Februari 2008 uitgerekend!

30-05-2007 23:00 3168 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

wat leuk om te lezen waar iedereen zo mee bezig is. Gelukkig San dat alles goed was.

De harde buiken nemen bij mij nog niet toe. Ik las dat een aantal van jullie er nog veel meer last van hebben. Jammer, maar goed echt kwaad kan het natuurlijk meestal niet. Ik heb wel het idee dat het heel hard gaat in de buik. Heb dan echt zo'n opgeblazen ballongevoel in mijn buik.

Ik ga ook voor de borstvoeding. Heb vorige keer bijna alles gekolfd, dat wil ik niet nog een keer gaan doen, dus ik hoop dat het "gewoon" gaat lukken. Ik weet nu wel dat het niet meteen goed hoeft te gaan en dat je het ook even de tijd mag geven voordat het makkelijker gaat.

Wij gaan nog verhuizen in oktober, dus nog geen babykamerklussen. Even ook denken hoe we gaan inrichten. We gaan geen nieuwe 3-delige babykamer kopen nu. Vorige keer trouwens heel goed geslaagd via Marktplaats. Dat was ook wel leuk hoor, weekenden lang zoeken en bieden.

Dochter slaapt gelukkig ook weer beter hier en daar knap je inderdaad van op. Zeker nu ik weer een dag meer ben gaan werken (einde ouderschapsverlof).

De echo is ook bij ons wel spannend maar toch vooral leuk. Ik probeer maar te vertrouwen dat het goed is.

De vorige bevalling is goed verlopen. Ik wilde perse niet naar het ziekenhuis en belandde daar toch voor bijstimuleren en langdurig gebroken vliezen. Het ziekenhuis is me heel erg meegevallen. Misschien dat we nu nog wel kiezen voor poliklinisch bevallen. Ach, we kunnen daar nog heel lang over nadenken en hoeven natuurlijk pas op het laatst te beslissen.

Groeten, Mir
ahahah you didn't say the magic word
De rust is hier weer helemaal wedergekeerd. Nergens meer last van gehad gelukkig. Allemaal bedankt voor jullie lieve reacties!

Phoenix, veel plezier bij de echo vandaag (hoe laat moet je?)!

Linda, jij ook veel plezier morgen.

Ik hoop dat alles helemaal goed is.

Spannend allemaal hoor!
Om 18:30 uur pas. Dus ik moet nog de hele dag nagels bijten

Ik vind het stiekum toch wel spannend, ondanks dat ik er alle vertrouwen in heb.

Het zou altijd kunnen dat ze iets vinden natuurlijk, maar daar gaan we maar niet van uit...
Phoenix, heel veel plezier vandaag bij de echo. Ik herken mijzelf wel in jouw gevoel hoor. Spannend, omdat er altijd iets gevonden kan worden.

Ik mag morgenochtend om 9 uur.

San, gelukkig was alles goed bij je. We zeiden het toch! gewoon naar ons luisteren de volgende x he. (grapje, kan me voorstellen dat je je zorgen maakt maar dan is het alleen maar fijner dat je het hier kunt delen)

Mir, nog een verhuizing in oktober. Tja, dan kun je nu nog niet zoveel doen wat het kamertje betreft he.

Wij hebben vorige week de opdracht gegeven voor de vaste trap naar zolder. Die komen ze begin december pas maken. Als die af is, kunnen de 2 kantoren naar boven, en kunnen we de babykamer inrichten. Is wel te laat, dus we zullen al wat voorwerk moeten doen. Maar ja, de kraamzorg kan me slechts dwingen het kind binnen te houden als het kamertje niet met 7 maanden af is. Alles is wel al besteld, dus we zijn er in die zin wel klaar voor.

Was maandag voor het eerst sinds maanden weer op kantoor. Had wel gewerkt, maar veel van huis uit. Bijna niet meer naar vergaderingen geweest. Daar werd me al gevraagd door mijn collega's of ik nu zeker wel de huisdieren weg zou doen. Ze vinden het maar niks, kinderen met honden.

Volgens mij is dat het beste wat je voor een kind kan geven. Maar ja, ieder zijn/haar eigen mening maar vind het wel absurd dat veel mensen er van uitgaan dat we de dieren wegdoen. Kan daar altijd boos om worden. Maandag dus ook, haha.

Vriend is nu onderweg naar huis. Hij had vergadering op kantoor in Hoofddorp. Hij moet zaterdagochtend naar Maine voor 2 weken. Baaaaaalen. Maar ja, is niet anders. Hoorde vandaag dat hij in februari naar Dallas moet voor een wereldwijde salesmeeting. Hij heeft al aangegeven dat hij eind januari vader wordt, en nog maar moet zien of hij dan mee gaat. Vind het geen leuk idee dat hij dan 5 dagen weg is als de baby bijv. een week oud is ofzo. Wat nu als ik complicaties krijg bij de bevalling en langer herstellen moet. Dan moet er toch iemand voor mij zorgen. Even gaan googlen op zorgverlof. Je kunt maar beter voorbereid zijn.
Joh Linda maak je niet druk om het kamertje hoor!

Als je maar zorgt dat je de 3 b's hebt dan kom je een heel eind Borst, Bed en Bad. En dan wat kleertjes en een pak luiers en dan is er niks aan de hand hoor! Ik weet wel dat ik me de vorige keer ook heel druk maakte over alles wat ik moest hebben. En ben maanden aan het verzamelen geweest. Maar ach, als de nood aan de man is rij je 1 keer naar de prenatal megastore met zo'n uitzetlijstje en dan laad je je auto vol en klaar!

Ik merk goed dat ik er nu een stuk relaxter in sta. Oke eerlijk is eerlijk ik heb natuurlijk eigenlijk alles van de vorige keer nog, dus dat scheelt. Maar toch. De vorige keer was DE bevalling echt zo'n streep en kon ik me niks voorstellen hoe het er na zou zijn. En nu weet ik dat er ook gewoon leven NA de bevalling is En dat dan de winkels en zo ook gewoon open zijn

Maar het is wel leuk om het kamertje van te voren af te hebben. Kun je alles al netjes opbergen en af en toe er in rondwandelen en wegdromen. Dat zit er denk ik bij mij dit keer niet zo in. Ik moet eerst zien of de zolder afkomt :-S

Pfff nog een paar uurtjes en dan de echo. Maar ik geloof dat ik dat nu al een aantal keer gezegd heb
Phoenis, succes straks. Wat leuk toch ook, he!

Linda, succes morgen.

Onze hond (labrador) en dochter gaan goed samen. In het begin negeerde hij haar. Nu staat ie haar (soms hardhandige) aaien toe en ze mag zelfs met zijn (lege) etensbak aan de haal gaan. Wat ik wel vaak erg lastig vond (en vind) is het combineren van uitlaten en kind alleen thuis laten ('s avonds bijv). Zijn hier ook al meerdere topics over geweest. Met de emtoies bijna van een wel-niet borstvoeding-geven-discussie ;).

Groeten, Mir
emoties dus...
Nou de echo was prachtig! Alles functioneert en zag er goed uit! De baby was lekker druk aan het heen en weer wiebelen. Ik ben helemaal in de wolken nu!

Linda, ik hoop dat je morgenochtend net zo'n mooie echo hebt!

Groetjes,

Phoenix
en en en Phoenix, klopte je vermoeden?? Ik kom speciaal even kijken hoe je echo was.. Fijn dat alles erop en eraan zit! Maar ben wel heeeeel benieuwd wat er in je buik groeit (of houden jullie dat liever voor je?).

LH, jij veel plezier morgen!!
He Dextro! Lief dat je zo meeleeft! Maar ik ben bang dat jullie pas eind januari/begin februari weten of mijn vermoeden klopt. We houden het nog even geheim. Gemeen he?
En, en, en en? Linda hoe was het?
Phoenix, wat fijn dat alles goed is! Ben wel heel benieuwd of je nu op een roze of blauwe wolk zit...

Linda, hoe was het bij jou????
En weer F5 voor het nieuwe schema! Volgens mij zijn we weer een paar dames verloren onderweg... Die hebben al meer dan een maand niet gereageerd. Dus ik heb die nog maar weer even tijdelijk onderaan gezet in afwachting of ze nog terug komen.
Fijn Phoenix dat je een goede echo hebt gehad. En ja, gemeen dat je je vermoeden voor je houd. (haha, maar wel heel begrijpelijk) Hoop dat Linda ook een mooi klein mensje gezien heeft!
Hehe hier zijn we weer.

We zijn helemaal in een feeststemming.

De echo zag er goed uit. Alles lag precies op schema.

En en en en....

We krijgen een dochtertje.

We hebben het meteen tegen iedereen gezegd. (al gebeld en ge-smst)

Mijn moeder en schoonmoeder hadden al met jurkjes in de handen gestaan, waarna de opa's zeiden; doe dat nog maar even niet, want het kan ook een jongetje zijn.

Nou, voor mij mogen ze nu helemaal los met jurkjes kopen. Haha.

We zijn helemaal in wolken. Net of ons kindje al een klein beetje geboren is vandaag. Het heeft voor ons een identiteit gekregen.

Nu nog een naam verzinnen.

Phoenix, gefeliciteerd met jullie goede echo. Heerlijk gevoel he.

Nu de rest van de groep nog.

We gaan het vanavond vieren met een etentje in ieder geval.
Linda, gefeliciteerd met de goede echo! Leuk hoor, een meisje!

En alvast smakelijk eten vanavond!

Grappig dat je het iedereen al hebt verteld. Wij willen ook wel weten wat het is, maar twijfelen nog of we het voor ons houden of toch gewoon vertellen. Het heeft allebei wel wat. We hebben nog 12 dagen om daarover na te denken...
Linda, gefeliciteerd met je dochtertje! Wat klinkt dat leuk en echt ineens! Blijf nog maar even lekker zweven op je roze wolk! Fijn om te horen dat alles goed is! En inderdaad, op naar de volgende goede echo's!

Groetjes,

Phoenix
O, wat leuk Linda! Een klein meisje. Is meteen helemaal echt! Lekker genieten en eet smakelijk voor vanavond. Op naar de volgende goede berichten.
He Linda en Phoenix, gefeliciteerd met jullie mooie echo's!! Kwam ook speciaal kijken voor jullie, wat heerlijk dat het goed was! En Linda, een dochtertje, zucht, wat heerlijk om zo te kunnen zeggen. Maarre Phoenix, wel een beetje gemeen dat je het voor je houdt hoor Hihi, kan het me goed voorstellen, maar ben behoorlijk nieuwsgierig!!

Geniet ervan meiden!
Hallo allemaal,

wat super al je 20-weken echo...ik lig mega achter op jullie allemaal en "mag" 10 oktober pas.

Phoenix: balen hoor dat je het niet vertelt

Linda: super een meisje!!! (alsof ik dat niet zou zeggen als je een zoon kreeg, maar goed....) Lekker om het te weten en officieel je los te kunnen laten met shoppen en definitief voor een naam te kiezen.

Hier gaat het weer wat beter...wel nog spugen en misselijk en moe, maar geen ontzettende pijn meer aan mijn ribben. Is al met al toch meegevallen.

Verder de bevallingsverhalen....aarggghhhh, iedereen doet het op zijn manier, maar ik dus echt niet meer. Na de eerste er echt een trauma aan overgehouden (met 42 weken 3 dagen achterelkaar met gel ingeleid, eindelijk breekt mijn water, weeënstimuleringsinfuus voor 26 uur gehad en jawel hoor...2 cm ontsluiting en de mededeling dat de baby toch echt niet kon indalen vanwege de navelstreng die om zijn koppie zat...dus nog effe een keizersnede erachteraan....). Maar goed, nummer 2 was dus vanwege dit verhaal een geplande keizersnede en daar teken ik nu weer voor!!!! Ik zie er dus niet tegenop.

Ben wel al lekker op zwangerschapszwemmen. Puffen hoeft voor mij dus niet, maar lekker wat dobberen en kletsen is erg gezellig.

Borstvoeding is zo persoonlijk. Maar ik moest wel lachen om Petrol's bericht.

Volgens Marc kon ik het geschreven hebben. Ik ben zo lui wat flesjes betreft en ik had het gewoon bij me. Bovendien dronken mijn jongens maar zo'n 7 minuten per keer en vond ik het erg gezellig.

Openbaar voeden is ook niet aan mij besteed, maar overal zijn wel kleedhokjes en anders gewoon even terug naar de auto!!!

Succes allemaal met de komende echo's

even voor het schema: ik moet 12 sept naar gyn en 10 okt voor de echo.

Ik denk dat we deze keer een meisje krijgen en ben erg benieuwd.

Groetjes Mandy
Bedankt voor jullie felicitaties.

Wij hebben het gewoon verteld wat het wordt, omdat we alletwee slecht zijn met dingen voor ons houden. We zouden ons ongetwijfeld binnen een paar dagen hebben versproken. Dan kunnen we net zo goed maar iedereen meteen inlichten.

Kunnen de oma's ook al los met shoppen, haha.

Mandy, wat een horrorverhaal inderdaad over je 1e bevalling. Kan me voorstellen dat je dat nooit meer wil meemaken. Gelukkig gaat het nu al wat beter. Nu moet de misselijkheid nog verdwijnen. Bah, het beheerst je leven zo erg he. Sterkte nog meid.
Owwwwwwww...........wat vreselijk leuk om al jullie verhalen en ervaringen te lezen!! Ik lees het met veel aandacht vooral ook over de borstvoeding! Ik wil het wel gaan doen maar zie er best wel tegenop maar vind toch idd wel dat ik het zeker moet proberen!

En sommige al de 20 weken echo en gewoon al weten wat het is.....wij mogen 21 sept voor de echo maar we willen het niet weten.....maar nu ik het verhaal van linda hoor twijfel ikwel maar nee, we laten het een verassing blijven!

Ik voel me super,de kwaaltjes verdwijnen en buik groeit dus geniet volop! Alleen vandaag vreselijk emotioneel,met huilen en al....Vanmorgen op weg naar mijn werk reed er bijna een achterlijke tegen me aan en ben daar dus vreselijk van geschrokken,eerst viel het wel mee maar opeens bedacht ik dat er een levend wezen in mijn buik zit,toen kon ik niet meer stoppen met trillen en bleven de tranen heel hoog zitten. Gelukkig stuurden mijn collega`s me om half 12 naar huis..... Dus na vanmiddag even op de bank gelegen te hebben zijn we alkmaar even in gegaan en hebben we nog wat positiekleding gekocht! (helpt altijd tegen verdrietjes)

Afgelopen dinsdag hebben we de wandelwagen en de maxi-cosi besteld!! Leuk hoor!!

Fijn weekend allemaal
Linda en Phoenix, gefeliciteerd met jullie goede echo's. Heerlijk om te lezen, word er helemaal blij van!

Cin, dat is schrikken! Wat een lieve collega's heb je.

Fijn weekend, groeten, Mir
Hallo allemaal, daar ben ik ook weer eens.

Linda en Phoenix, gefeliciteerd met de goede echos's!

Hier is alles goed, ik denk dat ik gisteravond de baby voor het eerst voelde maar ben er niet zeker van...

Verder groeit m'n buikje langzaam en gebeurt er niet zoveel. Over twee weken is de echo en daarna gaan we echt met het kamertje bezig enzo en dingen kopen.

We weten nog steeds niet of we willen weten wat het wordt. Waarschijnlijk weten we het nog steeds niet als ik daar op die tafel lig Ik neig er nu naar om het alleen te willen weten als ze het met 99% zekerheid kunnen zien...
Linda en Phoenix wat leuk dat jullie goed nieuws hebben!

Een meisje wat leuk!

En Phoenix vind het ook wel jammer hoor dat we het niet mogen weten..hihi

Maar als je het niet wilt vertellen vind ik het heel goed als je het voor je kan houden!

Cin74 wij mogen ook 21 september voor de 20 weken echo.

Duurt nog lang he..zucht..

Wij willen niet weten wat het wordt, alhoewel ik wel veeeeeeeeel nieuwschieriger ben als bij de eerste.

Zal dus ook wel goed kijken tijdens de echo (niet dat ik het kan zien....)

Is ook wel schrikken zeg Cin74!

Bah zeg..maar gelukkig is het goed afgelopen.

Ik voel me goed alleen nog steeds behoorlijk emotioneel.

Word af en toe gek van mezelf..kan zo gaan zitten huilen om "niks"..

De baby voel ik op het moment ook wel goed.

De ene dag helemaal niet en de andere dag wel weer.

Ook is hij (wat zeg je dat snel he..hij...)aan het bungy-jumpen op mijn blaas volgens mij..wat een rot gevoel..

Ook heb ik de laatste tijd soms het gevoel dat ik ongesteld moet worden.

Herkennen jullie dat?

Is niet lang maar dan zo ff die pijn in mijn buik.

Vind ik best raar en beangstigend..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven