Huidskleur bepalend?

18-01-2010 15:20 149 berichten
Alle reacties Link kopieren
Is het mogelijk dat als je altijd op blanke mensen ben gevallen, je opeens op een donker iemand kan vallen? Of juist andersom? Of is het zo dat als je eenmaal op blank of donker ben gevallen, het ook zo blijft?

Is huidskleur bij jou bepalend voor je keuze in de liefde? Of sex?
quote:Margaretha2 schreef op 18 januari 2010 @ 17:19:

[...]

Ikwilafvallen, kan jij je geaardheid veranderen?

Want jij stelt hier geaardheid even snel gelijk aan voorkeur, en in mijn ogen is het wel een fundamenteel anders iets.Ik kan zowel mijn geaardheid als mijn voorkeur niet veranderen.
als de binnenkant maar roze is zeg ik altijd maar
quote:blijfgewoonbianca schreef op 18 januari 2010 @ 16:31:

[...]

Ik sluit me voor de verandering maar weer eens bij je aan.

Leuk Aziaatje had je geplakt!

Ik keek de film the House of the Flying Daggers en dacht opeens, waarom zouden wij in Godsnaam altijd zeggen 'Chinezen daar hou ik niet van hoor, veel te tenger', eigenlijk slaat het nergens op, er zijn net zoveel verschillende Aziaten als Europeanen.

Maarja ik snap sowieso dat hele afbakenen niet zo, ik vind zoveel mannen lekker .

En ik hou bv. niet zo van borsthaar, maar als een extreem lekkere man nou eenmaal met borsthaar er aan komt dan zal ik hem daar absoluut niet om afwijzen hoor, ik snap er niets van als mensen zo 'strak' zijn in wat wel en wat niet aantrekkelijk zou zijn.
quote:ikwilafvallen schreef op 18 januari 2010 @ 17:22:

[...]

Ik kan zowel mijn geaardheid als mijn voorkeur niet veranderen.Maar je denkt dus niet dat het eerder voor zal komen dat je op een heel ander type dan normaal valt, dan dat je op een vrouw valt?
quote:Margaretha2 schreef op 18 januari 2010 @ 17:23:

[...]

ik snap er niets van als mensen zo 'strak' zijn in wat wel en wat niet aantrekkelijk zou zijn.Jij legt anderen woorden in de mond. Niemand heeft dat hiet gezegd. Jij maakt het zelf zo zwart/wit.
Overigens stelt Coen de vraag 'als je altijd op blanke mensen bent gevallen'. Nou kwam ik tot mijn pakweg zeventiende maar weinig niet-blanke mensen tegen in mijn dorp in Brabant, zeg 2% van de bevolking ofzo (of van mijn part 5%) en ik had altijd blanke vriendjes. Niet omdat ik daar persé de voorkeur voor had, maar omdat er daar gewoon meer van waren en er dus ook sneller iemand bijzat die ik leuk vond. Toen ik in een meer gemengde crowd kwam, veranderde dat vanzelf. Niet dat ik opeens alleen nog maar niet-blank wilde ofzo, maar toen kwam ik ook wel regelmatig iemand tegen die ik leuk vond die niet blank was. De vijver was groter zeg maar

En eerlijk gezegd denk ik dat het voor heel veel mensen zo is, meer toeval dan voorkeur.
Al mijn exen, op een halfbloedje (half aziatisch) na, waren blank. Op volledig aziatisch val ik niet, ik weet niet waarom. Misschien moet ik die ene hele leuke aziaat nog tegenkomen. Zelfde met negroide mensen. Kan niet vallen op een man die echt pikzwart is. Maar heb vaak wel crushes gehad op halfbloedjes. Ik denk dat ik toch vooral op europese kenmerken val, want die halfbloedjes waren lichtgetint en hadden best een westers hoofd.
mag jy mooi wees as die lelik verby is,
en sag kyk na elke harde tyd.
mag jy bly wees as die huil verby is,
en vrede he na die stryd.
Ikwilafvallen, als je dat niet zegt dan antwoord je toch 'ja het kan veranderen', ja je kan iemand tegenkomen die niet je normale type is en die je toch waanzinnig aantrekkelijk vindt enzovoort op Coens vragen? Dan zeg je toch niet, nee dat kan niet want ik kan mijn geaardheid ook niet veranderen?
Ik ben het eens met Margaretha. Ik dacht eigenlijk altijd dat ik wel een bepaalde voorkeur voor huidskleur had, maar door haar postings realiseer ik me dat het meer andere kenmerken zijn waar ik op val.

Vrijwel alle mannen waar ik ooit wat mee heb gehad zijn blank, maar toch vind ik de meeste blanke Nederlandse mannen super onaantrekkelijk omdat zij die kenmerken niet hebben. En ik heb nog nooit wat met een Aziaat gehad maar vind die die Margaretha plakte bijvoorbeeld duizend keer aantrekkelijker dan alle mannen die ik in een heel jaar ben tegengekomen.

Huidskleur is dus voor mij niet doorslaggevend.
Am Yisrael Chai!
quote:Margaretha2 schreef op 18 januari 2010 @ 17:28:

Ikwilafvallen, als je dat niet zegt dan antwoord je toch 'ja het kan veranderen', ja je kan iemand tegenkomen die niet je normale type is en die je toch waanzinnig aantrekkelijk vindt enzovoort op Coens vragen? Dan zeg je toch niet, nee dat kan niet want ik kan mijn geaardheid ook niet veranderen?

Dat héb ik gezegd. Jij zei alleen 'Dat jij nou zo rigide bent dat je nooit op iemand met een andere huidskleur zou kunnen vallen betekend nog niet dat dat voor iedereen zo is'. Of zoiets. Vervolgens vraag ik je twee keer waar ik dat heb gezegd maar daar reageer je niet op.Want dat heb ik namelijk niet eens gezegd. Maar goed.......

Je voorkeur kan veranderen, mnaar ik denk dat dat onbewust gaat. Je kan niet tegen jezelf zeggen 'Vanaf nu vindt ik kort blond haar mooi'. Net zo goed als je smaak kan veranderen, wat kleding betreft kan het ook wat mannen betreft veranderen. Ik denk dat je dat zelf niet in de hand hebt alleen, maar dat dat een proces is.
En als je in een land woont waar een bepaalde huidskleur het vaakst voorkomt, dan is de kans nu eenmaal het grootst dat als een man die kenmerken heeft waar je op valt, hij ook de meest voorkomende huidskleur heeft. Puur toeval dus. ik denk zelfs dat als je in Afrika zou wonen, je waarschijnlijk ook op hetzelfde type man zou vallen, maar dan de zwarte variant.
Am Yisrael Chai!
quote:kaatje_85 schreef op 18 januari 2010 @ 15:23:

ik val eigenlijk op pimpelpaars met groene stippen, maar die zijn er helaas niet zoveel.Maar als je er 1 hebt...
Oh, dat zei Marg ook al.
Am Yisrael Chai!
Ikwilafvallen, als je huidskleur (haarkleur, krullen of stijl, kleur ogen, lengte, accent, etc.) vergelijkt met een geaardheid vind ik dat rigide overkomen. Als dat slechts for discussion's sake was en je zelf eigenlijk niet vindt dat het te vergelijken is, is het wel handig als je dat erbij zet.
Jij mag mij rigide vinden.

Ik hou er alleen niet van als je dingen zegt die ik nooit heb gezegd. Sterker nog, waar ik niet eens achter sta.
Dus: ikwilafvallen, als jij naar China of India zou moeten emigreren, dan vind jij nooit meer een aantrekkelijke man? Ook al wonen daar de meeste mensen van de hele wereld? Want je valt nu eenmaal niet op Aziaten?
Am Yisrael Chai!
En ook jij legt mij dingen in de mond Fashionvictim.

Ik heb niet gezegd dat ik niet op Aziaten val.

Lezen is ook een kunst.

Ik denk dat je best op een andere man zou kunnen vallen, maar dat je wel je voorkeuren hebt. En die voorkeur kan anders zijn dan de gemiddelde man van het land waar je woont.
quote:driewieler schreef op 18 januari 2010 @ 17:20:

Spijs ben ik in de marokkaanse keuken toch niet tegengekomen Sunshine, vertel?? Het zal je versteld doen staan!
quote:Sunshine_S schreef op 18 januari 2010 @ 17:40:

[...]

Het zal je versteld doen staan! Het water loopt me nu al in de mond
Nee, ik stelde je een vraag. Jij zegt dat je je voorkeur voor een huidskleur niet kan veranderen. Dan heb je mooi een probleem als je in een land of continent woont waar die huidskleur niet of nauwelijks voorkomt.

Het lijkt me om die reden dan ook onzin, dat die voorkeur iets met huidskleur te maken heeft.
Am Yisrael Chai!
Ik denk dat het wel kan veranderen, maar dat dat een proces is en onbewust gaat. Dat je ergens aan moet wennen.

Ik maakte de vergelijking ook met bijvoorbeeld kleding. Ik vindt witte sportsokken lelijk. Maar ik kan misschien wel leren om het mooi te vinden. Of misschien gaar het vanzelf.

Smaak en voorkeur kunnen veranderen. Maar dat ik het NU mooi vindt? Nee.
quote:fashionvictim schreef op 18 januari 2010 @ 17:33:

maar dan de zwarte variant.
En ik vindt die Chinees op de foto die Margaretha2 plakte niet aantrekkelijk. Maar dat betekend niet dat ik álle Chinezen onaantrekkelijk vindt.
Maar ikwilafvallen, ik vind witte sportsokken ook lelijk, maar niet zó belangrijk dat als ik mijn vriend met witte sokken zie hem opeens niet meer lekker zou vinden ofzo.

En dat gaat dan om iets wat ik oprecht lelijk vind, aziatische gelaatstrekken vind ik bv. niet oprecht lelijk (ook niet oprecht prachtig), dus dan is dat nog onbelangrijker dan witte sportsokken.
Volgens mij haal je nu je eigen stelling onderuit, ikwilafvallen.

Om maar even bij die witte sportsokken te blijven:

Stel je valt op het type snelle zakenman. Dus: strak in pak, hoogopgeleid, beetje brallerig maar op een leuke manier, goede baan, gevoelig voor materiele zaken, zeg, een Jort Kelder type.

Alle mannen waar je in Nederland op valt lijken dan ook op Jort Kelder en zijn allemaal blank en hebben allemaal zulk soort haar.

Vervolgens emigreer je naar India. En de enige blanke in je omgeving is een type Tokkie in een campingsmoking, witte sokken, bierbuik en tattoeages.

Op je werk lopen echter allemaal Indiase varianten van Jort Kelder rond.

Wat denk je dat dan doorslaggevend is in waar je op valt?

Ik denk dus niet het feit dat die Jort Keldertjes een kleurtje hebben. Ik denk dat die witte sokken, die bierbuik, die campingsmoking en die tattoos wél doorslaggevend zullen zijn om ervoor te zorgen dat je dan niet op die blanke man valt.
Am Yisrael Chai!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven