Bezemtopic deel 6

14-01-2010 07:32 3003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer een nieuw topic om helemaal vol te schrijven met lijstjes, tips, schoppen onder konten en schouders om uit te huilen als die nodig zijn.

Bezemtopic deel 1

Bezemtopic deel 2

Bezemtopic deel 3

Bezemtopic deel 4

Bezemtopic deel 5
quote:mamzelle schreef op 17 januari 2010 @ 11:38:

Mogguh

Laten we even rechtzetten dat ik niet met Boro in een genoemd kan worden als het om opvoedingsproblemen gaat. Zij heeft een moeilijke jongen, ik ben een moeilijke mama.

Vandaag:

Proberen consequent, duidelijk en neutraal (pfff, vooral die laatste) te blijven als ik dingen hier gedaan wil hebben.

Uitzoeken of er ook nog leuke dingen te doen zijn.

Niet Minder computeren

Lieve Mamz, ik denk dat we het allebei heel moeilijk hebben , soms soms ook niet. En wat de oorzaak is maakt niet zoveel uit, uiteindelijk moeten we dezelfde dingen doen. Zoals het dikgedrukte :-) Dat is ook de manier waarop ik A moet benaderen. En voor al dat neutraal blijven is zo lastig.

Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Neutraal blijven is keimoeilijk. Nog veel moeilijker dan consequent zijn!
@Goldy: Nog van harte gefeliciteerd met Oudste, beter laat dan nooit Je bent al 18 jaar een TopMoeder, super gedaan .

@Mwpoessie , nog maar gewoon een Je klinkt heel erg positief, en dat vind ik ook bij je passen ( voor zover ik kan inschatten natuurlijk :-) ) Vind je het niet lastig dat je nu niet in NL woont ? Of is het stiekem wel lekker, zodat je je op jezelf kan concentreren? ( en mss blaat ik nu wel gewoon in het einde weg hoor, zou zomaar kunnen )

@Fussie, wat naar dat je nog steeds zo moe bent en slecht slaapt Ik kan met met Terror nog goed herinneren hoe moe ik was op het end. We hadden die zomer 3 hittegolven achter elkaar, en als je 38 weken zwanger bent is dat Niet Grappig En wat was ik blij toen mijn vliezen braken met 40 weken zeg. Wat een opluchting . Maar goed, dat was pas aan het einde, het middenstuk van de zwangerschap heb ik me wel goed gevoeld.

Ik hoop dat jij je ook nog wat fitter gaat voelen

Goed van je dat je thuisgebleven bent !

Vandaag

*De Was. ( ... Iets met mount en ever .. )

*Routine boven en beneden

*1 groot ding bedenken. Mss de badkamer , die ziet er niet uit.
quote:fussie schreef op 18 januari 2010 @ 08:57:

Neutraal blijven is keimoeilijk. Nog veel moeilijker dan consequent zijn!

Nou idd, consequent ben ik van nature heel erg. Daar ligt het niet aan bij mij Maar dat neutraal blijven.

Niet aan A laten blijken hoe ik me voel, of dat nou goed of slecht is. Zo moeilijk. Zeker als ik onzeker ben bijv. dan "pakt" hij me daarop.

Daar wordt ook hard aan gewerkt. De instelling (onze behandelaars zeg maar ) Vinden dat ik geen enkele reden heb om onzeker te zijn, dus ik moet wat meer op mezelf vertrouwen. Zodat A die ruimte niet heeft om toch nog even speling te zoeken. :-)

Mamz, ik zat net terug te lezen, het lijkt net of ik op alles wat jij zegt een weerwoord heb, maar zo bedoel ik het niet hoor, trouwens Ik vind het fijn om zo ervaring uit te wisselen en heb al vaker echt iets aan jouw woorden gehad.

En van Fus vind ik het zo prettig dat ze het kent. Het is zo lastig uitleggen soms. En als ik "zo" over A praat vind ik mezelf soms net zo'n boze stiefmoeder. ( Over dat hij ruimte neemt, manipuleert e.d. ) En dat ben ik nou net niet .
borodini schreef op 18 januari 2010 @ 09:05:

En van Fus vind ik het zo prettig dat ze het kent. Het is zo lastig uitleggen soms. En als ik "zo" over A praat vind ik mezelf soms net zo'n boze stiefmoeder. ( Over dat hij ruimte neemt, manipuleert e.d. ) En dat ben ik nou net niet .

Dat is wel het allerlaatst waar ik aan denk als ik jou zie schrijven over A.

Ik denk weet wel zeker dat jij het beste bent wat hem kan overkomen.
Erik is de Mol en HPL de Lul.
Goedemorgen!

Wat ben ik duf nog, sorry Fuss.

We waren om half 8 wakker, te laat want we wilden om half 8 in het zwembad liggen.

En toen ben ik weer in slaap gevallen, en dat met de bouw op 20 meter afstand.

Ik ben nu 3 kwartier wakker, maar ik merk er niets van.

GL, mooie foto's van je meisje!

Rainz, ik ben ook ff kwijt wat voor test, sorry. Succes vanmiddag!

Mamz, ik vind je toch een kanjer. Is het nog gelukt met je was?

Zoebje, hoe is het?

Iedereen, hoe is het?

HotPip, hoe is het?

Ik moet veel doen vandaag.

Vandaag is voorlopig mijn laatste vrije dag en daar moet ik gebruik van maken.

Eert komende vrije dag is over een dag of 9 pas.

- Huishouden opruimen en schoonmaken.

- Dweilen.

- Hardlopen

- Haren verven.

- Naar het centrum voor lenzen vloeistof en eten voor vandaag en morgen.

- Koken.

- Naar het nieuwe Luxor Theater.

Ik ga opschieten! Fijne dag allemaal!
Erik is de Mol en HPL de Lul.
Wat knap van A

Boro, ik heb zelf ook altijd het gevoel dat ik zo nodig iets moet zeggen, terwijl ik denk dat je daar helemaal niet op zit te wachten (doe het toch, ik ben best wel trots op mijn mening ) dus ik denk helemaal niks als je terugschrijft, eerder dat ik blij ben met je reactie.

Mijn Oudste moppert best wel heel hard als iets niet gaat zoals hij wil. Maar hij is ook zichtbaar blij als dingen duidelijk zijn. En dan ook een stuk gezeglijker. Vind het wel mooi om te zien hoe dat zich bij hem heeft ontwikkeld in het afgelopen half jaar.

Pietjes, wat een lief woord voor iets engs en kriebeligs.

Mensen, hebben jullie ook zo'n zin in de meet? Het duurt nog maar even!

Vandaag:

Was (duhuh)

Evaluatie met creatief therapeute

Kinderen van BSO naar muziekles
Het was een test om uit te vinden of de pijn in mijn nek tussen mijn oren zit of daadwerkelijk in mijn nek. Het komt erop neer dat ik in feite volgens de regeltjes geen pijn meer zou mogen hebben omdat ik genezen verklaard ben, maar ik heb wel nog pijn en dat kunnen ze niet verklaren. Ook omdat er geen regelmaat zit in de pijn (dus de ene keer kan ik wel heel veel doen zonder er last van te hebben, de volgende keer doe ik maar de helft en heb ik wel last van mijn nek), denken ze dat het psychisch is.

Voor de goede orde toch maar die test gedaan en vanmiddag dus de uitslag. Ik heb heel sterk het gevoel dat ze me niet serieus nemen, maar ja, daar doe ik zo weinig aan. Ik kan alleen maar vertellen hoe het bij mij voelt en meer kan ik er niet van maken. Even afwachten dus wat ze vanmiddag zegt. Ik heb wel besloten dat als ik vandaag weer het gevoel heb dat ze me niet serieus neemt, dat ik dan stop met het hele psychologie-gebeuren en revalidatie, dan blijft het maar zoals het nu is, daar is goed mee te leven.

Vanmorgen gewerkt, net even gauw een stofzuiger door het huis heen gehaald, moet nog even dweilen en wat aan de was doen en dan ben ik in huis klaar.

Boro, knap van A dat hij het zelf ook inzag.

Jaaaaah! Ik heb wel zin in de meet. Zit er nu trouwens over te denken om toch met de auto te gaan, dan ben ik niet zo aan de trein gebonden. Zoeb, je kan uiteraard meerijden! En ieder ander die op de route ligt ook natuurlijk.
Lastig is dat he Rainz? Hopelijk valt de uitslag mee.

Hier is het kind gevoederd en terug naar school. Mijn kies moet er nog verder uit, er blijkt nog een stuk te zitten. Bij de kaakchirurg is over 2 maanden tijd

Nu ga ik eens kijken of ik kan slapen, de elektrische deken staat al aan.
Jullie waren zo afwezig vandaag

Mijn kind is vrij van trauma's verklaard. Zijn grootste verdriet is het overlijden van zijn konijntje. Mooi

Wat betekent dat over een paar weken de creatieve therapie stopt en ik dus hier in huis moet werken aan grenzen stellen, benoemen van gevoel en zo meer.

Ik ben ook heel blij dat hij zo cooperatief is. Hij heeft echt nog wel zijn buien, en die zijn niet misselijk. Maar hij wil zo graag gewoon een leuk huis.

De lading was is eindelijk opgehangen. En nu zit er een lading in de machine waar ik geen kant mee op kan.
Truste Fuss!

Ik ga nog even werken
Slaap lekker Fussel :-)

Werkse Coebergh :-)

Heee mamzie, goed van de was, die van mij staat nog boven

Routine beneden gedaan, nog even stofzuigen.

Dan naar boven. Kind in bad smijten doen, ondertussen routine boven en was ophangen. Kind uit bad slepen en stofzuigen.

Koken.

Dat wast.
Trauma van mijn kind? :

Net was er een verjaardagskaartje van opa en oma. Met geld in.

En nu is ze in tranen.

Ik heb was gevouwen

Ik ben bij de Sligro geweest.

Ik heb visite gehad

Ik ben op visite geweest

Ik heb mijn tekst geleerd.

Ik moet nog koken

Ik moet nog was ophangen

Ik moet eerst nog was afhalen

Ik moet nog naar de repetitie.

Ik moet nog een boodschappenlijst maken
anoniem_7250 wijzigde dit bericht op 18-01-2010 17:12
Reden: Wegstrepen
% gewijzigd
Lekker dutje kunnen doen Fuss?

zwaai naar Pipsie!

En waar is iedereen?

Zoebje?

Allis?

Hizzeltje?

Gelfling?

Wie mis ik nog allemaal?
GRRR! Rottige psych-secretaresses. Stond ik daar keurig op tijd voor mijn afspraak, blijkt dat ze me de verkeerde datum in de brief hebben geschreven. Psych zat vandaag in Utrecht, en ik had volgende week moeten komen en niet vandaag. Moet nog even kijken of dat gaat lukken met kinderopvang, anders vind ik dat ze me de uitslag maar per post moeten toesturen of zo, anders gaat het nog langer duren. Ben nu al 3 maanden op de uitslag aan het wachten.
Hips en Happy hebben elkaar gevonden op Labillie

Ixsje is weer met zijn mama mee, een verdrietige mama want haar leidinggevende is vandaag overleden. Ze weet niet precies hoe, maar het is wel duidelijk dat het geen natuurlijke dood is.

Met mijn pootje wil het nog niet zo. Kan nog steeds niet tot heel weinig belasten, er zit nog steeds vocht in de voet, doet nog steeds pijn. Het kan nog wel even gaan duren vrees ik.

Tjeees Rainz! Dat is balen!! Kan me indenken dat je was!!
Oh Mamz, Mevrouwtje Poes is een andere vriendin dan de vriendin in de blog hoor.

Niet in de war raken!

Tjonge Rainz, wat een blunder.

Ik zou ook maar zeggen dat ze de uitslag nu lekken per post mogen sturen.
Sjee Rainz, wat slordig van ze!

En Jonna, wat heftig van de leidinggevende van je dochter!

Ik heb vandaag veel achter de computer gezeten en met de verzekering gebeld. Het is volkomen onduidelijk welke rekeningen van rond de bevalling vergoed worden en hoe ik aanspraak kan maken op dat geld. En volgens mij ben ik over sommige dingen verkeerd voorgelicht
He bah, MissM, wat vervelend! Was het een medische grond voor het ziekenhuis? Dan krijg je alles vergoed toch? Hopelijk krijg je zoveel mogelijk terug!

Jonna, wat balen van je voet. En wat een akelig nieuws voor je dochter. Gelukkig heeft ze een lief kleintje voor wat afleiding!

Rainz, wat een horkerig gedoe zeg En anders je kinderen maar meenemen en bij de secretaresse planten hoor! Geintje natuurlijk maar toch, wel weer heel vervelend.

Gold, wat jammer van de opa en oma. En dus voor jou

Wat fijn Mamz, dat het zo goed gaat met Zoon! Is het de oudste? Hoe bevalt het logeren eigenlijk? Ik hoor je er iegenlijk zo weinig over.

Ik mis ook een heleboel mensen Gold!

Meisjes, ik heb vanmiddag een uurtje geslapen! En dat terwijl ik overdag nooit kan slapen! Ik had Bach Rescue gekocht. Hopelijk werkt het vannacht ook. Ik ben al zo blij met dit uurtje, werd echt helemaal gelukkig wakker!

Heb me voor morgen nog wel een dagje ziekgemeld, gewoon omdat ik nog lang niet bijgeslapen ben. Niet dat ik verwacht dat ik dat morgen wel inhaal hoor, maar woensdag is dan maar weer een half dagje en de donderdag en vrijdag zijn niet zo zwaar.
Gold,voor dochter is het natuurlijk ook raar..merk dat hier wel aan de kinderen.Gelukkig is ukkie nog klein!

Jonna,wat heftig voor je dochter!

En wat vervelend dat het met pootje niet echt opschiet!

Rainz,wat een pannekoeken daar!

MissM,ik kreeg na bevalling van ukkie de rekening van zhuis opgestuurd.Na eindeloos bellen snapten ze pas dat ik niet particulier verzekerd was maar vriend wel.Ondertussen was de rekening al doorgestuurd naar de deurwaarder en moest ik daar ook weer alles uitleggen

Hoop dat het bij jullie anders loopt

Nu Ukkie op bed en me-time!
ik kom even knuffels uitdelen aan degene die het nodig hebben.

Druk weekend en vandaag nog even een cursusdagje erachter aan. Maar ik heb wel "het" gevoel voor werken met mensen heb ik gehoord

Nu even verder zorgen voor itsman die ligt met pijn in zijn rug op de bank
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Balen, Rainz, dat je voor niks bent gekomen :(

Fuss, fijn dat je geslapen hebt. Wat kan zo'n uurtje (of twee, drie, vier) dan uitmaken..

Jonna, wat duurt het al lang.

Ik geloof dat ik een beetje gek word: Oudste heeft zijn activator (beugel dus) laten vallen en die is stuk. Het kreng was net gerepareerd. Allemaal pure pech want hij draagt het ding wel, zij het dat hij er niet altijd aan denkt.

Fussie, er is nog maar 1 keer gelogeerd. Vonden ze heel leuk tot best wel leuk. De volgende keer is tijdens de meet! Ze hebben tussendoor een dagje gespeeld.
Dat is op zijn zacht gezegd vervelend Mamz. Is dat duur? Dat laten maken?

Bor als ik iemand NIET als boze stiefmoeder zie, dan ben jij het wel. Jij bent het beste wat A kon overkomen en dat weet je best. Misschien twijfel je soms omdat je streng moet zijn, maar dat is alleen maar voor A's bestwil. Je bent een schat.

Ik ben de laatste dagen niet veel op de pc. Mijn bureau is afgebroken en staat in de verf en op schoot is niet zo makkelijk.

En ik heb een poets-schoonmaak-opruim-karweitjes die zijn blijven liggen-gekkedingenverzinnen- manie en daar moet ik verschrikkelijk van profiteren voordat het over is.

Dat wil zeggen: Ik heb vandaag al:

Ramen gewassen

Keuken opgeruimd, gepoetst, gestofzuigd en gedweild

Kamer idem dito

Gang en trap gedaan

wc gepoetst

Badkamer een grote beurt gegeven

En als klap op de vuurpijl vanavond nog 20 minuten op de hometrainer gefietst.

En nu ben ik moe, verdrietig (lees Robo) en kwaad.

Wat is het leven oneerlijk.
Godsammekrake, wat heb je hard gewerkt, Zoebie.

Verdrietig over Robo... dat klinkt niet goed :(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven