Postcrossing 3

11-01-2010 18:49 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoudt:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wilt dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)
Kom ik hier kijken, heb ik een hurray (mmm eens vaker kijken) uit Duitsland! Leuke reactie en kaart is gescand.

Teigera, ik fotograafde ze eerst ook maar we moesten een nieuwe printer kopen. Die hebben ze niet meer los dus een printer/kopierapparaat/scanner in een!
Mijn kaartje in NL is aangekomen binnen 24 uur

Via Hyves al een aantal mensen toegevoegd waarbij ik er bij 1 niet weet wie het is maar dat ga ik nog even navragen

Op het forum al jaren "actief" ondertussen is het groepje vriendinnen wat ik hier had opgedaan overgegaan op een afgeschermde hyve tegen het meelezen

We delen al jaren lief en leed met elkaar en hebben 1 á 2 keer per jaar een meeting.

Postcrossing doe ik in mei 4 jaar, op het forum aldaar niet meer zo actief. Heb in het begin veel aan tags en RR meegedaan. Na zo heel af en toe nog eens een RR.

Toch nog een kaartje aangevraagd, deze mag naar NL, iemand hier uit limburg?
Bedankt voor jullie felicitaties, erg lief

Ik had een kaartje uit Taiwan gekregen op mijn verjaardag, maar nu klopt haar ID-nummer niet! Balen.. Het stomme is dat ze al eerder een foutje heeft gemaakt met het nummer want er zit typ-exx op het kaartje! Zet wel een berichtje op mijn profiel en dan maar hopen dat ze dat leest...
anoniem_99110 wijzigde dit bericht op 18-01-2010 21:39
Reden: spelfoutje
% gewijzigd
Ja juuf wel spijtig natuurlijk! Kan je haar profiel niet achterhalen door haar naam die op de kaart staat? Of is het haar echte kaartje die erop staat en niet haar profielnaam?

Ik heb nog steeds geen adres aangevraagd! Ik wacht nog steeds *geduld wordt op de proef gesteld! *
quote:juuf schreef op 18 januari 2010 @ 21:39:

Bedankt voor jullie felicitaties, erg lief

Ik had een kaartje uit Taiwan gekregen op mijn verjaardag, maar nu klopt haar ID-nummer niet! Balen.. Het stomme is dat ze al eerder een foutje heeft gemaakt met het nummer want er zit typ-exx op het kaartje! Zet wel een berichtje op mijn profiel en dan maar hopen dat ze dat leest...

Je kunt ook PC even mailen dan gaan zij het uitzoeken, Ik had laatst iemand die had helemaal geen ID op de kaart gezet. Had toen binnen een half uur een mailtje terug met het ID-nummer.

Als je bij registreer een card kijkt dan zie je onder het Register Card knopje een link: Ask for help. Klik dat aan en dan volgt het vanzelf.
c_estelle wijzigde dit bericht op 18-01-2010 21:45
Reden: toevoeging
% gewijzigd
Ja iemand hier uit limburg

Hahahahaha
quote:justme80 schreef op 18 januari 2010 @ 21:16:

Toch nog een kaartje aangevraagd, deze mag naar NL, iemand hier uit limburg?Hoelaat had jij dat adres aangevraagd? J uit V hier.
Snoet welke omgeving ongeveer?
Leuk om wat gezichten bij de forum-namen te zien
quote:c_estelle schreef op 18 januari 2010 @ 21:42:

[...]

Je kunt ook PC even mailen dan gaan zij het uitzoeken, Ik had laatst iemand die had helemaal geen ID op de kaart gezet. Had toen binnen een half uur een mailtje terug met het ID-nummer.

Als je bij registreer een card kijkt dan zie je onder het Register Card knopje een link: Ask for help. Klik dat aan en dan volgt het vanzelf.

Oh super! Goh wat stom, had ik nog niet eens gezien

Heb namelijk laatst ook een beschadigde kaart ontvangen, de kaart is voor meer dan de helft doormidden waardoor alleen mijn adres en de postzegel nog zichtbaar zijn Dan mail ik daar ook maar eens even over. Bedankt he!
Leuk inderdaad, iedereen gezellig op Hyves!
Maar ook hier posten.
quote:steph schreef op 18 januari 2010 @ 23:08:

Maar ook hier posten.Haha dat komt goed hoor!
Jaaaahh.... m'n eerste 2 kaartjes zijn weg!!

Nu afwachten hoe lang het duurt voor ze aankomen (China en Australië).... en zien hoe lang ik me in kan houden met het volgende adres aanvragen
Heej, psssst Justme80,

Ik ben L uit W hihihihihi

Niet te verwarren met J uit V

Goedemorgen,

Gezellig hier en op hyves haha :D

Ligaa: Jou heb ik nog niet gevonden op de Hyves, voor de rest iedereen wel, geloof ik?

Chayuz: Iedereen is als postcrossing-jonkie begonnen Dat prille is ook leuk toch hihi :P

Ik ben nu een half jaar lid bij PC en post hier ook ongeveer zo lang via het Viva-forum. Het PC-forum heb ik iets later ontdekt, waardoor mijn eerste meeting in oktober was. Ik was helemaal niet zenuwachtig, maar had er gewoon heul veul zin in! Ik heb met o.a. Kozoo zitten kletsen alsof ik dr al jaren kende!

Aankomende zaterdag wordt voor mij de 3e meeting. Het is zooo leuk en gezellig! Tot nu toe ben ik niemand tegengekomen, wie ik niet aardig vond. Met de één heb je uiteraard wel meer "klik" dan met een ander.

Nog 7 hurrays te gaan tot de meeting whahaha :P
Ola, vandaag vraag ik maar weer eens een adresje aan denk ik :-) De laatste die ik mag :-)

Ik ben nog niet op het postcrossingforum, want dat wordt me een beetje té druk. (werk, studie, social life, vriendje,hobby's) haha
Het is prima te combineren allemaal :P Oh nee, ik verpest al weken mn school :P Maar nu ga ik weer eens goed in de financiën duiken! Tot vanavond, want dan heb ik mn deadline gehaald haha! Fijne dag iedereen!
Ik ben zwak, twee adressen aangevraagd (Italië en Nieuw-Zeeland). Mag er nog drie voor de meeting.

Verder kan ik ook nog de expired, op eentje na die is al bijna een jaar lang en word dan niet meer geregistreerd, adressen nog eens een kaart sturen. Genoeg voorwerk te doen.
Gisteren had ik dus mijn eerste hurray!!!

Dus nu net een adres aangevraagt.

China deze keer, ik weet ze wel te pakken die verre landen zeg.

Heb nu nog onderweg, Wit Rusland, Tjechie, Japan en Usa.

En daar komt dan China bij.

Sangsaa ook al verre oorden dus.
Leuk dat er overal weer zoveel kaartjes en hurrays zijn! Hier even radiostilte, maar heb er nog 7 onderweg...

Leuk dat jullie allemaal zo actief zijn, op hyves, hier en op andere plaatsen. Ik ben er iets minder, maar hoop niet dat dat erg is? Voordat jullie net zulke regels als op de PC-hyve gaan instellen?
Vandaag een Hurray ontvangen uit Finland.

Ga nu ook een kaartje sturen naar Spanje.

Als 'gedichtje' voor het kaartje van gisteren heb ik de tekst van Vader Jacob in het Tsjechies en Nederlands opgezet. (wat de enige tekst die ik vertaald kon vinden en volgens mij vertalen die vertaalmachines niet altijd geheel correct)

Bedankt trouwens voor de antwoorden allemaal!
@anita: jeej je eerste hurray gefeliciteerd! Nu begint het wachten op een kaartje in de bus.

Chayus, ik ben nu ongeveer 2,5 maand lid dus ook nog wel een beginner. Ik ben wel meteen verslaafd want ik vraag altijd meteen een nieuw adres op en heb er nu 19 verzonden en 18 ontvangen. Op dit forum zit ik vanaf ik begonnen met met postcrossing toen ik het fenomeen ging googlen.

Hoe voegen jullie elkaar toe dan, jullie kennen elkaars echte namen toch niet? Of zijn die uitgewisseld tijdens meetings.
Fishie,mijn hyves staat hier ergens op

Nog steeds geen adres aan gevraagd,mss vanavond :p

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven