Postcrossing 3
maandag 11 januari 2010 om 18:49
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?
Wie niet weet wat het inhoudt:
Het project
Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.
Waarom?
Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.
Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wilt dat nou niet!
Hoe werkt het?
Eerst de verkorte versie:
vraag op de website een adres aan
stuur een ansichtkaart naar dat adres
wacht tot je een kaart ontvangt
registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem
De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.
Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.
Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.
Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!
(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)
Wie niet weet wat het inhoudt:
Het project
Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.
Waarom?
Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.
Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wilt dat nou niet!
Hoe werkt het?
Eerst de verkorte versie:
vraag op de website een adres aan
stuur een ansichtkaart naar dat adres
wacht tot je een kaart ontvangt
registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem
De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.
Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.
Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.
Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!
(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)
dinsdag 19 januari 2010 om 18:59
Snjokorn, wel leuk als jij naar Nederland een kaart mag sturen!
Sweetcandy, dat is idd puur toeval. Wel raar dat ze een dag na elkaar aankomen (weet het nu zeker dat tnt kaarten achterhoud)
Snoet, je hebt het lijstje van mij met namen. Daar moeten ze allemaal bijstaan.
Fishie, wauw 6 adressen onderweg. Nummer 7 komt ook vaak dan heel snel.
Sweetcandy, dat is idd puur toeval. Wel raar dat ze een dag na elkaar aankomen (weet het nu zeker dat tnt kaarten achterhoud)
Snoet, je hebt het lijstje van mij met namen. Daar moeten ze allemaal bijstaan.
Fishie, wauw 6 adressen onderweg. Nummer 7 komt ook vaak dan heel snel.
dinsdag 19 januari 2010 om 19:25
Zo, en een Hurray vandaag (vanuit Finland) en een kaartje in de bus (iemand hier aan het postcrossing met haar oudste feynoordliefhebbende zoontje?)
officieel mag ik er dus weer 1 onderweg hebben, maar ik hou me even in, dat ik in elk geval 2 of 3 op de bus kan gaan doen (denk ik)
heb nu dus 4 kaarten nog onderweg, 2 naar tsjechie (waarvan 1 al 21 dagen onderweg!) en 1 naar USA, en 1 naar Portugal (ik zei eerst Spanje, maar had even niet goed genoeg gekeken)
Ohjah, wat ik mij nog afvroeg, komen je ontvangen Hurrays ook ergens op de site te staan? of heb je die echt alleen in je mailbox?
officieel mag ik er dus weer 1 onderweg hebben, maar ik hou me even in, dat ik in elk geval 2 of 3 op de bus kan gaan doen (denk ik)
heb nu dus 4 kaarten nog onderweg, 2 naar tsjechie (waarvan 1 al 21 dagen onderweg!) en 1 naar USA, en 1 naar Portugal (ik zei eerst Spanje, maar had even niet goed genoeg gekeken)
Ohjah, wat ik mij nog afvroeg, komen je ontvangen Hurrays ook ergens op de site te staan? of heb je die echt alleen in je mailbox?
dinsdag 19 januari 2010 om 19:26
Oja dat lijstje had ik beter ook gedaan, helemaal niet gedaan. Nouja ik denk dat ik 9 mensen heb en heb jullie toegevoegd in een groep PC op mijn hyves Ik denk dat ik steph nog niet heb, voeg je me nog even toe? keptje . hyves . nl 
Vandaag een kaartje uit Australië! Een kaart die ze zelf genomen heeft en heeft laten afdrukken, een mooitje. Verder ook een kaartje uit Japan, een bedankingskaartje voor mijn kerstkaartje
Ook een nieuwjaarskaartje terug gekregen met wat zinnetjes in het Japans, echt leuk! Nog steeds geen adres aangevraagd, straks mss even zien, eerst eten
Vandaag een kaartje uit Australië! Een kaart die ze zelf genomen heeft en heeft laten afdrukken, een mooitje. Verder ook een kaartje uit Japan, een bedankingskaartje voor mijn kerstkaartje
dinsdag 19 januari 2010 om 19:40
dinsdag 19 januari 2010 om 21:16
dinsdag 19 januari 2010 om 21:17
@sweetcandy
Met een ruil bedoelde ik elkaar kaartjes sturen voor een keer.
1 iemand verzameld de wensen en adressen en zorgt ervoor dat de anderen 1 adres en wens krijgen. Maar weet niet ofdat er interresse voor is. Het was gewoon een voorstel. Ik zal wel eens een mailtje rondsturen.
@StefanieV: wat leuk dat mooitje!
Met een ruil bedoelde ik elkaar kaartjes sturen voor een keer.
1 iemand verzameld de wensen en adressen en zorgt ervoor dat de anderen 1 adres en wens krijgen. Maar weet niet ofdat er interresse voor is. Het was gewoon een voorstel. Ik zal wel eens een mailtje rondsturen.
@StefanieV: wat leuk dat mooitje!
dinsdag 19 januari 2010 om 21:25
Snoet, dat klinkt echt als een superleuk idee, ik wil wel meedoen, maar ik wacht wel op je mailtje
Chayuz een hurray krijg je alleen in je mail
fishie44 van harte met je 20e gestuurde kaart! Ik heb nu bijna 40 verstuurd!
Zazana bedankt voor je support op mijn stomme kaart! Zijzelf snapte het blijkbaar niet wat er verkeerd aan was. En misschien was het nog minder erg geweest als ze een leuk verhaal had geschreven, maar ook dat was zzzzaai!
Chayuz een hurray krijg je alleen in je mail
fishie44 van harte met je 20e gestuurde kaart! Ik heb nu bijna 40 verstuurd!
Zazana bedankt voor je support op mijn stomme kaart! Zijzelf snapte het blijkbaar niet wat er verkeerd aan was. En misschien was het nog minder erg geweest als ze een leuk verhaal had geschreven, maar ook dat was zzzzaai!
dinsdag 19 januari 2010 om 21:44
Ja, mijn kaart naar Estland is na 50 dagen aangekomen!!! Ik had haar al gemaild of ze 'm misschien vergeten had te registreren maar dat bleek niet zo te zijn. Ze bood ook nog aan om 'm te registreren als ik haar het ID mailde. Dat vond ik toch niet zo eerlijk. Gelukkig is de kaart toch aangekomen en ze vond 'm heel leuk.
Deze Hurray kreeg nadat ik mijn mand wasgoed gevouwen had!
Ik heb gelijk een nieuwe kaart aangevraagd en die mag naar Japan. Leuk profiel waar ik wat me kan!
Oww, Snoet, count me in! Lees net je mailtje via Hyves.
Deze Hurray kreeg nadat ik mijn mand wasgoed gevouwen had!
Ik heb gelijk een nieuwe kaart aangevraagd en die mag naar Japan. Leuk profiel waar ik wat me kan!
Oww, Snoet, count me in! Lees net je mailtje via Hyves.
dinsdag 19 januari 2010 om 21:51
Steph, volgens mij heb jij nu de laatste versie met aanvulling van de wie is wie op hyves lijst? Toch? Zo ja, kun je die even mailen? (Eh, als bericht sturen via hyves bedoel ik) Thanks!
Snoet, klinkt leuk, ik begrijp het nog niet helemaal, maar je krijgt dan een soort opdracht? Net als je anders een profiel hebt eigenlijk dus?
Ik heb heel de dag hard gewerkt en ik heb geen kaarten en geen hurrays
Snoet, klinkt leuk, ik begrijp het nog niet helemaal, maar je krijgt dan een soort opdracht? Net als je anders een profiel hebt eigenlijk dus?
Ik heb heel de dag hard gewerkt en ik heb geen kaarten en geen hurrays
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
dinsdag 19 januari 2010 om 22:08
dinsdag 19 januari 2010 om 22:16
Hej Meiden,
Als jullie het leuk vinden kan je mij ook toevoegen op hyves.
Lijkt me erg gezellig..
Snoet of 1 van alle anderen: Zou je mij dat berichtje via hyves willen mailen??
Hier geen kaartjes binnen gekregen.. Wel is mijn kaartje van de week geregistreerd die naar Rusland ging ruim een maand terug.
Als jullie het leuk vinden kan je mij ook toevoegen op hyves.
Lijkt me erg gezellig..
Snoet of 1 van alle anderen: Zou je mij dat berichtje via hyves willen mailen??
Hier geen kaartjes binnen gekregen.. Wel is mijn kaartje van de week geregistreerd die naar Rusland ging ruim een maand terug.
anoniem_89977 wijzigde dit bericht op 19-01-2010 22:33
Reden: Even mn hyvesadres weggehaald..
Reden: Even mn hyvesadres weggehaald..
% gewijzigd