Vraag me iets af

19-01-2010 11:41 166 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in een rijtjes huis en tegenover mij is een drukke straat en daarachter staan alleenstaande huizen.

Ik kijk uit op een achterkant met een dakkapel MAAR komt ie hahaha slaat nergens op maar vroeg me nog toch echt iets af

Elke x als zij de dekens buiten uithangt hangt ze een emmer aan de buitenkant ?????

Zomers deed ze het ook en toen dacht ik oh vast voor de muggen of vliegen,maar nu in de winter

Topic slaat nergens op maar vroeg of iemand het herkende...
Ohhh erg zijn wij hé Ja mijn zoontje speelt daar achter op het plein met kinderen uit de buurt...

Ik ken die mensen niet zie altijd alleen maar de achterkant van het huis...ja en het zwembad in de tuin...

Ga nu zeker weten automatisch opletten de hele tijd...
Zwembad in de tuin betekent kinderen... Tijd om je zoon op pad te sturen
eruuggg dit,maar wel heel leuk...

Dames is ga werken maar zal de webcam aan zetten houden jullie het in de gaten voor me

Kom straks weer terug...
Eerst het telefoonnummer nog geven voor je gaat werken, je kunt niet eerst een topic openen en ons dan met een brandende vraag laten zitten!!

Ik bel wel....
ik denk dat ik het weet!

het is een oud gebruik in sommige streken van nederland en ook wel in duitsland.

als je een nachtmerrie of een rare droom hebt gehad, hang je een emmer of een aker buiten.

hier vang je dan ahw goede dromen mee.

een beetje een "dreamcatcher" avant la lettre, so to speak.

vandaar ook de gewoonte dekens en beddengoed buiten te hangen, niet eens zo zeer om te luchten, maar meer om slechte invloeden (geesten) de kans te geven weg te vliegen.

het wordt nog veel gedaan in het nedersaksische gebied.

(groningen, drenthe, gedeelte overijssel en ongeveer datzelfde gedeelte in duitsland.)
Dan weten we precies wanneer ze een nachtmerrie of nare droom heeft gehad! Wat nou minnaars
Ik ga nu een emmer uit mijn raam hangen en kom dan hier kijken hoe lang het duurt voordat er een foto van mijn emmer in dit topic staat!
werkt ook goed als je een natte droom hebt gehad
quote:MiNouTje schreef op 19 januari 2010 @ 12:31:

[afbeelding]

Hier achter lijkt er ook een emmer onder het dakraam te staan. Ik weet het! Het is vandaag de 'Lucht je emmer'-dag!!

Ik weet waar je huis woont MiNouTje!

Wist niet dat ze dat hier ook al deden....
Wie zegt dat ik hier woon eigenlijk?
quote:danivo schreef op 19 januari 2010 @ 13:23:

ik denk dat ik het weet!

het is een oud gebruik in sommige streken van nederland en ook wel in duitsland.

als je een nachtmerrie of een rare droom hebt gehad, hang je een emmer of een aker buiten.

hier vang je dan ahw goede dromen mee.

een beetje een "dreamcatcher" avant la lettre, so to speak.

vandaar ook de gewoonte dekens en beddengoed buiten te hangen, niet eens zo zeer om te luchten, maar meer om slechte invloeden (geesten) de kans te geven weg te vliegen.

het wordt nog veel gedaan in het nedersaksische gebied.

(groningen, drenthe, gedeelte overijssel en ongeveer datzelfde gedeelte in duitsland.)Echt waar joh???? Echt nog nooooooooit gezien hier (van oorsprong tukker en sindskort daar over de grens).
quote:Sarah Scott schreef op 19 januari 2010 @ 14:31:

[...]

Echt waar joh???? Echt nog nooooooooit gezien hier (van oorsprong tukker en sindskort daar over de grens).

nee, natuurlijk niet...

maar wel leuk dat je er instonk!
Lol

Wel goed bedacht danivo!
Misschien is het haar pis emmer (poo) ..............?
wie de mens kent houdt van dieren
Danivo, hahaha!
Ja wrijf het er nog ff in zeg!

Super topic dit!!
Vind ik ook, maar blijf nieuwsgierig waarom je een emmer buiten hangt
Ik lach me een ongeluk als straks de eigenaresse van de emmer hier een vaste bezoekster blijkt te zijn....
Iets anders
J van drie jaar oud staat heel bezorgd naast me nu, hij vraagt waarom ik moet huilen!

*zit te snikken van het lachen om dit topic*

Thanx!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven