buitenlandse lovers

03-09-2007 22:31 161 berichten
Alle reacties Link kopieren
Persoonlijk mis ik de Nederlandse man verschrikkelijk.

ik vind fransen vaak veel te macho

italianen zijn van die glibbers

etc etc

welke nationaliteit spreekt jou het meest aan en waarom?
Haha Amerikaans.Ik ben er namelijk met eentje getrouwt.

We zijn al weer zeven en half jaar getrouwt.

Hij luistert,zegt zijn mening,en zijn erg open met elkaar. Gelukkig niks macho ,maar daar val ik zowiezoniet op.
lucky youhoe
Wat voor een nationaliteit spreekt jou wel aan
nederlands en canadezen die vind ik meestal ook erg leuk. nou moet ik zeggen dat amerikaanse mannen ook best leuk kunnen zijn haha

ik moet er aan het eind van de maand maar eentje mee hiernaartoe slepen!! lol

de humor, het gevoel van gelijkheid, de nederlandse man is best geemancipeerd.
k heb nog nooit een relatie gehad met een nederlandse man (ben zelf wel nederlands), k vind ze zo saai...maar ik ben dan waarschijnlijk gewoon nooit de juiste tegen gekomen...alhoewel ik soms ook het idee heb dat ze mij nix vinden...

heb wel 3 en half jaar een relatie gehad met n italiaan, was niet zo'n glibber, was een uitzondering, de rest is namelijk wel zo

en op het moment 10 maanden met een engels man, en nee, niet zo eentje in n trainingspak en zo'n pet scheef op zn kop.
Ik sluit mij aan bij Kodak, Amerikaans.
Hmm.. ik voel me persoonlijk niet snel aangetrokken tot een nederlandse man, al zitten er natuurlijk wel uitzonderingen bij.

Ik heb nou eenmaal een zwak voor de donkere man.. Surinamer, Kaapverdiaan, Dominicaan..

En ben ook echt een ogenmens.. Mijn huidige vriend (surinaams) heeft hele lichtbruine ogen en mijn ex (dominicaans) had groene ogen..
Met een Engelsman - ben er mee getrouwd!

Droge humor, charmant en galant en uiteraard zeer beleefd.
engelsmannen zijn inderdaat leuk. ik heb eens een tijdje gescharreld met een maar die had last van psychoses lol... zijn broers waren wel heel aardig! haha
Haha grappig dit.

Ik heb altijd Nederlandse vriendjes gehad en vind de Nederlandse man over 't algemeen heel leuk. Ik heb op 't moment echter (al jaren) een Cubaanse vriend. Wat ik heel leuk vind aan hem is dat normen en waarden strakker zijn, in elk geval op 't gebied van omgaan met elkaar. Hij zal me niet afvallen in 't openbaar en vindt 't ook niet leuk als ik in 't openbaar hem voor schut zet of lullig doe (en ik doe dat dus ook niet). Hij zal altijd voor me opkomen. Hij zal nooit aan de billen van een ander meisje zitten (ook niet als hij alleen met vrienden uit is) en de jongen die dat wel bij mij deed brak hij z'n neus. Ik kom op de eerste plaats en hij bij mij ook. Als mijn aandacht verslapt houdt hij me bij de les. Toen we bij vreemden bleven overnachten en ik op de kamer van 't meisje lag in een twee persoons bed is hij toen hij 's avonds thuiskwam op een stoel gaan zitten op de veranda, want hij vond 't onbeschoft om bij dat vreemde meisje op de kamer te gaan liggen (al was 't dan met mij en bij mij in bed en uiteraard gewoon met kleren aan).

Zijn vrienden zijn ook zo, als ik hier uitben proberen jongens me altijd te versieren, ook jongens die ik goed ken en die goed weten dat mijn vriend mijn vriend is. In Spanje en in Centraal Amerika (waar we gewoond hebben) is dat nooit zo. Ik word heel respectvol behandeld, niemand doet oneerbare voorstellen, niemand maakt dubbelzinnige grapjes, want ik ben 'de vriendin van'. Mijn vriend ziet 't zelf ook zo dat hij zijn vrienden 'mij' toevertrouwt (als hij bv. zelf weg moet dan neemt iemand me mee uit of mee uit eten).
Margaretha2, ik herken wel wat je schrijft over de omgangsvormen van de latinos met hun vriendin.

Maar je zou ze de kost moeten geven die ondertussen vrolijk vreemd gaan als ze eenmaal getrouwd zijn en kinderen hebben!!

Je wordt meer gezien als een 'bezit', ook al verpakken ze het leuk.
ja chika dat is zeker waar. de latino cultuur is heel anders, maar het klinkt alsof jouo cubaanse vriend een toppertje is!

ik ken zelf twee cubanen en ik moet zeggen het zijn lieve jongens.. hmmmm..??

alhoewel, mijn vriend hoeft mij niet aan een ander toe te vertrouwen ik kan heel goed zelf mijn etentjes regelen..heel veel nederlandse mannen vinden nederlandse vrouowen niet meer leuk. om de reden dat we te vrij en stoerzijn.

wat ik zo leuk aan nederlandse mannen vind is dat ik het gevoel heb met hun toch het beste te kunnen communiceren. naar mijn idee is de nederlandse man erg betrokken geweest bij de emancipatie van de vrouw, en natuurlijk blijven mannen mannen , maar ik vind het heerlijk om in een eerlijke open en gelijkwaardige relatie te zitten.
Hoort dit topic niet bij relaties??? heeft verder niets met reizen te maken, m.i.
Nou je moet anders aardig wat reizen voordat je weer eens van bil kan
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Ik sluit me aan bij de dame met voorkeur voor een donkere man! "Once you go black" gaat bij mij helemaal op. Ben al een aantal jaren gelukkig met mijn Antilliaanse man (Curacao) en ons prachtige zoontje van ruim 1 jaar...

Margaretha, long time no speak, alles goed meid???
quote:chicha schreef op 04 september 2007 @ 16:55:

Margaretha2, ik herken wel wat je schrijft over de omgangsvormen van de latinos met hun vriendin.

Maar je zou ze de kost moeten geven die ondertussen vrolijk vreemd gaan als ze eenmaal getrouwd zijn en kinderen hebben!!

Je wordt meer gezien als een 'bezit', ook al verpakken ze het leuk.

Hoewel ik wel denk dat vreemdgaan meer geaccepteerd is in de latijns amerikaanse cultuur (zowel voor mannen als voor vrouwen trouwens - in elk geval in 't caribisch gebied) denk ik persoonlijk niet dat 't meer voorkomt in de latijns amerikaanse culturen dan in de europese culturen.

Hoe dan ook, toen ik mijn eerste reactie typte dacht ik al wel dat er een reactie als de jouwe zou komen. Want over elke cultuur kan je wel iets positiefs zeggen, en je kan ook dan een negatieve andere kant benoemen daarvan (ik heb 'ns 't boekje gelezen 'de Nederlandse man' van Sophie Perrier waar buitenlandse vrouwen aan de ene kant blij waren als gelijke behandeld te woden, en aan de andere kant baalden van het feit dat ze niet 'als vrouw' behandeld werden ). Jammer dat als ik de 'leuke' kant ervan benoem (waar dit toch over gaat) dat dan ook meteen de keerzijde benoemd moet worden. 'n Beetje 't idee van 'denk maar niet dat dat positief is hoor, want....'. En dat kan je over elke cultuur wel doen lijkt mij.

ps Voor mij zijn 't niet alleen Cubanen met hun vrouw, maar ook Cubana's met hun man die zo doen. Hun man staat op plek één, ze zullen hun man niet afbekken in 't openbaar, niet flirten met andere mannen waar hij of vrienden van hem bij zijn, zijn vrienden met respect behandelen, etc.En als ze dan vreemd willen gaan, wat uiteraard gebeurt, net zoals hier, dan niet 'in your face' maar discreet zodat niemand 't weet.
quote:lievebees schreef op 04 september 2007 @ 18:16:

wat ik zo leuk aan nederlandse mannen vind is dat ik het gevoel heb met hun toch het beste te kunnen communiceren. naar mijn idee is de nederlandse man erg betrokken geweest bij de emancipatie van de vrouw, en natuurlijk blijven mannen mannen , maar ik vind het heerlijk om in een eerlijke open en gelijkwaardige relatie te zitten.

Dat denk ik ook! Mijn eigen vriend maakt op 'n heel temperamentvolle manier ruzie, en hoewel ik ook weleens heel fel uit de hoek kan komen, is 't bij mij niet altijd zo. Ik doe 't meer volgens de feedbackregels, maar daar heeft hij geen boodschap aan

In 't begin dacht ik regelmatig 'zo, nu gaat 't uit' om pietluttigheden, maar nu weet ik dat we dan een felle ruzie kunnen hebben en dat die dan ook weer bijgelegd wordt en vergeten. Dat is in elk geval wel fijner dan iemand die alles opkropt en niet kan praten en dagenlange spanning, maar wat jij beschrijft is natuurlijk de ideale situatie. Luisteren naar elkaars standpunt, jouw eigen standpunt heroverwegen, compromis sluiten, haha, héél heerlijk Hollands!

Quint, ja met mij gaat 't goed, ga over drie weken verhuizen!!! Ik mail je snel, hoe is 't met de kleine? Wat vind jij leuk aan de Antilliaanse man?
Wat een gek topic over meneren.

Draait het nou om nationaliteit, uiterlijk of het karakter en opvoeding van iemand?
haha kjong

alles

uiterlijk gedrag, mate van psychotisch zijn , hoe hij de kat behandeld

alles wordt in oveweging genomen hier

vertel es kjong?
edit: verwijderd ivm einde relatie
haha dit is lekker gek.

Ik een armeense jeruzalemmer - prima prima.

uiterlijk: check- oke

psychotisch-check- nee

omgangsvormen-check- galant

behandeling van kat- check- nvt

ondernemingslust- check-oke

sportief- check- niet overdreven

voorkeur voor bepaald eten- check- chocolade *proest*

ruzie maken- hij is de rust zelve, ik zorg meestal voor vuurwerk
Ik van ook niet op Nederlanders, kan natuurlijk altijd nog gebeuren, je weet maar nooit, maar net als NG1 schreef; volgens mij vallen ze ook niet op mij. Ik

ben zelf wel Nederlands maar het lijkt wel of er alleen maar buitenlanders op me vallen. Als ik met een vriendin mee ga naar haar studenten vereniging, waar de Nederlandse mannen volgens haar bij ieder meisje om sex zitten te azen, laten ze mij altijd met rust. Ik zit er niet mee, doe mij maar een mooie getinte jongen
Ik ben getrouwd met een Rus. Bevalt ook prima. En de puntjes van Speculaasje komen overeen. Vooral Galant haha.

Russki Rules!
De Antilliaanse man, Marg, komt denk ik aardig overeen met jouw omschrijving van de Latino. De passie, de charmes, het vuurwerk (in ruzies ja maar dan ook weer in het goedmaken ) en het stoere maar toch zachte... dat trekt mij aan. En ja ik draai er niet om, zo'n lange, donkere man is gewoon heerlijk vind ik! We hebben samen dan ook een heel mooi kindje gemaakt al zeg ik het zelf

Alles gaat prima met hem trouwens, ik zal je eens wat foto's mailen, je weet niet wat je ziet... tis echt een jochie met een eigen mening geworden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven