Trouwen in 2010
zaterdag 7 november 2009 om 23:48
Het topic voor iedereen die bij wil praten over alle voorbereiding rondom hun (bijna) geplande huwelijk in 2010 (of 2011). Wie doet er mee?
Nickname // Trouwdatum of periode // Budget
Spinnetje // 27 februari 2010 // ¤ 500 (Kaapstad)
theelepeltje // 5 maart 2010 // ¤ 5000 - 8000
Visje66 // 5 maart 2010 //
Bridges6 // 10 maart 2010 //
goudkever // 29 april 2010 //
MvdK // 12 mei 2010 // ¤ 7.500
Choco // 10 juni 2010 // ¤ 10.000
dribbel // 11 juni 2010 // ¤ 3.500
Boom_87 // 5 juli 2010 // ¤ 2.500
Mevrouw75 // 14-15 of 16 juli 2010 // ¤
Yverne // 17 juli 2010 // ¤ 6000
fancy83 // zomer 2010 // ¤ 8.000
Kastanjez // 21 augustus 2010 // ¤ 10.000
abcdefg2009 // 21 augustus 2010 // ¤ 12.000
legpuzzel // 27 augustus 2010 // ¤ 7.500
ilske79 // nazomer 2010
regen // september 2010 // ¤11.000
Nazife // sept / okt 2010 // ¤ 4.000 max
miss dubbelfris // najaar 2010 // ¤ 8.000
Frahim // 15 oktober 2010 // ¤ 10.000
Vreemde Vogel // 15 oktober 2010 // ¤ 10.000
sterretje // ??? 2010 //
joos80 // ??? 2010 //
Sarafin // ??? 2010 //
DarkEnchantress // ??? 2011 //
Tuut // to be proposed //
Ti_Ta_Tuttebelle // to be proposed //
pipo79 // to be proposed //
Bonny82 // to be proposed //
Nickname // Trouwdatum of periode // Budget
Spinnetje // 27 februari 2010 // ¤ 500 (Kaapstad)
theelepeltje // 5 maart 2010 // ¤ 5000 - 8000
Visje66 // 5 maart 2010 //
Bridges6 // 10 maart 2010 //
goudkever // 29 april 2010 //
MvdK // 12 mei 2010 // ¤ 7.500
Choco // 10 juni 2010 // ¤ 10.000
dribbel // 11 juni 2010 // ¤ 3.500
Boom_87 // 5 juli 2010 // ¤ 2.500
Mevrouw75 // 14-15 of 16 juli 2010 // ¤
Yverne // 17 juli 2010 // ¤ 6000
fancy83 // zomer 2010 // ¤ 8.000
Kastanjez // 21 augustus 2010 // ¤ 10.000
abcdefg2009 // 21 augustus 2010 // ¤ 12.000
legpuzzel // 27 augustus 2010 // ¤ 7.500
ilske79 // nazomer 2010
regen // september 2010 // ¤11.000
Nazife // sept / okt 2010 // ¤ 4.000 max
miss dubbelfris // najaar 2010 // ¤ 8.000
Frahim // 15 oktober 2010 // ¤ 10.000
Vreemde Vogel // 15 oktober 2010 // ¤ 10.000
sterretje // ??? 2010 //
joos80 // ??? 2010 //
Sarafin // ??? 2010 //
DarkEnchantress // ??? 2011 //
Tuut // to be proposed //
Ti_Ta_Tuttebelle // to be proposed //
pipo79 // to be proposed //
Bonny82 // to be proposed //
vrijdag 22 januari 2010 om 14:26
@Tuut. Het is misschien letterlijk opvullerij, omdat de linkerkant anders leeg zou zijn. De tekst is verder heel simpel. Daarom vond ik het juist wel mooi om een gedicht er bij te doen. En dat hoeft dan weer niet echt te rijmen.
Bij het eerste gedicht voelt het wel als opvullerij. De tweede vind ik wel echt mooi...
Dus jij zegt eigenlijk als je niks moois hebt, dan maar leeg laten?
Bij het eerste gedicht voelt het wel als opvullerij. De tweede vind ik wel echt mooi...
Dus jij zegt eigenlijk als je niks moois hebt, dan maar leeg laten?
vrijdag 22 januari 2010 om 14:39
Nou, natuurlijk moet je kiezen voor iets dat je mooi vind. Als jij dat leuk vindt, zo'n gedicht, vooral doen natuurlijk. Maar dit soort type gedichten staan vaak op van die 'standaard' trouwkaarten en daarmee maak je het in mijn gevoel meer standaard, dan van jezelf.
Overigens vind ik het 2e gedicht ook al persoonlijker lijken, maar ik vind die zin van 'leef ik, eindeloos golvend' helemaal niks. Maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Ik vind zelf een 'lege' linker helft van de kaart niet zo erg. Wat ik ook vaak zie is dat daar nog wat praktische info staat. Dus rechts: x & x gaan trouwen, tijd, datum, plaats. Links onderaan: naam en contactgegevens ceremoniemeester.
Of je doet links één mooie zin uit een songtekst van een liedje dat jullie erg mooi vinden, zoiets.
Maar nogmaals, je moet natuurlijk kiezen wat je zelf mooi vindt, maar omdat je om de mening van anderen vroeg, heb ik die maar even geuit!
Overigens vind ik het 2e gedicht ook al persoonlijker lijken, maar ik vind die zin van 'leef ik, eindeloos golvend' helemaal niks. Maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Ik vind zelf een 'lege' linker helft van de kaart niet zo erg. Wat ik ook vaak zie is dat daar nog wat praktische info staat. Dus rechts: x & x gaan trouwen, tijd, datum, plaats. Links onderaan: naam en contactgegevens ceremoniemeester.
Of je doet links één mooie zin uit een songtekst van een liedje dat jullie erg mooi vinden, zoiets.
Maar nogmaals, je moet natuurlijk kiezen wat je zelf mooi vindt, maar omdat je om de mening van anderen vroeg, heb ik die maar even geuit!
vrijdag 22 januari 2010 om 14:42
vrijdag 22 januari 2010 om 15:16
@Tuut: o, goed om te weten dat ik niet de enige ben. Goed dat jij het forum als uitlaatklep gebruikt. Ik zit (voor mn gevoel) al zo lang op een aanzoek te wachten dat ik het niet meer voor me kon houden en een aantal vriendinnen van me het nu ook weten (en met me mee leven). Even voor jullie idee: we hebben eind augustus 2009 serieus besproken dat we in 2010 willen trouwen. Dus, ok ik braaf wachten op aanzoek (toen kon ik mijn mond nog wel houden). In oktober vraagt vriend mijn ringmaat. En here we are. Eind januari 2010 aanzoek is nog ver te zoeken. En dat terwijl mijn draaiboeken klaarliggen en ik zenuwachtig word... Zijn er straks nog wel locaties e.d. te vinden? O well, ik sla een beetje door geloof ik .
Tuut wat is jouw verhaal dan? Waarom ben je nog niet gevraagd?? Denk je dat het snel gaat gebeuren?
@Heupje: jij bent tenminste lekker op tijd begonnen. En nu: voorpret!
Lastig voor mij: ik ben nu ceremoniemeester bij een vriendin. Dus zit midden in de bruiloft van iemand anders terwijl ik zelf graag wil. Snif .
Ik ben trouwens niet zo van de gedichtjes op kaarten. Dat is persoonlijk natuurlijk. Maar ik zou denk ik eerder voor een songtekst gaan ofzo.
Tuut wat is jouw verhaal dan? Waarom ben je nog niet gevraagd?? Denk je dat het snel gaat gebeuren?
@Heupje: jij bent tenminste lekker op tijd begonnen. En nu: voorpret!
Lastig voor mij: ik ben nu ceremoniemeester bij een vriendin. Dus zit midden in de bruiloft van iemand anders terwijl ik zelf graag wil. Snif .
Ik ben trouwens niet zo van de gedichtjes op kaarten. Dat is persoonlijk natuurlijk. Maar ik zou denk ik eerder voor een songtekst gaan ofzo.
vrijdag 22 januari 2010 om 16:42
Ik heb het volgende in het kaartje staan.
Ja, ja het is echt waar
op vrijdag 12-11-10 worden wij een getrouwd paar!
Natuurlijk vinden wij het heel erg fijn
als jullie er deze dag bij zouden willen zijn.
Om 13.00 uur zal het wezen
dat wij in het stadhuis van......
elkaar het jawoord zullen geven!
Graag willen wij voor onze nieuwe badkamer geld.
Kan je niet? Zorg dan dat je meneer ............. belt.
Voor de feestgasten is de tekst dan iets aangepast. Er staat dan ipv het stadhuis de feestlocatie. De tijd is ook anders (natuurlijk!) maar voor rest zijn de laatste woorden in die zinnen wel het zelfde.
Verder weet ik het nog niet zo goed. Bovenstaande komt dus binnin rechts te staan. Links moeten nog gegevens van de ceremonimeester. Misschien wil ik nog aan de linkerkant het zinnetje: ''Liefde werd trouw''
Waarom denk ik nu dat MVK dit niet leuk zal vinden? ha ha, ik bedoel het goed hoor.. maar denk dus dat zij het niks vind omdat ze heeft laten weten dat ze rijmen niks vind.. hihi
Wij gaan binnnekort kijken bij de drukkerij naar de proefdruk. Zou kunnen we dan kijken of het lettertype goed is en of het niet te veel tekst is. (links en rechts wat hebben staan.) Wat ben ik blij dat ik het niet via internet heb gedaan.. Zal dan nooit naar mij zin zijn geweest.
Ja, ja het is echt waar
Voor de feestgasten is de tekst dan iets aangepast. Er staat dan ipv het stadhuis de feestlocatie. De tijd is ook anders (natuurlijk!) maar voor rest zijn de laatste woorden in die zinnen wel het zelfde.
Verder weet ik het nog niet zo goed. Bovenstaande komt dus binnin rechts te staan. Links moeten nog gegevens van de ceremonimeester. Misschien wil ik nog aan de linkerkant het zinnetje: ''Liefde werd trouw''
Waarom denk ik nu dat MVK dit niet leuk zal vinden? ha ha, ik bedoel het goed hoor.. maar denk dus dat zij het niks vind omdat ze heeft laten weten dat ze rijmen niks vind.. hihi
Wij gaan binnnekort kijken bij de drukkerij naar de proefdruk. Zou kunnen we dan kijken of het lettertype goed is en of het niet te veel tekst is. (links en rechts wat hebben staan.) Wat ben ik blij dat ik het niet via internet heb gedaan.. Zal dan nooit naar mij zin zijn geweest.
vrijdag 22 januari 2010 om 16:44
Gedichtjes zijn inderdaad wel lastig. Mijn vriendje kan wel dichten dus misschien dat hij spontaan iets bedenkt maar we gaan zeker niet iets van internet plukken of uit een boekje.
Liedje vind ik wel heel leuk om neer te zetten, maar ook wel weer lastig want wij hebben niet echt 1 liedje maar wel 100.
Liedje vind ik wel heel leuk om neer te zetten, maar ook wel weer lastig want wij hebben niet echt 1 liedje maar wel 100.
vrijdag 22 januari 2010 om 17:27
vrijdag 22 januari 2010 om 20:41
Jóngens, wat een teleurstelling: jurken kijken!!
Echt, ik vind het Huiswerk vanaf vandaag! Ik had nie tverwacht dat ik meteen mijn droomjurk tegen zou komen, maar ik had ook niet verwacht dat het me zó weinig zo doen en dat ik er zó weinig aan zou vinden. Het broekpak dat echt geweldig stond was 1000 euro en toen dacht ik 'voor de helft moet ik ook wel iets anders kunnen vinden'. Andere jurken die in de buurt kwamen van wat ik in gedachten had, waren duurder dan 1500 euro (en eigenlijk vond ik 500 euro al veel geld voor een jurk....).
En als zo'n jurk dan nou écht geweldig geweldig super zou staan, wie weet, maar ik had nog geen moment het gevoel dat ik straks een droombruid ga zijn met zo'n jurk.
Heb één jurk gezien van 130 euro, die 'best wel aardig' is. Als ik een volgende expeditie niks beters vind, ga ik het daarmee doen, en dan koop ik er een leuke hoed bij ofzo.
Maar ik had het echt even helemaal gehad hoor, vanmiddag... Boeh.
Echt, ik vind het Huiswerk vanaf vandaag! Ik had nie tverwacht dat ik meteen mijn droomjurk tegen zou komen, maar ik had ook niet verwacht dat het me zó weinig zo doen en dat ik er zó weinig aan zou vinden. Het broekpak dat echt geweldig stond was 1000 euro en toen dacht ik 'voor de helft moet ik ook wel iets anders kunnen vinden'. Andere jurken die in de buurt kwamen van wat ik in gedachten had, waren duurder dan 1500 euro (en eigenlijk vond ik 500 euro al veel geld voor een jurk....).
En als zo'n jurk dan nou écht geweldig geweldig super zou staan, wie weet, maar ik had nog geen moment het gevoel dat ik straks een droombruid ga zijn met zo'n jurk.
Heb één jurk gezien van 130 euro, die 'best wel aardig' is. Als ik een volgende expeditie niks beters vind, ga ik het daarmee doen, en dan koop ik er een leuke hoed bij ofzo.
Maar ik had het echt even helemaal gehad hoor, vanmiddag... Boeh.
vrijdag 22 januari 2010 om 21:10
Wat balen Kastanjez. Ik weet niet waar je woont maar misschien is robin waar ik mijn jurk heb gekocht ook wat voor jou. Het zit in Amsterdam. Toen ik zei dat ik 400 euro had zeiden ze dat het makkelijk ging lukken. Zelfs inclusief schoenen en accessoires.
Wat voor jurk ben je eigenlijk naar op zoek? Jammer dat Mevriuwdekees er even niet is, maar ze kan je anders vast helpen.
Wat voor jurk ben je eigenlijk naar op zoek? Jammer dat Mevriuwdekees er even niet is, maar ze kan je anders vast helpen.
anoniem_82322 wijzigde dit bericht op 22-01-2010 21:13
Reden: toevoeging
Reden: toevoeging
% gewijzigd
vrijdag 22 januari 2010 om 21:56
quote:Heupje schreef op 22 januari 2010 @ 16:42:
Ja, ja het is echt waar
Wij gaan binnnekort kijken bij de drukkerij naar de proefdruk. Zou kunnen we dan kijken of het lettertype goed is en of het niet te veel tekst is. (links en rechts wat hebben staan.) Wat ben ik blij dat ik het niet via internet heb gedaan.. Zal dan nooit naar mij zin zijn geweest.Wat betreft het gedichtje: 'Zouden' en 'wezen' is toch niet echt goed Nederlands..? En 'wezen' en 'geven' rijmt toch niet? Sorry dat ik zo negatief ben, maar het valt me wel gelijk op.
Ja, ja het is echt waar
Wij gaan binnnekort kijken bij de drukkerij naar de proefdruk. Zou kunnen we dan kijken of het lettertype goed is en of het niet te veel tekst is. (links en rechts wat hebben staan.) Wat ben ik blij dat ik het niet via internet heb gedaan.. Zal dan nooit naar mij zin zijn geweest.Wat betreft het gedichtje: 'Zouden' en 'wezen' is toch niet echt goed Nederlands..? En 'wezen' en 'geven' rijmt toch niet? Sorry dat ik zo negatief ben, maar het valt me wel gelijk op.
vrijdag 22 januari 2010 om 22:13
Kastanjez, ik breek even in (lees zo nu en dan mee en word dan helemaal vrolijk van de voorpret). Waarom laat je niet zelf een jurk maken? Een kennis van mij heeft dat gedaan, bij een Turkse naaister (wel gewoon in Nederland dus) en was kwijt wat jij wilt uitgeven geloof ik. Zij had zelf een model gezocht van een designer waarop ze het wilde laten lijken.
vrijdag 22 januari 2010 om 23:48
quote:Sterretjee schreef op 22 januari 2010 @ 21:28:
Ooo kastanjez wat een domper....
Eigenlijk zie ik er ook best tegen op. Erg he. Zei ik dat hardop?
Hou helemaal niet van spiegels en jezelf zo zien enzo en niet van passen.
hier hetzelfde en ik mag morgen. En ik wil nu al liever niet. Maar ik moet maar even denk ik
kastanjez de tip van margaritha is ook nog een optie. De turkse kledingwinkel hier naait ook bruidsjurken
Ooo kastanjez wat een domper....
