Postcrossing 3

11-01-2010 18:49 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoudt:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wilt dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)
Zazana, verslaafde! Leuk hé.
Er kwam even vanalles tussen, maar ik heb een adres aangevraagt.

London, United Kingdom deze keer!

Leuk profiel dus daar kunnen we wat mee.

Steph, lekker veel kaarten!

Zazana, waar mag jou kaartje naar toe??
Hallo

Wie kan mij vertellen of dat ik toch met postcrossing mee kan doen ook al ben ik de engelse taal niet machtig.. Zou dit zo graag willen.Of is er iemand die mij wil helpen.

Groetjes Faika.( 62 jaar)
Hai Faika,

Leuk dat je ook postcrossing wilt doen! Gelijk heb je, het is erg leuk.

Je kunt voor jezelf een lijstje maken met 'standaard' zinnetjes die je op de kaarten kunt zetten. Dat die dan voornamelijk steeds hetzelfde zijn is niet zo erg, je stuurt ze toch steeds naar andere mensen. Als je wilt wil ik je best helpen hiermee hoor!

Bedenk wel dat je de kaarten die je ontvangt ook in het engels geschreven krijgt. Dat is dan wel jammer als je de tekst niet snapt. Heb je niet iemand in je directe omgeving met wie je de kaarten dan kunt lezen?

Je kunt ook aangeven in je profiel dat je niet goed bent in engels en of ze de tekst simpel willen houden. Er is een hoop mogelijk hoor!
Jongens, ik heb een aantal uitnodigingen geaccepteerd op hyves en nog een paar toegevoegd van wie ik weet wie het zijn, maar verder heb ik geen idee.

Als je me mist en graag wilt toevoegen, dat mag. Ik zou zeggen: zoek de kozoo
quote:Kozoo schreef op 21 januari 2010 @ 12:01:

Hai Faika,

Leuk dat je ook postcrossing wilt doen! Gelijk heb je, het is erg leuk.

Je kunt voor jezelf een lijstje maken met 'standaard' zinnetjes die je op de kaarten kunt zetten. Dat die dan voornamelijk steeds hetzelfde zijn is niet zo erg, je stuurt ze toch steeds naar andere mensen. Als je wilt wil ik je best helpen hiermee hoor!

Bedenk wel dat je de kaarten die je ontvangt ook in het engels geschreven krijgt. Dat is dan wel jammer als je de tekst niet snapt. Heb je niet iemand in je directe omgeving met wie je de kaarten dan kunt lezen?

Je kunt ook aangeven in je profiel dat je niet goed bent in engels en of ze de tekst simpel willen houden. Er is een hoop mogelijk hoor!
Hallo Kozoo.

Super die reaktie van je.

Wil jij je e.mail adres sturen naar mij.

ah.bl@kpnmail.nl

Groetjes Faika.
Faika, welkom bij deze leuke verslaving.

Kozoo helpt je al zo te zien en dan komt het wel goed.

Kozoo, wat zie jij er in het echt ook al mooi uit.
het kaartje uit australie is aangekomen :D en ik wacht met smart op een kaartje :D
Een hurray uit Finland vandaag! Ik wacht even nu met een adres aanvragen :-) Tot er nog wat hurray's zijn :D
Gisteren een hurray uit DL. Dus nu juist een kaartje aangevraagd en die mag naar Rusland (Moskou). En gisteren lag er nog een kaartje uit de Oekraine in de bus. Ik sta nu netjes op 22 verzonden en 22 gekregen.

Trolletje hoe lang heeft het kaartje naar Australie er over gedaan?

Steph meer dan 20 kaartjes. Dat is toch meer dan genoeg voor zaterdag. Je hebt goed je best gedaan. Schrijven jullie ook een korte toelichting erop of alleen de namen?
Kobe, korte toelichting (bij een RR zeker) en dan de naam.

Post is geweest.........niets *jank*.
JJ, wat een verhaal. Die voelde zich blijkbaar schuldig en wilde de mensen niet te lang wachten.

Justme, ook van mij hopelijk veel kaartjes op je 1e PC verjaardag.

Noorwegen is ook een leuk land. Tenminste ik heb er een goed gevoel bij en volgens mij ook veel leuke kaartjes.
Joehoe!

Mijn eerste kaartje is gearriveerd!

Uit North Carolina US! Mét harstikke leuke Simpsonpostzegels!

Ben helemaal heppie de peppie!

@Faika

Google heeft een hele fijne vertaalmachine

Ik werk er ook mee, je moet een beetje in de gaten houden dat hij alle woorden vertaalt maar het is altijd duidelijker dan nederlands!

Gewoon even bij google vertaalsite intypen
Steph, komt de post niet 2 x daags bij jou?

Jeuj Snoet, je eerste kaartje! Leuk hé! :-)

Welkom Faika!! Ik gebruik ook af en toe een vertaalmachine, die van Babelfish al vind ik die niet super goed. Maar het komt allemaal wel vanzelf hoor, beetje bij beetje leer je wat Engels bij enzo, ik moet ook nog veel vragen aan vriendlief
Even off-topic:

De ruil wordt internationaal en de inschrijving duurt tot morgenmiddag 12.00u.

Morgenavond krijgen jullie de adressen.
Ik ben helemaal blij met de postbode hoor.

Die is net geweest en brengt mijn eerste kaartje

Uit Finland.

Zo aan het handschrift te zien van een jong meisje.

Nu eens even gaan bekijken hoe ik dat moet registeren....gaat vast goed komen.

En Snoet ook d'r eerste kaartje, leuk hoor!!!!
kobe, hoe kan ik zien hoe lang de kaart onderweg was?
trolletje: om te zien hoe lang een kaart onderweg was, klik je in het linkermenu op recieved postcard.

Anita: Van harte met je eerst kaartje. Heb je de kaart inmiddels geregistreerd? Wat stond er voor op de kaart?

Snoet: van harte met je eerste kaartje, dat er nog maar meer mogen volgen

Ik had een kaartje in de bus, uit Idaho. Mooi! Met een eland in de wildernis. die dieren horen tot mijn top drie favoriete dieren!

Het was van een chinees meisje, ze verontschuldigde zich dat ze zon duffe toeristenkaart stuurde, maar ze woonde er nog maar net en kon niets beters vinden. Grappig, dat ik het wel een mooie kaart vind. Ik wil hem wel hier op viva oploaden maar ik snap niet hoe dat moet, kan dat ook vanuit postcrossing.com?

Volgens mij had c-estelle het me een keer uitgelegd, maar ik kon die post niet meer terugvinden. Ik heb wel een blogspot/flickr account, kan het daar ook mee, zonder dat mensen dan op mn pagina kunnen doorklikken?
@Anita1973: Leuk je eerste kaartje, die had ik gisteren!

Mijn kaartje mag naar Italie, vind ik wel leuk omdat ik Italiaans studeer en de kaart dus in het Italiaans kan schrijven. Alleen die vrouw heeft echt een stom profiel, er staat echt van 'ALLEEN kaarten met een afbeelding van je stad, ik wil NIETS anders, geen bloemen, geen dieren en vooral geen groenten'. Pffff.... Ik ga dus geen mooie Utrechtkaart sturen maar wel een bloem :P Ja hallo, echt zo eisen stellen...
Haha Zazana! Mooier zou nog zijn een kaart met een bloem een dier een groente te sturen. Of een kaart met heel veel groenten erop, een hele groententuin

Ik ben wel eens bang als ik zo 'rebels' zou doen dat mn kaart niet wordt geregistreerd.

Hurray!

Mijn kaart naar Finland in aangekomen.

Helaas werd mijn kaart alleen geregistreerd, niks geen berichtje .

Dat is minder......

Ach ja, snel een nieuw adres aanvragen,
mijn kaart die ik naar Australië heb gestuurd was in 9 dagen binnen. nu CHina en USA nog.
[quote]Snoet80 schreef op 21 januari 2010 @ 13:23:

Joehoe!

Mijn eerste kaartje is gearriveerd!

Uit North Carolina US! Mét harstikke leuke Simpsonpostzegels!

Ben helemaal heppie de peppie!

@Faika

Google heeft een hele fijne vertaalmachine

Ik werk er ook mee, je moet een beetje in de gaten houden dat hij alle woorden vertaalt maar het is altijd duidelijker dan nederlands!

Gewoon even bij google vertaalsite intypen[/quote

Bedankt voor de tip. Ik heb inmiddels al een adres. Het is niet de bedoeling dat ik mijn verstuurde kaart registreer toch? Maar de gene die hem van mij krijgt. Heb ik het zo goed!!!
Gisteren ook een adres aangevraagd na mn 'geklaag' over 3x op rij naar USA..

En deze mag naar Australie .

Ik ben weer helemaal blij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven