***April 2007***

02-09-2009 13:23 3359 berichten
Alle reacties Link kopieren
April 2007 - het vervolg

***April 2007***

naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/07neeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/07Mees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/07Luuk

29/03/09neeLilien30Kaj26/03/07neeneeEsan38Vincent30/03/07../00neeLievelust29Daan03/04/07Meisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/07neeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/07Gr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/07neeneeMichasha33Morris15/04/07Lars

22/12/05

Nina

15/09/08neeIcke30Ruben15/04/07Liselot

04/01/09neeFramboos8127Tommy16/4/07Livia

24/5/08neeFachat31Ole21/4/07Kaj

15/12/02neeChance..Luna21/4/07Rosa

20/10/09neeDraakjenoah33Noah22/4/07Thomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/07Yasemin

23/11/08neeBuitenmeisje27Koen27/04/07Gijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/07nee

05/01/10

Oke, de nieuwe grote LARA-bevalpoule. Doe mee en win weer een grote

Framboos

Michasha10 januariWitchke9 januariFachat6 januariXaloy

Swissie 2 januariMuis 13 januariLayla 5 januariBuitenmeisje 11 januariChance 8 januariDropneus 3 januariEsan 14 januariDraakje 15 januari
laar dat van die feest jurk vind ik w

el heel stoer. En wat een fijne zuster. En heerlijk dat pop het zo goed doet. Maar vergeet niet ook een beetje te rusten.
Op staande toet :-))) leuke typfout!

Nee hoor. Met opzegtermijn, maar meteen vrijgesteld van werk. Dus ik krijg betaald tot eind feb, zonder er wat voor te hoeven te doen.
sorry typen via gsm toetsen bord zorgt wel eens voor een foutje. Naar klinkt wel leuk.

witch jammer dat er niet meteen plek is. Maar het is ook zo juni.
Laar, ik moest zo om je lachen! Waarom zou je niet een week na een bevalling naar een feestje gaan? Geef me een goede reden! (ik kan er tig verzinnen!)

Xaloy, beterschap voor jou en Robbie!

Witch, jammer dat je niet nu aan de slag kan, maar het is geen slecht nieuws, toch?

Ik ben net bij mijn neefje (god, wat klinkt dat leuk) geweest en hij is mooi! Hij lijkt een beetje op mijn zusje en een beetje op haar vriend! Ze ligt in het kraamhotel en ik heb me net stellig voorgenomen dat ik volgende keer ook daar terecht wil komen. Het is zo relaxt! Het was wel heel bijzonder om mijn zusje nu als moeder te zien en haar vriend was zo'n lieve trotse vader, dat ik er echt van onder de indruk ben. (moest een traantje wegpinken in de auto)
Goedenmorgen, wat is het hier rustig!

Hier ook rustig trouwens, Finn is even met opa en oma nieuwe schoenen kopen. Volgens man zijn zijn oude schoenen echt veeeel te klein, dus dan moet je wat.

Ik wordt nu al gek van het stil zitten met mijn been omhoog. En ik moet nog een week!
Goedemiddag! Idd rustig vandaag. Muis wat lief dat je zo ontroerd bent door je nieuwe neefje. Ik vind het ook wel heel speciaal hoor, toen mijn zus was bevallen was ik er ook erg van onder de indruk, het kindje voelde ook zo 'eigen' net of het mijn eigen kindje was, gek is dat.

Swiss, balen dat je idd zo met je been omhoog moet blijven zitten, ik hoop dat de wond snel geneest, maar het is wel een rotplek natuurlijk. Fijn dat er toch nog onderzoek wordt gedaan naar metastasen.

Hier is man met de kids ff de stad in geloof ik, hij was niet thuis toen ik terugkwam van boodschappen doen. Ik heb maar gelijk ff iets nuttigs gedaan, de frituurpan zit nu in de vaatwasser, morgen wil ik lekker verse frietjes bakken.
Layla, is heb hetzelfde met mijn neefje! Hij voelt bijna net zo eigen als mijn eigen kinderen en dat heb ik niet bij de kinderen van vriendinnen. Overigens vind ik de kinderen van mijn vriendinnen wel erg lief en leuk, maar Benjamin is gewoon veel specialer voor me!