Eigenlijk zie ik er ook best tegen op. Erg he. Zei ik dat hardop?
Hou helemaal niet van spiegels en jezelf zo zien enzo en niet van passen.
hier hetzelfde en ik mag morgen. En ik wil nu al liever niet. Maar ik moet maar even denk ik
kastanjez de tip van margaritha is ook nog een optie. De turkse kledingwinkel hier naait ook bruidsjurken
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
zaterdag 23 januari 2010 om 16:49
Daar was ik weer
ik heb een jurk, heel anders dan ik in mijn hoofd had maar o zo vreselijk mooi
en sterretjee, het is in het begin spannend maar dat gaat vanzelf over. Het is alleen niet dat je er heel charmant opstaat. Ik had pantykousjes met daarover een hoepeljurk doorschijnend en daarop een te groot torselet
ik heb een jurk, heel anders dan ik in mijn hoofd had maar o zo vreselijk mooi
en sterretjee, het is in het begin spannend maar dat gaat vanzelf over. Het is alleen niet dat je er heel charmant opstaat. Ik had pantykousjes met daarover een hoepeljurk doorschijnend en daarop een te groot torselet
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
zaterdag 23 januari 2010 om 18:09
Wat jammer dat het tegen viel Kastanjez, kunnen we helpen een winkel te zoeken?
Itsme, ZIENNNNN! (of toch in ieder geval een omschrijving)
Heupje, dat heb je goed ingeschat ( ) het spijt me maar ik vind het echt niet mooi, het rijm is gezocht en het loopt niet lekker.
Boom, van die twee gedichtjes vind ik de tweede het mooist, maar ik zou net als Tuut gaan voor iets persoonlijkers, een songtekst, een grapje tussen jullie tweeen, een gevleugelde kreet, iets zelfgeschrevends. (dat laatste is geen woord maar ik had gister een feestje en ik ben brak)
Itsme, ZIENNNNN! (of toch in ieder geval een omschrijving)
Heupje, dat heb je goed ingeschat ( ) het spijt me maar ik vind het echt niet mooi, het rijm is gezocht en het loopt niet lekker.
Boom, van die twee gedichtjes vind ik de tweede het mooist, maar ik zou net als Tuut gaan voor iets persoonlijkers, een songtekst, een grapje tussen jullie tweeen, een gevleugelde kreet, iets zelfgeschrevends. (dat laatste is geen woord maar ik had gister een feestje en ik ben brak)
zaterdag 23 januari 2010 om 18:27
Ja was gezellig!
Heupje, er vanuitgaande dat je wel een gedicht wil heb ik er even mee lopen stoeien. Ik zou de rest van de tekst dan niet in rijm zetten.
Witte jurk, champagne, strikkies aan de mouwen,
Je raadt het al, Heup en Heupman die gaan trouwen!
Het ja-woord vindt plaats in Locatie op 12-11-10
Het lijkt ons fijn je daar te zien.
Heupje, er vanuitgaande dat je wel een gedicht wil heb ik er even mee lopen stoeien. Ik zou de rest van de tekst dan niet in rijm zetten.
Witte jurk, champagne, strikkies aan de mouwen,
Je raadt het al, Heup en Heupman die gaan trouwen!
Het ja-woord vindt plaats in Locatie op 12-11-10
Het lijkt ons fijn je daar te zien.
zaterdag 23 januari 2010 om 21:52
Dag dames,
Ik lees ook met jullie mee! Zelf ga ik in december trouwen, zonder witte jurk, koets, taart en de achternaam van mijn vriend, maar wel met een familielid die ons in de echt verbindt We hebben een budget van 4500 euro en daar past alles bijna in. Het is leuk om alle invullingen voor een bruiloft te lezen, zelf ben ik niet echt van de poespas.
Fijne avond
Ik lees ook met jullie mee! Zelf ga ik in december trouwen, zonder witte jurk, koets, taart en de achternaam van mijn vriend, maar wel met een familielid die ons in de echt verbindt We hebben een budget van 4500 euro en daar past alles bijna in. Het is leuk om alle invullingen voor een bruiloft te lezen, zelf ben ik niet echt van de poespas.
Fijne avond