emotioneel lichaamswerk

23-01-2010 20:36 250 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft er ervaringen met emotioneel lichaamswerk?
=
Vrije expressie op muziek...waar is de nooduitgang
quote:meds schreef op 23 januari 2010 @ 21:32:

[...]

Nee joh dat was ontdek je plekje, masturberen kan je leren.

Of bedoel je aarddansen met de elementen? Dat was ook lachenO ja, en de sensitivity-training.
erg leuk al die opmerkingen.

@Chameleon: ik heb even wat gegoogled, en soms zie ik het woord therapie bij ewl voorkomen en een andere keer zie ik het woord coaching.Zit hier nu een wezenlijk verschil in?

Voormezelf is het prettiger om indivudueel ewl te gaan doen.
Het wordt steeds zweveriger.

Doen jullie ook aan boom knuffelen en water aaien?
Geen bijzonderheden
quote:yasmijn schreef op 23 januari 2010 @ 22:44:

Het wordt steeds zweveriger.

Doen jullie ook aan boom knuffelen en water aaien?Zucht.
.
quote:Mazou schreef op 23 januari 2010 @ 22:45:

[...]

Zucht.Dat hoort dan weer bij het ademwerk....*fladder*
@Mazou: bedankt voor je reactie dat je vertelt hebt over jou vriendin.

Voor de anderen: ik vond het eerst ook heel apart, maar ik denk wel dat het klopt. Mentaal kun je het nog snappen maar dat betekent niet dat je lijf het al kan toepassen. Je lichaamstaal spreekt nog boekdelen.

@Chameleon: heel erg bedankt voor jouw reactie! Fijn. Ik heb al even wat meer info opgezocht
.
.
Ik heb een paar keer haptotherapie gedaan om de balans tussen gevoel en ratio te proberen te herstellen. Ik doe veel denkwerk, en zit zo erg in mijn hoofd dat alles beredeneerd moet worden. Het gevolg daarvan is dat je het contact met je lichaam kwijt kan raken. Het bestaat nog wel, maar je voelt veel minder dan je zou kunnen of willen voelen.

Voor alle skeptici: hoe goed voel jij je lichaam? Als ik vraag "voel je onderrug eens" (en dan bedoel ik zonder met je hand of rugleuning aan te raken), voelen dat ie er zit, zit er spanning?, is ie ontspannen?, is je ruggegraat recht, dan ben ik benieuwd naar het antwoord. In mijn geval is het antwoord: slecht. Ik voel 'm niet.
Daarom was trouwens ook mijn interesse gewekt bij de topic title, het klinkt erg interessant, ELW.
quote:Jooniey schreef op 23 januari 2010 @ 21:18:

@ Chameleon: dus het klopt dat je het echt een hele goede therapie vind, en 1 die dus werkt.

Zoals elke therapie staat of valt het met degene die het geeft en met je eigen houding.

Ik zou ELW niet van elke willekeurige trainer willen krijgen, zou ik zelfs afraden. En ik heb er ervaring mee.
quote:Chameleon schreef op 23 januari 2010 @ 22:51:

[...]

Dus, omdat jij het niet kent of er nooit mee in aanraking bent geweest, is het maar zweverig? En ga je het lekker belachelijk maken?

Lekker makkelijk hè?

Nieuw op het forum zeker?
Geen bijzonderheden
Ik ben niet nieuw op het forum en ik vind het ook verbazingwekkend hoe vaak iedereen altijd maar weer dezelfde grappen kan maken over dezelfde dingen. Hoe onbekender, hoe grappiger.
@korenwolf: bedankt voor je reactie. Als ik het goed begrijp heb jij ewl gevolgd? wat viel er dan tegen?
Eens met Korenwolf.

En ik zou het trouwens ook niet gaan doen als je eigenlijk therapie nodig hebt.
quote:Jooniey schreef op 23 januari 2010 @ 23:06:

@korenwolf: bedankt voor je reactie. Als ik het goed begrijp heb jij ewl gevolgd? wat viel er dan tegen?Het viel mij niet tegen - hoewel het nooit mijn hobby zal worden - maar ik kreeg het dan ook van een bijzonder goede trainer, die veel respect heeft voor mensen hun grenzen. Ik denk dat je jezelf aardig in de problemen kan helpen als je bij zo'n halleluja-figuur zit die vind dat je je vooral eens moet laten gaan. En ik ken iemand die er wel een behoorlijke tik van heeft gekregen.
.
.
Korenwolf, dankje wel voor je reactie. Ja dat is ook het lastige er aan. Ik heb me een klein beetje in verdiept en ik denk dat de methodiek wel werkt maar dat er zowiezo een klik moet zijn met de trainer of therapeut.
quote:Chameleon schreef op 23 januari 2010 @ 23:16:

[...]

Nee Yasmijn, niet nieuw.

Verbaas me alleen over de kortzichtige reacties op iets wat alleen maar onbekend is.Kom kom, uiteraard heb ik gegoogled en mij is het te zweverig en dat mag ik vinden.
Geen bijzonderheden
.
He ja, laten we het eens over de toon hebben...klankschalentherapie ofzo...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven