Asociaal gedrag

18-01-2010 19:52 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag zat ik in de trein uit Amsterdam.

Omdat ik mijn dochter in de draagzak droeg, hield ik mijn tas vast aan de kant van het gangpad.

Hij hing over mijn schouder zeg maar, zat verder niet in de weg ofzo.

Afijn, ik was krantje aan het lezen ineens hoor ik de persoon achter mij kokhalzen en jahoor, ze boog zich schuin voorover naar het gangpad en kotste haar hele maaginhoud eruit, deels in en over mijn tas.

Iedereen was een beetje verbijsterd geloof ik en zij gaf geen kik.

Ik zat eigenlijk te wachten op een sorry, of iets in de trant maar het bleef muisstil.

Heb mijn tas schoongeveegd met spuugdoekje van dochter die ik gelukkig bij mij droeg.

Maar ik stond perplex van de onbeschoftheid van deze persoon.

Dat je misselijk wordt en gaat kotsen alla, kan iedereen gebeuren.

Maar dat je iemands tas onderkotst, doet lsof je neus bloed en ook nog de kots op het gangpad laat liggen gaat werkelijk waar mijn pet te boven.

Ik dacht er nog over om er iets van te zeggen, maar heb het er maar bij gelaten.

Als iemand zelf niet het fatsoen heeft om zijn rommel op te ruimen dan is dat niets anders dan triest, heel triest.

Moest het even kwijt!
Ik heb ook een keer gekotst in de trein Gelukkig in de wc hoor! Ik was zoooo misselijk en wilde gewoon zsm thuis zijn, dus was ik al naast de wc in zo'n zitje gaan zitten. Toen waren we bijna in Zwolle en daar moest ik overstappen. Ik dacht: nu kotsen of midden op het perron. Dus toen alle mensen in het halletje stonden konden ze vrees ik wel meegenieten... Ooo wat was ik beroerd en wat schaamde ik me toen ik dat hokje uit kwam

Oh Donna, niet dat je ook maar iets aan dit verhaal hebt, vind het ook erg raar dat zij/niemand iets deed...
Misschien had iemand inderdaad hulp aan moeten bieden, maar ik zou dat zelf eerlijk gezegd nooit doen...ik vind kotsende mensen zo ontzettend vies...en dan maakt het niet uit of het een junk of een nette dame/heer is. Ik kan er echt niet tegen, verbaas mij er ook over dat de treincoupe niet opeens leegstroomde?

Ik heb volgens mij een beetje een kotsfobie...ik weet ook nog precies waar/wanneer/wie ik heb zien kotsen...ieuw.
Wat moet het naar zijn dat zo'n hele trein je vol afgrijzen aankijkt en niemand ook maar enige consideratie met je toont. Ik zou denk ik ook proberen mezelf onzichtbaar te maken tot ik de trein uitkon.

Dat jij sorry op prijs stelt kan ik best begrijpen. Maar hee, jij kreeg tenminste nog medelijdende blikken. Om haar gedrag nu als asociaal te bestempelen. Ik vind het eerder asociaal dat niemand een poot uitsteekt of zich om die vrouw bekommerd.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Ik vind haar gedrag wel asociaal, niet omdat ze kost, maar omdat ze zich niet eens even verontschuldigd.

En inderdaad, dat er niemand is die zich even om jou of haar bekommerd.....
Lonkaa, dat is mijn worst nightmare.

Heb wel eens last van kriebelhoest en als dat de kop opsteekt dan is er geen stoppen meer aan, tot kokhalzen aan toe.

Gelukkig is 't nooit gebeurd...

@jackie,ik wordt zelf gelukkig niet misselijk of dat ik moet kotsen.

En in een andere situatie had ik wel hulp geboden, al was het alleen maar aanbieden van mijn pakje zakdoekjes.

@ Poezewoes, ja vind het wel asociaal eerlijk gezegd.

Dat je niet geholpen wordt door andere is klote en ook asociaal, maar pleit je niet vrij als je een ander en het gangpad onderkotst.

Die medelijdende blikken had ik niets aan, aangezien ik een uur in de wind stonk de hele weg naar huis.

En die 'sorry' had het niet minder laten stinken,maar geeft wel aan dat iemand zich beseft dat je een ander ongemak hebt bezorgd.

Maar goed, blijkbaar beschikt de een wel over manieren en was de ander afwezig toen deze uitgedeeld werden.
quote:Nova78 schreef op 18 januari 2010 @ 21:00:

Ik vind haar gedrag wel asociaal, niet omdat ze kost, maar omdat ze zich niet eens even verontschuldigd.

En inderdaad, dat er niemand is die zich even om haar bekommerd.....Nouja, dit dus.
quote:jaimie schreef op 18 januari 2010 @ 20:07:

Ik denk dat de vrouw zelf ook in shock was door het voorval. Dat ze even niet wist hoe ze moest reageren?

Dat denk ik ook.

Als iemand wellicht iets had gezegd van, gaat het? dat ze dan wel iets had gezegd of zich had verontschuldigd. Ik vind het vooral heel erg lullig voor haar, wat een schaamte.

Maar ook heel goor voor jou natuurlijk!
ik kan er niets aan doen, maar moet er gewoon om lachen als ik er aan denk. Het lijkt wel een cartoon.

2 mensen naast elkaar die in stilte in de bus zitten. De 1 kotst de ander onder. Zwijgend probeert de ondergekotste persoon het met een doekje schoon te maken en de koster staart voor zich uit. De mensen er omheen zijn ook doodstil en kijken medelijdend.
Ainne, nouja werd het spuugdoekje in ieder geval gebruikt
Heyjij, vertelde het net aan mijn man en we lagen dubbel van 't lachen.

Zoals jij het hierboven beschrijft vertelde ik het en hij kwam niet meer bij.

Je zou bijna denken dat het een sketch was.
quote:Donna schreef op 18 januari 2010 @ 21:22:

Heyjij, vertelde het net aan mijn man en we lagen dubbel van 't lachen.

Zoals jij het hierboven beschrijft vertelde ik het en hij kwam niet meer bij.

Je zou bijna denken dat het een sketch was.Fijne sketch
Misschien was ze wel in verwachting.
Was ze niet onwijs dronken, zo erg dat ze niet meer wist wat ze deed/ niet erg meer bij kennis was ?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven