zoeken dat aan de wensen voldoet. Als ik die niet heb stuur ik gewoon iets anders.

Ik krijg zelf ook zo vaak kaarten waarover ik niks in mijn profiel heb staan en dat vind ik juist alleen maar leuk!
Leuk inderdaad dat er hier nu zoveel gekletst wordt.

Welkom aan de nieuwen.

Mijn kaart naar China heeft er maar 9 dagen over gedaan. Wauw en dat met alleen Engels adres. De volgende mag weer naar China. Nog eentje en dan mag ik er 6 onderweg hebben.

Oh ja ik kon eindelijk weer gratis kaarten bestellen op idrukkerij. Ik was al 2 weken aan het proberen, maar steeds kwam ik niet verder. Ben benieuwd hoe ze zijn. Ik had die van kerstmis met de poes al.
11 kaarten bij Artunlimited bestel. Schaatskaarten (4), Unescokaarten 6stuks en een kikkerkaart.
anoniem_45725 wijzigde dit bericht op 14-01-2010 10:14
Reden: wat een duivel?
% gewijzigd
Steph, hoe kun je zien dat het Unescokaarten zijn? Heb je de sites in je hoofd?
Je bent me net voor Kobe...ik zie ook steeds Unesco-verzoeken voorbij komen, maar eigenlijk zegt het me helemaal niks...
Kobe, bij artunlimited heb ik Unesco ingetoetst en daar kwam schokland voorbij.

In Nederland hebben we deze Unescosites:

-Schokland

-Beemsterpolder

-Waddenzee

-Rietveld-schröderhuis

-Woudagemaal (is in Lemmer)

-Windmolens van kinderdijk

-Amsterdamse defensielinie (zoek die maar op wikipedia want dat zijn veel plaatsen zoals Pampus)

Willemstad in Curaquo (schrijf ik dat goed, vast niet)

Die windmolens staan vaak op hollandkaarten (het zijn drie molens) die je bij de VVV kunt kopen. Schokland en Pampus zijn te koop bij Artunlimided maar ik kon Pampus vandaag niet vinden.

Bij The Readshop in Lemmer hebben ze dan het Woudagemaal te koop en daar stuur ik één keer in het kwartaal 10 euro heen met briefje van bestelling en krijg dan 14 kaarten.

Verder kunnen jullie op de site van Unesco kijken en ergens rechts staat the list.

Ik spaar ze ook.
anoniem_45725 wijzigde dit bericht op 14-01-2010 12:03
Reden: vergeten
% gewijzigd
Jammer dat het vaak niet duidelijk op de kaarten zelf staat.

Steph, krijg je eigenlijk vaak Unesco karten via PC, of maar af en toe? (In verhouding met hoeveel kaarten je krijgt!)
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
En kaart nummerrrrrr 2 is binnen, uit Duitland!

zometeen even weer bezig met mijn printer in de hoop dat hij het eindelijk eens gaat doen!

Onderweg zijn nog:

Tsjechie --> 16 dagen

USA --> 15 dagen

Finland (2x) --> 2 dagen

Duitsland --> 2 dagen

Dus ik ben benieuwd!
quote:Janna80 schreef op 14 januari 2010 @ 13:00:

Jammer dat het vaak niet duidelijk op de kaarten zelf staat.

Steph, krijg je eigenlijk vaak Unesco karten via PC, of maar af en toe? (In verhouding met hoeveel kaarten je krijgt!)

Niet vaak nee, in totaal op de 232 heb ik er 10 ongeveer.

Maar daarom tag en RR ik dus ook.
quote:steph schreef op 14 januari 2010 @ 09:26:

JJ, al een adres aangevraagd?

Nee! Goed hè :-D 6 van de 9 zijn onderweg, terwijl ik normaalgesproken 9 van de 9 onderweg zou hebben... Volgende week ga ik per dag 1 adres aanvragen en dan de kaarten alvast klaarschrijven voor de meeting.

En jij? al adressen aangevraagd ondertussen?
quote:Janna80 schreef op 13 januari 2010 @ 19:35:

[...]

Dat had ik laatst ook... maar als de kaart nog niet is aangekomen kan je em zelf nog deleten, anders kan alleen de ander dat nog doen. Dus bij mij staat er nu 1 fout... Had haar wel gemaild, maar hij staat er nog...

C_estelle, ja, die gouden zijn nog wel oke. Je hebt ook leuke met vliegtuigen, maar die zijn maar 44 cent.

OK, nou ja dan houdt het op.

Vandaag 2 kaarten uit Amerika ontvangen, 1tje uit Kansas en 1tje uit Calorado. Leuk. Ik ga morgen 6 nieuwe adressen aanvragen. En ik ben ook op die site geweest voor gratis kaarten maar krijg dan te zien dat ik 4,50 euro admkosten moet betalen. Ben ik dan te laat of moet je die 4,50 altijd betalen?
quote:Jokejacket schreef op 14 januari 2010 @ 15:23:

[...]

Nee! Goed hè :-D 6 van de 9 zijn onderweg, terwijl ik normaalgesproken 9 van de 9 onderweg zou hebben... Volgende week ga ik per dag 1 adres aanvragen en dan de kaarten alvast klaarschrijven voor de meeting.

En jij? al adressen aangevraagd ondertussen?

Als je ze eerder dan vrijdag of zaterdag aanvraagd dan kloppen de verzenddagen niet (op vrijdag of zaterdag ook niet omdat hier na 1700 de bussen worden geleegd en op zaterdag al helemaal niet maar dat is maar twee dagen verschil).

Ik heb er nog 10 van de 12 onderweg, goed he.

Vandaag een hurray uit Duitsland me danke en een volle kaart ook uit duitsland. Aan het einde staat vaarwel, naam. Vond ik iets creu klinken en even in de vertaalmachine opgezocht maar vaarwel betekend ook aufwiedersehen. Ik vind het meer, kan zijn ook niets aandoen, als afscheid bij een begrafenis klinken. (sorry als ik iemand kwets).

Beautyfly, je bent iets te laat ja.
Grappig...een heleboel dingen zijn Unesco waarvan ik het niet eens wist. En die ik dus ook best vaak verstuurd heb...

Ga me er bij een volgend verzoek toch maar eens verder in verdiepen!
@Steph...ik vind vaarwel ook meer klinken zoals jij beschrijft. Niet om iemand gedag te zeggen op een vrolijk pc-kaartje..
Net weer een hurray uit Finland en zowaar 2 kaartjes op de mat, en dat voor een beginnend postcrosser. Eentje uit Brazilië en 1 vanuit Zeeland, maar dan wel een kaartje wat gekocht was in Frankrijk!

Bij de Bruna hadden ze trouwens grappige Dikkie Dik en Bert & Ernie kaarten zag ik. Nog net kunnen inhouden om ze mee te nemen (had geen idee dat er weer een 'Hurray' was). Binnenkort maar weer even een kijkje nemen voor mn voorraadje
Leuk Brutsel, Brazilië!!

Zie je hoe snel je verslaafd raakt en altijd en overal maar kaarten ziet en mee wilt nemen, hihi
Yes! Kaart witrusland is aangekomen na 40 dagen.

2 nieuwe kaartjes gaan naar Finland en Duitsland (ofcourse)

Verder een mooie schaatskaart uit het zuiden van NL!

Vaarwel allemaal hoor
Ik heb een lelijke adkaart gekregen uit USA met alleen maar happy holidays erop. STOM.
Snjókorn falla, á allt og alla
Ooooeehh mijn kaartje naar Finland is aangekomen! Ik mag nu alweer twee nieuwe adressen aanvragen, weet nog niet of ik even wacht.. of het gelijk maar doe ;)

Ook heb ik wat kaarten gekocht via internet, als het goed is krijg ik 39 kaarten (van alles wat) voor 2,50 en dan 1,70 verzendkosten, Dat is wel goed betaalbaar! ;)
Ik kreeg vandaag een kaart uit Litouwen met een sticker van de TNT erop, adres was niet goed en heeft dus een hele weg afgelegd. Bleek ook wel toen ik de kaart registreerde: 84 dagen!

Die was dus al vet expired!!!!

Maar wel leuk dat ie toch is aangekomen.
quote:beautyfly schreef op 14 januari 2010 @ 16:14:

[...]

OK, nou ja dan houdt het op.

Vandaag 2 kaarten uit Amerika ontvangen, 1tje uit Kansas en 1tje uit Calorado. Leuk. Ik ga morgen 6 nieuwe adressen aanvragen. En ik ben ook op die site geweest voor gratis kaarten maar krijg dan te zien dat ik 4,50 euro admkosten moet betalen. Ben ik dan te laat of moet je die 4,50 altijd betalen?

Dan ben je te laat, je moet af en toe eens kijken, normaal staat er gratis :-) De mijne zijn trouwens vandaag binnen!

Kaartje naar Finland is toegekomen, nieuw adres aangevraagd, eentje naar Finland weer (Sysmä) en eentje naar Duitsland. Dat van Duitsland is een kort profiel, dit en dit en dit wil ik en dat niet. Dat van Finland is ook niet super land maar bon we kunnen het er mee doen :-)
Zo lekker actief-forum dit.

Veel te lezen.

Ik ga zeker ook eens kijken op die site van die gratis kaarten.

Is nooit weg he.

Ook had ik geen idee wat Unesco nu weer was, maar er is me vandaag dus weer heel wat duidelijker geworden.

En nu ik toch in een schrijfbui ben, ik heb net 2 verjaardagskaarten en een verslagje voor de school van mijn dochtertje geschreven, ga ik ook maar een adresje aanvragen.

Mag er tenslotte nog drie *kijkt blij*
Ik zit goed in de oostbloklanden.

Want mijn derde kaartje mag naar Tsjechie.

Hij heeft graag een kaart met een wild dier erop, volgens mij heb ik nog wel wat met een aap.

Wild genoeg lijkt mij he.

Hij vraagt ook of ik de kaart in een envelop wil doen, doen jullie dat??

Ik ga dat geloof ik maar niet doen hoor.
Vandaag 2 hurray's binnengekregen, en 1 kaartje in de brievenbus.

Mijn postcrossing dag kan niet stuk .
Anita, als iemand er een goede reden voor heeft (b.v. dat kaarten vaak beschadigd aankomen) doe ik het wel. Maar over het algemeen stuur ik inderdaad "losse" kaarten, zoals de meesten hier volgens mij.

Ik kreeg vandaag een leuke kaart uit Finland, van een vrij jong iemand.

Heb nu 265 kaarten ontvangen en 280 verstuurd. Heb er 13 onderweg, waarvan Oekraine 24 dagen, Rusland 27 dagen en Brazilie 35 dagen. Dat zijn natuurlijk ook landen die vaak wat langer duren, maar ik had de laatste tijd best veel expired kaarten dus daar ben ik een beetje bang voor. Heb 7 kaarten expired staan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven