Gezondheid alle pijlers

veel bloed in speeksel

05-12-2009 15:24 214 berichten
Alle reacties Link kopieren
mijn dochter heeft al een hele week enkele malen per dag behoorlijk wat bloed in haar speeksel, ze heeft geen tandklachten en kno arts heeft ook niks gevonden. haar maag en slokdarm zijn onderzocht en daar zat ook niks,ze voelt zich moe wie herkent dit en weet wat het kan zijn?

zelf weten we niet bij wie we nu nog te raden kunnen gaan, het is erg vervelend en ook wel angstig dat we maar niet weten wat er is.
Ik lees dit topic nu pas.

Wat ontzettend frustrerend dat ze niks kunnen vinden.

Ik moet zeggen dat ik die opgezette lymfeklier wel eng vind hoor.

Ik neem aan dat haar speelselklieren ook zijn onderzocht? Dat was het eerste waar ik aan dacht.

Hopelijk krijgen we snel een positieve update
Tis stil...... laten we duimen voor Momomo. Misschien dat ze morgen goed nieuws heeft.
quote:Bergje65 schreef op 17 januari 2010 @ 22:38:

Tis stil...... laten we duimen voor Momomo. Misschien dat ze morgen goed nieuws heeft.

inderdaad, ik ben gisteren de hele middag in het ziekenhuis geweest, haar lymfeklieren waren extreem opgezet en men was bang voor een abces. dat zat er gelukkig niet. Ze heeft sinds afgelopen vrijdag antibiotica maar de koorts en de zwelling is nog niks verminderd. Vandaag heb ik om 11 uur een afspraak gemaakt bij de huisarts om nogmaals te kijken. Verder willen we met de huisarts overleggen hoe nu verder. We zijn het vertrouwen in onze kinderarts helemaal kwijt, er blijken een heleboel testen waarvan wij veronderstelden dat ze gedaan zouden zijn (tbc etc) nog niet gedaan te zijn. Dan is het wel makkelijk van zo een man om te zeggen dat er niks ernstigs is !.

We hopen dat de huisarts ons kan helpen om met spoed een kinderarts c.q. ziekenhuis te vinden die de zaak nu echt eens serieus wil onderzoeken.

Allemaal hartelijk bedankt voor het medeleven en ik hou iedereen weer op de hoogte. Het is soms fijn om het gewoon even allemaal van je af te kunnen typen.
Momomo,

Wat zit je in een ellendige situatie.

Je wilt niet dat er bij je kind iets gevonden wordt, aan de andere kant wel natuurlijk, want het gaat niet goed en daar moet een verklaring voor zijn.

Waar woon je?

Ik ken wat steengoede kinderartsen waar ik van overtuigd ben dat ze hun uiterste best voor je

dochter doen.

Hebben ze al een MRI van de longen en het hart gemaakt? Weten de artsen zeker dat het geen longbloeding is? Is ze niet moe door iets aan het hart?

Soms zijn de klieren ook opgezet door bepaalde problemen bij het hart.

Wat een onzekerheid. Geef niet op en lekker mondig zijn in het ziekenhuis!
quote:emmenn schreef op 18 januari 2010 @ 11:52:

Momomo,

Wat zit je in een ellendige situatie.

Je wilt niet dat er bij je kind iets gevonden wordt, aan de andere kant wel natuurlijk, want het gaat niet goed en daar moet een verklaring voor zijn.

Waar woon je?

Ik ken wat steengoede kinderartsen waar ik van overtuigd ben dat ze hun uiterste best voor je

dochter doen.

Hebben ze al een MRI van de longen en het hart gemaakt? Weten de artsen zeker dat het geen longbloeding is? Is ze niet moe door iets aan het hart?

Soms zijn de klieren ook opgezet door bepaalde problemen bij het hart.

Wat een onzekerheid. Geef niet op en lekker mondig zijn in het ziekenhuis!

ik woon in de omgeving breda/tilburg, en ben nu in het tweesteden ziekenhuis in tilburg.

Met de huisarts een gesprek gehad, er moet vanmiddag weer bloed geprikt worden, met die uitslagen wil mijn huisarts dan verder een kinderarts raadplegen. Ik kan kiezen voor een heel nieuw ziekenhuis wat dan inhoud dat er van voor af aan begonnen moet worden met zoeken, of ik kan kiezen voor het ziekenhuis waar a diverse onderzoeken gedaan zijn en daar dan een andere arts vragen. Ik denk dat het laatste voor mijn dochter het fijnste is. maar wat denken jullie?

het gevaar bestaat dan natuurlijk wel dat de kinderarts die ik nu heb daar ook wel eens dienst zal hebben en als je dan iemand nodig hebt misschien toch hem zal treffen....

goed ik ga nu weer richting het lab om weer bloed te laten prikken....
Elisabeth ziekenhuis! Zij staan bekend om hun kundigheid en sociale vaardigheden (ook belangrijk bij onzekerheid!) Tweesteden is de laatste tijd erg verslechterd moet ik zeggen...
Ik zou de gok wagen op een nieuw ziekenhuis. Voornamelijk omdat dan van begin af aan een start wordt gemaakt met opnieuw alle onderzoeken. Een nieuwe kinderarts in hetzelfde ziekenhuis zal zich misschien toch verlaten op wat zijn/haar collega heeft aangenomen/onderzocht en dat risico zou ik niet durven nemen.
gisteren is er in opdracht van mijn huisarts een uitgebreid bloedonderzoek gestart, vanochtend heb ik gebeld om te vragen of de uitslag binnen was, en ja die was binnen maar de dokter wil het met mij bespreken en belt na 3 uur mij terug.

We hebben besloten dat als er iets uit het bloedonderzoek komt wat allang geconstateerd had kunnen worden we direct naar een ander ziekenhuis gaan, want dan is er niet gedegen onderzoek gedaan tot nu toe, mocht het zo zijn dat er niks duidelijks uit het bloed te voorschijn komt dan vragen we een andere kinderarts aan in het ziekenhuis waar we nu zijn zodat niet alle onderzoeken die al gedaan zijn opnieuw hoeven te gebeuren en ons meiske dat bespaart blijft.

we wachten dus weer af en hopen vanmiddag meer te weten. De koorts is nu wel weg, maar dat kan ook van de paracetamol en diclofenac zijn. De zwelling van de lymfeklieren is nog hetzelfde en lijken wel halve tennisballen zo groot...
Tjezus Momomo, wat een ellende! Je zou zo'n dokter toch.....

Wat een onzekerheid, en dan je nog laten wachten tot 3 uur!

Ik hoop dat het allemaal heel erg meevalt!

Veel sterkte!!
Ik leef met je mee. Wat spannend zeg! Ik zou naar een academisch ziekenhuis gaan. Ik richt mij daar nu ook op, het is even wat verder, maar ik heb daar gewoon wat meer vertrouwen in dan de 60 jarige artsen die al 100 jaar bij hetzelfde streekziekenhuis werken. Maar goed, ik heb niet zo'n hele goede ervaring achter de rug...
quote:gussie schreef op 19 januari 2010 @ 11:16:

Tjezus Momomo, wat een ellende! Je zou zo'n dokter toch.....

Wat een onzekerheid, en dan je nog laten wachten tot 3 uur!

Ik hoop dat het allemaal heel erg meevalt!

Veel sterkte!!

ja idd maar we wachten al zo lang, ik hoop aan de ene kant echt dat er iets beduidends gevonden is, en aan de andere kant natuurlijk dat alle uitslagen goed zijn, stel je voor dat die vent gewoon iets niet onderzocht heeft.... en dan tegen mij glashard zegt: uw dochter is niet ziek mevrouw, maar als U dat wil dan doen we nog wel een onderzoekje....

nee die kerel wil ik niet meer zien.maar zodra we iets weten dan probeer ik het zo snel mogelijk te melden, en hoop het beste.
Jeetje, Momomo, het duurt allemaal ook wel lang, he, en ondertussen zit je dochter er ook maar mee. Wat een knurft van een kinderarts dat hij er zo makkelijk over denkt, zeg. Dat snap ik echt niet. Wel fijn dat je huisarts je serieus neemt. Alleen dat het allemaal zo lang moet duren...
Om een kort verhaal lang te maken...
Gatver, de gatver wat een droplul. Sorry hoor, maar zo'n arts heeft totaal geen gevoel bij zijn patienten. Vooral als er geen uitdaging meer in ziet. Dat zou nou juist in jullie geval wel moeten zijn!

Hij zou geprikkeld moeten worden om diep in de zaak te duiken! Zoeken, uitvinden testen nog meer zoeken, jullie cinstant geruststellen en op de hoogte houden. Uitleg geven zover hij kan.

Dat hoort ook bij zijn takenpakket. De gevoelens en beleving van de patient (en in dit geval n iet onbelangrijk de moeder)

Dit gebeurt helaas te vaak.... Artsen zijn arrogant, verveeld.

Ik kan me echt opwinden over dit soort gedrag van artsen. Je hoort het gewoon teveel...

Heel veel sterkte!
Weet je al iets meer? Hopelijk valt het mee!!!
ik ben ook nieuwgierig, veel sterkte!!
Momomo, hoe gaat het?
Sterkte met alles.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Monomo, hoop dat er wat meer duidelijkheid is en dat het erg meevalt. Sterkte!
Ik hoop maar dat geen bericht, goed bericht is!
ik hoop het ook......
Wat een naar verhaal Momomo! Ik wil je alleen maar even een knuffel geven, het is niet niks allemaal.
Momomo, ik kijk geregeld of je al iets hebt laten horen. Hoop zo dat alles goed is!
Up, ben erg benieuwd hoe het nu is.
Ik maak me een beetje zorgen! Momomo weet je al iets meer?
Ik moet steeds maar weer aan dit topic denken, ik hoop zo dat alles goed is!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven