Postcrossing 3
maandag 11 januari 2010 om 18:49
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?
Wie niet weet wat het inhoudt:
Het project
Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.
Waarom?
Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.
Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wilt dat nou niet!
Hoe werkt het?
Eerst de verkorte versie:
vraag op de website een adres aan
stuur een ansichtkaart naar dat adres
wacht tot je een kaart ontvangt
registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem
De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.
Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.
Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.
Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!
(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)
Wie niet weet wat het inhoudt:
Het project
Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.
Waarom?
Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.
Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wilt dat nou niet!
Hoe werkt het?
Eerst de verkorte versie:
vraag op de website een adres aan
stuur een ansichtkaart naar dat adres
wacht tot je een kaart ontvangt
registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem
De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.
Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.
Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.
Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!
(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)
donderdag 21 januari 2010 om 16:16
Gezellig druk hier!
Vandaag al 3 Hurray's binnen! Nu nog 6 onderweg van de 29
Vandaag een kaartje uit Polen ontvangen, wel een aardige maar niet helemaal mijn smaak. Kan gebeuren.
Ik moet nog even nadenken of en hoeveel officals ik ga aanvragen morgenavond. En dan natuurlijk eventueel meenemen naar de meeting zaterdag. Moet nog even de treintijden nakijken voor zaterdag.
Vandaag al 3 Hurray's binnen! Nu nog 6 onderweg van de 29
Vandaag een kaartje uit Polen ontvangen, wel een aardige maar niet helemaal mijn smaak. Kan gebeuren.
Ik moet nog even nadenken of en hoeveel officals ik ga aanvragen morgenavond. En dan natuurlijk eventueel meenemen naar de meeting zaterdag. Moet nog even de treintijden nakijken voor zaterdag.
donderdag 21 januari 2010 om 16:42
Snoet super zeg, ook nog een ver weg land (anders dan Europa).
Stefanie, helaas vandaag niet. Maar idd komt vaker voor ja.
Faika jij kunt je verstuurde kaart niet registren dat doet de ontvanger nl.
Noa_lynn gelukkig ook iets anders dan USA en dan nog wel naar Down-under.
Chrisy, jij mag er idd veel onderweg hebben. Maar vraag jij er niet 15 op vrijdag aan? Herinner ik me.
Ik neem zaterdag een trein eerder want in Nijmegen heb ik maar liefst 4 min om over te stappen, gewoon enorm hard rennen 300m) en dan nog missen. Ik wacht tot de volgende trein naar Arnhem gaat en ontmoet Veronique daar (is nicknaam).
Stefanie, helaas vandaag niet. Maar idd komt vaker voor ja.
Faika jij kunt je verstuurde kaart niet registren dat doet de ontvanger nl.
Noa_lynn gelukkig ook iets anders dan USA en dan nog wel naar Down-under.
Chrisy, jij mag er idd veel onderweg hebben. Maar vraag jij er niet 15 op vrijdag aan? Herinner ik me.
Ik neem zaterdag een trein eerder want in Nijmegen heb ik maar liefst 4 min om over te stappen, gewoon enorm hard rennen 300m) en dan nog missen. Ik wacht tot de volgende trein naar Arnhem gaat en ontmoet Veronique daar (is nicknaam).
donderdag 21 januari 2010 om 16:46
quote:Snoet80 schreef op 21 januari 2010 @ 13:29:
Even off-topic:
De ruil wordt internationaal en de inschrijving duurt tot morgenmiddag 12.00u.
Morgenavond krijgen jullie de adressen.Ik ben pas zaterdag aan het eind van de middag weer on line (maar ga vrijdag wel vast m'n voorraad kaarten uitbreiden).
Even off-topic:
De ruil wordt internationaal en de inschrijving duurt tot morgenmiddag 12.00u.
Morgenavond krijgen jullie de adressen.Ik ben pas zaterdag aan het eind van de middag weer on line (maar ga vrijdag wel vast m'n voorraad kaarten uitbreiden).
Snjókorn falla, á allt og alla
donderdag 21 januari 2010 om 16:58
Ligaa, de kaart is geregistreerd hoor.
Kwam dus van een 8-jarig meidje uit Finland.
Ze schreef dat ze twee broers heeft en dat er veel sneeuw is.
Heb haar bedankt voor de kaart en dat ze nog maar veel mag genieten van de sneeuw.
Zazana. leuk dat je in je studietaal kan schrijven.
Alleen wel erg jammer van zo'n profiel zeg.
Maaruh, als ik nog eens wat italiaanse woordjes wil dan weet ik je te vinden hoor.
Ga maar eens aan mijn eten beginnen.
Kwam dus van een 8-jarig meidje uit Finland.
Ze schreef dat ze twee broers heeft en dat er veel sneeuw is.
Heb haar bedankt voor de kaart en dat ze nog maar veel mag genieten van de sneeuw.
Zazana. leuk dat je in je studietaal kan schrijven.
Alleen wel erg jammer van zo'n profiel zeg.
Maaruh, als ik nog eens wat italiaanse woordjes wil dan weet ik je te vinden hoor.
Ga maar eens aan mijn eten beginnen.
donderdag 21 januari 2010 om 16:59
donderdag 21 januari 2010 om 17:01
quote:Anita1973 schreef op 21 januari 2010 @ 16:59:
[...]
Misschien komt jou kaart wel van heel heel ver joh en zijn we d'r straks met zijn alleen super jaloers op.
Heb je zelf al het maximaal aantal kaarten onderweg???ja dat zou leuk zijn natuurlijk . ik heb inmiddels 5 kaarten verstuurd, waarvan er 3 zijn aangekomen. ik wacht nu nog op USA en China.
[...]
Misschien komt jou kaart wel van heel heel ver joh en zijn we d'r straks met zijn alleen super jaloers op.
Heb je zelf al het maximaal aantal kaarten onderweg???ja dat zou leuk zijn natuurlijk . ik heb inmiddels 5 kaarten verstuurd, waarvan er 3 zijn aangekomen. ik wacht nu nog op USA en China.
donderdag 21 januari 2010 om 17:06
Heb een nieuw adres aangevraagd.
Ukraine! Leuk!
Jammergenoeg was er gewoon geen profiel.
Moet haar aanschrijven met haar Nicknaam. ( of haar nick is haar echte naam, maar dat lijkt me erg raar, ook voor Ukrainse begrippen,haha)
Jammer he, moet er een (klein) beetje van balen...........
*zegt tegen zichzelf dat ze zich niet moet aanstellen*
Ukraine! Leuk!
Jammergenoeg was er gewoon geen profiel.
Moet haar aanschrijven met haar Nicknaam. ( of haar nick is haar echte naam, maar dat lijkt me erg raar, ook voor Ukrainse begrippen,haha)
Jammer he, moet er een (klein) beetje van balen...........
*zegt tegen zichzelf dat ze zich niet moet aanstellen*
donderdag 21 januari 2010 om 17:28
Aah Brutsel dat vind ik een leuke kaart!
Vandaag heb ik een kaart gehad uit Amerika, een zwart/wit foto met danseressen erop. En de zender studeert hetzelfde als ik (archieven)! Dat vond ik wel leuk, want er zijn niet zoveel mensen die dat studeren.
Faika: en als je er echt niet uitkomt wat er op een kaart staat dan kun je het altijd op het forum vragen hoor.
Vandaag heb ik een kaart gehad uit Amerika, een zwart/wit foto met danseressen erop. En de zender studeert hetzelfde als ik (archieven)! Dat vond ik wel leuk, want er zijn niet zoveel mensen die dat studeren.
Faika: en als je er echt niet uitkomt wat er op een kaart staat dan kun je het altijd op het forum vragen hoor.
donderdag 21 januari 2010 om 17:54
Fishie, wat bijzonder dat je een kaart mag sturen naar Uzbekistan!! Leuk hoor .
Ik kreeg vandaag drie kaarten in de bus! Een uit Belgie (een luchtfoto van Namen aan het begin van de 20e eeuw), een heel mooie kerk uit Omsk, Siberie (Rusland) en een kaart uit Turku (Finland). Allemaal helemaal mijn smaak en met een leuk verhaal achterop, ik ben blij!
Ik kreeg vandaag drie kaarten in de bus! Een uit Belgie (een luchtfoto van Namen aan het begin van de 20e eeuw), een heel mooie kerk uit Omsk, Siberie (Rusland) en een kaart uit Turku (Finland). Allemaal helemaal mijn smaak en met een leuk verhaal achterop, ik ben blij!
donderdag 21 januari 2010 om 18:16
donderdag 21 januari 2010 om 18:26
quote:trolletje schreef op 21 januari 2010 @ 17:01:
[...]
ja dat zou leuk zijn natuurlijk . ik heb inmiddels 5 kaarten verstuurd, waarvan er 3 zijn aangekomen. ik wacht nu nog op USA en China.
Hier ook 5 kaarten onderweg.
En toevallig zitten daar ook nogeens China en USA bij,
En dan ook nog Japan, Wit Rusland en UK
Maar die laatste heb ik pas vandaag verstuurd dan.
Brutsel, leuke kaart zeg!!!!
Fishie, naar Uzbekistan!!!!
Echt gaaf zeg, ben benieuwd hoe lang een kaart onderweg is naar dat oord.
[...]
ja dat zou leuk zijn natuurlijk . ik heb inmiddels 5 kaarten verstuurd, waarvan er 3 zijn aangekomen. ik wacht nu nog op USA en China.
Hier ook 5 kaarten onderweg.
En toevallig zitten daar ook nogeens China en USA bij,
En dan ook nog Japan, Wit Rusland en UK
Maar die laatste heb ik pas vandaag verstuurd dan.
Brutsel, leuke kaart zeg!!!!
Fishie, naar Uzbekistan!!!!
Echt gaaf zeg, ben benieuwd hoe lang een kaart onderweg is naar dat oord.
donderdag 21 januari 2010 om 18:42
haha ik lees later alles even bij, maar wou toch laten weten dat ik 2 kaartjes heb gekregen vandaag 
1 kaartje uit Finland met een moominpostzegel (whoei straks ga ik postzegels nog mooi vinden ook!)
en 1 kaartjes uit Nederland, en hij had gelezen dat ik probeer te breien en hij had er een basis sokkenpatroon bijgestopt
helemaal leuk!
zo nu ga ik lekker koken!
1 kaartje uit Finland met een moominpostzegel (whoei straks ga ik postzegels nog mooi vinden ook!)
en 1 kaartjes uit Nederland, en hij had gelezen dat ik probeer te breien en hij had er een basis sokkenpatroon bijgestopt
zo nu ga ik lekker koken!
donderdag 21 januari 2010 om 19:17
Wat een activiteit weer hier
Vluchtig even bijgelezen en kom melden dat ik 2 kaarten uit Finland heb ontvangen vandaag. Ook heb ik de stapel kaarten ontvangen die ik op marktplaats had gekocht. Inderdaad allemaal kunst/geschiedenis kaarten. Sommige mooi, andere niet. Wel leuk voor specifieke postcrossing-profielen
donderdag 21 januari 2010 om 20:01
Joehoe! Het team van postcrossing heeft mij kunnen helpen, heb de 2 kaarten (eentje met verkeerd ID-nummer en een halve kaart waar alleen mijn adres + postzegel nog zichtbaar op waren) toch nog kunnen registreren!
Vandaag geen PC-kaartje gehad, maar wel iets anders.. namelijk het pakketje van Idrukker! Erg leuk. Oh ik heb nog een andere site gevonden, daar mag je 2 kunstkaarten aanvragen: kunstkopie . nl!
Heb de voorwaarden nog niet gelezen, maar altijd leuk voor kunstliefhebbers.
Vandaag geen PC-kaartje gehad, maar wel iets anders.. namelijk het pakketje van Idrukker! Erg leuk. Oh ik heb nog een andere site gevonden, daar mag je 2 kunstkaarten aanvragen: kunstkopie . nl!
Heb de voorwaarden nog niet gelezen, maar altijd leuk voor kunstliefhebbers.