Swis, het lijkt me zo ruk om niets te kunnen met je been!

Vanochtend ben ik samen met Hugo naar de kapper gegaan en het was gezellig! Steijn en Mees bleven bij A. en Huug en ik hadden dikke pret toen hij geknipt werd. Het jochie had al zijn charmes uit de kast getrokken (geloof me: hij kan zo vreselijk charmant en innemend zijn als hij zin heeft!) en vond het allemaal wel gezellig. Steijn, Mees en A. kwamen Huug ophalen en ze gingen met z'n vieren boodschappen doen, terwijl ik in de menie werd gezet. Het resultaat: in plaats van een brunette ben ik nu donkerblond! Het is wel leuk, maar ik moet er nog even aan wennen.
Mijn moederfiets is omgebouwd! A. heeft hem net opgehaald en ik ben er blij mee. Ik had eerst alleen maar een zitje voorop en een zitje achterop, maar miste nog een zitje en kon niet drie kinderen op die fiets meenemen.

De bagagedrager is verlengd en ik heb nu twee zitjes achterop voor Steijn en Huug. (Huug ging tot voor kort nog steeds voorop als ik met Steijn en Hugo alleen wegging.) Meesje kan nu voorop zitten, zijn broertjes achterop en karren maar. Ook zit er een andere standaard onder, waardoor de fiets stabieler staat en ik ze, als het goed is, makkelijk op de fiets kan hijsen.

Ik ben er blij mee!
Oh wat gaaf Muis, ik wist niet dat dat kon bij die fietsen, handig!
OOOH Foto van Muis met nieuw haar op Hyves! Foto van Muis met nieuw haar op Hyves! Foto van Muis met nieuw haar op Hyves! Foto van Muis met nieuw haar op Hyves!

Wat knap van A. En wat zal dat zwaar fietsen zijn!

Sjonge wij voelen ons hier nog steeds apeberoerd. Lang geleden dat ik het zo te pakken had!
ga meteen even gluren op de hyves
ooh verkeerd gelezen zeker.

Ik heb geen al te beste week.... Vrijdagmiddag nog een procesverbaal gekregen omdat ik ergens afsloeg waar het niet mocht. Tsjaa, dom. was te druk met de weg zoeken om de borden goed te lezen. Gevolg was een dikke bui.... en de politie kwam pas toen ik al 3 minuten bij iemand op de oprit geparkeerd stond voor mijn afspraak, ze hebben dus achter me aan gereden. Stond ik mooi te kijk bij mijn klant

Najaa, vandaag geen kinderen. We gaan leker Japans eten met vrienden, dus hoop dat dat het begin is van alleen maar leuke dingen :-)

En nu ga ik stoppen met zeuren en de komende dagen weer gezellig mee beppen!!!
Kom op met die foto's muis. Ben erg benieuwd naar je nieuwe look.

Vandaag een sportoutfit gekocht voor Xander, sportschoentjes met witte zool, een korte broek, een t-shirt. Allemaal voor 15 euro. Als dat niet goedkoop is weet ik het ook niet.
Zeker goedkoop Witch, kan Xander lekker gaan dansen!

Ik heb net met mijn fotocamera een grappig filmpje gemaakt van Zahra die 'olifantje in het bos' zingt. Ik zal eens kijken of ik het op Hyves kan zetten.

Muis, ik ben ook wel benieuwd naar je kapsel hoor, fotooooooootje!

Xaloy, beterschap voor jou en Robbie!
Xaloy, de fietsenmaker heeft de Gazelle omgebouwd! A. heeft hem alleen maar opgehaald, maar dat is ook best knap van hem.

Ik heb mijn omgebouwde fiets nog niet uitgeprobeerd, maar ik neem aan dat het stukken makkelijker fietst dan de bakfiets. Begrijp me niet verkeerd: de bakfiets is reuzehandig met drie kinderen en boodschappen, maar het ding trap zo verschrikkelijk zwaar! Daarbij komt nog dat hij onhandig is met parkeren op de peuterspeelzaal (menig kind daar loopt met blauwe plekken doordat ik de fiets de stoep op ramde). Nee, het lijkt me makkelijker en sneller om met de Gazelle naar de school te fietsen en weer terug, dan elke keer met die (stomme) bakfiets op pad te moeten!

Witch, dat is zeker goedkoop!

Layla, wees maar niet te benieuwd naar mijn haar. Ik keek net in de spiegel en heb besloten dat het volgend weekend gewoon weer gekleurd wordt, aangezien deze kleur me eigenlijk ronduit flets maakt. (ondanks sproeten, blauwe ogen en een lichte huid kom ik niet weg met licht haar!)
We voelen ons een stuk beter! We zijn niet geheel gezond maar halverwege de berg zijn we zeker. Gelukkig maar!
Goedemorgen!!! ben weer helemaal opgefleurd na een veel te gezellig avondje uit en een beetje veel te veel wijn. Moeten we vaker doen! We hebben gisteren Japans gegeten en het was heerlijk! Nu nog niet helemaal nuchter volgens mij, maar dat komt wel goed.

Layla: Fleur zingt dat liedje ook zo graag. Ben benieuwd naar het filmpje!

Witch: ben benieuwd wat Xander van het dansen gaat vinden. de dochter van de vrienden waar we gisteren mee uit waren gaat volgende ook beginnen en ik begreep dat Fleur ook naar die lessen zou kunnen. dus wie weet gaan wij ons ook wel opgeven binnenkort.

Muis: Tjeempie, drie kinderen op de fiets.... Ik vind twee al bijna niet te doen. Nu heb ik zo'n los moederstuur op mijn sportieve fiets en die is daardoor wel erg onstabiel (andere standaard kan niet) en Luuk kan natuurlijk nog niet staan of lopen....Ik ben benieuwd hoe het gaat. het zal inderdaad wel beter trappen dan de bakfiets.
Het is eerst een proeflesje, dat is gratis, om te zien of Xander er wel aan toe is. Hoop van wel zo kan hij elke zaterdag wat leuks gaan doen.
Straks poetsen en dan naar de binnenspeeltuin. Van half 1 tot 15.30, mijn ventje is daar gek op.
Xaloy, fijn dat het weer wat beter gaat!

Drop, wat leuk dat je zo'n gezellige avond hebt gehad!

Lachen met (eerder om) Steijn:

Steijn vond tabasco heerlijk op brood, tot vamiddag! We zaten aan de lunch en Steijn had al een boterham met appelstroop en tabasco gegeten (vond ie zo lekker), tot hij het tabascoflesje aan zijn mond zette. Hij keek even moeilijk, begon te zweten en piepte: "Mamma, mijn mond is warm!" A. zei dat hij even wat melk moest drinken en dat zijn mond dan minder warm zou zijn. Zo gezegd, zo gedaan en Steijn klokte in een recordtempo zijn beker melk leeg. Het sufferdje ging daarna helpen met afruimen en zette wéér het tabascoflesje aan zijn mond, om vervolgens weer een "warme mond" te hebben! Ik vroeg of hij tabasco lekker vond en hij zei: "Nee, niet meer. Laatst vond ik het wel lekker." Ik geloof dat Steijn van zijn tabascoverslaving af is!

Vanochtend ben ik nog even bij mijn zusje en de baby geweest en het is zo'n dottig mannetje! Ik ben weer helemaal blij! (en wil ook weer zwanger zijn, maar dat lijkt me toch niet zo'n goed plan om vier kinderen onder de vier jaar te hebben.)
Wow die Steijn!! Tabasco aan mijn mond zou zelfs ik niet doen, en ik heb een hele tijd in ZO Azie met de pot meegegeten dus ben wel wat gewend :-)

C en ik hebben besloten dat Robbie naar een Montessori-kindergarten gaat vanaf 3 jaar. Of misschien 3,5 dat weten we nog niet zeker. Robbie kan pas in september 2012 (met 5,5!) op de dorpsschool hier (1 jaar kleuterschool), en dat vinden we erg laat en 1 jaar is vervolgens erg kort om hem op het schoolse leven voor te bereiden. We hadden het er al eerder over gehad, maar nu gaan we het waarschijnlijk echt doen. Het zal hem helpen met zijn taalachterstand, Duits, en met eigenlijk alles waar hij stimulans bij nodig heeft, zoals spelen met anderen, motoriek, zingen.. Er is hier in een dorp verderop een M-kindergarten (Bilingual dus hij pikt ook nog wat Engels op, handig, want hier leren ze al Engels vanaf de kleuterschool) waar de kinderen alleen 's ochtends van 8-12 komen. Dat lijkt me ideaal! Ik ga er binnenkort maar es een afspraak maken om es te gaan kijken en met ze te praten of Robbie met 3 of 3,5 er heen zal gaan.

Laar, alles goed?
Xaloy, dat klinkt goed!

Ik vraag me alleen af waarom Robbie anders pas met 5,5 naar school kan. Het lijkt mij ook rijkelijk laat...
Muis, jeetje dat Steijn tabasco lustte, ik vind het zelf al veel te heet (en had er ook nog nooit van gehoord dat je het op brood kon eten, maar dat terzijde). Ik hou zelf helemaal niet van tè heet eten. I. doet wel overal gedroogde rode chilipepers overheen (typisch turks), maar ik vind dat het eten dan altijd hetzelfde smaakt, ik proef dan alleen nog maar pepers.

Xaloy, goed idee om Robbie naar zo'n Montessori-kindergarten (= crèche toch?) te sturen. Het is denk ik wat schoolser dan bij zijn gastouder en dan is de overgang naar de echte school niet zo groot.

Lara, ik wilde nog ff zeggen dat ik je maar stoer vond om lekker naar de opening te gaan zo kort na je bevalling. Bedankt voor het mooie geboortekaartje, het staat hier op de plank te pronken, jullie popje heeft zo'n mooi koppie!

Ik ben vanmorgen met de meisjes naar het verjaardagsfeestje in de indoor speeltuin geweest en het was gezellig. Zahra heeft eigenlijk de meeste tijd alleen rondgehuppeld, tot ze op het laatst bovenin 1 of ander klimtoestel uitgebreid stond te poepen en vervolgens niet meer naar beneden durfde. Ik ben toen maar naar boven geklommen en zijn we samen weer naar beneden gegaan. Yasemin heeft zich prima vermaakt in het babygedeelte en klom zelf helemaal naar boven in de glijbaan, dus die kan waarschijnlijk nu ook zelf de bank op klimmen. Rond half 1 heb ik Y in de kinderwagen gelegd en daar is ze in slaap gevallen tot we om een uur of 13 weer naar huis gingen. Zahra was na 1 minuut in de auto in slaap gevallen en die heeft tot half 4 doorgetukt.
Dat is hier normaal. Helaas. Kinderen worden in het komende schooljaar opgenomen als ze vóór november van dat jaar 5 zijn geworden.

Als voorbeeld: het komende schooljaar is 2010/2011, Robbie is dan 3. Dus hij kan pas in augustus 2012, als hij 5 is, naar de kindergarten. Hij zit daar dan vervolgens maar 1 jaar, en gaat dan al naar de eerste klas van de primarschule. Ik geef Robbie liever wat meer tijd om aan de taal en school te wennen!
Wat is het verschil tussen een kleuterschool en en creche? Nee het is wel een echte kleuterschool hoor, alleen dan alleen 's ochtends.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven