Vrijstelling opleiding doktersassistent?
zondag 17 januari 2010 om 17:34
zondag 17 januari 2010 om 17:51
zondag 17 januari 2010 om 18:45
zondag 17 januari 2010 om 19:54
In mijn ziekenhuis zou je als verpleegkundige zo aan de slag kunnen als dokstersassistent. Graag zelfs. Wel voor een stuk minder salaris. Ken verschillende verpleegkundigen die als praktijk verpleegkundige zonder extra opleiding bij een huisarts aan de slag konden. Dat lijkt me meer iets voor jou? Fysiek veel minder zwaar maar je blijft wel werken op je eigen niveau. Succes, en ik zou dus eerst maar eens rondkijken en vragen voor je een nieuwe opleiding begint die wellicht totaal overbodig is.
zondag 17 januari 2010 om 20:10
In de jaren 80 (tjee, wat ben ik al oud) heb ik een paar jaar Z-verpleging gedaan. Wegens rugklachten heb ik me om laten scholen tot medisch secretaresse. Ik had geen vrijstelling, maar de opleiding duurde ook maar een jaar en 3 dagen per week, was dus wel te doen. Ondertussen werk ik al 19 jaar als medisch secretaresse, dit werk is in al die tijd behoorlijk aan verandering onderhevig. Veel gaat ondertussen digitaal. Ik werk in een streekziekenhuis en bij ons zitten de med. secr. in FWG 30 en de doktersassistentes in FWG 35. De DA doen vaak meer handelingen vooral op de poli derma, chirurgie en gynaecologie.
maandag 18 januari 2010 om 09:21
quote:Marloesz schreef op 17 januari 2010 @ 17:34:
Hoi,
Ik heb de opleiding tot verpleegkundige gedaan en wil nu graag de opleiding tot doktersassistent gaan doen, weet iemand of je (veel )vrijstelling krijgt?
Ik ga het binnenkort ook vragen op een aantal scholen hoor, maar ik ben een beetje ongeduldig
als je zo ongeduldig bent, waarom mail/bel je de scholen niet direct? Heb je in een keer het goede antwoord .
De onderstaande link van de vereniging van doktersassistenten geeft weer welke opleidingen je waar, al dan niet verkort, of met vrijstellingen kan volgen. Waarschijnlijk zal je toch contact op moeten nemen met de opleiding om te verifiëren of je daadwerkelijk de vrijstellingen krijgt (dat soort zaken wijzigt nogal vaak).
link naar site vereniging doktersassistenten
Hoi,
Ik heb de opleiding tot verpleegkundige gedaan en wil nu graag de opleiding tot doktersassistent gaan doen, weet iemand of je (veel )vrijstelling krijgt?
Ik ga het binnenkort ook vragen op een aantal scholen hoor, maar ik ben een beetje ongeduldig
als je zo ongeduldig bent, waarom mail/bel je de scholen niet direct? Heb je in een keer het goede antwoord .
De onderstaande link van de vereniging van doktersassistenten geeft weer welke opleidingen je waar, al dan niet verkort, of met vrijstellingen kan volgen. Waarschijnlijk zal je toch contact op moeten nemen met de opleiding om te verifiëren of je daadwerkelijk de vrijstellingen krijgt (dat soort zaken wijzigt nogal vaak).
link naar site vereniging doktersassistenten
maandag 18 januari 2010 om 18:49
quote:mips schreef op 18 januari 2010 @ 09:21:
[...]
link naar site vereniging doktersassistentenOmdat het gisteren zondag was
[...]
link naar site vereniging doktersassistentenOmdat het gisteren zondag was